Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  514 101392
vel.. 27g til3 dl hørtes helt hull i hode ut for min del. men det er ditt liv. jag drakk 15-20 g te og var passe fucked.
Er dette på noen som helst farlig? Var en som skrev at hvis man får overdose av detta så er det helt jævlig..?

Har ikke tenkt til å prøve, men moro å vite fakta.
Kan noen utdype dette litt mer..
sparco.
Kan ikke skjønne hva som virker så morsomt med muskatt..
Enkelte kan få en rus av det, men som du sier, ikke alle som synes det er så vanvittig morsomt nei.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Farene ved Muskattnøtt brukt som rusmiddel

Det ble spurt etter skader ang muskatt, så jeg slo sammen denne korte
teksten:

I Lave doser produserer ikke muskatt noen merkbare fysiologiske effekter,
men større doser på 7.5 gram og høyere kan være potensiellt farlig.
Vi har jo vår egne marokk som overlevde en heroisk dose på 60-65 gram,
han spydde opp noe senere, så akkurat hvor mye han fikk i seg er
spekulativt.

Farene ved høyere doser inkluderer ukontrolerbare kramper, kvalme evt
dehydrering og smerter i kroppen.

Et eksperiment viste at etter inntak av store (ukjente) mengder
endrer den kjemiske formen seg om til noe som likner MDMA.
Men rekreasjonell bruk av muskatt som rusmiddel er upopulært,
dels p.g.a. smaken og den sand lignende konsistensen.
Det er også potensielle smertefulle bivirkninger, risikoen
for en delerisk tilstand kalt 'Muskatt psykoske' og
den upraktiske lange tiden effektene varer.
Det kan ta opptil 6 timer før klimakset av rusen kommer og
effektene kan vare opptil 3 dager i ettertid.

Muskatt kan forårsake leverskader hvis det brukes jevnlig
i store doser men ingen risiko er assosiert med å bruke det
jevnlig i lave doser (i mat som krydder).

referanser: Wikipedia,
'Shulgin, A. T., Sargent, T. W., & Naranjo, C. (1967).
Chemistry and psychopharmacology of nutmeg and of several related phenylisopropylamines.
United States Public Health Service Publication 1645: 202-214.'
Gable, R. S. (2006). The toxicity of recreational drugs. American Scientist 94: 206-208.
Devereux, P. (1996). Re-Visioning the Earth: A Guide to Opening the Healing Channels Between Mind and Nature. New York: Fireside. pp. 261-262.
Heiv i meg ca 10g for en time siden (halvparten muskattnøtt og halvparten muskatblomme(!?)). Som te... får se hva som skjer
Jeg måtte prøve. Tok en halv nøtt, knuste den med kniv og spiste opp alt. Skyldte det ned med vann. Ikkeno skjedde; må man behandle det på noen måte?
Sitat av crEpi
Jeg måtte prøve. Tok en halv nøtt, knuste den med kniv og spiste opp alt. Skyldte det ned med vann. Ikkeno skjedde; må man behandle det på noen måte?
Vis hele sitatet...
Ikke det at min kunnskap om muskat og dets effekter er veldig bred, men må man ikke gafle
ned litt mer en en halv nøtt for at noe skal skje?
At det som skal skje er noe mer enn vondt i hodet og kvalme kan jeg ikke se, men folks smak er forskjellig...

Også er det jo det faktum at det tar lang tid før dritten begynner å "fungere" skikkelig.
Igjen, det er dumskap å ta noe som kan holde deg dritas i flere dager UTEN uten at forberedelser blir utført - spesielt hvis du ikke akkurat bor under ditt eget tak


R.
hvor får en tak i muskatt??hva er det egentlig,vil prøve dettevirker jo gøy
muskatt er ett krydder som brukes til mat, og ved større mengder kan gi en viss rus..
Sist endret av Dodecha; 6. januar 2007 kl. 02:23.
jrg har ikke fått funk med muskatt nøtt men det er sikkert bare for jeg knaska 5 stykk med noen gutter i klasse rommett og ikke drakk te?????????
maggah: nei - FY!
Å lete etter en rus fra muskatnøtter i ett klasserom sammen med en gjeng potethoder er ikke det smarteste som kan bli gjort.
Dessuten, har du hørt om uttrykket 'gram'?
Kanskje det ville være litt skarpt å måle opp vekten, siden dine tilsynelatende kunnskaper om slike ting ser ut til å ha ett par hull, eller hundre - og vi vil ikke at du skal skade deg, vil vi vel?

