Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 8457
Hei. Har fått noen tramadol her. Tok nettopp 100mg. Men hvordan er de? Hva kan de sammenlignes med?
Først: dette er ikke ting man spør om etter å ha tatt noe.

Det er et opioid, kan sammenlignes med kodein syns jeg. Men vær forsiktig, går man over 400mg ellernoe per dag, er det sjanser for at man får krampeanfall. Det er også endel ting det er farlig å kombinere med da man kan få enda lettere anfall, som speed, alkohol, andre opioider og mer.
Mest likt kodein etter ming mening også (små euoforisk, lunken, energisk). Ikke ta over 600 med alkohol f.eks, jeg fikk grand mal i enormt høye doser med alkohol for noen år siden.
Uten opiat toleranse så vill jeg si at 200mg er en fin dose, vertfall for meg og jeg har ingen toleranse å tar veldig sjeldent opiater. Prøv deg forsiktig fram selv. Helst ikke bland dem med noen andre stoffer (kanskje en joint og en pils burde gå greit) Og som nevnt før så ikke ta mer enn 300 - 400mg på en dag da sjansen for å få anfall begynner å bli real

Det som er fint med dem er at dem varer så sinnssykt lenge, rundt 12timer! Så spiser jeg 200mg så er jeg stein lenge
Når det kommer til Tramadol så kan det lønne seg å stagnere dosene litt for å få mest mulig tatt opp i kroppen. Du kan begynne ved å spise 50mg hvert 15-30 minutt, og når du passerer 150-200mg er det like greit å kaste i seg resten. Vil ikke anbefale at du tar over 300mg med mindre du blander det med feks. Rivotril da Tramadol senker terkselen for å få anfall. Hvis du er utsatt for dette vil jeg anbefale å ikke bruke Tramadol i det heletatt.

Erfaringsmessig kan jeg si at Tramadol er helt ok, men jeg foretrekker mer tradisjonelle opiater som Paralgin Forte og Oxy.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Jeg tok 150mg eller 200 husker ikke. Tok 50 til nå. Ganske heftig rus!

Disse kapslene kan åpnes og så kommer det et vidunderlig pulver ut. Det hadde jeg glemt. Kan ta striper, enklere å dosere.

kløa vil ikke gi seg.. klør noe sinnsykt...
Sist endret av ZionRoad; 8. februar 2017 kl. 11:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat fra annet forum:

Eww, you're right. It took me a half hour to snort 100 mg (2 capsules). Burns a damn hole in your nose, and makes your throat taste like chemicals all night. The effect isnt at all better than taking it orally. Waste of pills.
Vis hele sitatet...
Tramadol has an oral bioavailability of about 70%, it's unlikely that the bioavailability of tramadol when snorted comes anywhere close to that.
I'm therefore not sure if snorting is interresting at all or not, and i'd tend to advise using it orally given the numerous reports of tramadol being extremely harsh on one's nose, not to mention that some of it will be inhaled and it's very likely one's lungs won't appreciate it at all.
Vis hele sitatet...
+ kan umilig være særlig bra for nesen heller (som er ett veldig ømfintsomt organ) Ambefaler ikke å snorte tramadol da det ikke er bra for deg og itilleg ikke har mye for seg.
Sist endret av Alge; 8. februar 2017 kl. 12:07.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Kjipt allerede åpna en pille og tatt et par striper.. Blir bare denne pilla da, er ikke snakk om stor bruk.

