Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1247
Sitter på et kommunalt nett. Msn funker fint bortsett fra at en ikke får koblet til cam. Alt fungerer greit på mitt private nett, så det er tydelig at det ligger en sperre på det kommunale nettet.
Finnes det noen måter å unngå denne sperren??
Samme problem på Amsn, men skype fungerer.
Noen som har en løsning på dette??
Er tydeligvis blokket av administratoren på nettverket, prøv å send dem en mail, og forklar situasjonen for dem.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
MSN video\sound bruker egne porter, og disse kan godt være sperret, dog tror jeg at klienter slik som amsn kan tunnele disse protokollene gjennom port 80.
Dog ikke sikker
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
MSN video\sound bruker egne porter, og disse kan godt være sperret, dog tror jeg at klienter slik som amsn kan tunnele disse protokollene gjennom port 80.
Dog ikke sikker
Vis hele sitatet...
Prøvde å bytte til port 80 i aMSN, men det funket ikke da heller...
Noen andre som har noen gode forslag??
Trådstarter
Ingen som har noen gode forslag?
Har lest litt om realtunnel. Er dette noe som kan fungere?
Prøv hotspotshield
Trådstarter
Hotspotshield er prøvd, men får ikke koblet den til på det nettet.
Prøv dette softplatz.cxx/Soft/Network-Internet/Online-Privacy/bypass-proxy.hxxx

N.B

Har ikke prøvd det selv..

TCSP
Trådstarter
Sitat av (Id)zZz Vis innlegg
Prøv dette softplatz.cxx/Soft/Network-Internet/Online-Privacy/bypass-proxy.hxxx

N.B

Har ikke prøvd det selv..

TCSP
Vis hele sitatet...
har lett litt rundt på nettet, men finner ikke noe sted der jeg får lastet det ned...
Hvis du har mulighet for å kjøre en ssh-server hjemme hos deg selv eller noen andre, burde det ikke være noe problem. Sett den til å lytte på port 443 (har erfaring med at denne stort sett er åpen) og bruk putty til å koble til og lage tunnell. Da er det bare å bruke et program som tvinger nettverkstrafikken til å gå via denne tunnellen, som f.eks http://www.proxifier.com/

Trådstarter
Sitat av galskapen Vis innlegg
Hvis du har mulighet for å kjøre en ssh-server hjemme hos deg selv eller noen andre, burde det ikke være noe problem. Sett den til å lytte på port 443 (har erfaring med at denne stort sett er åpen) og bruk putty til å koble til og lage tunnell. Da er det bare å bruke et program som tvinger nettverkstrafikken til å gå via denne tunnellen, som f.eks http://www.proxifier.com/

Vis hele sitatet...
Blir nok litt for komplisert for min del...