Få moren din til å kjøpe inn en god del muskat-nøtter.
Mål opp vekt - anbefalt vekt osv. står tidligere i denne tråden.
Spis.
Se hva som skjer.

PS: spørsmålstegn, formulering, markering og dårskap - er det ikke bra at jeg er i ett godt humør?
Takk og lov for fridager.

R.
Har prøvd både å gomle pulveret, koke kjapp te og koke te i ca 30 min.
Jeg fikk kun velykket virkning av å koke muskatt pulveret (10 g pose) sammen med 3 dl vann i ca 30 min. Da var også mye av selve krydder smaken i muskatt-te'en borte.
Jeg ble uhyre så fjern og hadde vanskelig med å se forskjell på avstander.

Men dette har i etterkant gjort at jeg har så og si null virkning av THC, håper det det blir bedre med tiden.

Kanskje for noen kan det være et idèelt middel for å slutte med hasjrøyking hvis de opplever det samme.
Skalviseda! Her har det kommet masse rare spørsmål gitt, som selvsagt, har blitt besvart flere ganger i posten. (Les alt..)

Ved overdoser: Det meste som Dodecha sa, pluss at ved sinnsyke doser kan det få dødelig utfall.

Inntaksmetoder: Spise pulveret, Koke te', Spise nøtter. Man kan IKKE røyke muskat, man kan ikke snuse det, snorte det eller you name it! Skal inntas oralt og that's it for that question!

Mest effektivt: Vanskelig å si noe om. Siden effekten er så forskjellig på alle, må man bare finne frem til "sin egen favoritt".

Sitter forresten i en mindre muskat-rus nå. (Deiilliiig) Rund 15g kokt til te'. Hvis dere lurer på noe, så rop ut! (Bare sjekk om det har blitt besvart tidligere i posten først!)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg er enda ikke overbevist om at det ikke kan snortes. Mange historiske kilder viser jo til "nutmeg snuff" brukt av de innfødte før i tiden.
Hmm. Ikke noe jeg har hørt om eller vært borte i ..
Tviler sterkt på at det fungerer, men you never know.
Digital nomade
trippy's Avatar
jeg og en kompis testa dette for noen dager siden, men vi var ikke hjemme alene så vi måtte bruke vannkoker og koke vann i, og derreter putte 5gr muskatt oppi koppen og røre det ut. Fikk ingen rus, men jeg tror jeg har en anelse om hvorfor:-p Vi ska teste og koke det godt nestegang, tok kun 5gr fordi jeg bare veier 40kg(er 13:-p) Ska teste 8-10gr nestegang. Lykke til alle dere andre som gjærne vill ha rus, og ikke bruk vannkoker jalla metoden. haha

"trippy"
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av trippy
jeg og en kompis testa dette for noen dager siden, men vi var ikke hjemme alene så vi måtte bruke vannkoker og koke vann i, og derreter putte 5gr muskatt oppi koppen og røre det ut. Fikk ingen rus, men jeg tror jeg har en anelse om hvorfor:-p Vi ska teste og koke det godt nestegang, tok kun 5gr fordi jeg bare veier 40kg(er 13:-p) Ska teste 8-10gr nestegang. Lykke til alle dere andre som gjærne vill ha rus, og ikke bruk vannkoker jalla metoden. haha

"trippy"
Vis hele sitatet...
Poenget er å få trekt ut virkestoffa. Det kan ta tid. Dersom du uansett slurpar i deg alt, inkludert bunnslammet (muskatten) så har det lite å sei om virkestoffet var løyst i vatn ettersom du uansett får det i deg.

Og dersom du er 13, så bør vel du holde deg helvetes langt unna rusmiddel et par år til IMHO. Evt. skaff deg ei flaske sprit.
Digital nomade
trippy's Avatar
sprit er kjiipt, lei av det allt, seff er fyll digg....men, vill ta opplevelsene til nye høyder! viss du skjønner?

