Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2092
Kan bare starte enkelt å greit ved å si at jeg er absolutt HELT ny når det gjelder utforskning av amfetamin. Jeg har fått opplevt "lykkerusen" og jeg har også desverre fått smake den andre siden av mynten (nedtur). Men over til poenget!

Amfetamin er sannsynligvis noe jeg med stor sjanse ikke kommer til å fortsette med. Grunnen til at jeg med det første bestemte meg, var faktisk grunnet til et lite personlig "eksperiment". Hypotesen var; Kan du som person (med feil døgnrytme) ved bruk av amfetamin overstyre trøttheten for et døgn, for å så legge seg neste kveld, tidlig og med andre ord rett og slett få en bedre kontroll over døgnrytmen igjen?

Godt spørsmål tenker du kanskje, men resultatet ble faktisk overvekkende positive på mange måter. Etter første natt (forhindret med en del paranoia og litt småangst) så gikk det ganske fint. Det gikk faktisk enda bedre neste kveld derpå. Jeg hadde fått et fint fremskritt. Problemet var at jeg aldri kom så langt som jeg ville denne gangen. Fristelsen av å såve ekstra, ekstra lenge enda en gang, kan praktisk talt snu alt opp ned igjen på ingen tid (i alle fall i min situasjon). Derfor skal jeg starte om igjen med samme hypotese. Men jeg vil også spør dere; "Er dette bare waste of time? Eller funker faktisk dette på en positiv måte? Noen som kanskje deler samme tankegang, eller vet du dette allerede fra før?"

Da vil jeg bare si tusen takk for all svar, og jeg håper jeg får tid til mest mulig feedback i løpet av kvelden/morgendagen.

Best regards!
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Dette prosjektet ditt er ikke helt forsvarlig. For meg høres det ut som du kommer opp med en finfin unskyldning for å kjøre i deg amf med påskudd om at det er for å fikse døgnrytmen. For å få en god døgnrytme er det noen ting du BØR prøve før du begir deg ut på amfetaminbruk.

*Endre kosthold
*Trene før du legger deg/Gå en lang tur hvis du ikke orker å trene
*Kaste ut TV/PC/Laptop av soverommet
*Lese en bok på sengen
*Øreplugger hvis du bor et sted med bråk

Dette er et mye sunnere alternativ og vil sannsynligvis fungere bedre enn å kjøre i deg stimulanter.
- Jeg spiser regelmessig sunt (Vitaminer, fiber, fett, protein, jern, osv.)
- Holder meg sånn passe aktiv (Går turer mest på kvelden før jeg legger meg)
- Unngår PC/TV/Laptop (I sjeldne tilfeller KAN jeg lure meg til en liten titt)
- Leser til langt ut på morgenkvisten
- Og har ikke så veldige sensitive følinger for lyd/bråk

Problemet er at jeg desverre har prøvt de fleste tingene. Og denne ideén tenkte jeg at jeg kunne gi en sjanse for en gangs skyld siden jeg allerede hadde kjøpt den første og den siste posen (1g) med speed. Hjernen min er en innstilt klokke som er vanskelig å regulere tilbake på den rette plass igjen.

Håper jeg fikk forklart meg selv bedre denne gangen.
For meg høres det ut som du bør øke aktivitetsnivået ditt. Jeg hadde selv store søvn/døgnrytmeproblemer i tjue år, og trodde jeg var dømt til et liv med kvelds/nattjobb resten av livet (røyker, og spiser ikke spesielt sunt). For et halvt år siden fikk jeg meg en jobb der jeg er superaktiv hele tiden slik at jeg er sliten på slutten av dagen, og siden da har jeg kunnet legge meg når som helst og sovne innen en halvtime. Nå står jeg som regel opp mellom 6 og 7, til og med i helgene, og selv når jeg en sjelden gang blir liggende utover dagen (etter en lang natt/morgen) er det ikke noe problem å sove igjen på kvelden.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Det er mulig at 5-HTP kan hjelpe deg med å regulere søvnrytmen. Du får kjøpt det for 8£ på amazon.co.uk eller rundt 650sek i Sverige.
Det er nok (som du sier) mye bedre metoder for døgnrytme-problemer. Men som jeg tenkte for faens skyld. Hvorfor ikke prøve med speed en gang? Funker det ikke så funker det ikke. Da er det vell ikke vanskeligere å ta seg selv i nakken å finne andre løsninger!

