Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 452
Hei, lurte litt på å kjøpe 2x av MSI GTX 760 HAWK der man kan vippe på en bryter på GPU'n for å unlocke voltage og få til rimelige høye OC utifra tester jeg har sett.

Men hvordan vil overclocking fungere i SLI? Hvert enkelt kort clockes jo forskjellig sies det, så man vil høyst sannsynlig ikke nå samme clock på begge kortene.

Hvis f.eks det ene kortet klarer 1300mhz, mens det andre stopper på 1250mhz på en ulik voltage.

Er det mye krøll med å OC i SLI?
Korta vil ikkje yte betre enn det svakaste i konfigurasjonen. Altså, kortet på 1300MHz blir klokka ned på 1250MHz. Spenninga vil eg tru vil forbli ulik, og ha ingen praktisk betydning for konfigurasjonen.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg har sett litt merkelige resultater med oc på kepler i sli. Hender toppkortet, som er ofte det varmeste, har noen mhz leverer klokk. Vet ikke helt hvordan det går seg til men det har nå skjedd...