Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 521
Så jeg skal nå kjøpe meg en ny monitor etter jul nå, siden jeg bare har brukt en dårlig Denver LED skjerm til nå med en vga kabel.

Så jeg lurte hva som hvar best og bruke av displayport og dvi på den nye skjermen til gaming og video redigering?

Detter er skjermen jeg skal kjøpe: http://www.komplett.no/asus-24-led-vg248qe/774683

Detter er også skjermkortet jeg har visst det har noe og si: www.komplett.no/evga-geforce-gtx-770-2gb-physx-cuda/782637
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
DVI og DisplayPort er ca. identiske. DP støtter å gi ut ei rekke ulike signaler, m.a. DVI. Så reint praktisk? Det kombinasjonen av skjermkort og skjerm støtter.

DP er teoretisk sett nyare og betre standard, men med den oppdateringssyklusen folk har er det irrelevant. Sjølv har eg en skjerm kopla til med ein kabel DP-DVI, sidan laptopen har DP. DP støtter og ting som lyd.
Så displayport og dvi er like i form av kvalitet? hvis det stemmer så går jeg kansje for DP siden det støtter lyd og virker mere praktisk og plugge i og sånn med tanke på at jeg skal flytte både skjermen og pcen ganske ofte
Dvi og Dp har stort sett det samme bilde kvaliteten ja. Så hvilket du velger har egentligt ikke så mye å si, annet en at Displayport støtter en god del rekke modes.
Annet en det, såer det lettere å feste displayport en Dvi, siden Dvi må du vri og skru på for å feste, mens DP er bare å putte i så er den stuck