Men som jeg sa! Dine eks. på akkurat slike ting skal jo følges! Tviler på noen ville fått en "smart" idé slik som jeg for å si det på den måten. Men slik som jeg tenkte. Jeg har veldig lyst å gi deg en feedback på hvordan resultatet faktisk blir. Det konne jo vært interesant også!

Etter et døgn med amfetamin, så har resultatet blitt en suksess! Våknet klokken 10:00 om morningen uten problemer. Normalt sett var jeg en person som vanligvis brukte å såvne 05:00-06:00 om morningen, og våkne 05:00-06:00 på kvelden. Altså en 10-12 timer søvn, eller kanskje enda mer! Amfetamin har derfor ressultert at mitt "indre, tidsur" har regulert seg 7-8 timer bakover, bare på under et døgn. Normalt sett skal egentlig et slik ressultat innebære opp til flere dager med å få regulert tiden bakover, 6-10 timer. Noen kan bruke over en uke på slike ting. Så min konklusjon blir egentlig ganske enkel. Det er mulig å regulere døgnrytmen til det helt NORMALE igjen med amfetamin.
Altså, vil du ha raske og meget effektive ressultater, så er amfetamin et godt forslag.


Dette prosjektet ditt er ikke helt forsvarlig. For meg høres det ut som du kommer opp med en finfin unskyldning for å kjøre i deg amf med påskudd om at det er for å fikse døgnrytmen. For å få en god døgnrytme er det noen ting du BØR prøve før du begir deg ut på amfetaminbruk.
Vis hele sitatet...
Kan også bare nevne til Eplefisk at jeg ABSOLUTT ikke ville skape min egen lille virtuelle verden av fantasi-begrunnelser for å bruke amfetamin! Faktisk så har amfetamin definitivt det raskeste ressultatet jeg noen gang har sett! I tillegg vil jeg bare si at forslagene dine skaper nok et bedre ressultat til slutt, men det tar massevis av tid og motivasjon å få det til! Men likevel utelukker jeg ikke at det er faktisk ditt forslag er det sunneste. Likevel syntes jeg amfetamin hadde raskest ressultat av alle metodene jeg har prøvt mot døgnrytme.
Hvorfor i helvete skal du bruke amfetamin for å få døgnrytmen tilbake?
Amf gjør jo det stikk motsatte, har du problemer med å holde deg våken i 1 døgn uten amf så legg deg da for faen?
Det hjelper lite å fikse døgnrytmen med amfetamin, so far so good men husk det kan ikke kalles rytme før det er rytme i det

Hvorfor skal du bruke amfetamin for å få døgnrytmen tilbake?
Amf gjør jo det stikk motsatte, har du problemer med å holde deg våken i 1 døgn uten amf så legg deg, ha på vekkerklokke om morgenen og stå opp når den ringer, ha den på veldig tidlig så er du trøtt når kvelden nærmer seg å lille norge slukker lysene.

Forresten hva skjer hvis '' døgnrytmen '' din skulle gå i vasken og du står opp klokka 4 imorgen, skal du ta en ny stripe da og håpe på det beste?

Det hjelper lite å fikse døgnrytmen med amfetamin, so far so good men husk det kan ikke kalles døgnrytme før det er rytme i det

Kan noen slette innlegget over?
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Hvorfor i helvete skal du bruke amfetamin for å få døgnrytmen tilbake?
Amf gjør jo det stikk motsatte, har du problemer med å holde deg våken i 1 døgn uten amf så legg deg da for faen?
Det hjelper lite å fikse døgnrytmen med amfetamin, so far so good men husk det kan ikke kalles rytme før det er rytme i det

Hvorfor skal du bruke amfetamin for å få døgnrytmen tilbake?
Amf gjør jo det stikk motsatte, har du problemer med å holde deg våken i 1 døgn uten amf så legg deg, ha på vekkerklokke om morgenen og stå opp når den ringer, ha den på veldig tidlig så er du trøtt når kvelden nærmer seg å lille norge slukker lysene.

Forresten hva skjer hvis '' døgnrytmen '' din skulle gå i vasken og du står opp klokka 4 imorgen, skal du ta en ny stripe da og håpe på det beste?

