Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4870
Heihei,

er det noen som vet hvordan jeg kan få til å legge til animasjon oppå ett bilde? i dette tilfelle et kart.

Jeg skal markere ruten jeg har gått på en fjelltur, og lurer på hvordan jeg kan få ordnet med en sånn stiplet linje som kommer frem del for del etterhvert som jeg går.

Jeg bruker forsåvidt imovie (mac)

takker å bukker.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du linket jo selv til en tutorial video som viser akkurat hvordan det gjøres, men om du absolutt vil gjøre det med iMovie, så sjekk denne tutorialen.
Ja, vet jeg gjorde det men hadde ikke tenkt å kjøpe adobe elements til rundt 1000 lappen akkurat nå.
Tror ikke det går an å legge til eget bilde med den funksjonen der....
Prøv det ut før du sier at du tror det ikke går.
Forøvrig kan du også laste ned trial verjoner av alle adobe produkter forså å gjøre det ferdig der.
Sånn ettersom det virker som imovie er et utrolig dårlig valg til noe slikt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
iMovie er ikke akkurat noe avansert videobehandlingsverktøy, i følge denne posten i supportforumet deres er det ingen måte å animere linjer o.l. i iMovie.
Så du må enten bruke den innebygde kartanimasjonsfunksjonen som vises i videoen jeg linket til, eller skaffe et mer avansert videobehandlingsprogram.
Takker for svar Jeg holder på å laste ned trial versjonen av adobe elements premiere, så får se hva jeg får til der.
Limited edition
Moff's Avatar
Hvis du ofte redigerer video, så bør du absolutt ta en kikk på Adobe Premiere Pro. Det koster mindre enn 250 kroner per måned for fullversjonen av dette programmet. Jeg abonnerer selv på hele CC-pakken med alle Adobe-programmer, og månedsprisen er slettes ikke så ille med tanke på hva du får ut av det.

Jeg vil fraråde deg å bruke Elements, fordi det er en programserie designet for folk som ikke ønsker å gjøre noe selv. Hvis du har lyst til å lage noe på egenhånd, ha kontroll og faktisk lære noe, så bør du heller prøve Premiere Pro.

Hvis du aldri har redigert video i et fullverdig program før, så er sikkert læringskurven ganske bratt. Jeg kan alltids lage et prosjekt i Premiere med denne "Indiana Jones"-effekten du snakker om, slik at du kan se hvordan det kan gjøres. Det tar meg omtrent 5 minutter, hvis du poster bildet av kartet du ønsker å bruke, samt noen ord om stil, farger, oppløsning, framerate og slike ting.