Kan nevne at jeg har noen 100mg depot tabletter også. Om jeg tar si 3 av de vil jeg bli rusa, om hvor lang tid tar det før de funker?
Nobligan? Tar en god stund før det funker. Rundt 2 timer tok det for meg. Jeg hadde noen sånne liggende for en stund tilbake (tor det var 200mg vi hadde) vi prøvde å knuse dem for å fjerne depot effekten. Husker jeg ble ganske skuffa å måtte ha ihvertfall 2 av dem, mener å ha hørt at det er depot effekt i hele pillen og det ikke vill hjelpe å knuse dem (make sense i og med at 200 - 250mg Tramadol pleier å fenge som faen for meg)

Ville knust dem uansett, kanskje litte grann mindre depot effekt?
Sist endret av Alge; 8. februar 2017 kl. 14:43.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Ja har et brett med nobligan debot :/
Det er bare et kopi-molekyl av kodein. Du får ikke så veldig mye rus ut av dem.
Hæ?
Er da godt med krutt i både codeine og trammiser da.. Kanskje ikke for en heronist nei
Sist endret av Alge; 8. februar 2017 kl. 16:23.
Tramadol eller litt hit and miss hos meg.
Noen ganger blir jeg engstlig, andre ganger i magisk godt humør.
Alt i alt ganske moro
Sitat av Alge Vis innlegg
Hæ?
Er da godt med krutt i både codeine og trammiser da.. Kanskje ikke for en heronist nei
Vis hele sitatet...
Tramadol er som vallergan for meg, gjør meg søvnig og jeg vil sove. Kodein 25mg tabletter som jeg får, kan putte meg i ganske så hero rus(på en måte), men det er jo selfølgelig ikke sammenlignbart med ekte heroin.

Du kommer ikke i buksa av 400mg kodein tabletter (trenger ikke CWE, de har ingen paracetamol i seg)
Sist endret av Hoarse; 8. februar 2017 kl. 17:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tramadol har en jeeeeeevlig detox hvis du har spist over rekommendert dose (sånn 300mg/dögn).
Siden den er en SNRI, og inte en "pure" opioid, så får man litt andre virkninger enn traditionella opis.

Med det sagt, Tramadol er en av mine DOC's. Elsker den euforiske og litt speeda effekten av dem.
Förste gang jeg droppa 300 trudde jag faen att det var en lav dos MDMA når det slo på.

Hvis du har historie av krampanfall, styr unna.
Og når du skal sluta, hvis du kjört i flere uker/månader, TRAPPE FAEN NED!

Syns tramadol var verre og klive av enn oxy etter like lang tid på begge... Men det er vel individuellt.

Få deg noen antihistaminer(atarax f.eks.) mot klöa...visse syns det booster og, men eg syns det bara tar bort det verste av opi-itchen..
Vil si Tramadol 50mg er omtrent som pinex og paralgin forte i styrke. Mange foretrekker Tramadol, da man ofte blir litt god og varm i kroppen. Mange får ofte litt arbeidslyst :-).
Men, kroppen venner seg fort til dem. Lønner seg å ta ett opphold innimellom.
Jeg har brukt de ett par år fast. (kan trygt si at dosen er øk)
Så en fin dose for meg, er 1 tramadol 50mg+1 Nobligan retard 100 og 2 ketorax. :-) da minsker smerten og jeg blir god og fin i kroppen. :-)
Bruker gjerne litt Sobril dagen etter :-)
Er man ikke vant til opoider, så begynn litt pent. kanskje med 200mg for kos :-)
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Tramadol er fett frem til det egentlig ikke er fett lenger!
Teoretisk sett, hvis man spiser anti-epeleptisk benzo, vil det forminske risikoen for anfall av Tramadol?
Ja, rivotril og tramadol er en kjent kombo
tramadol/nobligan blir man nummen og det er et smertestillende som går på nervesystemet. så vær forsiktig .. det er en grunn til at det er et lag rundt, det skal beskytte for stoffet.. står svelges hele av en grunn, for at det ikke skal løses opp i hals feks og lamme pusteegenskapene...
tramadol er opiod og pinex er opiat... ganske likt, men blir helt annerledels i formen av de.. stein av pinexen og mer våken av tramadolen spør du meg...
Sitat av scanme Vis innlegg
tramadol/nobligan blir man nummen og det er et smertestillende som går på nervesystemet. så vær forsiktig .. det er en grunn til at det er et lag rundt, det skal beskytte for stoffet.. står svelges hele av en grunn, for at det ikke skal løses opp i hals feks og lamme pusteegenskapene...
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Stoffet må jo sirkulere i blodet for å kunne virke på nervesystemet.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Teoretisk sett, hvis man spiser anti-epeleptisk benzo, vil det forminske risikoen for anfall av Tramadol?
Vis hele sitatet...
Nei. Benso hjelper hvis du får injicert under ett EP-anfall.
Kan ikke brukes forebyggende, selv om folk flest tror det..
Det er dessutom VELDIG individuellt.
Har venner som har fått anfall på 6mg Rivotril og 200mg Tramadol; en vennine på 450mg Tramadol; en fyr jeg kjenner har tatt 2000mg Tramadol i en dose uten att få anfall; selv har jeg spist 1100mg uten benzo eller EP-anfall.

