Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6162
Hei, har nå gått på Remeron 2 måneder og det går veldig opp og nedover, noen dager helt jævlig noen dager helt greit. Men denne har ikke funket nok syntes jeg å derfor vil jeg bytte, å det mener lege også. Hun anbefalte venlafaxin, jeg sliter med sterk depresjon og veldig mye angst, dette har tatt over livet mitt. Men har lest litt om venlafaxin og det står veldig mye skremmende, mye mer en Remeron. Ossen er erfarings deres. Lurer veldig på de som har gått på Remeron og venlafaxin og kan si forskjellen på disse to. Jeg har lest at det er helt jævlig å slutte på venlafaxin og at man svetter mye om nettene på disse og man kan ble helt fjern av det. Er det noe dere anbefaler å prøve eller ikke? Er det noen medisin som ikke har som så mye bivirkninger eller ikke er så jævlig å slutte på? Takk, trenger svar fort

Ingen erfaringer?
Sist endret av magnuze; 9. mars 2017 kl. 21:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vet ikke om dette er til så mye hjelp, men jeg har brukt begge legemiddlene. Bruker en liten dose Remeron nå, men det er kun for søvn, ikke mot depresjon.
Venlafaxin, Efexor var vel hakket verre enn Remeron for meg. Jeg fikk en gang en ide om at en UFO skulle lande på Shell stasjonen Det var etter det at jeg sluttet med de, i samarbeid med legen min. Det gikk helt greit, tror jeg. I den tiden hadde jeg så mange plager og symptomer at det er vanskelig å vite hva som var hva.
Det er mange ulike medikamenter en kan prøve, og til slutt tror jeg du og legen finner det rette for deg.
Lykke til, livet blir bedre.
Klem fra Betty
Det finnes så mange ulike type anti-depressiva/anti-angst og de virker ulike på var og en av oss, sa det er svart att gi noen "tips".
Etter turer med fluoxetin, venlafaxin, escitalopram og remeron kan jeg også si att noen sedative kan vara fine og ha ved siden av, speciellt når du begynner med ett nytt medikament, eller trapper ut (skall sluta med det).

F.eks. Sobril, Lyrica, Stesolid/Valium - disse er dog veldigt beroendeframkallende og ett HELVETE att gi opp.
Finnes jo også antihistaminer og Propranolol, hvis du vil slippe masse bivirkninger og shit som er heavy att slutte på.

Jeg vet ikkje hvordan din situation ser ut, men har du testet ALT annet enn pills?
Terapi, trening, hobbys...?

Dessverre, så er det som sådan att så att si ALLE disse pillene som er "lykkepiller", kommer med en morbid liste side-effects. Det er liksom priset man betaler.

Jeg mener ikkje att pisse over din medicinering, eller ditt valg;
jeg bare sier att jeg onsker att noen hade sagt dette till meg.
Trådstarter
74 1
Ja håper det.. er så sliten og så langt nede at jeg skjønner meningen med å leve lenger. Håper det kommer en opptur snart, trenger virkelig det.. men da vet ikke medisin jeg skal prøve nå, fordi jeg tørr ikke å prøve den da det har stått for mye dritt om den..
Sorry seint svar.

Jeg kjenner igen den folelsen. Helt jevlig. Lider med deg kompis.


Hvordan går det ellers? Helga vart fin? Begynt med venlafaxin?
Det er inte sånn att du går med angst hele tida? Eller bare visse dager som du skrev?
Hvis det bare er sånn, en te to dager i uka, kan jo en sedativ substans vare ett alternativ.
Du slipper og bruke den var dag da, og slipper toleranse, avtendning, fiendin' o.s.v.
Jeg var sterkt preget av angst for noen år siden og fikk utskrevet venlafaxin. Jeg fikk god effekt av de etter et par mnd og etter ca. ett år var jeg helt frisk. Et fantastisk legemiddel!

