Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  629 430504
Cwx_nrk_win_8>ffmpeg.exe -i tv.nrksuper.no/serie/karsen-og-petra/msue12000111/
08-09-2013 -c copy karstenogpetra1.mkv
ffmpeg version N-55159-gf118b41 Copyright (c) 2000-2013 the FFmpeg developers
built on Aug 1 2013 18:08:30 with gcc 4.7.3 (GCC)
configuration: --enable-gpl --enable-version3 --disable-w32threads --enable-av
isynth --enable-bzlib --enable-fontconfig --enable-frei0r --enable-gnutls --enab
le-iconv --enable-libass --enable-libbluray --enable-libcaca --enable-libfreetyp
e --enable-libgsm --enable-libilbc --enable-libmodplug --enable-libmp3lame --ena
ble-libopencore-amrnb --enable-libopencore-amrwb --enable-libopenjpeg --enable-l
ibopus --enable-librtmp --enable-libschroedinger --enable-libsoxr --enable-libsp
eex --enable-libtheora --enable-libtwolame --enable-libvo-aacenc --enable-libvo-
amrwbenc --enable-libvorbis --enable-libvpx --enable-libx264 --enable-libxavs --
enable-libxvid --enable-zlib
libavutil 52. 40.100 / 52. 40.100
libavcodec 55. 19.100 / 55. 19.100
libavformat 55. 12.102 / 55. 12.102
libavdevice 55. 3.100 / 55. 3.100
libavfilter 3. 82.100 / 3. 82.100
libswscale 2. 4.100 / 2. 4.100
libswresample 0. 17.103 / 0. 17.103
libpostproc 52. 3.100 / 52. 3.100


tv.nrksuper.no/serie/karsen-og-petra/msue12000111/08-09-2013: No such file or di
rectory
Du har ikke fulgt oppskriften fra tidligere i tråden.

Gå inn på tv.nrksuper.no/innstillinger og endre Avspillertype til Link. Deretter går du inn på programmet som om du skulle spilt det av, men i stedet for å venstreklikke på play-symbolet i spilleren høyreklikker du og kopierer lenken. Det er denne lenken du skal bruke.

EDIT: Det er denne lenken du skal dra og slippe i programmet til snippsat også.
Sist endret av Provo; 9. september 2013 kl. 10:14.
Sitat av Provo Vis innlegg
Du har ikke fulgt oppskriften fra tidligere i tråden.

Gå inn på tv.nrksuper.no/innstillinger og endre Avspillertype til Link. Deretter går du inn på programmet som om du skulle spilt det av, men i stedet for å venstreklikke på play-symbolet i spilleren høyreklikker du og kopierer lenken. Det er denne lenken du skal bruke.

EDIT: Det er denne lenken du skal dra og slippe i programmet til snippsat også.
Vis hele sitatet...

Blir litt confused her ja :P

For med 0094 versionen så har jeg bare dratt den linken fra chrome over i vinduet og den har rippa fint

Men nå har jeg gått inn på instillinger og endret til Link.

Er ikke helt med når du
"Deretter går du inn på programmet som om du skulle spilt det av, men i stedet for å venstreklikke på play-symbolet i spilleren høyreklikker du og kopierer lenken. Det er denne lenken du skal bruke."

-----------

Mener du jeg må gå inn i ett annet program type vlc? for å hente link?
Jeg prøver å ta tak i "play" ikonenet på feks karsten og petra episoden og drar den over til "drag&drop NRK" - men da skjer det ingenting.
Prøver å dra urlen fra adresse feltet øverst i chrome, men da skjer det heller ingenting...

Faen jeg føler meg totalt tulling her nå :P

Da fikk jeg WX_nrk_Win8 til å funke ved å kjøre det i dos vinduet, rippet dog uten subtitle - men det er kanskje en ekstra kode som må inn her?

>ffmpeg.exe -i http://nordond14b-f.akamaihd.net/i/no/open/6b/6be8
36b428b92234a52a3bdcf/6be81f43c7ec2923d5e36b428b92234a52a3bdcf_,1
,2250,.mp4.csmil/master.m3u8 -c copy karsten_og_petra1.mkv

men for å få med sub så?

Og som sagt prøver å dra den linken over i WX programmet vinduet i win8 men da skjer det ikke noe - så fortsatt ett eller annet med programmet.

så en liten feil som kom opp når jeg kjørte igjennom encodingen nå i stad, men vet ikke om det er feil - bare rapporterer tilfelle det er noe å vite for dere?

