Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1854
Katy Perry <3
Heisann folkens!

Jeg har kjøpt meg ny datamaskin, og alt funker fint bortsett fra webcamera'et mitt. Problemet er at maskina ikke finner noen driver til kameraet når jeg plugger det inn i en USB-inngang. Det jeg lurer på er om jeg kan (eller dere) finne denne driveren på internett?
Jeg veit egentlig ikke så mye om kameraet, bortsett fra at det er ett lite, grått kamera med merket Next på framsiden.
Noen som kan være så snill å prøve å finne driveren til kameraet for meg?
Jeg har Windows 7 64-bits Operativsystem.

Takk på forhånd!
Sist endret av saxoni; 30. mai 2010 kl. 03:21.
Uhm, hvis du kan finne noen andre navn eller tall på kameraet (feks på baksiden) hadde det vært litt enklere.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
seriøst. Først og fremst finnes det sikkert en etikett med serienummer ol. som kan gi deg mer info? nei? Kast det i søpla og kjøp deg et nytt. Det er jo strengt tatt ikke verdt strevet å finne drivere til noname produkter som koster et par dollar hos dealextreme
Jeg antar at dette er ett eldre kamera kan det stemme? Kan det være dette her? http://www.dinside.no/297264/clasohlson-%94next%94
Jeg er ikke helt sikker på om det finnes driver til ditt operativsystem?
Jeg fant så mange drivere at jeg råder deg til å søke selv opp i google. Så gjør ikke jeg feil her. Men du kan jo først teste det i MSN eller Skype også ser du om det virker der inne?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Man ender gjerne opp med å lete etter driver basert på chipset, dersom man kan oppdrive det, for å finne drivere eller nyere drivere for slike produkter, der oppfølging er ikke eksisterende eller aviklet. Da må du sannsyligvis åpne kamraet og lese av trykket på chippen eller være heldig å google det opp. Dersom du er heldig og finner det er du også kanskje veldig heldig, og at de har brukt et utbredt chipset, og du googler og finner en passende driver evt. ender du opp med å ha kastet bort 3timer av ungdomsårene dine til å lese igjennom spam, på jakt etter ikke-eksisterende drivere til ditt
webkamera av verdi 99,- per 2006. Er du riktig heldig greier du også å laste ned noe malware eller svineri, som du også greier å kjøre med administrator-rettigheter etter tanketom klikking, og du ender opp med å kaste bort yterligere en halv dag for å få ting omtrent slik det var før du startet. Untatt en idiotisk feilmelding som popper opp hver gang du starter window, og som du lar være å fjerne, slik at den for evig og alltid skal minne deg på denne dagen, da du lærte at 99,- er billig for et web camera og at av og til er det bedre å gi opp

Dersom det ikke er så gammelt, og du har vista drivere kan de fungere fint også i windows 7 AFAIK.
Katy Perry <3
Trådstarter
Chang; Riktig, der har du kameraet. Du kan nok ha rett om at driveren ikke er kompatibel med Windows 7, og at jeg må kjøpe meg et nytt et.

z0p; Takk for et fint innlegg som inneholder både humor og hjelp! Det med å skru opp et webcamera og lese av en chip hørtes meget spennede ut, og er nok noe jeg må prøve. Jeg vil overhodet ikke kalle det å kaste bort tre timer av ungdomsårene!
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som har drivere til dette kameraet? sitter her med et i hånda og har lyst til å prøve det igjen