Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  118 27844
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hallo mine medfreaks, har hatt litt planer om en casemod, som skal ha kommunistiske overtoner, halvt fordi kommunist "symbolet" er awesome, halvveis fordi jeg kalle datamaskiner for commier. Meeen her er det jeg trenger ett kabinett som lar seg lett modifisere. Har planer om å ha hammeren og sigden i plexi på siden, opplyst av røde LEDer, samt rødlakkert resten og med røde vifter.

hadde vært fint med litt tips generelt, gjerne linker til en god dremel for formålet, litt god lakk, samt nagler og naglejern (eller hva enn det heter ^_^' )

Kabinettet må støtte ATX, og helst være så lite som mulig, og helst være av så mye metall som mulig.

Har sett litt på CM storm scout, Lian Li PC-8FIB og Silverstone Precision.

Takker for alle tips og triks i tillegg til en ny casemodder
Sist endret av Freddy_fred5; 26. april 2012 kl. 20:53.
Dette gleder jeg meg sinnsvakt mye til å få sett. Håper det blir ferdigstilt, og det ikke bare blir med tanken. Jeg har lite å bidra med på kabinettfronten, men ønsker deg lykke til!
Denne syntes jeg er fin, stilren og ikke full av duppeditter
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Takker, dette er noe jeg impuls kom på, håper på litt hjelp fra medfreaks her

mroj; Glemte å nevne at jeg gjerne vil kunne se frontvifta, skal ha en med rød LEDer.

(typ CM storm scout stil)
Sist endret av Freddy_fred5; 26. april 2012 kl. 20:57.
Og etterpå selge det til meg for en billig penge
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Det ene (Fractal Design Core 3000 Midi Tower) var jo ganske fint. Noen som har noen ide om dette hadde vært fint å modde?

Trenger også litt links til noen verktøy, her sett meg ut denne dremelen og lurer på om denne hadde funka greit til dette.

MKvarner; Drøm om, dette er Power Commien min

Etter førstemann er lagd kunne vi jo kanskje organisert en avtale
Fy faen freddy. Det prosjekte hørtes awesome ut! skulle gjerne gjort noe sånt selv. da jeg selv syntes det symbolet er skikkelig kult! Men har ikke utstyr eller matriale til å lage noe kult

Lykke til, Worklogg og hold oss oppdatert!
Sist endret av iSatan; 26. april 2012 kl. 21:15.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ting jeg kommer på i farta du kan gjøre:

-fjerne alt invendig forran, lage ny grill og fester for 3 vifter.
-vindu
-lakke invendig
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Of course

Men dette blir ett langvarig prosjekt, skal starte med å få morsjan til å kjøpe litt materialer og verktøy samt lakk (Bo hjemme som tenåring FTW.) for å øve meg på lakking, før jeg raper ett fint kabinett.
Du må lakke KOMPUTER (med K ja) på motsatt side av vinduet (høyresida). Passer bra til tittelen din. Eller Power Commi??
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Haha, "This is my komputer, it cost 4000 kroner, to drive this system, for 4 years."
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
FYI ser du ikke vifta (eller lysene) i CM Scout særlig godt, med mindre alt lys i rommet er avskrudd. Så ikke forvent noe juletre-effekt av den vifta som sitter der fra før. Ellers høres det ut som et fett prosjekt og jeg ønsker lykke til
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Hvis viftene er for svake/ikke lysende skal jeg bytte dem ut. Og juletreeffekt blir litt for kraftig.

