Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5273
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Har enkelt og greit mer erfaring med kvinner i den situasjonen. Hvordan vet jeg at homofile menn tenker likt som heterofile kvinner?
Vis hele sitatet...
Man vet vel generelt lite om hva som foregår inne i hodet på andre, være seg kvinner, menn, barn, hester eller hunder.
Om man er svært nær noen, vil de kanskje dele med deg sine tankerekker, rasjonaler, og logiske sammensetninger, og selv da kan det være en krevende øvelse å ha innsikt i deres tanker.

Du kan bare (til en viss grad) kontrollere hva du tenker, og (i større grad) ta ansvar for dine handlinger, og (forhåpentligvis) behandle menneskene rundt deg som fullverdige mennesker, uavhengig av deres nominatør (fks. kjønn, legning, religion etc.)

Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Angående siste så må jeg vel sies å være skeptisk til at det kun er biologi som spiller inn.
Er vel oppe og vedtatt at miljø er en faktor inn bildet "homofili legning".
Vis hele sitatet...
Det er ikke mitt fagfelt, så det er ikke noe jeg skal prøve å mene så mye om, men uavhengig av hva det kommer av, så er det jo åpenbart ikke noe man bare velger.
Særlig de mer ytterliggående legningene vil jo i stor grad bare skape trøbbel for deg, det er ikke uten årsak at trans-personer juridisk er annerkjent som en sårbar gruppe.
Var det et valg, ville nok de fleste valgt det bort når de opplevde undertrykkelsen som følger slike preferanser.
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Miljøfaktorer er psykologiske faktorer

Freud er nå en ganske annerkjent mann i dagens psykologi, selv om jeg vet det finnes skeptikere.

De artiklene du linker til tar jo for det meste til orde for at ødipusoplegget hans ikke holder vann. Noe jeg støtter oppunder.

På tross av Freud dog, så kan det igjen være helt andre psykologiske faktorer enn freuds teorier som ligger bak homofilier (som wikipedia.no kaller det). Mobbing av det motsatte kjønn for eksempel har jeg lest nevnt. Trenger ikke være snakk om et homodominert oppvekstmiljø.

Det virker til at du trekker ting ut av egen ræv, uten å faktisk lese det jeg skrev.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor blir miljøfaktorer og psykologiske faktorer adskilt når man f.eks foretar vurderinger av en persons mentale helse? De kan så absolutt ha overlapp men noen miljøfaktorer har ingenting med psykologi å gjøre og omvendt.

Skal jeg virkelig være nødt til å linke til 30 andre sider som sier det samme, at Freud jobbet på en dårlig vitenskapelig måte, testet aldri teoriene sine selv og er i all hovedsak forbigått av nyere forskning? At de bruker den mest kjente teorien som et eksempel i artikler om han er bare logisk, men begge artiklene peker på langt mer enn bare det. Hvor har du det fra at hans teorier fortsatt er relevant i dagens psykiatri?

Jeg forstår ikke helt hva du mener med mobbing av det motsatte kjønn. Mener du eller de som skrev det du leste et sted en gang at folk blir homofile fordi det motsatte kjønn blir mobbet? Vil gjerne lese denne artikkelen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Ja jeg synes det kan være tortur å henge rundt noen jeg har romantiske følelser for. Derfor blir jeg usikker rundt homofile menn som jeg ikke har erfaring med. Ikke er det lett for meg å innlede noe vennskapsforhold med homofile menn forøvrig, da mine erfaringer med det er at den homofile mannen har trodd jeg ville noe annet. Når jeg har avvist vedkommende har de selv holdt seg unna.
Vis hele sitatet...
Seriøst? Å lære at bare fordi man er forelsket i noen ikke forplikter motparten til noe som helst er vel noe man burde lære i tenårene, kanskje tidligere og. Det er rett å slett en usunn holdning og på grensen til creepy, i mine øyne et stort rødt flagg om hvor emosjonelt umoden personen er.

Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Miljøfaktorer er psykologiske faktorer

Freud er nå en ganske annerkjent mann i dagens psykologi, selv om jeg vet det finnes skeptikere.

De artiklene du linker til tar jo for det meste til orde for at ødipusoplegget hans ikke holder vann. Noe jeg støtter oppunder.

På tross av Freud dog, så kan det igjen være helt andre psykologiske faktorer enn freuds teorier som ligger bak homofilier (som wikipedia.no kaller det). Mobbing av det motsatte kjønn for eksempel har jeg lest nevnt. Trenger ikke være snakk om et homodominert oppvekstmiljø.

Det virker til at du trekker ting ut av egen ræv, uten å faktisk lese det jeg skrev.
Vis hele sitatet...
Freud er mer en historisk kuriositet på dette punktet, lite relevant for moderne psykologi men en del av historien. Det er litt på samme måte som alkymi er interessant historisk, som forgjengeren til moderne kjemi.

Freuds ideer er relativt enkle og har lite vitenskapelig metode bak, noen av de er grunnsteinene til det som ble videreutviklet til moderne psykoterapi og analyse men andre ting er sett på som skadelig med dagens kunnskap.

For å sitere ekspertene:
Especially for those working in the field and engaged in the process itself, the idea of basic id/ego/superego breakdown and dream analysis are deeply simplistic techniques and ideas that will do little in the way of addressing the issues that modern mental health care exists to address.

Many of Freud’s methods, techniques, and conclusions have been put into question, even to the point where some of his theories have even become viewed as damaging—and even dangerous—to certain segments of the population, such as his views on homosexuality and women.

The trouble with Freud is that, while his ideas appear intriguing and even appeal to our common sense, there’s very little scientific evidence to back them up. Modern psychology has produced very little to support many of his claims in the decades since their initial presentation.
Vis hele sitatet...
Kilde

Så at en lekmann sitter her å gjør hobbyanalyser og legger til grunnlag en utdatert tulling med et kokainmisbruk og pedofile tendenser gjør ikke særlig inntrykk.
Vel, den nyeste forskningen viser at kjemiske endringer på DNA under svangerskapet har noe å si, når det gjelder menn ihvertfall. Og det er jo da per definisjon medfødt.

https://www.science.org/content/arti...ifications-dna
Hvorfor er det som oftest de troende som er så opptatt av homofile? Kanskje det finnes mange skaphomofile i troen?