Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 780
"Øko-Terrorist"
Hei, Noen jeg kjenner sliter litt for tiden da de har blitt fratatt sine hunder av politiet. (ønsker ikke å gå nærmere inn i dette, men har ikke bitt eller truet noen)

Saksbehandleren de har fått hos politiet har en lang historie med å KUN foreslå avlivning i slike saker, og nekte å se på andre muligheter.

Er det mulighet for å be om å få en annen saksbehandler?
Sist endret av tr80r; 14. januar 2010 kl. 12:50.
Jeg regner med at hvis politiet har tatt fra de hundene sine, så var det en grunn til det. Tviler også på at saksebehandleren foreslår avliving uten grunn.

Hvor vidt du kan forlange en annen vet jeg ikke.
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Jeg regner med at hvis politiet har tatt fra de hundene sine, så var det en grunn til det. Tviler også på at saksebehandleren foreslår avliving uten grunn.

Hvor vidt du kan forlange en annen vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...

greit, Grunnen til at de ble fratatt hundene var fordi de "Lignet litt" på Amerikansk Staffordshire som er ulovlig i Norge.

Men de kan ikke bevise at hundene er ulovlige, de krever stamtavler som bevis, og ettersom det er blandingshunder finnes ikke stamtavle.

Eierene har kjøpt hus i Sverige og flyttet dit, men politiet nekter utlevering av hundene.
Da skal jeg være enig i at eierne burde få utlevert hundene. Går det ikke an å sjekke rasen på andre måter enn stamtavlen? har hunden bitt noen? Vist seg hissig?
"Øko-Terrorist"
Trådstarter
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Da skal jeg være enig i at eierne burde få utlevert hundene. Går det ikke an å sjekke rasen på andre måter enn stamtavlen? har hunden bitt noen? Vist seg hissig?
Vis hele sitatet...

Nei, har ikke bitt noen eller vist seg hissig. er kun fordi den "ligner på en ulovlig rase" kan ikke DNA testes uten DNA fra Mor/Far, som ikke er mulig å få tak i.