Det hjelper lite å fikse døgnrytmen med amfetamin, so far so good men husk det kan ikke kalles døgnrytme før det er rytme i det

Kan noen slette innlegget over?
Vis hele sitatet...
Forstår hva du mener. Dette er et engangstilfelle for min del. I mitt tilfelle har kroppen instillt seg etter normal tid igjen, men jeg må enda sørge for at jeg opprettholder tidspunktet jeg står opp/legger meg på.

Men hvorfor i all verden burde innlegget mitt slettes? Hva er galt med det? Jeg forteller enkelt at speed har en effekt på å skaffe døgnrytmen på rett spor igjen! Og jeg fraråder andre om å gjøre det samme som jeg valgte å gjøre grunnet til at dette faktisk er et ulovlig stoff. Men selv om dette er ulovlig, så betyr det jo ikke at det BARE kan gi negative utfall?

Speed er ulovlig og bør EGENTLIG i alle tilfeller unngås! Men jeg prøver å vise at narkotiske stoff, uansett lovlig eller ulovlig har en positiv og negativ effekt på forskjellige bruksområder.

Hvorfor skal jeg bruke amfetamin for å få kontroll på døgnrytmen? For i mitt tilfelle har utslaget gitt seg ut for å være positivt i akkurat den situasjonen! Betyr dette samme utfall hos andre? Både ja og nei, men de tingen er jo egentlig opp til hver og en person individuelt. Jeg er fullstendig klar over hva du prøver å advare meg om, og det setter jeg pris på at du prøver å gjøre! Jeg kan utvikle en vane ut av dette. Men det er derfor jeg kaller dette et engangstilefelle vis utslaget skulle slå ut mer negativt en positivt.

Kan slutte med å si at lovlige "ufarlige" sovepiller som jeg fikk på resept av legen førte til kollaps med feil hjerterytme og meget lavt blodtrykk to ganger i perioden jeg brukte/sluttet med dritten. Det er mye som gir farlige utslag i denne verden uansett om folk skulle kalle det lovlig eller ulovlig.

Håper du forstår hva jeg prøver å fortelle, og at jeg er for det meste enig med deg.
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Hvorfor skal du bruke amfetamin for å få døgnrytmen tilbake?
Amf gjør jo det stikk motsatte, har du problemer med å holde deg våken i 1 døgn uten amf så legg deg, ha på vekkerklokke om morgenen og stå opp når den ringer, ha den på veldig tidlig så er du trøtt når kvelden nærmer seg å lille norge slukker lysene.

Forresten hva skjer hvis '' døgnrytmen '' din skulle gå i vasken og du står opp klokka 4 imorgen, skal du ta en ny stripe da og håpe på det beste?

Det hjelper lite å fikse døgnrytmen med amfetamin, so far so good men husk det kan ikke kalles døgnrytme før det er rytme i det

Kan noen slette innlegget over?
Vis hele sitatet...
Signerer den.
Jeg tar speed for å holde meg lengre våken i forbindelse med festing osv.......

Sitat av Viper33 Vis innlegg
F
Men hvorfor i all verden burde innlegget mitt slettes? Hva er galt med det?
Vis hele sitatet...
Om du leser innlegget til "iste2008" så ser du at han har skrevet det samme 2 ganger, er sikkert det han mener skal slettes
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Forstår hva du mener. Dette er et engangstilfelle for min del. I mitt tilfelle har kroppen instillt seg etter normal tid igjen, men jeg må enda sørge for at jeg opprettholder tidspunktet jeg står opp/legger meg på.

Men hvorfor i all verden burde innlegget mitt slettes? Hva er galt med det? Jeg forteller enkelt at speed har en effekt på å skaffe døgnrytmen på rett spor igjen! Og jeg fraråder andre om å gjøre det samme som jeg valgte å gjøre grunnet til at dette faktisk er et ulovlig stoff. Men selv om dette er ulovlig, så betyr det jo ikke at det BARE kan gi negative utfall?

Speed er ulovlig og bør EGENTLIG i alle tilfeller unngås! Men jeg prøver å vise at narkotiske stoff, uansett lovlig eller ulovlig har en positiv og negativ effekt på forskjellige bruksområder.

Hvorfor skal jeg bruke amfetamin for å få kontroll på døgnrytmen? For i mitt tilfelle har utslaget gitt seg ut for å være positivt i akkurat den situasjonen! Betyr dette samme utfall hos andre? Både ja og nei, men de tingen er jo egentlig opp til hver og en person individuelt. Jeg er fullstendig klar over hva du prøver å advare meg om, og det setter jeg pris på at du prøver å gjøre! Jeg kan utvikle en vane ut av dette. Men det er derfor jeg kaller dette et engangstilefelle vis utslaget skulle slå ut mer negativt en positivt.

