Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1160
Har skaffet den fulle versjonen av fraps etter å ha tatt 2 bilden med gratis versjonen.

Alle på comment seksjonen på isohunt sa at den var virus fri, men så var det en nest nederst som kom med denne linken:

http://www.virustotal.com/analisis/e...56f-1244812626

Er det noen fare med filen eller er det virusprogrammene som tuller?
Sist endret av sixfeetunder; 25. juni 2009 kl. 00:22.
Jeg ville drøyd den om det ikke er noe du _må_ ha her og nå.
Isohuntkommentarer er uansett ikke det jeg ville bygd verdenssynet min på.
Sist endret av Frenor; 25. juni 2009 kl. 00:30.
På alle slike nedlastningssider er det alltid noen som hyler om at det er virus på disse filene. Ettersom - som du sier selv - alle kommenterer at det funker, vil jeg tro at det bare er noen falske positiver fra disse relativt ukjente virusprogrammene.

Men for all del, hvis du vil være på den sikre siden så venter du.
Regner med at det er trygt og installerer. Fant ikke noe med Malware bytes heller.
kan du ikke bare laste ned da, og SE om programmet DITT oppfatter som virus?
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Regner med at det er trygt og installerer. Fant ikke noe med Malware bytes heller.
Vis hele sitatet...
Så finner man da heller ikke virus med Malware Bytes heller. Det er ikke et antivirusprogram.
ofte så har sånne programer en call home greie, så du joiner et stort botnet. Men hvis du skal teste vil jeg anbefale deg instaler vmware og boote opp i en "clean xp" så starte og sniffer på alt som får til inet.
JEg har AVG 8.5 og den oppfattet ingenting.

Ved "clean XP" mener du da i safemode eller noe helt annet?
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
JEg har AVG 8.5 og den oppfattet ingenting.

Ved "clean XP" mener du da i safemode eller noe helt annet?
Vis hele sitatet...
"clean XP" helt ny install av winxp, UTEN noen annet som snakker til inet.

sjekke ut vmware sin web side, det er for og kjøre en(eller flere) virtuel pc på din vanelig pc.
Avinstallerte og slettet filene. Finner en ny en for å være sikker.
Hvis ikke ditt anti-virus-program finner virus i filen du lastet ned, er den mest sansynlig ikke infisert. Det vil nok ikke hjelpe bare å avinstallere programmet og slette filene hvis det faktisk var et virus der, tror jeg. Som regel er det ikke så lett å fjerne et evt. virus.
Jaja. Får da tro og håpe at det ikke er virus eller noe annet. Fant jo ingenting. Men var liten vits å bruke den uansett. Skulle prøve å ta opp litt spilling av Oblivion, men fps ble så lav at det var liten vits å filme. Fikk ikke fram lyden heller. (I den korte tiden jeg hadde programmet).
Sist endret av sixfeetunder; 25. juni 2009 kl. 01:17.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av ranvik Vis innlegg
ofte så har sånne programer en call home greie, så du joiner et stort botnet
Vis hele sitatet...
Call home er en sikerhetsfunksjon i OSX for å motvirke piratkopiering... Ikke en teknikk for virus å koble seg til et botnet, virus som går reverse er bare reverse, ikke noe call home. ;P følte for å informere
Phoning home er mer et begrep som blir brukt om alle programmer som kobler seg opp til andre steder uten at man vet om det.
Støtter ideen om å se hvordan programmet oppfører seg i en virtual machine før du slipper det løs på den ordentlige pcen din. Hvis noe uønsket skjer er det bare å ta en rollback til før du installerte.