Metadata:
variant_bitrate : 77000
[matroska @ 0000000004cb6740] Error parsing AAC extradata, unable to determine samplerate.
Ok, jeg kjenner ikke programmet til snippsat, så kanskje det bruker den linken du brukte først og ut fra den finner linken som ffmpeg trenger.

Nei, du trenger ikke å bruke VLC.

Gjør følgende: Gå inn på programmet du skulle laste ned, altså http://tv.nrksuper.no/serie/karsen-o...111/08-09-2013

Så høyreklikker du på play-symbolet midt i avspillerskjermen og velger "Kopier koblingsadresse". Deretter limer du inn denne lenken i ffmpeg-kommandoen, så det ser slik ut:

ffmpeg.exe -i http://nordond14b-f.akamaihd.net/i/no/open/6b/6be81f43c7ec2923d5e36b428b92234a52a3bdcf/6be81f43c7ec2923d5e36b428b92234a52a3bdcf_,141,316,563,1266,2 250,.mp4.csmil/master.m3u8 -c karstenogpetra1.mkv

Dersom det fungerer, så kan du i det minste gjøre det på denne måten inntil du eller snippsat finner ut hvorfor det ikke fungerer med programmet hans.
Sitat av Provo Vis innlegg
Dersom det fungerer, så kan du i det minste gjøre det på denne måten inntil du eller snippsat finner ut hvorfor det ikke fungerer med programmet hans.
Vis hele sitatet...
Det funka som sagt, gikk på første forsøk

Men som sagt ikke noen undertekst ripping med den koden, så får heller vente å se om snippsat klarer å se hvor problemet ligger.

Filmet skrivebordet mens jeg gjorde dette - bare sånn for å vise

http://www.screenr.com/fHGH

Samme skjer om jeg er inne på nrk og episoden jeg vil se - og drar enten fra nettadresse feltet eller om jeg prøver å dra "play-ikona" over i WX ...
Vil tro feilen har en sammenheng med at du prøver å laste ned fra tv.nrksuper.no. Fungerer det med et program fra tv.nrk.no?

(snippsat: Kan se ut som problemet med programmet er/begynner i linje 40 i drag_drop.py. Regner med at den blir stående å henge et eller annet sted i koden siden den ikke tar hensyn til at adressen i dette tilfellet begynner med tv.nrksuper.no, og dermed ikke finner noe gyldig xml-dokument når den skal laste ned underteksten.)
Hadde det vært mulig å egge inn feedback på at nedlastingen var startet, og ogå når den var ferdig? Veldig bra program forresten.
Sitat av Provo Vis innlegg
Vil tro feilen har en sammenheng med at du prøver å laste ned fra tv.nrksuper.no. Fungerer det med et program fra tv.nrk.no?
Vis hele sitatet...

Nei samme opplegget skjer da - altså ingenting :P

Men som sagt 0094 versionen funker fint både mot nrk og nrksuper - i windows 8 64B...

Men vil gjerne fått nyere utgave som virket slik at jeg får en version hvor subtitlen får samme navnet som mkv fila etc, gjort ting litt lettere å rippe ... Disse unga vettø, blir ikke fornøyd med 1 episode av newton etc, må ha alle favoritt episodene
Ja da lærte jeg noe nytt at "tv.nrksuper.no" eksisterte.
Skal lage så nrksuper slipper igjennom,som i første versjon.

roffern i alle nyere versjoner virker kun url adresser fra "tv.nrk.no"
Jeg sliter med og få til feilen din i Win-8,det enkleste hadde vært om du installerte TeamViewer
Jeg har sent deg pm,så kan vi ta dette privat,så vi slipper og bruke forum tråden for feilsøking.
Når/viss jeg finner feilen,så poster jeg info her eller oppdaterer wx_nrk.
Sist endret av snippsat; 9. september 2013 kl. 17:34.
Sitat av snippsat Vis innlegg
Ja da lærte jeg noe nytt at "tv.nrksuper.no" eksisterte.
Skal lage så nrksuper slipper igjennom,som i første versjon.

.
Vis hele sitatet...
Hei igjen og takk for supporten via Teamview

Har du noe fremdriftsplan med den nye versionen som vil fungere mot nrk.super også ?
Hei roffern,alt fungert fint under test TeamViewer,var nok litt adresse surr.
Har du noe fremdriftsplan med den nye versionen som vil fungere mot nrk.super også ?
Vis hele sitatet...
wx_nrk_1.2 her skal nedlasting og undertekster fungere på Super.
Herlig tråd! Supert program snippsat! Jeg har ett problem. Når filen er lastet ned, så får jeg ikke spolt i klippet. Det står at filen er på 250MB og underteksten spiller. Men det går ikke ann å spole (bare fortsette å spille fra samme sted). Det står at filen er 00:00 lang. Jeg bruker 98-64x versjonen. Jeg prøvde også å kjøre den direkte med ffmpeg og fikk akkuratt samme resultat. Jeg har prøvd forskjellige filer og. Samme skjer. Hvor lang tid tar det å laste ned en fil på 30-60 min i høy oppløsning? Er det en indikasjon på når den er ferdig? Når jeg drar og slipper "http-linken" i programmet så kommer ikke ffmpeg programvinduet opp, men oppgavebehandling sier at den kjøres i bakgrunnen. Er jeg helt retard eller er det no merkelig som skjer?

