Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1738
Pene bilder
Men jeg ble liksom ikke helt "oppslukt" av bildene
Tror det var noe med lyset som gjorde det?
Jeg syns de ikke var noe spesielt. Det bildet med fossen var litt fint, men ellers hlet normale bilder etter min mening
Fine bilder.
Jeg likte det med fossen best.
Men synes du burde etterbehandle dem litt mere.
Endre litt farger og kontraster. Synes bildene ble litt matte.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Fine bilder!
Hvor er de tatt?
Første jeg tenkte når jeg så de var 'booring', men nå er det kanskje jeg som er kjedelig. Ellers så var de flott bilder
Tok meg friheten til å endre litt på farger og kotraster på det ene bildet ditt. Ikke bli sint

Endret bilde

Er en liten forskjell, som ikke tar mye tid, og bildet blir mye bedre.
Endelig får du til horisonten mer!
Men jeg syns himmelen på bildene er alt for lyst, du burde behandle de slik at de blir mye mørkere. Enig med fribb at du burde endre kontraster, det gjør at bildet ser mye mer profft ut.
Syns fossebildet var mest spennende, men jeg syns du burde finne noe med litt mer "spenning" i, jeg syns for eksempel ikke den broa var så spesiell eller at det var noe spesielt med bildet, hadde du tatt det mer på kvelden ville det blitt betydelig bedre
mvh
Max-Mekka

edit:
4rde bilde, der burde du ha kuttet ut den lille bjørka som står midt i bildet, skulle heller gått litt mer til siden.. =)
Sist endret av bendiks; 13. september 2006 kl. 17:24.
De var stort sett pene, men som andre nevnte litt kjedelige. Svakheten er vel kanskje at det er motivet i seg selv som er fint, mens bildene dine egentlig bare viser det. De er ikke pene i seg selv, om du skjønner.
Oi, her var det veldig mange svar på en gang, skal se om jeg kan fikse bildene litt i photoshop.
Spirax, du har alltid vært flink å eksperimentere syntes jeg, uansett hvor mye dritt vi har slengt , men dette var rett og slett litt for kjedelig, helt standard ferie/familiebilder. Men flott at du mestrer horisonten, stå på!
hehe, ja har blitt vandt til å se bildene nå, men jeg syns det er bra du ikke gir deg, men det viktigste du skal huske på er å finne noe som er litt spennende. Eller så kan du bli ekstremt god til å ta bilder, så du greier å lage spenning ut av ingenting. Du kunne for eksempel tatt bilde fra noen andre vinkler enn de du har tatt fra
Fine harmoniske bilder, synd at det var biler og div i bakgrunnnen på bildet av brua. Ellers var det ikke noe spesielt med bildene. Men fine.

Litt offtopic.
Tar jeg helt riktig om jeg sier at den fjorden der heter Slidrefjorden? Og ligger i vang/ryfoss?

Har nemlig fiska mye der, så jeg syntes det var litt kjent.
ja det er i vang nok i vang
Enkelte ting var litt forstyrrende...biler også videre som ødela litt....på ett av bildene var det en låve ...den skulle du vært foruten, ta kameraet litt mer mot høyre
Sitat av Fribbern
Tok meg friheten til å endre litt på farger og kotraster på det ene bildet ditt. Ikke bli sint

Endret bilde

Er en liten forskjell, som ikke tar mye tid, og bildet blir mye bedre.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte å gjøre det samme og poste det. Ble klart MYE finere!
Sitat av Spar
Enkelte ting var litt forstyrrende...biler også videre som ødela litt....på ett av bildene var det en låve ...den skulle du vært foruten, ta kameraet litt mer mot høyre
Vis hele sitatet...
Jeg syns den låven hører hjemme der jeg. Den bryter ikke den følelsen jeg får av å se på landskapet, siden røde trelåver er så vanelig ute på landet.

Til trådstarter: Syns bildene var fine, men for lyse. Gjør som Fribbern gjorde, og jeg tror du vil bli mer fornøyd Og ikke ta med ting som biler og andre uønskede objekter som bryter med resten av motivet neste gang
Blomsten var pen, flotte farger og fin kontrast og fokus. Men det var det med komposisjon og plassering. Savner forøvrig hele blomsten.
Bildene er forholdsvis over/under-eksponerte for det meste. En fin ting er å bruke polarfilter for å bringe blåfargen (farge generelt) fram, spesielt på himmelen som her på bildene dine er mer turkis en faktisk blå.

Dette er helt greie bildet jeg ikke ser på som kunst, men heller snapshots som du kan vise til familien din.