Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 817
Har et hovedkort av typen ASUS M4A88TD-M (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=595321), som det står at skal takle 16GB 1600MHz RAM. RAM-brikkene er av typen Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594340), men når jeg kobler i alle 4 brikkene så registreres det kun 8GB i både BIOS'en og i windows (Windows 7 64bit).

Er det noen innstillinger som er feil, eller støtter hovedkortet likevel ikke 16GB av denne typen RAM?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Kanskje du har satt dem feil i...
Fordi 4 x 2GB er 8 GB..
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Fordi 4 x 2GB er 8 GB..
Vis hele sitatet...
Han har 4 brikker... Les posten
Sitat av Zendium Vis innlegg
Han har 4 brikker... Les posten
Vis hele sitatet...
Ehh. Han har 2GB brikker. 4 x 2 GB brikker = 8 GB og ikke mer!
Det står jo 2GB per brikke... så med 4 brikker gir jo bare 8 GB. lol
Sitat av Zendium Vis innlegg
Han har 4 brikker... Les posten
Vis hele sitatet...
Ja, han har 4 stk av 2 GB på hver brikke, les linken
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Brkkene du har kjøpt er 2x2GB, derfor står det 4GB på siden til Komplett. Siden viser riktignok et bilde av to brikker, og det står "4 GB" på toppen, men hver brikke er altså 2GB.
Sitat av Sio Vis innlegg
Brkkene du har kjøpt er 2x2GB, derfor står det 4GB på siden til Komplett. Siden viser riktignok et bilde av to brikker, og det står "4 GB" på toppen, men hver brikke er altså 2GB.
Vis hele sitatet...
Står også i informasjonen og på linja under navnet at det er 2x2GB
LTd
Trådstarter
Ser ut til at julestresset har tatt meg. Hadde et par brikker liggende som jeg ikke har brukt på en stund fordi jeg hadde mistanke om at de var defekte, og så var jeg faen så sikker på at jeg hadde i 8GB fra før. Flaut..