OT:
Ja jeg fikk i meg allt som var i koppen. Samkte bedritent men vi hadde en flaske med ukonsentrert uno saft sidna oss som vi satt og drakk på etter vi hadde tatt en stor slurp.
Men smaker det ikke like mye "krydder" hvis man gjør det ordentlig?? Det værste var og få i meg bunn slammet, det smakte helt jævlig....

"trippy" (ska teste mere til uka som kommer) hehe
Sist endret av trippy; 9. januar 2007 kl. 17:15.
*Oppgitt* Det har blitt sagt tusen ganger at dette ikke kan lages på noen "Jalla-måte"!
Skal man lage te', så følger man oppskriften. Sorry påsan, men på denne finner du ingen snarveier du kan snike deg bortom for å slippe å tilberede. Og 13 år ? Synes du at det er så hælvettes smart å sende huet ditt inn i en eventuell helsikkes turbulens, når du ikke er fullt utviklet ? Avstanden fra alkohol til muskatt / lsd / sopp og stoffer som kan virke psykoaktivt er faktisk ganske stor...
Skal ikke komme med noen lektyre her, men min mening er at du bør utsette dette et par år.
Jeg har ingen informasjon om hva som kan være følger etter inntak av muskatt i så lav alder..

Men hvis det først går ille, kan det gå veldig ille. Hvis man først får muskatt til å virke skikkelig, så VIRKER DEN!

Hvis du så absolutt skal ha en rus, så begynn med noe litt lettere.


Og se nå til helsikke å få med deg sikkerhets-reglene! Hvis du absolutt skal prøve.

nr.3 på lista: Vent minst 1 uke før nytt inntak av muskatt! Merk; MINST 1 uke.


Sorry hvis dette minner om en "angry-post", men jeg ble bare så frustrert.
Sist endret av Lille Nikotin; 9. januar 2007 kl. 23:19.
Sitat av Lille Nikotin
Avstanden fra alkohol til muskatt / lsd / sopp og stoffer som kan virke psykoaktivt er faktisk ganske stor...
Skal ikke komme med noen lektyre her, men min mening er at du bør utsette dette et par år.
Vis hele sitatet...
Nå er jo alkohol også et psykoaktivt stoff, og det smeller også ganske kraftig. Vil ikke si at muskatt er noe værre.. Etter min mening er det søppel begge deler, og bør ikke benyttes som rusmidler..
Sist endret av mentalmelt; 9. januar 2007 kl. 23:27.
Sitat av mentalmelt
Nå er jo alkohol også et psykoaktivt stoff, og det smeller også ganske kraftig. Vil ikke si at muskatt er noe værre.. Etter min mening er det søppel begge deler, og bør ikke benyttes som rusmidler..
Vis hele sitatet...
Har lest litt her og det virker som om muskatt er ganske sterke saker, og da lurer jeg på hva du fortrekker siden muskatt og alkohol er boss?
har levd en stund, og det ser ut som om alkohol er ganske sterke saker. Hard drugs spør du meg..

Personlig foretrekker jeg tryptaminer. dmt, psilocybin, lsd og lign. Stoffer som ikke skader kroppen min og som jeg kan bruke til å utvikle meg selv.. Vel og merke ikke alle som burde drive med slikt.. Cannabis er jo et fint rusmidel, men det er også det eneste stoffet jeg har hatt en overdreven bruk av, så jeg har kuttet det betraktelig ned..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lille nikotin, jeg synest det du la frem her var litt pussig.

I Mine øyne er muskatt er en totalt annen sak enn LSD, vi snakker her om et krydder, som uheldigvis har en viss psykoaktiv effekt, å hele tatt sammenligne det med potente hallusinogener synes jeg blir litt på kanten.

Jeg må nesten si at hele muskatt saken bærer preg av 'alt for rus', i samme kategorien
som å røyke bananskall for å få effekt.

