Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3825
Intro:

Historien starter med Meg, "S", og "J" i hovedrollene.

Det hele startet for ca 1 uke siden. Da jeg fikk spenn av "J" for og kjøpe sopp av typen Panaeolus tropicalis. Dette er/var en sterk type sopp og skulle slettes ikke spise så mye av dette for og komme helt opp på level 5.

Historien:

Det startet i går, da posten kom og det kom et brev som fikk Meg til og smile litt. Jeg gikk rett inn og åpnet brevet, smilet ble bare større. =)

Ettersom dette skulle bli Min første tur ringte Jeg på "S" for og si at det hadde kommet i posten. Han ble også sånn passe glad. Etter det hadde gått et par timer kom "S" og "J" hjem til Meg etter skolen. Jeg tok frem digital vekta og målte opp 2 brukerdoser til "S" og "J" som ikke ville vente til helga. Jeg hadde bestemt meg for og vente til helga.

Dette gikk ikke helt etter planen. Etter de begge hadde spist 1.0g tenkte Jeg med meg selv. Jeg kan jo ikke vente helt til helga nå! Da har Jeg jo inngen og spise sammen med.
Så Jeg tok like så greit og spiste 1.0g selv og ble med.

Det tok ca 30min før plakatene på rommet mitt og pc skjermen bynte og røre litt på seg, samt som alle fargene i rommet bynte og vri seg frem og tilbake fra gul, rød, blå og lilla.
Dette var forsåvidt ganske morsomt til at dette var min første tur. Jeg satt og spilte poker turnering på betsson mens "S" og "J" var fasinert av det som skjedde rundt seg. Ettersom tiden gikk bynte ting og ta av her Jeg satt. Mens "S" og "J" hadde bestemt seg for og gå ut og ta en røyk. Greit nok det tenkte jeg og spilte ferdig poker turneringa. Etter Jeg hadde spilt ferdig, rulla jeg meg en røyk og gikk ut for og slå meg sammen med "S" og "J".

Når Jeg kom ut døra var de borte. Jeg følte meg forlatt i verden, noe Jeg kunne leve med. For dette bynte og bli intens.

Jeg sprang inn og ringte "S". HVOR ER DERE? Vi gikk oss en tur for og ta en røyk sa "S". Hvor er dere gjentar Jeg. Vi er på vei til Vikhammer sa "S". Dere venter der sa jeg og kastet på meg mp3 spilleren min og bynte og jogge bortover. Ettervert som jeg kom nermere Vikhammer møtte jeg "S" og "J". De begge var passe fornøyd der de gikk og opplevde omgivelsene. Etter noen minutter vidre gange sa det på en måte klikk i hodet mitt og alt rundt meg bynte og ta former som jeg aldri før har sett. Dette var morro.

Plutselig ser jeg en stoooor UFO som dekker hele Malvik Kommune. Dette var bare sykt tenkte jeg. Dette stemmer ikke! Så ser jeg på "S" og "J" som ser så fortapt ut der de går.

"S" bynte og si noe til meg. Noe som jeg oppfattet som "blabublajujadabla". PLUTSELIG ser jeg på ansiktet til "S" og "J". De så SÅNN ut.
Og jeg av all frykt hyler som en liten jente og springer 100 meter veldig fort. "S" ble litt forskrekket og lurte på om han skulle løpe etter meg.

Men etter 100m var jeg sånn passe gåen og stoppet opp og brøt ut i latter. Vi bynner og nerme oss "sentrum". Jeg går og ser på UFOen som snart skal utslette verden. Meget morsomt. Vi stopper opp utenfor Rema 1000 siden "J" skal kjøpe seg brus. Jeg står det og har lattis2k. Men både "S" og "J" hadde planer om og gå inn, så jeg bynte bare og gå videre. Da ville de plutselig ikke gå inn på butikken. Vi kom til Malvik VGS, da orket ikke jeg og "S" og gå lengre. Men "J" var fast bestemt på at han skulle hjem.