Sitat av Vent Vis innlegg
"min post ovenfor"
Vis hele sitatet...
glem det jeg sa. Det fungerte til slutt. Det tok bare fryktelig lang tid!
Er det mulig å utvide programmet, slik at det også kan brukes til å laste ned radioprogrammer fra radio.nrk.no ???
Er det mulig å utvide programmet, slik at det også kan brukes til å laste ned radioprogrammer fra radio.nrk.no ???
Vis hele sitatet...
wx_nrk_1.3
Ligger en egen fil "drag_drop_radio.exe" for radio.
Radio sender i to kvaliteter lav og høy,så det enkleste var og lage et eget opplegg for radio.
Har lest og lest og lest. Men beklager at jeg ikke har funnet svaret... Hvilken versjon skal jeg bruke for å laste ned denne: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/241175/

Har forsøkt flere versjoner. Kjører Mac, Men bruker Windows 7 via VMware Fusion... Fikk på en eller annen versjon en feilmelding line 70 No Attribute eller noe slikt

Slik jeg hart forstått det så er versjon 1.3 kun for tv.nrk.no , som ser ut til å funke her hos meg ... Håper på svar. For dette klippet må jeg ha offline. For jeg skal holde et foredrag på et sted som tro det eller ei ikke har Internett eller mobil tilgang... Og dette klippet må inn i den presentasjonen. På forhånd takk for svar. Skulle ikke forundre meg om jeg har gått glipp av hva jeg gjør feil under min lesing av denne tråden. Ydmyk beklagelse das på forhånd
Programmet er ikke tilpasset den gamle nett-TV-løsningen.

Men installer ffmpeg og prøv å kjøre følgende kommando:

ffmpeg -i http://straumod.nrk.no/disk04/Forbruker_inspektorene/2007-03-28/FBI_28_03_07_900_241175_20070328_193000.wmv -c copy forbruker.wmv
Sist endret av Provo; 18. september 2013 kl. 10:35.
Sitat av Provo Vis innlegg

Men installer ffmpeg og prøv å kjøre følgende kommando:

ffmpeg -i http://straumod.nrk.no/disk04/Forbru...328_193000.wmv -c copy forbruker.wmv
Vis hele sitatet...
På min Mac eller på W7?

Tusen takk for raskt svar
Det spiller ingen rolle. Dersom det ikke fungerer, kan du forsøke å bytte "http://" med "mms://". Jeg kan ikke love at det fungerer, for jeg får ikke prøvd selv akkurat nå.
Prøvd nå på windows 7 maskinen.... Både med mms og http... Slik ble det resultatet



https://www.dropbox.com/s/xczybb4fmq...eg_problem.gif
Sist endret av roareriksen; 18. september 2013 kl. 11:52.
Prøv "mmsh://" i stedet for "mms://".
Sitat av Provo Vis innlegg
Prøv "mmsh://" i stedet for "mms://".
Vis hele sitatet...
Da er den i gang, så da krysser jeg fingrene... Nå ruller det nedover skjermen her

Thank u... U saved my day

Siden du nå klarte dette veldig raskt... Har du en superenkel metode å finne denne stien som du kom opp med? mmsh://straumod.nrk.no/disk04/Forbruker_inspektorene/2007-03-28/FBI_28_03_07_900_241175_20070328_193000.wmv
Sitat av roareriksen Vis innlegg
Siden du nå klarte dette veldig raskt... Har du en superenkel metode å finne denne stien som du kom opp med? mmsh://straumod.nrk.no/disk04/Forbruker_inspektorene/2007-03-28/FBI_28_03_07_900_241175_20070328_193000.wmv
Vis hele sitatet...
Kort fortalt: Avspillerelementet peker til en tekstfil som inneholder url-en du trenger.