Dette er da min personlige subjektive mening.
Sist endret av Dodecha; 9. januar 2007 kl. 23:51.
Dette hele begynnte med at jeg var nysjerrig. Rett og slett. Posten har fått en liten *sjel*.
Men jeg må si meg enig i at jeg la fram dette på en noe merkelig måte. Men det var bare for å "statuere et eksempel", Hvis du klarer å grave frem poenget mitt
Sitat av mentalmelt
Nå er jo alkohol også et psykoaktivt stoff, og det smeller også ganske kraftig. Vil ikke si at muskatt er noe værre.. Etter min mening er det søppel begge deler, og bør ikke benyttes som rusmidler..
Vis hele sitatet...
er helt enig med deg der. ta deg heller 1 glass vin og ei bønne, se på en digg film å slappe av. har selv testet muskatt, men dette var bare for å sjekke ut.. vil si at rusen var en kjip versjon av alkohol rusen som alerede er kjip.
Selv om alle får forskjellig effekt av muskatt, sammt alkohol, vil jeg si det er helt på trynet å sammenligne de to.

Har nå laget og drukket en overdreven dose av muskatt. Dette er det beste te' resultatet jeg har fått, pluss at den er mye sterkere enn den jeg vanligvis tar. Får se om jeg orker / er i stand til å lage en liten rapport for dere
Sammenligningen gikk ut på at begge stoffene psykoaktive, og potensielt skadelige. Noe som er et faktum. Samt at de er elendige rusmidler. Noe som er en subjektiv oppfatning som deles av mange.. Å sammenligne muskatt med lsd og sopp derimot er helt latterlig. Eller helt på trynet som du sier..
Ser ut som vi alle er litt på trynet her ^^

Jeg nevnte det ikke for å sammenligne på noen måte, men heller for å statuere et eksempel.
Man kan ikke sammenlinge muskatt og alkohol, eller lsd og alkohol for den saks skyld.
Greit Niko, da tror jeg vi har løst floken vår
Jeg klarer nå helt fint å sammenligne muskatt og alkohol. Selv om du finner det vanskelig. Men jeg skjønner at du har en greie for muskatt, og du har nok intatt dette mye mer enn meg, og har sikkert en "dypere" innsikt i stoffets natur.. Hehe, må le ass.. Muskatt liksom.. Har du prøvd å røyke bananskall samtidig?
Hehe nei, bananskall er noe jeg ikke driver med. Til dels p.g.a en noe merkelig tilberedelse.
Men om jeg finner en snerten måte å fikse det på, tester jeg det Har dessuten hørt at man skal ha i seg sinnsvake mengder av dette, for å idetheletatt få noen som helst effekt. Men dette kan jo selvsagt være feilaktig info
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, det er feilaktig info. Bananskall inneholder ingen psykoaktive substanser, utenom veldig masse kjappe karbohydrater.

Nå har jeg ingen personlig erfaring med hverken muskatt eller fluesopp, men ut ifra det jeg har lest kan man mye lettere samenligne muskatt med nevnte sopp enn LSD og psilocybinholdig sopp. Man kan nanturligvis sammenligne hva som helst, men hvor mange likhetstrekk stoffene har er en annen sak.
Stemmer det, Tias.


Fytti hælsikke som jeg tura på den muskatten jeg tok her om dagen!
Husker det meste, til jeg ville sove, tok 4 sovetabbiser av typen Imovane 1 virket ikke så bra sisst, så..

Våknet kl.5 på dagen. 2 DAGER SENERE(!) Med et Pondus-blad i den ende handa, og ei halvspist pølse i den andre, sammt snus i HELE munnen.. ikke gøy! :S Så der satt jeg da og loka.. lurte på hvem fanden jeg var og hvordan jeg kom til dette besynderlige stedet (mitt eget rom). Og ikke minnst hva i svarte pølsa og bladet var til..
Fannt senere ut at kjelen jeg kokte te i, stop på full varme på ovnen.. (whoopsie) vannkrana på badet hadde stått på i .. 1 døgn og at jeg sov forbi en tentamen -.-' .
Sist endret av Lille Nikotin; 14. januar 2007 kl. 09:43.
Men faen, har du ikke foreldre du eller?! *ler*
Joda, men de vet at jeg har søvn-syndrom(er), så de vet at om jeg ikke gir lyd fra meg en hel dag, bare stikker de hodet inn døren for å sjekke om jeg sover
Dessuten kan jeg kunsten å være litt .. stille
Ok så på fredag knaska jeg og en venn ned cirka 40g muskatnøtt vær noe te og noe hel nøtt. I tilegg røykte jeg 13 piper med hasj. Har vært utrolig rusa siden fredag (nå er det mandag) Vil ikke anbefale noen å teste dette er fortsatt litt rusa og er paranoid som faen! Har sovet i omtrent 24 timer å kan generelt ikke huske så mye. Føltes ut som jeg skulle dø
Digital nomade
trippy's Avatar
Fy faen, sjukt i huet ass. Ska snart teste ut mere muskatt, ska teste ut 10gr da.... sistegang tok jeg 5gr og da fikk jeg ikke en dritt rus. Jeg og noen kompiser ska teste til fredag.
Til corrupt og alle andre som skal teste: Nå Dere se til helsikke å lese sikkerhets-tips!!
Dette er den type post som ikke skal skumleses. Det er ikke rart at du bad'a på en sånn dose, og det finnes ikke synd på deg, ettersom den lille logikken som finnes i denne tråden tilsier at dere skal ta det med ro når det kommer til muskatt! 40g per pers. + nøtt OG te, for ikke å glemme pipa ?! er du idetheletatt klar over hvor mye stoffer du fikk i deg ? Nå skal ikke jeg komme her og her å være moral-prest eller noe lignende, men jeg vil si at du er heldig som slapp med å bare få en bad en, for dette kunne ha endt stygt. :/

