Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3717
Hei! tenker å kjøpe en brukt golf 2005 modell, men den har ikke aux-inngang hverken bak eller frem. Er det en enkel og brukbar måte å få AUX uten at jeg blir nødt til å bytte hele stereoen?
Kun via fm-adaprer tenker nå jeg.
Hva med en slik løsning da, funker dem tro?

http://goo.gl/qjaU2p
Sist endret av Strømkontakt; 5. juli 2016 kl. 18:08.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sjekk hvilken originalspiller den har, som oftest kan du(som du linker til) få en adapter som passer, den du linker til er dersom du har en cd-veksler og har koblet ut/fjernet denne.

Når det er sagt, så vil du få 10x bedre lyd og funksjonalitet dersom du bytter hele spilleren, fm-nettet vil jo stort sett ikke brukes til neste år, så enten en ny spiller eller en dab-adapter må du regne med.
fm-sender får du på ebay til 10-30 spenn inkl. frakt.

Billigere enn å bytte ut stereoen med mindre du vil høre på DAB radio da.
Har prøvt to FM sendere, den ene returnerte jeg den andre kastet jeg. De gir utrolig dårlig lyd, med susing og digital støy. Det beste er å bytte hele bilradioen med en som har AUX inn. Jula har en til 399kr.

Men hadde vurdert en med DAB, så er du klar til FM nettet slukkes.

Du kan også åpne spilleren og lodde på ledninger inni radioen. Er bare å finne audio inn på forsterker IC'en, og så ha en vender på den.

Men da må du ha eget elektronikkverksted med loddebolt og litt deler
Er ikke bare å bytte orginale VW cd-spillere uten rare monteringssett og blindplater. Spilleren er kanskje dobbel DIN (?), men fronten er avrundet og bøyd for å passe interiøret. Finnes iallefall ingen billige spillere som passer.

Den CD-changer saken har jeg aldri hørt om, men ifølge et par youtube-videoer så skal det fungere ypperlig. Det blir isåfall et _mye_ bedre alternativ enn FM-sender. Vurderer å prøve selv i firmabilen (transporter).

Alle RCD-* VW spillere har den CD-changer inngangen.
Sist endret av plohg; 5. juli 2016 kl. 23:06.