For å finne denne kan du høyreklikke på avspillerboksen og velge "Properties". Der er det et felt som heter "Location" med en url ved siden av. Høyreklikk på url-en og velg "Select all" (deler av url-en synes ikke på grunn av dens lengde). Denne peker til tekstfilen jeg nevnte, og den må du se innholdet i. Dersom du bare limer den inn i adressefeltet for å laste den ned vil trolig Mediaplayer-pluginen begynne avspilling, så enten må du da deaktivere pluginen midlertidig, eller bruke et program som wget for å laste den ned, eller åpne et python-shell og skrive "import urllib2" etterfulgt av "print urllib2.urlopen('<url>').read()" hvor <url> skiftes ut med den faktiske url-en. Eller noe tilsvarende.

Innholdet i denne filen ser i dette tilfellet slik ut:

Kode

<asx version="3.0">
  <param name="Encoding" value="utf-8" />
  <abstract>NRK Nett-TV</abstract>
  <title>NRK Nett-TV</title>
  <author>NRK - Norsk Rikskringkasting</author>
  <copyright>  </copyright>
  <entry>
    <starttime value="00:00:00" />
    <duration value="00:25:00" />
    <ref href="mms://straumod.nrk.no/disk04/Forbruker_inspektorene/2007-03-28/FBI_28_03_07_900_241175_20070328_193000.wmv" />
    <ref href="mms://straumod.nrk.no/disk04/Forbruker_inspektorene/2007-03-28/FBI_28_03_07_900_241175_20070328_193000.wmv" />
    <ref href="http://straumod.nrk.no/disk04/Forbruker_inspektorene/2007-03-28/FBI_28_03_07_900_241175_20070328_193000.wmv" />
    <ref href="http://www.nrk.no/nett-tv/asxerror.aspx?number=3&url=mms://straumod.nrk.no/disk04/Forbruker_inspektorene/2007-03-28/FBI_28_03_07_900_241175_20070328_193000.wmv" />
    <title>FBI 28.03.07</title>
		 <author>NRK - Norsk Rikskringkasting</author>
    <abstract>Forbrukerinspektørene avslører jukset og gjør deg til en smartere forbruker. </abstract>
    <copyright>  </copyright>
  </entry>
</asx>
Der ser du url-en du trenger, bare at du da skifter til mmsh.
Sist endret av Provo; 18. september 2013 kl. 14:05.
Takk igjen... Det var jo kjempelett ... Heldigvis så er det enklere med appen.. Men jeg fikk mine 2 ting fra den gamle... Hurra Hurra...

Siden dere er så flinke så syns jeg at dere nå kan lage en netflix app og en Tv2 Sumo, Samt TV-Norge sin. Er veldig mye ute å reiser... Tenk å kunne ha filmer og serier offline...

Men naturligvis ikke dele det. Men til eget bruk
Har du en superenkel metode å finne denne stien som du kom opp med?
Vis hele sitatet...
Litt automatisering,gir deg ferdig ffmpeg kommando.

Kode

import re
from urllib import urlopen

# url from Properties -> Location
url = urlopen(url)
link = re.search(r'href="mms(.*)"', url.read())
link = link.group(1)
name_of_file = 'forbruker'
print ''.join(('ffmpeg -i mmsh',link,' -c copy {}.wmv'.format(name_of_file)))
Output:

Kode

ffmpeg -i mmsh://straumod.nrk.no/disk04/Forbruker_inspektorene/2007-03-28/FBI_28_03_07_900_241175_20070328_193000.wmv -c copy forbruker.wmv
her har jeg forklart steg for steg hva man skal gjøre for å laste ned og lagre videoer fra NRK:
http://nickhumphreyit.blogspot.no/20...om-nrk-in.html

man trenger ikke skript og man bruker avconv (som erstatter ffmpeg):

Kode

sudo apt-get install avconv
kun 1 kommando trenges:

Kode

avconv -i "http://nordond27a-f.akamaihd.net/i/wo/open/b5/b59297a8dd562f58eb7a5f77d101b0a7eb4500dc/b59297a8dd562f58eb7a5f77d101b0a7eb4500dc_,141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/index_4_av.m3u8" -codec copy yassin.mp4
les artikkelen min for hele forklaringen.
Sist endret av nickleus; 18. september 2013 kl. 16:35. Grunn: endret bold til code
man trenger ikke skript og man bruker avconv (som erstatter ffmpeg):
Vis hele sitatet...
Tjaa "erstatter",her er det litt rør og såpeopera i bakgrunnen.
Særlig for Debian/Ubuntu.
http://blog.pkh.me/p/13-the-ffmpeg-libav-situation.html
Packaging

The Debian/Ubuntu packager is on Libav side (see by the way the distribution status on their site), and obviously they distribute Libav packages. But they are also using this to spread a very destructive lie:

ffmpeg version 0.8.3-6:0.8.3-4, Copyright (c) 2000-2012 the Libav developers
built on Jun 26 2012 09:26:41 with gcc 4.7.1
*** THIS PROGRAM IS DEPRECATED ***
This program is only provided for compatibility and will be removed in a future release. Please use avconv instead.
[...]
This is obviously false, and even more wrong in the sense that they are still using the "ffmpeg" name for the package. It looks like it's been "fixed" on Ubuntu but it's still present on Debian here.