Vær forsiktig! Dette er som sagt mange ganger tidligere, et stoff som er potensiellt veldig veldig farlig i for høye doser. Ja, jeg vil påstå at den dosen der var å ta i noe sykt.


Sorry hvis jeg virker sinna, men fanden ta! Jeg blir så frustrert, det har blitt sagt så mange ganger om hvor skadelig dette !kan! være .. Jeg klarer ikke å unngå å bli sinnt, når folk overdriver doser så sinnsvakt og uforsiktig..
Det er helt uforutsigbart hva som kan hende dere, ettersom det tydeligvis ikke finnes et snev av overdose-dokumentasjon.. Og jeg ser helst at det ikke blir laget noe dokumentasjon, som følge av denne threaden! Fanden folkens.. Hva ER det dere driver med ? :/ Se på marokk f.eks ... 60g, og han monga tydeligvis helt. Heldigvis, spydde han opp hele faenskapen, og takke spy-refleksen hans for det ..



SÅ, jeg sier det EN SISTE GANG; VÆR FORSIKTIG!
Sist endret av Lille Nikotin; 15. januar 2007 kl. 21:17.
Ok jeg er litt mere klar i hodet i dag så jeg kan fortelle litt om hva som skjedde.

Vel det var en så si vanlig kjedelig Lørdag mens jeg og noen kompiser er på vei opp til butikken begynner vi å snakke om rus midler. Inne i butikken bestemmer jeg og en annen en til å teste muskat. Jeg kjøper en hel hau med muskat pakker og vi kommer oss hjem. Hjemmet veide jeg opp nøttene og vi delte det 50\50. Vi satt å knaska ned på nøttene noe som ikke smakte så godt. Etter mange timer og ingen effekt sendte jeg en av kompisene mine for å kjøpe mere. Mens han var butikken kommer det flere folk og vi begynner å røyke. Der og da føler jeg meg veldig bra høy musikk som rister i kroppen min mens jeg går rundt å synger. Jeg lagde til og med en musikk video :d
Endelig kommer han tilbake fra butikken og vi begynner å lage litt te te'n smaker ikke på langt nær så vondt som rein nøtt, det smaker faktiskt godt. (husk masse sukker)
Etter en stund blir jeg extremt loca og bare står å stirrer folk in i øynene. Jeg begynnte også å slå noen. I 12 tia på kvelden ringer politiet og jeg får extremt vondt i hodet på grunn av stresset. Omtrent 30 minutter senere ser vi politiet på utsiden å i vår paranoide narka tilstand begynner vi å barikadere trappa til andre etasje. Mens di andre sitter muse stille å lytter etter lyder, plukker jeg opp en gitar og begynner å spille og synge. Etter dette begynner jeg å føle meg veldig rar hjerte mitt slår utrolig fort jeg dupper av og forsvinner ut av kroppen min. Mister også følelsen i deler av kroppen og får merkelige kramper rundt forbi i kroppen. Jeg husker at jeg prøvde å spy men det kom ikke noe opp. jeg kom på at man ble veldig dehydrert av muskat så jeg drakk masse vann eller ivertfall så mye jeg kunne uten å spy.
Mye vann senere begynnte jeg å føle meg litt bedre. Men hjerte mitt slo så sykt fort at jeg var sikker på at jeg kom til å dø i natt. Jeg har fortsatt en rar følelse i hjerte mitt og har bestillt lege time.
Neste dag er litt tåkete men tror jeg sov i omtrent 24 timer. Det lille jeg var våken var jeg ensom paranoid og redd.