Kanskje føye inn en viftekontroller?
Om viftene har samme lys som på Haf 932 Advanced så skal du ikke forvente mye til lys i dagslys. Kan nesten ikke se lyset i mørket fra siden.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Støtter ideen til Frufsa om å modde innet vindu på sida :P
Dremel 300 er uten tvil den mest populære, har den selv og er flott. Kan være greit å få med et par ekstra skiver for å kutte i alu. http://www.ebay.com/itm/110793946693...84.m1423.l2649
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Da blir det den. Har du noe clue om Poppnagler og nagletang? (ble fortalt om det fra Greenray, men spør her om noen kan linke meg til noen greie nagler og naglejern)
Sist endret av Freddy_fred5; 26. april 2012 kl. 22:46.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Da blir det den. Har du noe clue om Poppnagler og nagletang? (ble fortalt om det fra Greenray, men spør her om noen kan linke meg til noen greie nagler og naglejern)
Vis hele sitatet...
http://biltema.no/no/Verktoy/Handver...lesett-121060/

Funker greit. Vi bruker en annen type nagletype på linja jeg går på nå, så har ikke erfaring med nagling på slik måte.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Takk takk. Da er det siste jeg trenger lakk, pleksi og ei metallplate. Noen som vet om noe? Gjerne 2 farge lakk btw. en i denne rødfargen og en litt mørkere.

Ser ut som dette prosjektet blir i live
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Takk takk. Da er det siste jeg trenger lakk, pleksi og ei metallplate. Noen som vet om noe? Gjerne 2 farge lakk btw. en i denne rødfargen og en litt mørkere.

Ser ut som dette prosjektet blir i live
Vis hele sitatet...
Husk aluminiumsprimer. Øv gjerne litt på forhånd, og husk nok lakk. Hvor stor aluplate trenger du?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Bare for øving, så blir vel 20x20 ~ 40x40. (cm)
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Bare for øving, så blir vel 20x20 ~ 40x40. (cm)
Vis hele sitatet...
Jeg har en del plater i den størrelsen du kunne fått, spørs jo egentlig litt på hvor du bor om du vil ha de. Lurer på om de ikke selger noen plater på Clas eller biltema.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Tja, er du i Drøbaks/akershusområdet sier jeg ikke nei takk, men tror jeg plukker opp ett par på Clas eller biltema heller, må jo innom der en tur uansett for å få tak i naglesettet og dremelen.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Jeg skal hjelpe!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Liten handleliste;

Fractal Design Core 3000
-Vil dette være fint? Er det nok plass til plexi på høyresida? (1,5 Cm le) Trenger jeg annen lakk eller noe slikt for frontpanelet?

Plexiglass
-Noen greie utsalgsteder? Har sett glassmesteren en del, men hvilke er billigst?

Aluminium/metall plate
-Blir vel Clas eller biltema her

Dremel 300
-Er denne kraftig nok til dette formålet?

Naglesett m. nagler
-Er denne grei eller blir den ødelagt på dagen?

Biltema hobbylakk
-Er denne ræl? En annen tråd fikk jeg en del forskjellige svar, men både i denne tråden og ett par andre nevner noen at "nye dyser" er noe jeg burde kjøpe, noen som har noe linker til det? (duger også denne primeren?)

Noen som har noe tillegg?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
biltema lakken jeg brukte til og lakke kabinettet mitt med flasser av der jeg ikke var flink nokk til og pusse ned med sandpapir, ellers er den helt ok
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Får vel være flink da

Primern burde vel hjelpe for å motvirke dette?
Er det ikke like greit å kjøpe Core 3000 case'et på Komplett og? (Mindre frakt kombinert med Dremel).
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Skal kjøpe dremel på clas eller biltema (vet at de har det på clas)
ville heller gått gor en stikksag. mye lettere å få rette kutt i tynnplater med stikksag. er også bedre til skjære plexi og lexan.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
AdolfCartman; Har dessverre ikke noe sted å bruke den, men hvis jeg trenger har min bestefar 3 eller 4 hendig, så der kan jeg bare låne
Dremel burde være allemanseie. Er over 5000 forskjellige ting man kan feste på dem.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Glenni;

Dette kan jeg si meg enig i, synd at vi ikke har det

Ble egentlig overraska over at bestefaren min ikke har det, her snakker vi om en mann med 4 stikksager, diverse bor, og en hel vegg med andre verktøy

