Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1221
Hey!


Jeg har installert et nytt hovedkort til pcen min og "power"knappen min er ikke kompatibel med det nye hovedkortet mitt, så derfor trenger jeg ny knapp som passer for hovedkortet mitt..

vet noen hvor jeg kan få skaffet dette? hovedkortet er P5G41T-MLX3
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg lurer på hvordan den _ikke_ er kompatibel, en slik knapp er universell for så og si alle konsumer-hovedkort.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
o,o

altså, kabelen til powerknappen min har flere hull enn de pinnene på hovedkortet mitt har :O
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er nok fordi du har lys i den, eller den henger sammen med reset-knappen om du har. Du skal primært kun bruke 2 pins, da har du en fungerende knapp.
Da lurer jeg på hvilken power knapp du har.

2 ledninger merket pwr
2 ledninger for HDD led
2 ledninger merket for led (til power knappen) hvis du har det.
2 for reset knappen hvis du har det på kabinettet.

Hvilket kabinett er det du har siden det "ikke" passer?
Sist endret av Nikon01; 23. desember 2012 kl. 23:14.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
ja, knappen min lyser.. men hvordan skal jeg få den til å starte via knappen? ødelegge noen pinner or what?

har forresten en Acer Veriton M670G datamaskin som jeg har byttet hovedkort på
Kan du ta bilde av ledningene dine og legge de ut?

Du har flere ledninger for lys, restart og power knappen.
Alle er "delt" i 2 og disse skal settes på hovedkortet.

Du ser hva som skal hvor på hovedkortet der det står pwr, led, hdd osv osv. Husk å sette de rett veien, hvis ikke så får du ikke skrudd på pc'en.
Normalt skal du kunne dele kontakten din, slik at du får flere kontakter.

Så prøv å splitt den opp =)
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
kabelen til powerknappen er slik:

|_| |_| |_| |_| |_| |_| |_|
|_| |_| |_| |_| ___ |_| |_|

Der det er ___ er det ikke hull, det er altså dekket for der.

var dette til hjelps eller trenger jeg fortsatt bildet?

uh o_o hvordan deler jeg en kontakt? er ikke så veldig pc-geni
Ehhh. Det der er ikke power knapp ledningen. Det der er vell Hovedkortet sin strøm ledning. Lang svart en?
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
https://www.dropbox.com/s/9e2kiah8p7...%2056%2017.jpg jo o.o det er den kabelen som kommer fra powerknappen
Sitat av kaan921 Vis innlegg
https://www.dropbox.com/s/9e2kiah8p7...%2056%2017.jpg jo o.o det er den kabelen som kommer fra powerknappen
Vis hele sitatet...
Acer har ofte spesialiserte dingser og ledninger, dvs det passer ikke noe som helst annet sted enn sammen med ting som kommer fra de, og som gjør endringer til et mindre mareritt. Jeg tror du skulle sett deg om etter et nytt kabinett.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
aaaah

alt dette startet med at jeg flashet bios feil; jeg måtte bytte hovedkort og harddisk. Betalte over 1200 kroner for en pc som funket fjell før jeg flashet nå kabinett..

er det seriøst ingen andre mulige måter å få gjennopplivet denne knappen på?
Klipp bort all overflødig, slik at den passer inn?
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
hvordan klipper jeg en kabel; stilt atter en gang? kabelen er jo satt sammen med andre kabler? o_o
Trenger ikke klippe kabelen, klipp på selve kontakten, sik at du kun sitter igjen med de 2 punktene som går til power switchen.

Du er 100% sikker på at du ikke kan dele opp den kontakten?

Prøv å dytte/slide delene ifra hverandre...
Sist endret av Blackkoz; 24. desember 2012 kl. 01:09.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
hvilken av de punktene er det som er power switchen? o_o
Har du gamle hovedkortet liggende, så se på det....

Står gjerne på det, hvilken kontakt som skal kobles til hvor. Og dermed sammenligner du det med hvor på kontakten de 2 pinnene er.

Husk også på at det bare er å kortslutte de 2 pinnene det står PWR på, så starter pc'n opp. I tilfelle du har behov for det, uten å styre for mye.
Sist endret av Blackkoz; 24. desember 2012 kl. 01:12.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Du kan kjøpe forlengere til de der. http://www.maxfps.no/product_view.aspx?productid=5120

Om du finner ut hva som er hva på den pluggen du linket bilde av kobler du det videre til HK med slike. Det er løsningen jeg ville satset på.
Klipp av lodd på.
Har du det gamle hovedkortet? Kan du finne ut hva det heter?

Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Klipp av lodd på.
Vis hele sitatet...
Fortsatt litt vanskelig når han ikke vet hvilke ledere som er for bryteren.

---

Her fant jeg en bruksanvisning med muligens noe som er nyttig:http://support.acer.com/acerpanam/Ma..._S670_BOOK.pdf side 56 har den pluggen... om enn ikke helt lik
Sist endret av meitemark; 24. desember 2012 kl. 03:04.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Jeg fant en service manual til pc'en. Får ikke åpnet den siden iPad ikke støtter forbanna Flash men se om du finner noe. Syntes jeg streifet over orden front panel der en plass i innholdsfortegnelsen.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Slike pins kan ofte nappes ut av kontakten, mulig du ødelegger mothakene som gjør at den sitter i kontakten, men det gjør vel ikke noe da den ikke skal ned der igjen.(Mulig du kan dytte ned mothakene mens du drar den av)

Om du har et multimeter, så kan du måle deg frem til hvilke 2 du skal bruke.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
https://www.dropbox.com/s/afyum0kwxf...%2041%2051.jpg

Her er bilde av det stedet den skal settes på (dette er det gamle hovedkortet som kom med pcen) klarer ikke å dytte rutene på kabelen.. Må jeg bruke kraft eller blir det ødelagt hvis?

Det står forresten bare Fpanel på det gamle hovedkortet. Ikke no led ellerno
Hadde samme problem for litt siden. Her er det jeg gjorde;
1. Fant ut hvilken som var start-knappen med å følge ledningene(Måtte skru opp deler på kabinett-fronten

2. Brukte en negelfil og filte kontaktene forsiktig fra hverandre(tok vel en halv evig het)

3. Plugga inn pwr på reset og reset på pwr(for lat til å fikse det)

4. boota.
Integrert
kaan921's Avatar
Trådstarter
hadde en venn her for en tid siden som skulle fikse dette på det defekte hovedkortet jeg fikk byttet til et som funket;

han mente at det var den blå og gule ledningen på kabelen som var pwr(?).

Linken til meitemark side 56 er lik hullene jeg har på min kabel.. forstår ikke hva som menes i tabellen tho