Hvis man har historikk av EP/krampe, styr unna Tramadol..
Sitat av scanme Vis innlegg
tramadol/nobligan blir man nummen og det er et smertestillende som går på nervesystemet. så vær forsiktig .. det er en grunn til at det er et lag rundt, det skal beskytte for stoffet.. står svelges hele av en grunn, for at det ikke skal løses opp i hals feks og lamme pusteegenskapene...
Vis hele sitatet...
Nei bull... Tramadol er ingen lokalbedøvelse
kanskje jeg har drømt det da :P
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Sitat av travaxa Vis innlegg
Nei. Benso hjelper hvis du får injicert under ett EP-anfall.
Kan ikke brukes forebyggende, selv om folk flest tror det..
Det er dessutom VELDIG individuellt.
Har venner som har fått anfall på 6mg Rivotril og 200mg Tramadol; en vennine på 450mg Tramadol; en fyr jeg kjenner har tatt 2000mg Tramadol i en dose uten att få anfall; selv har jeg spist 1100mg uten benzo eller EP-anfall.

Hvis man har historikk av EP/krampe, styr unna Tramadol..
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det mindre sjanse for krampeanfall om du i tillegg står på et antiepileptikum, særlig når vi snakker om Rivotril. Sier seg selv han sterke benzo-preparater som Rivotril vil fungere forebyggende. Det er derfor du får dem av legen når du er i fare for å få kramper.

Men jeg tar til meg dine erfaringer og støtter poenget ditt. Det er nok en dum ide og ta Tramadol om du sliter med kramper. Jeg har hatt krampeanfall men pga rus, plages ikke med det generelt. Men jeg spiste heller aldri store doser Tramadol, gikk aldri over 300mg tror jeg og jeg blandet med Rivotril. Merket ingen tegn til kramper.

Hele det brettet med nobligan var forresten ganske waste.. Jeg blandet med piller og alkohol og hadde brukt heroin dager før. Bortkasta, skulle ha spart dem til noe mer nyttigere. Som smertestillende for eksempel.

Sitat av scanme Vis innlegg
kanskje jeg har drømt det da :P
Vis hele sitatet...
Her er du nok helt på jordet gitt. Ingenting i Tramadol som gir deg noe form for lokalbedøvelse. Det er et opiod, ganske vanlig smertestillende som fungerer på nervesystemet, da dopamin.

Høres ut som du snakker om Kokain eller Lidokain.. Det gjør deg nummen i nesa eller hvor hen du putter det lokalt.

Jeg sniffet i meg den ene 50mg tabletten uten problemer. Men jeg er enig i at det er lite vits.. Det funker like greit oralt, og det er ikke bra med alt det pulveret opp i nesa.
Sist endret av ZionRoad; 28. februar 2017 kl. 13:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Selvfølgelig er det mindre sjanse for krampeanfall om du i tillegg står på et antiepileptikum, særlig når vi snakker om Rivotril. Sier seg selv han sterke benzo-preparater som Rivotril vil fungere forebyggende. Det er derfor du får dem av legen når du er i fare for å få kramper.
Vis hele sitatet...
Diazepam og klonazepam förebygger IKKJE krampeanfall, de STOPPER krampeanfall, hvis man får det i seg under ett anfall (rektalt o.l.).