Jeg og "S" gikk tilbake til meg. Vi trodde soppen hadde gjort fra seg sitt, siden vi begge hadde kommet oss litt. Men gud hvor jeg tok feil. 5min etter vi hadde kommet oss inn døra var rommet mitt rene Final Fantasy. Alle plakatene pustet og strakk seg ut av veggen. Jeg ble små redd. "S" satt forran PCen mens jeg lå i senga og så på alt det som skjedde rundt meg. Jeg sa at jeg skulle ha PCen litt og "S" la seg i senga og holde godt om fjærnkontrollen. Jeg "måtte" ha den fjærnkontrollen for og skifte musikk på winamp. Han nektet og gi meg fjærnkontrollen og sa jeg skulle få kontrollen til anlegget og la seg ned og så på mønstrene i gulvet.

Nå var vi kommet til den beste biten i historien der jeg satte på Goliath 7 med Angy Dee - Fly with me. Før PC skjermen min tok 100% av og spilte EL.Guitar klarte jeg og kaste inn et par ord på #nFF @ EFnet. Det tok meg nøyaktig 13min før jeg la meg ned på gulvet og studerte de vakre møntrene på gulvet sammen med "S".

Resten av kvelden ble bare så dempet at det ble skummelt. Så det var ikke så morsomt.

Go easy on me. This is my first tripp rapport
Sist endret av tomiz; 13. desember 2005 kl. 17:29.
Fin rapport. Høres ut som en hyggelig, men nokså intens førstetripp. Jeg hadde ville tatt det roligere første gangen ihvertfall, som du sier, du ble skremt flere ganger den kvelden.
Er kanskje ikke så rart når virkeligheten oppløses så kraftig som den enkelte ganger gjør på sopp
Tomiz: Jeg synes det er veldig bra at du skriver såpass langt. Det er ofte
at triprapporter kan bli for korte og lite utfyllende.

Tips: Ha en liste over set, setting, deltakere, substans(er) og doser i begynnelsen
av rapporten. Dette gjør det hele mer oversiktelig. Det kan også være greit å ha
en overskrift eller post-tittel som beskriver innholdet litt bedre enn"Away From Reality".
Jeg er ikke et egenavn og skrives derfor med j, ikke J, så lenge det ikke er første
ordet i en setning. Ellers var det lite å klage på

OT: Jeg kan ikke fatte og begripe at folk orker å sitte inne forran PCen på trip!
Nei, ut i skogen sier jeg
Sist endret av felix_poker; 13. desember 2005 kl. 19:14.
Hehe, dette var en moro kveld tomiz. Håper det ikke blir alt for lenge til neste.

Til de som ikke viste det så er jeg "S" i denne historien
Hvor bestillte dere fra, og hvilken type?
Sitat av Sinister
Hvor bestillte dere fra, og hvilken type?
Vis hele sitatet...
type:Les starten av tråden igjen Sinister. ( Panaeolus tropicalis.)
Og hvor man bestiller fra er vel ikke direkte lov å oppgi?eller?
Burde vært en regel at slikt ikke ble overlevert på annet enn pm.
Kilden selvfølgelig.
tomiz's Avatar
Trådstarter
Enig i det InTrance

sonixx: Ny tur i helga? ;D
hehe, tror nok ikke det.. Kjenner fortsatt at jeg har hatt i meg 'noe'
Så blir nok et par uker til neste gang
Sorry. My bad . Tropicalis er vel en av de sterkeste, eller tar jeg helt feil?

