Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3246
Hei, lurer på om det er mulig å kjøpe aksjer på nettet når man er under 18?

Håper det er noen her som har erfaring med slikt, takk på forhånd til de som svarer.
Ja, det kan du, men dine foresatte må signere med id og slikt når du skal åpne kontoen. Nordnet har en egen side / link på siden sin for kunder under 18 år, du finner all info du trenger der!
Begynte selv på Nordnet når jeg var under 18. Print ut skjemaet deres og fyll det ut. Kan være det er enklere nå, men jeg måtte sende inn attestert kopi av legitimasjon til foresatt.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Begynte selv på Nordnet når jeg var under 18. Print ut skjemaet deres og fyll det ut. Kan være det er enklere nå, men jeg måtte sende inn attestert kopi av legitimasjon til foresatt.
Vis hele sitatet...
Angående dette, finnes det andre alternativer til Nordnet? Har hørt mange klage over nordnet og sier det er dårlig, selv har jeg enda ikke prøvd ut dette.
Finnes mange. De aller fleste nettbanker blant annet. Selv bruker jeg nettbankløsningen til dnb, men de er vel litt dyrere enn nordnet. Pareto er også et alternativ til storbankene. Nordnet har ikke jeg prøvd, men de er veldig populære med visstnok gode løsninger for kjøp og salg, i tillegg til shareville som er blitt populært og morsomt både som sosialt medium og et sted å plukke opp aksjetips.