This propaganda certainly hurts the FFmpeg project a lot.

Note: FFmpeg is providing ff* tools, fully compatible with the av* tools from Libav (avconv, avplay, ...), with additional features, bug fixes, but also backward compatibility for some options Libav decided to remove.
Vis hele sitatet...
http://stackoverflow.com/questions/9...bav-and-avconv
For a while both Libav and FFmpeg separately developed their own versions of ffmpeg.
Libav then renamed their bizarro ffmpeg to avconv to distance themselves from the FFmpeg project.
During the transition period the message you see was displayed to tell users to start using avconv instead their version of ffmpeg.
This confuses some users into thinking that FFmpeg (the project) is dead, which is not true.
Unfortunate wording, but I can't imagine Libav not expecting such a response by general users.
Vis hele sitatet...
Noen som vet hvordan man får lastet ned klipp fra TV2 sin side?
Snippsat,
først tusen takk for et utmerket program. Det fungerer veldig bra. Det eneste problemet jeg har, og det er ikke relatert til programmet, er at jeg mister lyden når jeg spiller de av med WD TV Live eller AIOS Pivos media streamere.
Først så fikset jeg dette ved å konvertere mkv filen til mp4. Det gikk greit, botsett fra at konverteringen av og til ga hoppenede bilder.

Jeg har siden prøvd å bruke ffmpeg med følgende attributter:
ffmpeg -i filnavn_fra_nrk -bsf:a aac_adtstoasc -c copy utfil.mp4

Dette ser ut til å fungere, men lurer litt på hva som kan være feil med lyden i mkv filene. (skal ærlig innrømme at jeg vet ikke så mye om filformater, etc, men jeg lærer).

Er det en grunn til at output for NRK-filene er mkv, eller kan de være mp4?
Det er nok ikke noe feil med lyden i mkv-filene, men NRK ser ut til å bruke en ganske ny AAC-kodek. Jeg har også en halvgammel WD TV-avspiller som ikke støtter denne kodeken, men du trenger da kun å transkode lyden. Det er ikke nødvendig å bytte til mp4-container. Du kan derfor helt fint erstatte "utfil.mp4" til "utfil.mkv", men det spiller ingen særlig rolle fra eller til.

Hvis du opplever hoppende bilder, som du sier, kan du jo prøve denne kommandoen i stedet, som transkoder fra AAC til AC3:
ffmpeg -i innfil.mkv -vcodec copy -acodec ac3 utfil.mkv
Har hatt det samme problemet som deg, Anwar! Løsningen til Provo funker umerket for min del og det ligger en liten kodesnutt som automatiserer prosessen her.
Sist endret av fkoduandiooloco; 26. september 2013 kl. 07:33.
Har oppdatert med en versjon som gir AC3-kodek ut(wx_nrk_1.3..ac3).
Er det en grunn til at output for NRK-filene er mkv, eller kan de være mp4?
Vis hele sitatet...
Kan være mp4,som nevnt av Provo så spiller det ingen særlig rolle fra eller til.
Matroska(MKV) er "open source" og støtter masse formater(kodekser).
Apple sitt format(mp4) har sin begrensninger,
men er et mer kjent format enn mkv og har bra støtte på alle Apple dingser + mer.
Du kan lese litt mer om det her
Snippsat,
tusen takk for god informasjon. Fant ut, ved hjelp av din siste oppdatering av programmet, at det var AAC som ikke WD TV Live støtter. Med den nye AC3 versjoen, så fungerer alt perfekt.

Nå er neste steg å se om jeg greier å lage en versjon for Synology... (og lage en versjon med en alternativ output dir). Det siste er ikke så veldig vanskelig, og den første er et langtidsprosjekt..

Sitat av kimsss Vis innlegg
Har lastet ned noen klipp for å teste på mediaspilleren min.
Men da får jeg ingen lyd :-/ Bare bilde.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd Snippsat sin AC3 versjon av programmet? Den ligger øverst i nedlastningskatalogen. Jeg hadde samme problemet, og den versjonen fikset det.
Her en Linux test versjon av drag_drop,les readme_install.
Har testet litt i Ubuntu/Mint/Fedora.
Litt problemer med underteksting unicode-utf-8....arg.
Underteksting fungerer nå fint,problem er nå og dra fra Firefox.
Har måtte bruke Chrome,her fungere alt som forventet Ubuntu/Mint/Fedora.

