Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 31690
Kudos til de som faktisk holder seg til tråden. Er lei de som skal moralprekne i alle fuckings tråder. Hvis man absolutt skal skrive moralprekner, da burde dere vel snakke i alle rusforumer?

Er enig i at juksing ikke er noe av det stiligste som fins, men denne tråden omhandler da vel om *hvordan* man skal jukse?

Når det gjelder juksing, så anbefaler jeg deg, i alle fall på småprøver som gloseprøver ol, å legge boka på gulvet med sidene opp, og rett og slett lese fra boka. Dette krever da et godt syn, men det funker.
Har hørt at man kan kjøpe klokker man kan legge inn skrift på, det må jo funke fett!
Sitat av ThaMan
Har hørt at man kan kjøpe klokker man kan legge inn skrift på, det må jo funke fett!
Vis hele sitatet...
What would MacGyver do?
Lykke til på universitets/høyskole-eksamen. Eneste man får ha oppe er skrivesaker (dvs uten penalet), klokke, mat, drikke Men det cola-trikset kan kanskje funke :P
Sist endret av Icewave; 13. desember 2007 kl. 12:55.
Sitat av ThaMan
Har hørt at man kan kjøpe klokker man kan legge inn skrift på, det må jo funke fett!
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en slik en en gang. Blir overdriving å si at man kunne lagre så mye skrift på den, men jeg kunne hvertfall lagre 20 telefonnr med tilhørende navn. Det kan jo hjelpe dersom man vil huske årstall o.l, men til ville vært vannsklelig å skrive enn en hel engelskstil til tentamen så klart!

Husker dessverre ikke hvordan klokke, men en helt vanlig digital klokke som fåes kjøpt hos urmaker. Ikke noe maggyversuperthings.com side eller noe.
Hvorfor jukse når du får tilbake prøven og kan rette på den hjemme så du får bedre karakter av læreren.
Skjedde netopp med meg, to ganger, nå får jeg ha den hjemme over helgen og legge til ting så jeg får bedre snittkarakter:S
Dette får meg nok opp fra en 2- til en 3+, 4-
Men jeg skulle ikke spre ryktet.

Spørr du meg er det like viktig og være høflig, ydmyk og grei overfor lærerene, og ikke oppføre deg som en fjortiss.
Så gir de deg utalige sjangser, på VG altså. Funker sikkert ikke på Høyskole og slikt.
Spelley, du driter deg ut her.
Selv jukser jeg aldri, tvert i mot. Gidder ikke engang ta med regelbøker når jeg kan (f.eks. på mattetentamen i dag. Kom med bare penn og kalkulator. Brukte 3 kvarter på del 1 og 3 kvarter på del 2. 1T). Blir litt trist når jeg ser alle vennene mine jukse, though, men jeg protesterer ikke på det. Blir helt feil å begynne med moralprekener. Jeg jukset en del i fransk på ungdomsskolen med ark mellom beina, og knipe igjen når læreren kom. Dette funket fett, og jeg fikk bare 5 og 6 på prøvene. Har fått igjen for det i dag, da jeg har IG i fransk på VG1. Heldigvis skjer ikke dette med alle, og selv skal jeg også klare en bra karakter til våren i fransk.

De som vil jukse, må kunne jukse uten å bli skjelt ut av alle andre. Min oppfatning er at de som synes det er verdt å jukse jukser, og på eget ansvar. De som ikke syns det er verdt risikoen, jukser ikke. Moralister finnes alltid, og de er som regel dritsjalu på alle jukserne som ikke blir tatt for juksingen. Det varierer om vi får bruke MP3 og data på prøver, men ingen sjekker mobilen, og det er det mest vanlige juksemediet på VG1 hos oss. Mat og drikke pleier vi som regel alltid å få lov til å ha på pulten.

