Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 716
Jeg vet at dette kanskje ikke er rett gruppe og poste i, men det er vel i denne gruppen det har blitt diskutert mest om trådløse løsninger av ymse slag, men hvis moderator må bare flytte posten til rett gruppe hvis jeg har bomma.

Jeg kjøpte meg en pigtail (N male to RP-SMA male pigtail) på 5 meter som jeg tenkte jeg skulle bruke til et trådløst USB adapter. Jeg testa kabelen og Yagi antennen på USB adapteret, men fikk opp svært få APs, kun mitt eget hjemmenettverk. Jeg tenkte jo at lengden på kabelen var altfor lang, og at signaltapet var for stort. Testa kabelen på min stasjonære PC som har et trådløst PCI kort. Der funka den helt fint, fikk opp en drøss av AP's rundt omkring.

Løsningen som jeg har tenkt på er at jeg må kjøpe en mye kortere pigtail, men hvor kort? 1 meter?

Eller kjøpe meg et USB adapter som har en kraftigere sendestyrke 500mW?
Min erfaring er at noen wlan antenner er kortslutte, mens andre er det ikke. normalt så spiller det ikke så stor role hvis det står en kondensator og motstand på printen. MEN noen kort sparer dem få ørene å dropper den.
Her er eks på hvordan det ser ut hvis det er mini filter i front å du kan bruke antenner som er kort sluttet.
http://ranvik.net/privat/filter/filter.JPG

NB: noen ganger så kan resonansen/støy i kabel/plug/print gjør at du må sette på sånn stein(husker ikke navn, orker ikke google det)