Fungere jo fint og dra fra Firefox i Windows,men sliter med Linux.
Viss noen får det til og virke med et triks,så post gjerne en løsning.
Jeg lagde et pythonscript for enkel nedlasting i Linux gjennom kommandolinjen. Ikke testet på Windows, men burde fungere fint der og. Det krever at pythonmodulen BeautifulSoup er installert, men resten skal være med i normale python-installasjoner. I tillegg trenger den selvsagt ffmpeg/avconv.

Utover å være kommandolinjebasert, er et par andre forskjeller fra snippsat sin løsning at man ikke kan velge kvalitet, men at den i stedet lar ffmpeg/avconv velge den beste, og at undertekstene blir inkludert i mkv-filen som en egen stream, og at man kan angi lydkodek den skal transkode til om ønskelig (default er copy).

(Vi har litt forskjellig løsning på undertekster ser jeg, snippsat, og jeg har ikke opplevd problemer med min løsning enda. Jeg ser ikke umiddelbart hvorfor du får problemer med encoding, men kanskje du spotter noen potensielt vesentlige forskjeller hvis du tar en kikk på koden min.)

https://github.com/kvolden/nrk_download
Sist endret av Provo; 28. september 2013 kl. 22:45.
Ikke testet på Windows, men burde fungere fint der og.
Vis hele sitatet...
Testet i Windows og det fungere fint.
og at undertekstene blir inkludert i mkv-filen som en egen stream
Vis hele sitatet...
Ikke dumt dette var inni på tanken selv.
Jeg ser ikke umiddelbart hvorfor du får problemer med encoding,
Vis hele sitatet...
Encoding biten er løst,det jeg sliter med og forstå er hvorfor dra og drop url adresse til GUI ikke virker med Firefox i Linux.
Med Chrome fungere wx_nrk fint på alle Linux distroer.
Sist endret av snippsat; 29. september 2013 kl. 17:42.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Her er min løsning: https://github.com/datagutten/nrk
Den har blant annet mulighet for å rippe hele serier.
Vis hele sitatet...
Da har eg endelig fått installert denne, men fekk den ikkje til å funke.
Just for info; dependcheck.php mangler i download fra github

Testet med denne: http://tv.nrk.no/serie/store-maskine...ng-1/episode-1

Og hentet ut følgende 1280x720 url: http://nordond8a-f.akamaihd.net/i/wo..._av.m3u8?null=


Feilmelding: Finner ikke segmentliste for Vi beklager

Gode forslag?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
depencheck.php ligger i et annet repo som ligger som submodule, så du klone rekursivt.

Du skal bruke adressen til tv.nrk.no, ikke m3u8 filen:

Kode

php nrkdl.php http://tv.nrk.no/serie/store-maskiner/obui30001107/sesong-1/episode-1
Skal oppdatere readme med hvordan det brukes.
Konge! Det fungerte glimerende!
Prøver nå med ein serie...

Det er vel kun curl som kreves for php extensions så langt eg såg, så du kan nevne det i readme også samt at det må legges inn i php.ini
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Nå har jeg fått laget en skikkelig readme med informasjon om hvordan det brukes:
https://github.com/datagutten/nrk/blob/master/README.md
Fekk ikkje serie til:

php serie.php http://tv.nrk.no/serie/store-maskiner

php serie.php http://tv.nrk.no/serie/store-maskiner
PHP Warning: file_get_contents(serier.txt): failed to open stream: No such file
or directory in serie.php on line 5

Warning: file_get_contents(serier.txt): failed to open stream: No such file or d
irectory in serie.php on line 5
Ugyldig url til serie:


Prøvde desse også:
serie.php http://tv.nrk.no/serie/dragerytterne.../msui28009212/
serie.php http://tv.nrk.no/serie/dragerytterne-fra-borkoey/
Sist endret av Superluring; 30. september 2013 kl. 19:03.
hei snippasnap, fikk ikke til å få programmet til å fungere på windows 8, men fikk det til via en eldre windows server jeg var koblet til her på jobb da heldigvis , men er det andre med windows 8 som har hatt problemer eller var det bare meg som hadde det? prøvde me kompatatible mode men no good forsåvidt.
Sitat av tommhans Vis innlegg
hei snippasnap, fikk ikke til å få programmet til å fungere på windows 8, men fikk det til via en eldre windows server jeg var koblet til her på jobb da heldigvis , men er det andre med windows 8 som har hatt problemer eller var det bare meg som hadde det? prøvde me kompatatible mode men no good forsåvidt.
Vis hele sitatet...
Nope, ingen problemer her på Windows 8.1Beta.
Først, en stor takk til Snippsat for å mekke sammen programmet. Har ikke mye peiling på dette her, og har derfor et par spørsmål.