Poenget mitt er; ikke ødelegg denne tråden med moralfylte innlegg. Folk som leser her DRITER i dem. Det er ingen som slutter å jukse fordi de har lest et innlegg her på freakforum som sier det er så umoralsk å jukse, og huff og huff. Spar oss. Spar dere selv.
Dette må være tingen.. dersom du har en i klassen med samme penn

http://www.microplex.no/productimages/JTLITA2/JTLITA2_380.jpg
http://www.microplex.no/product.aspx...ITA2&mcat=c610
Sist endret av Pheromone; 13. desember 2007 kl. 13:40.
Har aldri sett en slik penn før.
Sitat av Dably II
Har aldri sett en slik penn før.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg ang det lange innlegget ditt, men jeg gir like mye bengen i det innlegget ditt her, som moralinnleggene.

Blackspot, tror ikke det pennen funker så veldig bra akkurat. Kanskje du får inn 3 ord?
Sitat av max-mekka
Er enig med deg ang det lange innlegget ditt, men jeg gir like mye bengen i det innlegget ditt her, som moralinnleggene.

Blackspot, tror ikke det pennen funker så veldig bra akkurat. Kanskje du får inn 3 ord?
Vis hele sitatet...
Trykte du på linken eller?

I tillegg til at du kan lagre 8 forskjellige innscanninger, kan du også spille av disse etter hverandre, så du kan faktisk lage din egen lille elektroniske animasjon.
Vis hele sitatet...
Når du er ferdig med de, så kan du skrive nye
Har sett en penn som den Blackspot beskriver, men ikke den på side 3 ;-)

Og max-mekka, skjønner godt at du "gir bengen" i innlegg her på FreakForum. Mitt innlegg var hvertfall ikke et forsøk på å overbevise noen, eller å få noen til å innse hvor dumt det er å gjøre det de gjør. Moralske innlegg skal liksom gi innflytelse, og få folk til å skifte mening ;-) Det var ikke målet med mitt innlegg.
Sitat av torsken
Hvorfor jukse når du får tilbake prøven og kan rette på den hjemme så du får bedre karakter av læreren.
Skjedde netopp med meg, to ganger, nå får jeg ha den hjemme over helgen og legge til ting så jeg får bedre snittkarakter:S
Dette får meg nok opp fra en 2- til en 3+, 4-
Men jeg skulle ikke spre ryktet.

Spørr du meg er det like viktig og være høflig, ydmyk og grei overfor lærerene, og ikke oppføre deg som en fjortiss.
Så gir de deg utalige sjangser, på VG altså. Funker sikkert ikke på Høyskole og slikt.
Vis hele sitatet...
Høffelig og hyggelit taktikken funket utmerket på ungdomskolen og jeg hadde mine tivl om hvordan det skulle fungere på VGS. Noen funker det på, mens andre ser kun på fagelig prestajoner.
Det du kan gjøre hvis du sitter ved vinduet er å lime jukselappen på utsiden av vinduskarmen. Da kan du åpne vinduet, se hva som står. Hvis det kommer en lærer kan du bare lukke vindu
Personlig så liker jeg og kopiere ut svara fra pcen og teipe dem på innsiden av etiketen på en brusflaske. Funker hver gang
Sist endret av botolf; 13. desember 2007 kl. 15:03.
Hvis du har lov til å ha med sjokolade kan du printe ut det du trenger med liten skrift og ha det på innsiden av sjokoladepapiret
Da spør jeg deg Dably, hva var egentlig målet ditt med det innlegget?

Blackspot, sorry, så feil, men ser ikke ut til at man kan skrive ned så mye på den. Det er veldig små lyspærer.
hvis du har prøven på pc tar du med deg masse notater på en minnepinne/cd/diskett. så fort læreren går for å hjelpe en eller annen FORTER du deg og kopierer innholdet på valgte medium inn i word-dokumentet (eller hva nå du enn bruker) du allerede har begynt på. da ser det ikke mistenkelig ut etterpå. fordelen med diskett og cd er at de kan destrueres umiddelbart etter operasjonen. for å gjøre dette trenger du et vindu på ca. 30 sek hvor læreren forlater plassen sin. funker fjell.
Enig med blandt annet Zepplin på jukse fronten. Så lenge det er snakk om Geografi,noe annet valgfag, eller noe annet du faktisk ikke trenger å kunne, snakker hovedsaklig om vgs,eler kansje du ikke gidder å pugge da bør du få lovt til å jukse uten at folk whiner.Får uansett ikke bra me juks uten å kunne basic, tenker da mest på skikkelige prøver, ikke glose test etc.