Nå var det blitt Mandag. Jeg måtte tvinge meg selv til å gå på butikken å frykten jeg følte mens jeg var ute var helt utrolig men helt irasjonel. Jeg kom meg hjem ryddet og vasket hele huset dette fikk meg til og føle meg litt bedre :s.
Kan vel egentlig si at jeg fortsatt ikke føler meg normal og den kvelden eller di dagen var et brain fuck
Det at hjertet ditt slår unormalt fort og hyppig er ikke unormalt, no worries. Men med en sånn dose, kan det være glupt å gå til legen, just in case. Heller føre var, en senere snar.
Finnes det en mulighet for å lage noen form for muskatt-ekstrakt?
Eller på en annen måte kan utvinne virkemidlene som gir rus på en eller annen måte?
Ja, det gjør det. Jeg er ikke sikker på hvordan, så dette må du finne ut selv. Men jeg er så og si 100% sikker på at det går. Når man lager te', ekstraherer man stoffet til en viss grad, som (etter min mening) gjør det mye mer effektivt.
Det aktive virkestoffet myristicin, er oljebasert og reagerer nesten som THC. (Hentet fra Erowid)
Derfor fungerer te' best (Av samme grunn vil jeg tro det er mulig å ekstrahere det)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, i tilfellet cannabis så er te en dårlig metode, da THC ikke er vannløselig. Kakao, bakstverk med fett etc. er mye mer effektivt. Hvis virkestoffet i nutmeg er oljebasert så er det kanskje en indikasjon på at det faktisk ikke er vannløselig det heller (jeg så at noen nevnte melk i sammenheng med teen, at man skulle la det koke med melk i en times tid - er dette noe dere praktiserer?).
Hvis man bruker melk, er det siste du skal gjøre å koke det. Bare varme det.
Har ikke prøvd, men det høres litt fristende ut med; Sjokolademelk med muskatt, honning og Marshmallows
Har nå prøvd muskatt tre ganger i doser på 10, 20 og 30 gram.

10 g: Ingen spesiell ruseffekt. Litt "fyllesjuk" dagen etterpå.
20 g: Kvalme, litt uklart syn og unormale farger, og litt trippy tankegang. Veldig "fyllesjuk" dagen etterpå, noen småproblemer med koordinasjonen, og litt "fyllenerver".
30 g: Husker lite av dagen jeg inntok muskatten, men veldig trippy tankegang, og bølgende synsfelt og masse masse forskjellig farger, akkurat som når du klemmer på øyelokket med lukket øye, bare med øynene oppe. Sov i ca. 2 døgn og våknet opp med en kraftig hangover som varte i 3-4 dager.

Tror ikke jeg kommer til å eksperimentere noe mer med muskatt, siden det er så mange bedre rusmidler å få tak i, selv om jeg fortsatt er litt fasinert av det pga. lovligheten og de forskjellige effektene ulike folk får av nøtten.
Høres ut som om du er en av de mange som får en dårlig effekt
Skal lage meg en stor og go' dose nå snart, får se om jeg kommer med en rapport
Digital nomade
trippy's Avatar
Ska teste ut 10gr muskatt til fredag pluss 5øl sist gang prøvde jeg 5gr men fikk ikke en dritt effekt.
håper det funker denne gangen.......

edit: Nå venter vi spente på rapport lille Nikotin:-p hehe
Jeg tror det er mulig å fjerne en del av hangoveren som kan forekomme ved å koke muskatten lenge nok. Da man koker dette kommer det en helvetes damp av pisselukt, i den pisselukta her tror jeg en del av dritt stoffene i muskatten finnes, som har null psykedelisk effekt.

men da dette er utifra mine egne erfaringer.
Jeg velger å ikke kalle muskatt for et skikkelig rusmiddel, men det er nå så.
hei har laga muskatt-te men burde jeg spise pulveret som er igjen etter teen også? eller bare drikke teen??