Men visst, kjör på.

Man må også komme ihåg att Tramadol faktisk er en SNRI, så den har ikkje de klassike opiat/-oid bivirkninger.
Hvis du hatt krampeanfall av rus för, ville jeg tatt ett steg bort fra tramdol.
Kjörer du dessutom heroim, så lar ju Tramadol vara jevlig kjedelig og svak?

Tram er forövrigt JEEEVLIGT fint med subutex/suboxone. )
Sist endret av travaxa; 28. februar 2017 kl. 16:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Er vi uenige om definisjonen bak forebyggende? Jeg har aldri hatt et krampeanfall med Diazepam eller Rivotril i blodet. Jeg vet at man får Diazepam OM man får et anfall, men da er det allerede for sent spør du meg..

Ja Tramadol var litt kjedelig fordi jeg hadde tatt heroin dagene før. Jeg bruker ikke heroin til vanlig men ja jeg hadde litt høyere toleranse enn vanlig.
Vil Xanor også ta knekken på krampeanfall?
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Ja det vil det. Er nok ikke like effektivt som Rivotril akkurat der dog. Xanor er først og fremst mot panikkangst, men det er fortsatt et potent benzo som kan stanse kramper.
Okei takk for svar. Ja viste at dem var mest brukt mot panikkangst, så var vell igrunn derfor jeg var litt usikker.
Sitat av MikkelRæv Vis innlegg
Vil Xanor også ta knekken på krampeanfall?
Vis hele sitatet...
Alprazolam er en av de bensodiazepine som er minst effektiv ved kramper.
Lorazepam, klonazepam og diazepam er vad som vanligtvis brukes som injicering ved krampe.


Ja, de FLESTE bennies er s.k krampelösende - men ikke faen forebygger dem det.
Nej, jeg har ingen annen source enn alle de jeg har sett krampe trots massevis med diazepam/klonazepam.

Gör ett sök på google.
Spör noen som junker på bennies og tram - er man biologiskt i faresonen for krampe/EP-anfall, kommer ikkje alprazolam göre dritt.

(Hvis du har spist bennies VEIT du att alprazolam ikke gir noen muskel-avslapping på samme måte som f.eks, klonazepam.)
Måtte ta 600mg får og kjenne noe som helst rus første gang. Men fint mot smerter da!
Vis du vil bli rusa på morfin fiks deg noe oxy eller - .
Greit og ta litt diaz ved siden av for slippe kramper.
Sist endret av soopaman; 2. mars 2017 kl. 22:38.
Tok nettopp 200mg tramadol med 1g phenibut, og potensieringen er veldig veldig bra.

Det er noe rart med phenibut, det funker så bra med mye annet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var sammen med ei i barca, hun spiste 1400 mg og fikk anfall. Trodde hun døde, var ett hælvete. Men gikk heldigvis bra!
Hva gjør du hvis du brått får et anfall egentlig? Det er ikke sånn at hvis du er alene så er du fucked?
Generelle anfall, altså anfall der du er bevisstløs og det "rykker"i hele kropper, som varer mer enn 5 minutter er grunnlag for å ringe 113. Du kan få hjerneskade fordi oksygentilførselen til hjernen stopper. Vanlig behandling er vival/Stesolid. Krampeanfall går oftest over av seg selv, men hvor lenge de varer er ikke noe en vet på forhånd. Det er en risiko å være alene for mennesker med epilepsi, eller om en får anfall av uvettig medisin bruk.
Klem fra Betty
Tramadol er farlig å ta mer en dosen, jeg fikk eplepsi i voksen alder pga de tablettene! flere tilfeller i det siste sa sykehuset. Så om du abselutt må, så hadde jeg heller tatt meg noen øl, fordu kan få som sagt eplepsi, galle smarter, kasster opp, vondt i magen med kramper og ikke minst ikke en behagelig rus, etter min mening.