Angående selve juksing har jeg et par favoritter. i språkfag, skrive på de blå rammene inni ordboken på grammatik delen, skrev ned hele brev her i tysk+ alle enklelt settninger fra ark vi hadde fått av settniger vi måtte kunne, skrev me blyant og veldig lite over mange sider og det ble aldri merket. Helst skriv på litt skjulte plasser vist fexlærer skal vise deg noe.

Hadde også veldig mye tid til overs i tysken så jeg å noen kammerater laget et egent skriftspråk når vi sendte lapper og diverse og kjeda oss max, spilte osv så da brukte jeg dette senere på jukselapper.

Har et par metoder som aldri ble busta,men funka kansje bedre før.vet ikke helt sikkerheten nå,men uansett så er det bare å bruke fantasien.

1.lag en bra lapp(scanner in allt sykt lite), ta og få av merket på en vannflaske/brus så feste en lapp på der/eventuelt skrive med blyant på etiketten og lime det på igjenn. er det stor lapp som kan sees lett gjennom, drikker jeg tilfeldigvis når læreren kommer,er det på tentamen å de går rundt, får du bare lage den så lys som mulig. å passe på å ha vann eller annen veske i. Men viktigest vær selvkritisk, ser du det jævlig lett selv kan en overbrysom lærer se det og.
btw flaskene kunne også byttes når en person gikk og fylte vann til flere elever.

2. brødfarget lapp i matposen mellom et par skiver ,gjærne bringebørsyltetøy og brunost på skivene da og gris litt inni posen men ha en plass der du ser klart igjennom.Spis så når du lurer på noe så ha noen extra skiver.

3. Få noen så kan stoffet til og 1.skrive noen svar til deg 2.gi deg kladd,på dass, avtal å møtes på do, eventuelt få han til å legge det i bosset eller papir holder. Læreren står uansett ikke å ser på om du sier du må drite.

4. Fiske etter svar.(lat som om du er kunnskapsrik, men mangler bare en def. eller likning, dra det ut av dem.)

Det viktigeste uansett er kansje å kjenne de forskjellige lærerene å vite hva han tollererer eller vilke kunnskaper de har, feks i kalkulator/pc,alle har noen svakheter

edit: så noen har nevnt brusflaske trikset allerede.
Sist endret av U4IC; 13. desember 2007 kl. 16:19.
Mange bra tips der Euph0ric! Helt enig med at du må kjenne de forskjellige lærerene! Å fiske etter svar funker fett hos en av mine lærere!
max:
Så vidt jeg husker var da du også mot moralprekner. Correct me if I'm wrong. Jeg prøver ikke å overbevise noen, og å få dem til å endre atferd. Jeg poster derimot mine synspunkter for at folk enten skal kunne ta tips til seg, ha noe å debattere over, eller bare ha noe lesestoff som de driter i. Det er forsåvidt ett fett. Tror ikke så mange her inne forventer at egne innlegg skal være revolusjonerende, og omvende mennesker. Jeg gjør hvertfall ikke. Et forums hovedsaklige formål er vel at folk skal komme med egne innspill, ytre egne meninger og lignende. Hvordan forskjellige innlegg oppfattes er opp til hver enkelt.

Jeg tror egentlig vi er ganske enige innerst inne.
I den norske skole så er det skikkelig lett å fjuske, både på barneskolen, ungdomskolen og vgs. Jeg personlig har brukt alt fra å skrive fjuskelapper på linjalen, pulten, hånden, ordboken osv. Jeg skrev en hel stil og limte den inn i ordboken og fikk 6 ^^ Weee.

