Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 888
Hei,
Har forsøkt å få vlc-player screen capture til å funke med lyd nå en stund,men får bare gjort opptak uten lyd. Er det dødfødt å gjøre det med vlcplayer?

Har prøvd å endre default lydenhehet til Realtek/Audio som dukker opp som en option i menyen. Men samme resultat-greie opptak men ingen lyd.

Vill altså kunne f eks om en youtube musikkvideo avspilles at også lyden kommer med i opptaket. Eller en skype samtale for den delen.
Bruker du det kamera iconet som tar ett bilde eller den rød dotten som starter filmopptak?
Sistnevnte tar opp med med lyd.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Bruker du det kamera iconet som tar ett bilde eller den rød dotten som starter filmopptak?
Sistnevnte tar opp med med lyd.
Vis hele sitatet...
Hm Jeg ser ikke noen rød dott eller kamera i min vlc-versjon 3.0.16 Vetinari. Kanskje gammel.

Jeg går til media->åpne opptaksenhet->velger opptaksmodus Skrivebord->stiller in opptaksfrekvens til 30 fps ->velger så konverter i den menyen der spill av står øverst->velger så hvor inspilt fil skal lagres og gir den et navn , f eks rec5, der er filtypen allerede valgt til .mp4. Så er det under en knapp start
som ikke er rød eller noe-står bare start som jeg trykker på for å starte opptak.
vis Avanserte kontroller
eller
tilpass brukerflaten
Sist endret av vindaloo; 8. september 2022 kl. 01:21.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
vis Avanserte kontroller
eller
tilpass brukerflaten
Vis hele sitatet...
Jeg får frem den røde knappen gjennom vis Avanserte kontroller og får gjort opptak med den røde knappen da men lyden kommer fortsatt ikke med.
last ned nyeste versjon
Hei.
Du kan prøve Open Broadcaster Software.
Veldig bra til å ta opptak av skjermen.
Oppdaterte vlc player til nyeste men problem gjenstår. Er profil Video H.264+MP3(MP4) jeg benytter. Testet en av de ca 20 andre valgene under i menyen (Video for Youtube HD) men samme resultat-bare opptak uten lyd.
Noe basic jeg bommer på sikkert.
Sitter i windows 11 forresten

Får kanskje se på obs studio igjen, sist for noen måneder siden jeg testet den klaget den på mine drivere for skjermkortet -droppet obs den gangen siden jeg nettop hade oppdatert drivere.

Ligger en del gammelt på google om at folk klager på vlc player at lydopptak må sammenføyes med billedopptak etter at inspilling er gjort-men kanskje utdatert det da siden folk virker å få det til å funke out of the box med vlc-player
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Oppdaterte vlc player til nyeste men problem gjenstår. Er profil Video H.264+MP3(MP4) jeg benytter. Testet en av de ca 20 andre valgene under i menyen (Video for Youtube HD) men samme resultat-bare opptak uten lyd.
Noe basic jeg bommer på sikkert.
Vis hele sitatet...
Bruker ikke opptaksfunksjonen noe særlig, men har ikke hatt noe problem de få gangene jeg har gjort det,
verken i 11,10 eller 8. Hva mener du med at du har valgt profil?

Når jeg gjør opptak (av et eller annet random klipp) så åpner jeg det bare i vlc, trykker på opptak og klippet
legger seg i video mappen i samme kvalitet som originalen. Jeg stiller ikke inn på noe.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
. Hva mener du med at du har valgt profil?

Når jeg gjør opptak (av et eller annet random klipp) så åpner jeg det bare i vlc, trykker på opptak og klippet
legger seg i video mappen i samme kvalitet som originalen. Jeg stiller ikke inn på noe.
Vis hele sitatet...
De kaller det velge profil når man velger kodec ved å trykke på høyre knappen-se linken under.
https://imgur.com/a/VkS2aYy

Men uansett-jeg lasta ned OBS studio i alle fall og fikk gjort det opptaket jeg skulle-så jeg jeg dropper vlc inntil videre.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg stiller meg bak OBS-forslaget. Det er laget for å ta opp skjerm og innhold, det er ikke VLC. Det ville vært mye enklere.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg stiller meg bak OBS-forslaget. Det er laget for å ta opp skjerm og innhold, det er ikke VLC. Det ville vært mye enklere.
Vis hele sitatet...
Sikkert.
Jeg trodde han bare var ute etter å ta opptak/kopiere det klippet han så i vlc spilleren, ikke skjermen
med vlc spilleren