Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1320
Hallo vi skal lage en film til et skole prosjekt. Og jeg bruker pinnacle studios plus 10. Men når jeg tar på revers så blir det så jævlig hakkete. jeg bruker et Canon mv750i kamera. Vet noen hvorfor det gjør dette og hvordan jeg kan fikse det. Evntuelt si et annet program/ redigrings program som funker å bruke revers.
Sist endret av gilde; 14. mai 2007 kl. 15:06.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette lukter PEBKAC lang vei, men jeg har aldri prøvd revers på Pinnacle, dog fungerer dette fint i Adobe Premiere.
gilde's Avatar
Trådstarter
Tror du man kan bruke revers effecten på Adobe Premiere trailen / demoen?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Uvisst og tvilsomt.
Er ikke Adobe sine trials 100% funksjonable før 30 dagerssperren aktiveres?
Sist endret av kakeflekk; 14. mai 2007 kl. 15:29.
Skudd i halvveis mørke: Tror du må passe på at klippet er urendret\ukomprimert helt fram til etter du har satt klippet til å kjøre baklengs. Prøv så å rendre klippet, og se om det hjelper.
Jeg bruker Sony Vegas 7.0, funker fint med revers der.
Vet ikke helt hvilket kamera som brukes fordi det er ikke mitt, men det er iallefall et ganske enkelt DV-kamera.
Sist endret av Christian; 14. mai 2007 kl. 15:49.
gilde's Avatar
Trådstarter
Fikk det til nu, det funka bra. Jeg lastet opp filmen fra kameraet til pc'n med WMM men prøvde å laste den opp i Pinnacle. Da funka det fett >_> Dumme meg

Takk for alle forslagene og svarene ( :
jaG
Produktutvikler
Sitat av Dionysos
Skudd i halvveis mørke: Tror du må passe på at klippet er urendret\ukomprimert helt fram til etter du har satt klippet til å kjøre baklengs. Prøv så å rendre klippet, og se om det hjelper.
Vis hele sitatet...
Tror du er inne på noe der. Jeg hadde mistet noe klipp, hadde dem bare i en hel film, så jeg redigerte dem til småklipp i Moviemaker. Når jeg skulle sett dem sammen i studio 10 så, skulle jeg også, ha et klipp baklengs. Da skjedde det samme med meg.

Så du må nok la være å komprimere eller endre på klippene utenom studio 10.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Problemet forsvinner når du rendrer filmen. Det er fordi maskinen din ikke klarer on-the-fly enkodingen som kreves av å spille en film baklengs.