Jeg husker spessielt en gang da jeg gikk i 10'ende. Vi hadde mattetentamen. Jeg og ei vennine av meg som var litt dårlig i matte satte oss ved vinduet. Hun bakerst og jeg rett over henne. Det vi gjorde var at jeg gjorde ferdig del 1 på prøven, satte kladden min i regelboken som jeg igjen satte ved siden av vinduet. Etter 5 min tok hun regelboken og skrev av kladden fra del 1. Det funket skikkelig bra.

Nå senere på vgs fjusker jeg ved at jeg på innleveringer som oftest finner løsningen på nett, og gjør om den 110% og adder til mer stoff, så får jeg 6. Lærerne er så lette å lure for tiden.
ArbeidsledigProletar
Er det så mye å skryte av? Jeg fikk A på engelsk UTEN juks. Forbanna flink jeg :P
Mine beste triks har alltid vært: på vgs: snudd med å knabba kladde til han bak meg. gjelder seff hvilke fag det er, men det finnes såkalte hjelpere i de fleste fag som det bare å ha på lomma å ta med på dass. På høyskolen har jeg alltid kommet med en lege erklæring på at jeg må ha eget rom, fordi jeg er så ekstremt følsom for lyder og har problemer med å sitte med mange på eksamen å da har jeg en stapp full qtek med meg og en tlf så, jeg har kontakt med folk jeg har avtalt med folk på utsiden. Funker fett det der! Har også sendt bilder av oppgava til noe som er flinke på utsida og fått gode svar tilbake!
http://www.blogmond.com/2007/12/03/c...fessional-way/
Stilig måte å jukse på, har ikke prøvd selv tho...
Sitat av Zepplin
http://www.blogmond.com/2007/12/03/c...fessional-way/
Stilig måte å jukse på, har ikke prøvd selv tho...
Vis hele sitatet...
Stilig metode, kan jo faktisk fungere, får ikke plass til så alt for mye thought..
Flere i klassen som bare går inn på google med mobilen og søker etter svaret.

post 900 =D
Sist endret av Restyle; 16. desember 2007 kl. 16:10.
Ser det var en her som skrev at hvis man var høflig fikk man bedre på prøver, hvem var det igjen?

Bra tips ialfall.

På fysikk og kjemi prøver på vgs bruker jeg å skrive inn det jeg trenger i formelboka. Jeg har enda ikke funnet ut om det er lov eller ikke, men hvis jeg blir tatt sier jeg bare: Men hva skal vi bruke de blanke sidene bakerst til da?

Da bruker jeg alltid å sette meg bakerst, så ingen nysgjerrige medelever finner ut hva jeg driver med.
Sitat av Carlsberg
Ser det var en her som skrev at hvis man var høflig fikk man bedre på prøver, hvem var det igjen?

Bra tips ialfall.

Vis hele sitatet...
Noen som vet hvem dette var igjen? Får kp av meg ialfall.
Sitat av Carlsberg
Noen som vet hvem dette var igjen? Får kp av meg ialfall.
Vis hele sitatet...
Sitat av torsken
Hvorfor jukse når du får tilbake prøven og kan rette på den hjemme så du får bedre karakter av læreren.
Skjedde netopp med meg, to ganger, nå får jeg ha den hjemme over helgen og legge til ting så jeg får bedre snittkarakter:S
Dette får meg nok opp fra en 2- til en 3+, 4-
Men jeg skulle ikke spre ryktet.