1) Ser i mediainfo at framerate for mkv-fila er på 12,5fps mens "original framerate" er på 25fps. Ved avspilling via xbmc synker tv og htpc'en på 50fps. Kan ikke se noen åpenbar hakking eller tegn på veldig lav framerate ved avspilling da. Noen som kan forklare meg om dette er riktig og skal være slik?

2) En annen ting. Muxet srt-fila inn i mkv'en med mkvmerge (mkvtoolnix), og var nødt til å sette charset til UTF-8, ellers ble Æ, Ø og Å bare kluss. Dette har vel kanskje mer med mkvtoolnix å gjøre, eller ligger default charset i selve srt-fila på noe vis?
Ser i mediainfo at framerate for mkv-fila er på 12,5fps mens "original framerate" er på 25fps.
Vis hele sitatet...
Det er 25 fps som det blir kjørt på,kjør f.eks fraps og du ser 25 opp i hjørne.
Er ikke helt sikker hvorfor det vises 12.500 i Windows,i Linux vise det 25 fps med akkurat samme innstillinger på ffmpeg.
Why does my downloaded movies state in properties that the FPS rate is 12.500
Vis hele sitatet...
12.5fps is PAL (25 fps)
Vis hele sitatet...

eller ligger default charset i selve srt-fila på noe vis?
Vis hele sitatet...
str filen blir encodet til utf-8.
line number 57 i sub_text.py

Kode

fout.write(clean.encode('utf8')+'\n\n')
Sist endret av snippsat; 4. oktober 2013 kl. 01:49.
@Snippsat: Har nå kjørt fraps mens jeg spiller klippet i VLC...og det står 25, som du påpeker.

Hvis jeg kjører ffprobe på stream'en...

Kode

D:\ffmpeg\bin>ffprobe http://nordond21c-f.akamaihd.net/i/no/open/35/35b2faed180d
13138e5a50cc30ab38a979efeed1/35b2faed180d13138e5a50cc30ab38a979efeed1_,141,316,5
63,1266,2250,.mp4.csmil/index_4_av.m3u8?null=
...så får jeg denne output'en:

Kode

ffprobe version N-53380-g0fb7fef Copyright (c) 2007-2013 the FFmpeg developers
  built on May 23 2013 14:25:37 with gcc 4.7.3 (GCC)
  configuration: --enable-gpl --enable-version3 --disable-w32threads --enable-av
isynth --enable-bzlib --enable-fontconfig --enable-frei0r --enable-gnutls --enab
le-iconv --enable-libass --enable-libbluray --enable-libcaca --enable-libfreetyp
e --enable-libgsm --enable-libilbc --enable-libmodplug --enable-libmp3lame --ena
ble-libopencore-amrnb --enable-libopencore-amrwb --enable-libopenjpeg --enable-l
ibopus --enable-librtmp --enable-libschroedinger --enable-libsoxr --enable-libsp
eex --enable-libtheora --enable-libtwolame --enable-libvo-aacenc --enable-libvo-
amrwbenc --enable-libvorbis --enable-libvpx --enable-libx264 --enable-libxavs --
enable-libxvid --enable-zlib
  libavutil      52. 33.100 / 52. 33.100
  libavcodec     55. 11.100 / 55. 11.100
  libavformat    55.  7.100 / 55.  7.100
  libavdevice    55.  1.101 / 55.  1.101
  libavfilter     3. 69.101 /  3. 69.101
  libswscale      2.  3.100 /  2.  3.100
  libswresample   0. 17.102 /  0. 17.102
  libpostproc    52.  3.100 / 52.  3.100
Input #0, hls,applehttp, from 'http://nordond21c-f.akamaihd.net/i/no/open/35/35b
2faed180d13138e5a50cc30ab38a979efeed1/35b2faed180d13138e5a50cc30ab38a979efeed1_,
141,316,563,1266,2250,.mp4.csmil/index_4_av.m3u8?null=':
  Duration: 00:57:32.00, start: 10.099667, bitrate: 0 kb/s
  Program 0
    Metadata:
      variant_bitrate : 0
    Stream #0:0: Video: h264 (High) ([27][0][0][0] / 0x001B), yuv420p, 1280x720
[SAR 1:1 DAR 16:9], 12.50 fps, 25 tbr, 90k tbn, 50 tbc
    Stream #0:1: Audio: aac ([15][0][0][0] / 0x000F), 48000 Hz, stereo, fltp, 15
7 kb/s
Her er det anført 12.50 fps (tbr er 25, da...hva det nå betyr). Godt mulig dette bare er et kosmetisk problem (eller ikke et problem i det hele tatt), men jeg har som sagt ikke kunnskapen til å vurdere dette skikkelig. Det hadde vært topp om noen kunne oppklare det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei folkens, jeg lurte på hvordan man kan laste ned kun undertekst, jeg får til å laste videoer med ffmpeg... finnes det noen kommandoer i ffmpeg for dette?