Kan slutte med å si at lovlige "ufarlige" sovepiller som jeg fikk på resept av legen førte til kollaps med feil hjerterytme og meget lavt blodtrykk to ganger i perioden jeg brukte/sluttet med dritten. Det er mye som gir farlige utslag i denne verden uansett om folk skulle kalle det lovlig eller ulovlig.

Håper du forstår hva jeg prøver å fortelle, og at jeg er for det meste enig med deg.
Vis hele sitatet...
Virker som du er fornuftig, mente heller ikke att ditt innlegg skulle slettes, jeg dobbelposta så ble det lagt til en tråd men kunne ikke redigere det lengre.

Men om døgnrytmen skulle gå skeis igjen nå, hva kommer du til å gjøre da?
Har gjort det samme som deg selv og her sitter jeg uten døgnrytme.
Hvilken dosering brukte du forresten og hvor lenge har du hatt rytme nå?

Lykke til
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Virker som du er fornuftig, mente heller ikke att ditt innlegg skulle slettes, jeg dobbelposta så ble det lagt til en tråd men kunne ikke redigere det lengre.

Men om døgnrytmen skulle gå skeis igjen nå, hva kommer du til å gjøre da?
Har gjort det samme som deg selv og her sitter jeg uten døgnrytme.
Hvilken dosering brukte du forresten og hvor lenge har du hatt rytme nå?

Lykke til
Vis hele sitatet...
Dobbelposten ja, la ikke så mye merke til det egentlig

Går døgnrytmen til helsikken, viser egentlig resultatet at bruken av speed blir enda mer idiotisk! Men du sliter en del selv altså? I mitt tilfelle tror jeg det er alderen (18) som forutsaker dårlig hormonbalanse og fucked opp døgnrytme. Så jeg er ekstra utsatt pga. akkurat det =/ Jeg kan lett falle utenfor igjen, det vett jeg. Det ville jeg vell vært i alle tilfeller. Haha! :-)

Jeg er veldig forsiktig med hvilken dosering jeg bruker. Tilsammen var det 3 små striper (4-5 lange og 1mm eller mindre i tykkelsen) Beregnet at hver dose virket i 6-8 timer. Spiste regelmessig og drakk masse vann/juice. Dosen gikk ut til kvelden hadde komt, og jeg la meg. Merket ikke noe spesiell nedtur denne gangen. Har nå lagt meg mellom 10 og 12 og stått opp mellom 10-11 i to dager. Følte meg litt ekstra sliten i går, men i dag føler jeg meg endelig super! En følelser jeg har savnet LENGE! Life's good!
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Dette prosjektet ditt er ikke helt forsvarlig. For meg høres det ut som du kommer opp med en finfin unskyldning for å kjøre i deg amf med påskudd om at det er for å fikse døgnrytmen. For å få en god døgnrytme er det noen ting du BØR prøve før du begir deg ut på amfetaminbruk.

*Endre kosthold
*Trene før du legger deg/Gå en lang tur hvis du ikke orker å trene
*Kaste ut TV/PC/Laptop av soverommet
*Lese en bok på sengen
*Øreplugger hvis du bor et sted med bråk

Dette er et mye sunnere alternativ og vil sannsynligvis fungere bedre enn å kjøre i deg stimulanter.
Vis hele sitatet...
Det å gå lange turer eller trene før man legger seg vil jo gi stikk motsatt effekt. Man blir giret av fysisk aktivitet, ikke trøtt. Istedenfor kan man gå en tur noen timer i forkant, og heller drikke en varm kopp te eller kakao når man kommer hjem.
ArbeidsledigProletar
joda, man kan trene relativt tett mot liggetid og sove rimelig godt, ihvertfall personlig erfaring tilsier det.. Med mindre det er te beregnet på innsoving vil jeg ikke anbefale dette, te inneholder mer koffein enn kaffe. kommer selvsagt an på hvor mye te man bruker og hvor lenge den får trekke.
Den beste og mest sikre måten er enkelt bare å ta seg selv i nakken. Ikke noe tvil om det!
Klarer du ikke bare døgne en dag og legge deg tidlig neste kveld? Det som funker for meg