Men det var et helvete å slutte med de. Jeg forsøkte flere metoder over ca. 6mnd før jeg greide det. Det som skjedde når jeg trappet ned for raskt var at jeg fikk "støt i hjernen". Det er veldig ubehagelig. Støtene varte bare 1 sek eller mindre men likevel veldig ubehagelig. Nesten som å svime av et kort øyeblikk. Det som til slutt fungerte for meg var å åpne kapslene og fjerne 5 korn første dagen, 10 neste dag osv. Jeg husker ikke eksakt antall korn men jeg brukte ca. 4 uker på nedtrappingen. Har lest om folk som går "cold turkey" og holder ut med støtene noen dager men det var helt utelukkende for meg da jeg var i full jobb.

Søk på "effexor withdrawal" på youtube for å se noen skrekkeksempler.

Det er nå nesten 10år siden jeg tok disse tablettene men jeg ville tatt de igjen hvis jeg måtte. Effekten mere enn oppveier ulempen med nedtrapping.
Sist endret av russel; 12. mars 2017 kl. 23:59.
Jeg har brukt cirpalex og venlafaxin.. Har måtta kuttet ut begge pga endel bivirkninger. Ikke ga de noe effekt heller. Gikk ca 1 år på venlafaxin. Problem med ståpikken å en vannvittig varme. Kunne ikke sove med dyne om natta og svetta hele tia. brukte 150mg om dagen. Da jeg slutta fikk jeg enda mere angst enn hva jeg hadde fra før og endel fysisk ubehag. Kunne høre jeg flytta blikket og var konstant svimmel.
Anti depressiva er bare piss spør du meg. Lite dokumentert effekt også..
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg også fikk de støtene i hodet, da jeg slutta på venlafaxin/efexor! De var kjipe!!
Trådstarter
74 1
Hvor lang tid etter du slutta med antidepressiva ble du normal igjen?
Anonym bruker
"Hoppende Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg gikk på Efexor i litt i overkant av et år. Det er 4 år siden og jeg får enda "frysninger" uten noen åpenbar grunn. Kjipt om man f.eks sitter i jobbintervju

Hadde jeg visst bedre ville jeg gått for alt annet enn venlafaxin. Etter jeg begynte å få problemer med brain zaps og gjorde litt reseach, fant jeg sider med titusenvis av andre som opplevde samme problemene. På nett fant jeg sak opp og sak om hvordan dette ble delt ut uten at noen fikk noe info om hvor jævlig det er å slutte på dem. Er også usikker på om efexor hjalp meg noe med depresjonen... tror egentlig det var livssituasjonen som endret seg som gjorde at jeg fikk det bedre. Slet iallefall i 9-10 måneder med støt i hjernen etter siste dose. Hvis jeg hørte en høy lyd eller så en blitz eller lignende så kjentes det ut som hjernen kortslutta. Prøvde å slutte på dem flere ganger, men gav opp pga støtene. Til slutt så fjernet jeg én og én pellet inni kapselen, helt til jeg bare tok en pellet, men fikk støt da også. Nesten på minuttet etter misset dose. Vanskelig å beskrive, men det er helt sinnsykt ubehagelig, for ikke å snakke om direkte farlig hvis man f.eks kjører bil eller sykkel.

Vil ikke snakke for andre, men for min egen del så angrer jeg på at jeg begynte på noe som helst medikanment. Følte det gjorde situasjonen verre, og gav meg følelsen av å være stakkarslig.
Trådstarter
74 1
Har du nå slutta med Remeron, min 4 dag uten nå og har vært helt jævlig dager. Tung i hode og enormt tankekjør, selvmordstanker og alt. Urolig nesten hele tiden og klarer ikke slappe av, hvor lang tid tar det før det er ute av kroppen? Men jeg sover forsatt jævlig lenge og mye av en grunn. Noen sol vet når jeg er tilbake til normalen?