Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1228
Halla, har lagt ut ny låt, trenger konstruktiv tilbakemelding. Setter stor pris på om du ville tatt deg 3 min


https://www.youtube.com/watch?v=HTGL...WmHGZzGAMoWZHg
Dette var fæle greier, alt var feil, du hadde ikke flow engang.
Men ikke gi opp, du kan bli flink en dag.
Hvorfor har du valgt engelsk? Hva får deg til å tro at det er bedre enn morsmålet ditt?

EDIT: Ser at du har "mikset" den også, noe som var imponerende dårlig siden jeg nesten ikke hører hva du sier engang.
Sist endret av UncleSam; 11. mai 2014 kl. 19:54.
Trådstarter
24 2
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Dette var fæle greier, alt var feil, du hadde ikke flow engang.
Men ikke gi opp, du kan bli flink en dag.
Vis hele sitatet...
Takk, skakke gi opp =)
Du har potensialet, men det blir vanskelig å høre på når flowen og engelsken er såppas rævva. Fortsett å utvikle deg og ikke stress med å bli god.
Litt vanskelig å høre hva du sier. Kanskje prøve å jobbe med uttale og mixing? Grei sang, stå på videre
First off så må du fikse flowen. Har hørt værre, ikke gi opp
Konge En av de bedre rapperne jeg har hørt. Gleder meg til å se mer fra deg!

Du har STORT potensiale mann
Sist endret av MemoryCard; 11. mai 2014 kl. 22:10.
Grei låt, øv litt på flowen og engelsken! Øving gjør mester!
Dette jeg sier nå er ment som konstruktiv kritikk, og er ikke ment som personangrep, så det er sagt

- Jeg liker melodiene dine.

- Jeg syns dessverre flowen i rappen er for lav. Type flow jeg personlig liker er som dette:
https://www.youtube.com/watch?v=Zy0wlPA_NEY
Krayzie bone med sitt svar til Eminems "rap god". Låta varierer mye mellom rask rap og hurtig flow til mer "stakato" i enkelte sekvenser. Jeg sier ikke du skal opp på dette nivået, det jeg mener er variasjonen. Prøv også å få rimene dine til nettopp det - å rime. Noen steder blir det mange ord som ikke rimer. Du kan da f.eks "redde deg inn" med noen hurtige sekvenser til du lander på ett ord (så lenge det rimer med det du begynte med.) I bunn og grunn, få ting til å rime.

- Pirk mere på engelsk uttalen din. Jeg vet ikke hva som er best løsning her, men jeg ville ha forsøkt å høre på min egen sang (som er sunget inn alt) og gjøre nye opptak på dette mens jeg sang med på min egen sang. Da hører du kanskje selv hvordan du uttaler det, og mulig det justerer seg litt på det nye opptaket. Avhengig av målet ditt så kan du vel pirke lenge nok til at det høres flytende ut.
Jeg er mere fan av amerikansk aksent innen rap kontra norsk, men det blir ett personlig valg for hver enkelt.

Ellers bra
Sist endret av _tommen_; 11. mai 2014 kl. 23:19.
Et tips er om du rapper i takta til beaten.. Det var den feilen som ødela sangen.. Likte teksta, og beaten, men rappinga di var ikke i kontakt med beaten, og ikke prøv å kom deg igjennom ord ved og gjøre slutten veldig raske, eller laaange for og få det til å ''klikke''.

Edit: Ikke prøv å syng på engelsk, du blir ikke internasjonal med en gang. Jeg så denne videoen av deg, og jeg likte den bedre.

Du bruker ord-forandringer, som å synge slutten på setningen veldig raskt, eller drøye ut enkeltord, men ellers var det greit.