Spørr du meg er det like viktig og være høflig, ydmyk og grei overfor lærerene, og ikke oppføre deg som en fjortiss.
Så gir de deg utalige sjangser, på VG altså. Funker sikkert ikke på Høyskole og slikt.
Vis hele sitatet...
Sitat av C.Hendrix085
Høffelig og hyggelit taktikken funket utmerket på ungdomskolen og jeg hadde mine tivl om hvordan det skulle fungere på VGS. Noen funker det på, mens andre ser kun på fagelig prestajoner.
Vis hele sitatet...
Dette fant jeg ved å trykke ctrl+f, og så skreiv jeg inn "høflig". Kanskje prøve det neste gang?
Sitat av Carlsberg
Noen som vet hvem dette var igjen? Får kp av meg ialfall.
Vis hele sitatet...
Herregud! gidder ikke å lese igjenom tråden engang! Lang er den heller ikke. Snakk om latskap.
Sitat av mogroto
På fysikk og kjemi prøver på vgs bruker jeg å skrive inn det jeg trenger i formelboka. Jeg har enda ikke funnet ut om det er lov eller ikke, men hvis jeg blir tatt sier jeg bare: Men hva skal vi bruke de blanke sidene bakerst til da?

Da bruker jeg alltid å sette meg bakerst, så ingen nysgjerrige medelever finner ut hva jeg driver med.
Vis hele sitatet...
På eksamen i kjemi, 3KJ, får du ha med formelbok og 10 sider/5 ark med egenrpoduserte noteter, på eksamen i fysikk, 3FY, får du imidlertid ha med formelbok for matte og fysikk,
men de skal være helt fri for egenproduserte notater.

Har forøvrig sett alt fra fotokopier av sammendrag,
tatt på kontoret i friminuttet før prøven til årstall og stikkord skrevet med trønderblekk på sidene av skosålene.

I realfag der man ikke får ha med egenproduserte notater kan man forøvrig anbefale å skrive notater inn på kalkulator. Funker prima.

Edit: Leif.
Sist endret av caps; 17. desember 2007 kl. 22:21.
Ser du har en del fine innlegg på forumet tiligere Spelley.

Spelley, Hva med å holde diskusjonen saklig? Dette er ikke en tråd som passer til innholdet ditt, greit?

Og ja jeg kunne ha letet bedre, men hva med å tenke seg litt mer om neste gang før du skriver?

Sist endret av Carlsberg; 18. desember 2007 kl. 19:32.
Gadd ikke å lese igjennom alle postene her så kan hende dette er sagt tidligere:

Jeg lærer av å jukse! de svarene jeg har jukset på kan jeg i hode.
Men de beste måtene er vel lapp i penalet, ark under genseren og se på sidemannen ol !!

Leste på et forum der det var en som hadde brukt sånn penn man skriver så må man ha et spessielt lys for å se hva som er skrevet
Sist endret av MicRo; 18. desember 2007 kl. 19:58.
Finnes det stoffer som kun er synlige gjennom visse type materialer? Altså om du skriver med et stoff på et ark, og dette kun er synlig ved hjelp av en spesiell type glass/solbriller. Har da sett måten de jukser på i serien Las Vegas ved å markere kort man kun ser gjennom solbriller, mulig å skrive på samme måte? Ville i så fall vært et godt gjennombrudd på juksefronten
Sitat av Zepplin
Finnes det stoffer som kun er synlige gjennom visse type materialer? Altså om du skriver med et stoff på et ark, og dette kun er synlig ved hjelp av en spesiell type glass/solbriller. Har da sett måten de jukser på i serien Las Vegas ved å markere kort man kun ser gjennom solbriller, mulig å skrive på samme måte? Ville i så fall vært et godt gjennombrudd på juksefronten
Vis hele sitatet...
Veldig smart, hadde iallefall vært bedre med lesebriller av den typen da det ikke er så vanlig med solbriller på prøver som det er i poker:P
Sitat av Carlsberg
Ser du har en del fine innlegg på forumet tiligere Spelley.

Spelley, Hva med å holde diskusjonen saklig? Dette er ikke en tråd som passer til innholdet ditt, greit?

Og ja jeg kunne ha letet bedre, men hva med å tenke seg litt mer om neste gang før du skriver?

Vis hele sitatet...
Jeg kritisereer juksing, jeg ville bare konstantere at det er dere selv dere lurer når dere jukser.

