Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1273
Jeg har nylig fått en rimelig shabby fyr flyttende inn hos meg nå for et par dager, og han bruker mitt trådløse nettverk. Jeg mistenker at han ikke bare driver med saker på den store verdensveven som kan få meg i problemer, men også at han prøver å kommer seg inn på min pc. Han er av typen som ville funnet på tre-fire nye løgner for å skjule den første, så å prate med han vil ikke lede fram.

Derfor, for å være litt dobbelmoralistisk: kan noen gi meg en enkel gjennomgang i hvordan jeg kan sjekke nettrafikken hans?

Jeg vil se på både WAN og WLAN aktivitetene hans, og siden jeg selv har mulighet til å administrere nettverket mitt tenker jeg at en sikkert ikke trenger å være noen hardcore hacker/cracker for å få dette til.

Det jeg ber om er altså et program eller en guide til hvordan jeg selv kan lytte på hans trafikk uten å bli oppdaget.. I mitt eget nettverk.

Om det er relevant så har jeg et Topcom modem og en Jensen Scandinavia Air:link router.


Takker for svar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
wireshark er alt du trenger.

Dog vil ikkje du, som vanlig legperson, få fornuftig informasjon ut at det.
Trådstarter
8 0
Okei, wireshark skal sjekkes ut. Takk skal du ha.
Cain vil være enklere for deg, sjekk youtube filmer eller lignende for å sette det opp for å "sniffe" ditt nettverk

cain er noe enklere for dette, men ikke misbruk det

lag ett trygt passord på din ruter slik at han ikke kommer inn, anbefaler 8 siffer eller mer.
Sist endret av WhiteHat; 19. juli 2009 kl. 01:43.
Trådstarter
8 0
Yes! Så først litt på Wireshark, og selv om jeg likte gresesnittet mye bedre er det nok Cain som passer meg best til akkurat dette.

For andre som har lyst å bruke Cain så hjalp denne videoen meg godt:

http://www.youtube.com/watch?v=tMNPjMsjpfQ

Takk Whitehat
Ikke noe problem

men etter du har kikket etter hans lumske aktiviteter vil eg sterkt anfebale å lage et sterkt og sikkert passord til din ruter slik at ingen andre enn de du slipper inn har tilgang til ditt nettverk

Og ikkje misbruk cain for å finne sensitive opplysninger som passord og lignende. bare oppret passord på ruteren og la alt være som det er.

Om du vil kan jeg hjelpe deg med oppset av passord til din ruter.
Sist endret av WhiteHat; 19. juli 2009 kl. 02:32.
Trådstarter
8 0
Heh, etter å ha sett disse videoene på youtube skal jeg passordbeskytte alt jeg kommer over med 64 bits nøkler
Og neida, skal bare bruke programmet til det nevnte. Takk igjen!