Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1488
Hey. er det no aldersgrense på båter som colorline hvis man bare skal reise enveis?

eks oslo til kiel ?

noen som sa til meg at det man må være 22-24 år gammel elns?
men en annen sa at det gjelder bare tur/retur.

noen som vet?
En-veis reise regner som transport .. her er det 16 års grense på strekningen Oslo - Kiel
et raskt google søk ga meg denne siden http://orakelet.info/5532 hvor det står at grensa er 16 til normalt men kan være 18-23 år !

too late
Sist endret av Holmen; 3. mars 2008 kl. 01:30.
Trådstarter
65 5
takk! siden jeg er over 18 år, da kan jeg reise alene da. nice thx again.
Med mindre grensen er over 18 såklart
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Hvorfor i all verden skal aldersgrensen på å reise med transport til tyskland være over 18 år? Som 18-åring er man jo enerådig over seg selv, og man burde vel for faen få lov til å reise med en båt?!
Det er vell strengt tatt Color Line som bestemmer, og hvis de mener det blir mindre fyll ved og sette 60års grense så er de i sinn fulle rett til det.
Med det sagt så tror jeg det skal gå greit, men det er en grunn til at de sier grensen kan være 18 TIL 23, eller så hadde de jo bare sagt 18.
Dette fant jeg på color line sine hjemme nettsider.
http://colorline.no/pages/callCenter...ontentId=1.351


BARN SOM REISER ALENE:
Om bord på et skip er det mange steder der besetningen ikke vil kunne ha oversikt eller mulighet til å overvåke barns bevegelser i skipene under overfarten. Av hensyn til barnets sikkerhet har derfor Color Line en regel om at barn som reiser alene på transport må være fylt 16 år. For reiser med Color Lines skip tur/retur med samme skip gjelder egne aldersgrenser.

ALDERSGRENSER:
Aldersgrensene gjelder reisende uten følge av foreldre/foresatte.

Larvik - Hirtshals:
Transport: 16 år
MiniCruise: 20 års aldersgrense på samtlige seilinger
Dagsturer: 18 års aldersgrense (tur/retur samme dag)

Sandefjord - Strömstad:
Transport: 16 år
Dagstur søndag - torsdag kl 1630 og 1930: 20 år
Dagstur fredag og lørdag kl 1630 og 1930: 23 år
Turer med Østfoldbussen: 23 år

Kristiansand - Hirtshals:
Transport: 16 år. Retur tidligst 24 timer etter avreise.
Rundtur/Svipptur mandag til torsdag kl 0815: 18 år
Rundtur/Nattshopping mandag til torsdag kl 1915: 20 år
Alle avganger f.o.m. fredag 0815 t.o.m. søndag kl 1915: 20 år

Oslo - Hirtshals:
Transport: 16 år
Cruise: 23 år

Oslo - Kiel:
Transport: 16 år
Cruise: 23 år
Vis hele sitatet...


Dette fant jeg på stena line sine nettsider
http://www.stenaline.no/ferge/vanligesporsmal/c1/sq6/



Hva er aldersgrensen for å reise med Stena Saga?
Det er 25 års aldersgrense på MiniCruise.
Unntak gjelder barn og ungdom i følge med foreldre eller foresatte. På øvrige transportreiser og pakkereiser gjelder 18 års aldersgrense.
Vis hele sitatet...
Sist endret av CorLeX; 3. mars 2008 kl. 02:09.
Sitat av ticks
Hvorfor i all verden skal aldersgrensen på å reise med transport til tyskland være over 18 år? Som 18-åring er man jo enerådig over seg selv, og man burde vel for faen få lov til å reise med en båt?!
Vis hele sitatet...
Sikkert av samme grunn som det er 23++ års grense for å leie hytter ved de mest populære skitrekkene; folk som ikke kan oppføre seg under påvirkning av alkohol. Transport er en ting, fyllatur er en annen.
hehe, det henger kanskje sammen med litt dårlige erfaringer med stup fulle 18åringer som fester og lager kvalme på båten :P Nå sier jeg ikke at alle folk over 25 f.eks (som aldersgrensen er mange steder på opp- og nedturer bare) er så mye bedre enn 18åringer, men jeg vil tro at de unngår mye bråk ved å ha 25års aldersgrense på slikt.
Trådstarter
65 5
takk corlex. +kp.