Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1153
"Øko-Terrorist"
Fikk for mange år siden tak i en øvelsesbombe, lurer nå litt på om den faktisk er verdt noe, og hva historien bak den er, siden jeg har sett på den på hyllen i flere år nå, tror han jeg fikk den av sa den var Engelsk
Den er svintung og solid metall untatt uthulingen i midten du kan se på bildet.

Smaksprøve her, lenke til bildegalleri under.
http://i.imgur.com/7wvJdpw.jpg

http://imgur.com/a/PezPR

Beklager litt fisheye, men bilder er tatt med Gopro
Sist endret av tr80r; 3. april 2013 kl. 01:20.
Håper du er sikker på at det er øvelsesbombe, hehe.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Håper du er sikker på at det er øvelsesbombe, hehe.
Vis hele sitatet...
Hehe, den er ganske så tom ja, og står "Practice Bomb 25 lbs" på siden
Sist endret av tr80r; 3. april 2013 kl. 01:30.
Hehe, fyttirakkern den hadde ikke fått stå lenge hadde den vært min!

Jeg klarer ikke helt å tyde hva som står på den, men har du prøvd å google teksten? Hvis du noen sinne skal teste denne vil jeg se video
Litt vanskelig å tyde ut ifra bildene hva som står på den, men hvis du skriver hva som står med hvit skrift er det mulig å finne ut hva slags bombe det er, er nok et serienummer eller noe lignende på den også.
11kg, for lett til å være fra fly, for tung til å være fra en mortar o.l.

Vet du ca. tidsperiode den er fra?
Den er nok verdt mest om den er fra ww2, men hadde vært mer om den hadde vært tysk.
Fet arcade maskin bak der, det finnes flere militære forumer som sikkert kan gi deg et bedre svar.
Dette blir jo mer som en kuriositet, dekorasjon evnt eller samtaleobjekt. Det blir det samme som disse øvelse granatene, som fungerer svært godt som brevvekt men ikke så mye annet praktisk. Men siden disse ikke kan brukes til noe alvorlig så kan man eie dem, noe som selvfølgelig er positivt.

Når det kommer til verdi så skal ikke påstå noe sikkert. Men jeg kan vel tenke meg at rundt en 500kr burde du få for den. Har sett noen slike Amerianske fra Vieatnam Krigen gå for 600-800. Men det er klart det kan jo dukke opp en gjøk som byr deg 10 laken for den (a fool and his money are easely parted), men jeg vil tippe at rundt 500+ burde du få for den.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av Kevlar Vis innlegg
Litt vanskelig å tyde ut ifra bildene hva som står på den, men hvis du skriver hva som står med hvit skrift er det mulig å finne ut hva slags bombe det er, er nok et serienummer eller noe lignende på den også.
11kg, for lett til å være fra fly, for tung til å være fra en mortar o.l.

Vet du ca. tidsperiode den er fra?
Den er nok verdt mest om den er fra ww2, men hadde vært mer om den hadde vært tysk.
Vis hele sitatet...

Aner ingenting om den, prøver å tyde det som står med hvit skrift her:

"Bomb Practice 25 LBS"
"Mark 76 MOD2"
"Buord U.R(ikke helt tydelig) NO. 1381208"
Sist endret av tr80r; 3. april 2013 kl. 03:48.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Takker for fin info her