Så gleder meg til den ja.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Framdrift her da?
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Nei, han har ikke hatt noe fremdrift, iom at han har vært i Sverige fra Mandag til Fredag og i konf i dag :P
OT: Hadde konf i dag jeg også .
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Lakk er kjøpt, skal snart skaffe kabbet
Update? Noe framgang?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Update? Noe framgang?
Vis hele sitatet...
Det er ett langvarig prosjekt, så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Har kjøpt inn lakk, og skal snart skaffe dremelen i hus, for å så bestille kabinettet, jeg skal prøve rundt med diverse løsninger for lys, lakk og look, så det tar nok en stund.


Skal også starte med å få hele monsteret i hus og igang.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Please dont!


laaangt prosjekt, skal starte med å få monsteret mitt i hus. (må bytte inn kabinettet pga. påknappen var ødelagt )

Etter det skal det bli litt fart her igjen. (blir nok ikke før Juli måned dessverre....)

Men jeg blir forhåpentligvis ferdig innen neste TG.

Vurderer nå om tiden og bytte over til ett Storm Scout dog, ettersom det skal være en LAN/TG-maskin.

Og angående storm Scout;

Noen som vet om hvor mye plass det er mellom sidedøra og bakplata? (mellom høyresiden* og plata HK sitter i)

*Høyre fra fronten
Sist endret av vidarlo; 23. mai 2012 kl. 13:10.
Ikke kjøpt Storm Scout. Det er alt for lite og stygt.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649659
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Ikke kjøpt Storm Scout. Det er alt for lite og stygt.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649659
Vis hele sitatet...
Det går vel litt på personlige preferanser. Jeg syns Storm Scout ser bra ut.

Angående Storm Trooper har jeg det og er storfornøyd.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Ikke kjøpt Storm Scout. Det er alt for lite og stygt.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649659
Vis hele sitatet...
Hmm, ja det burde funke!

Noen som vet om plassen på siden der da? (må få plass til plexi og gjerne ett par ledninger)

Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Det går vel litt på personlige preferanser. Jeg syns Storm Scout ser bra ut.

Angående Storm Trooper har jeg det og er storfornøyd.
Vis hele sitatet...
Gidder du måle antall MM med plass man har der? (fra sidedør til HK plate)
En venn har det. Han har fått det veldig bra ryddet der og gode temperaturer.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Du skal ha kommunist tema fordi du liker kommunist-symbolet??? Er du kommunist?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hmm, ja det burde funke!

Noen som vet om plassen på siden der da? (må få plass til plexi og gjerne ett par ledninger)


Gidder du måle antall MM med plass man har der? (fra sidedør til HK plate)
Vis hele sitatet...
Du tenker horisontalt fra sidedøra til hk-plata? 2sec så skal jeg måle

Btw det er plass til kabelorganisering.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Du skal ha kommunist tema fordi du liker kommunist-symbolet??? Er du kommunist?
Vis hele sitatet...
Ikke kommunist i det hele tatt

Bare digger komboen av rødt og svart, sammen med sigden og hammeren.

Den skal jo også arbeide for alle :P
Den skal hoste lokal filserver, MC/TF2/hva enn det måtte være server på LAN, VPN for meg samt diverse anna skjit. (og såklart virtualisering gjennom VMware VSphere)

Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Du tenker horisontalt fra sidedøra til hk-plata? 2sec så skal jeg måle

Btw det er plass til kabelorganisering.
Vis hele sitatet...
Akkuratt det jeg mener!

Takk
Sist endret av Freddy_fred5; 22. mai 2012 kl. 21:38.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ikke kommunist i det hele tatt

Bare digger komboen av Rødt og svart, sammen med sigden og hammeren.
Vis hele sitatet...
velvel, spesielt
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ignifer Vis innlegg
velvel, spesielt
Vis hele sitatet...
Vel, hvorfor ikke?

Finnes folk som har våpen på veggen, men kan ikke engang bruke dem (meg selv inkludert)