Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1061
Når jeg brenner SVCDer får jeg aldri med tekstingen, ganske plagsomt egenltig. Jeg buker DVD2SVCD, og jeg bruker de innstillingene som d står i veiledningene på Doom9, men likevel får jeg altså ikke med tekstingen. Noen som har noen forslag?
Husk å sette på Permantent Subtitles. Da funker d fint!
DVD2SVCD er et KONGE program!!!
jepp, bruk DVD2SVCD
Dumt spørmål kanskje men:

Dette dvd2svcd programmet, kan det det gjøre om dvder til svcd på en størelse som får plass på en vanlig cd og samtidig beholde kvaliteten?? I så fall hvor kan jeg få tak i det??
Jupp.
Dvs. Den komprimerer til svcd og lager ferdig bin og cue fil.
er filmen på vanlig spilletid (1,5 t ) blir d 2 cd'er.
http://www.dvd2svcd.org/
ok. Tusen takk!
Det blir langt fra samme kvalitet som DVD, men tilnærmet. Det er som oftes lyden som får kjenne det. DVD2SVCD har mulighet til å rippe AC3/Dolby Digital, men det blir vanligvis dårlig resultat(en bug i audio encoderen tror jeg)
▼ ... over en uke senere ... ▼
DVD2SVCD kan godt være et kongleprogram, men mencoder er king of the hill, gir til og med cleaner en god del juling.
hva med DVDx da? Hvordan er det i forhold til DVD2SVCD? det spruter jo ut svcd'er med subtitles i hytt og gevær...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av nalle
hva med DVDx da? Hvordan er det i forhold til DVD2SVCD? det spruter jo ut svcd'er med subtitles i hytt og gevær...
Vis hele sitatet...
[COLOR=red]Helt enig med Nalle..........[/COLOR]

Bruker kun DVDx2.0, får alltid subtit med og kjempe bilder, har også DVD2SCVD men liker den ikke, er det noen som kan forklare forskjellen........????????
uhmm... Okay.. litt klarering og ett spørsmål...

For det første.. Det blir faen ikke mye samme kvalitet på SVCD'en om du bruker 2 CD'er til 1 og 1/2 time med film... Om du derrimot bruker 5-6 CD'er så får du DVD kvalitet, men filmen blir ikke SVCD stardard og det er ikke sikkert du kan spille den av på SVCD spillern din. Men alikevell tror jeg du skal klare å spille av filmer med sånn kvalitet på DVD-spillere som støtter SVCD.

Grunnen til dette er at dem har satt en limit på høyeste lovelige bit/sec. på VCD'er er denne 1400, SVCD husker jeg ikke men tipper rundt 2800. og på DVD 9500. Hvorfor? fordi VCD'er har 1x leser, og derfor kan dem ikke lese kjappere, SVCD spillere har 2x leser, og x1 DVD = 8x CD (om jeg ikke husker helt feil).

En anne grunn til at VCD sucker er fordi det er constant bitrate, mpeg-1 encoding. SVCD og DVD er Mpeg-2 VBR eller CBR, alt ettersom hvor lenge man gidder å bruke på encodingen. Lyden på DVD er 48khz. På VCD og SVCD er det bare 44khz, derfor må lyden altid re-encodes.

Så har vi spørsmålet mitt da.. Er de noen som vet om en bra metode for å resize en MPG video, fra 480x480 (SVCD) til en av de lovelige DVD oppløsningene (både PAL og NTSC oppløsningene). Helst med minst mulig re-encoding.

Scha