Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 875
Hei freaks! Har prøvd å lest noen andre tråder men kom ikke så langt med det.


Jeg har ei 20/5 linje som kun jeg og samboeren min benytter. Dette er til daglig ikke et problem, men hvis jeg har lyst å spille og hun se netflix på Smart TV`n samtidig, så spiser den veldig mye nett. Ikke hastighet, men PING.


Når jeg sitter alene på nettet å gamer, så har jeg rundt 17 i ping. Så snart noe med streaming starter så begynner pingen å hoppe opp til 50 og ned til normal. And so on.


Er det mulig å begrense dette? Har router med DD-WRT på, om det skulle hjelpe.
De viktigste punktene er Traffic shaping og QoS samt kablet nettverk
Jeg prøvde med Qos. Det gjorde nettet bare tregere for min del.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Jeg prøvde med Qos. Det gjorde nettet bare tregere for min del.
Vis hele sitatet...
Da defenerte du nokk ikke reglene riktig i forhold til prioritet
Hei, har nå satt opp QoS. Gjorde en liten test akkurat: Satt på netflix på TV`n og satte meg ned å spilte. Ser at pingen peaker opp til 50ms og ned igjen. Så opp til 50ms og ned igjen. Dette skjer veldig hurtig opp og ned.

Mulig jeg har dårlig router. For det er vel ikke linja det skal være noe problem med? 20/5 er ikke verdens beste, men burde takle netflix og gaming samtidig?