på forhånd takk!!
Hei folkens, jeg lurte på hvordan man kan laste ned kun undertekst
Vis hele sitatet...
Undertekster nrk bruker er i "xml" format og kan ikke brukes i mediaspillere.
For og kunne bruke "xml" formatet må man skrive parser over til "srt" som jeg har gjort i wx_nrk.
Hei,

Kan noen forklare hvordan man får installert ffmpeg på Mac?
snippsat:

Først og fremst takk for veldig greit program

Etter å ha brukt det litt, har jeg noen forslag:

Format:
Kunne det også vært en mulig å velge format mellom mkv og mp4?
Om programmet baserer seg på ffmpeg så er vel det bare liten differanse i kommandoen. Kunne vært en switch i GUI?

Lyd:
Jeg har prøvd å finne litt ut av hvorfor aac er så sær, siden den er identifisert som AAC-LC (low complexity), og dette er jo standard. Det viser seg at NRK bruker en AAC-LC MPEG 2/4 bitstream, mens en MP4 krever en ren AAC-LC MPEG4 bitstream. FFmpeg har en funksjon for dette (se http://www.ffmpeg.org/ffmpeg-bitstream-filters.html). Hvis men legger på '-a:bsf aac_adtstoasc' i ffmpeg, så kommer lyden ut som den skal og spiller i alt. Dette er ikke en recode, bare en endring av noen headere og tar et par sekunder. Konvertering til AC3 som du har gjort er jo en grei workaround, men man taper en konverteringsgenerasjon samt at AC3 ikke går i MP4-containere.

Navngivning:
Har du tenkt på å lage filnavnet lik vanlig konvensjon på episoder på serier dvs Serie.s01e04.mkv istedet for serie_episode_antallepisoder som nå. Se vedlagte bilde, så er jo infoen der til å kunne gjøre dette.


Skulle ønske jeg kunne bidratt med dette selv, jeg kan endel og audio og video, men kan dessverre ikke programmering

Uansett takk for bra program
Først og fremst takk for veldig greit program
Vis hele sitatet...
Takk.

Format:
Kunne det også vært en mulig å velge format mellom mkv og mp4?
Om programmet baserer seg på ffmpeg så er vel det bare liten differanse i kommandoen. Kunne vært en switch i GUI?
Vis hele sitatet...
Ja det er mulig,nå liker "mkv" formatet bedre pga det er "open source",og støtter masse formater(kodekser).
Begge er kontainer format og har ikke hørt at noen har problemer med "mkv" formatet.

Hvis men legger på '-a:bsf aac_adtstoasc' i ffmpeg, så kommer lyden ut som den skal og spiller i alt.
Vis hele sitatet...
Husker jeg kjørte med kommandoen når jeg drev og testet en del,takk for info.

Navngivning:
Har du tenkt på å lage filnavnet lik vanlig konvensjon på episoder på serier dvs Serie.s01e04.mkv istedet for serie_episode_antallepisoder som nå. Se vedlagte bilde, så er jo infoen der til å kunne gjøre dette.
Vis hele sitatet...
Nei dette er et mareritt(Serie.s01e04.mkv) og parse til,husker jeg prøve og ta navn fra url adresse når jeg testet en del i starten.
Nå pareser jeg navn fra <title> som NRK bruker og gjør om så det kan brukes til filenavn.
Synes dette er en god løsning.

---
Den sanne historien: Jurassic Park 3:5 #NRK <title>
Den_sanne_historien_Jurassic_Park-3_5 #filename & srt

Broen 5:10 #NRK <title>
Broen-5_10 #filename & srt
---

Har også gjort noen tester med hls.py etter tips jeg fikk.
hls-strømmene fra NRK er bare en rekke mpegts segmente,med hls.py settes de sammen til en spillbar fil.
Jeg testet dette med Wx_nrk og det fungerte helt fint,så da kan jeg droppe ffmpeg
Neida jeg koneverter lyd med med ffmpeg,så det blir ikke en ren Python løsning foreløpig.
Sist endret av snippsat; 30. oktober 2013 kl. 01:37.