Ellers får jeg bare bruke det du sa til meg, mot deg for du er egentlig ikke noe bedre selv. Er du ?
Sist endret av Spelly; 18. desember 2007 kl. 20:35.
veit ikke om dette er nevnt før, men man kan ta opp svar eller notater via mic på pc'n eller på mobil, så laster man det over på en mp3 spiller og hører på det du har lest under prøven.
Blir som en lydbok med notater
Sitat av yeah75
veit ikke om dette er nevnt før, men man kan ta opp svar eller notater via mic på pc'n eller på mobil, så laster man det over på en mp3 spiller og hører på det du har lest under prøven.
Blir som en lydbok med notater
Vis hele sitatet...
Skulle nesten trodd at du fikk det med deg, når det faktisk sto i førsteposten.
Sitat av Onomatopoetikon
Skulle nesten trodd at du fikk det med deg, når det faktisk sto i førsteposten.
Vis hele sitatet...
Skulle nesten tro det, men når man trykker en av trådene på startsiden så havner man på siste side... leste ikke førstesiden..
Gjem bøker/notater i søppelbøta på do, og spør pent om du får besøke toalettet under prøven..
Sitat av Roolfe
Gjem bøker/notater i søppelbøta på do, og spør pent om du får besøke toalettet under prøven..
Vis hele sitatet...
Notater kan du bare feste rundt låret. Eller bare skrive de på låret, så høres det ikke noe papirknitring.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Da jeg tok 2FY var det elever som juksa i stor stil. Trikset var at de som skulle jukse var "syke" på prøvedagen, og de fikk en som faktisk tok prøven til å skrive ned alle oppgavene, eller å ta med seg prøvearket ut. Så satt dem å pugga ei uke, og banka inn toppkarakter uka etter.
Sitat av Ahmed-
Da jeg tok 2FY var det elever som juksa i stor stil. Trikset var at de som skulle jukse var "syke" på prøvedagen, og de fikk en som faktisk tok prøven til å skrive ned alle oppgavene, eller å ta med seg prøvearket ut. Så satt dem å pugga ei uke, og banka inn toppkarakter uka etter.
Vis hele sitatet...
på skulen min endre de på ALLE oppgavene vis någen ska ta ann ein aen dag, så d går kje her
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ahmed-
Da jeg tok 2FY var det elever som juksa i stor stil. Trikset var at de som skulle jukse var "syke" på prøvedagen, og de fikk en som faktisk tok prøven til å skrive ned alle oppgavene, eller å ta med seg prøvearket ut. Så satt dem å pugga ei uke, og banka inn toppkarakter uka etter.
Vis hele sitatet...
Det hjelper mykje...alle tidlegare eksamenar i fag er jo offentlege, så ein bør jo få ein peikepinn ved å gjere dei... Menmen, enkelte er idioter.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ahmed-: man må vel ha legeerklæring for å få utsatt eksamen. Jeg har vanskelig for å tro at de bruker samme oppgavesettene på en utsatt eksamen. Sier jo seg selv at det er idioti.

Er det snakk om videregående? De har vel ikke lokale eksamenssett?
Sitat av z0p
Ahmed-: man må vel ha legeerklæring for å få utsatt eksamen. Jeg har vanskelig for å tro at de bruker samme oppgavesettene på en utsatt eksamen. Sier jo seg selv at det er idioti.

Er det snakk om videregående? De har vel ikke lokale eksamenssett?
Vis hele sitatet...
Ja, du må ha legeerklæring for å få utsatt eksamen, og jeg har mine tvil på at folka i UD er så trange i nøtta at de gir deg samme oppgaver som den originale eksamen inneholder.
Sist endret av SameGeriljaen; 19. desember 2007 kl. 16:25.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Var ikke snakk om eksamen, men alle 12 kapittelprøver, og det er de som setter grunnlag for standpunkt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ah, slik å forstå, leste vidarlo sin post og kobla det med at du snakka om eksamen. My bad.