Husk hva de sier om psykedeliske. Burde ikke ha mer enn ca. 4-5 heftige turer i året, men vet ikke hvor stor grad dette gjelder. Så en dokumentar igår som het "Psychedelic Science". Der var det bl.a. om en menighet i Brasil som drakk Ayathuasca hver 14. dag. De tok tester av alle som var i menigheten, og tester av folk etter de hadde tatt det første gangen. Det viste seg at de som tok det regelmessig hadde bedre neuropsykologiske egenskaper enn det som var vanlig. Utover det var det ingen form for skade, verken fysisk eller psykisk. Dette er jo et annet stoff enn sopp, men det får en jo til å tenke. Sopp er ikke skadelig for kroppen det heller, så jeg tror ikke det har noe å si om man spiser f.eks. 1gang i måneden. Noen Hardbarka her på forumet som har spist mye sopp og vet hvordan dette egentlig funker? Vet at man blir paranoid og ser skygger, osv om man driver mye med psykedeliske, men hva om man kun driver med dette en gang hver 1. eller 2. måned?
Sist endret av Sinister; 15. desember 2005 kl. 22:59.
Selv har jeg ikke merket noe bad i forhold til psykadelika.
Det er jo et faktum at psykadelika kan utløse psykoser, men dette er, ifølge forskning kun disponerte personer som får.
Du kan jo se på f,eks timothy leary. har var klar i hodet ved dødsleiet. Og han hadde drevet med det "vanlige" folk kaller hard narkotikamisbruk i en halv mannsalder.
Så, jeg vil konkludere med at mange sikkert kan spise sopp ofte. Men mange kan gå i psykose etter 1 gang også.
Likevel vil jeg ikke anbefale å ture å for ofte. Det tror jeg kan være uheldig.

edit:leif
Sist endret av InTrance; 16. desember 2005 kl. 00:36.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, høres ut som dere hadde en spennende tripp .

Men, jeg vil råde dere til å være litt mer forsiktig i fremtiden, å innta psykedelika sånn på rappen er ofte veldig dumt; jeg har selv erfart akkurat dét. Men nå var vel dere alle ganske spente og ved godt humør, så jeg antar det hjalp godt på .

Til alle som lurer på hyppighet og holdninger til soppen:
Jeg vil ikke råde noen til å innta disse stoffene for ofte, det kan ha flere uheldige konsekvenser. Det er ikke alltid en ser de problemene som plager en, og hvis psykdelika da blir annsett som et rusmiddel så kan det lett føre til hyppig bruk og i prosessen gjøre vondt verre (eller bedre, alt ettersom). Men, VÆR obs på soppen, ha respekt for den. IKKE frykt den, det slår bare tilbake på deg selv, men ha respekt og anse den som det sakramentet det faktisk er, og du vil få et godt forhold til soppen.

Jeg er enig med InTrance, Leary var klar til siste slutt, men han var en trent psykriater som visste hvilke følger disse stoffene hadde for hodet hans, han hadde sine ritualer for å klargjøre seg for en tripp og var / ble kort og greit veldig godt kjent med stoffene. Men han hadde også den nødvendige respekt fra første stund.

Til dere som avfeier dette som hippie bullshit: Les mellom linjene, tolk det som blir sagt og ikke se bare mystikk og vås.
Hva med HPPD?

Ser vel ut til at dette er en lidelse enkelte er disponert for, da enkelte får symptomer etter førstegangsbruk av psykedelika. Noen er vel også av den oppfatnining at en skikkelig
påkjenning av en trip kan ha en finger med i spillet. Jeg har dog alt i alt fått et inntrykk
av at mange utvikler symptomer ved overdreven bruk, altså at sjangsen for å utvikle
symptomer øker jo større doser man inntar og jo oftere man benytter seg av psykedelika.

Minner om at dette bare er en antagelse, rett gjerne på meg om jeg sitter med en riv
ruskende gal oppfatning.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg tror ikke du finner noe forskning som kan påvise dette. Det jeg har lest er at det finnes tilfeller av folk som får det tidlig i sin eksperimentering med hallusinogener, og det finnes folk som får det senere. Som oftest relatert til LSD, men også andre hallusinogener eller andre stoffer har forårsaket dette.

Les mer på http://www.erowid.org/psychoactives/...ppd/hppd.shtml og http://hppdonline.com/
tomiz's Avatar
Trådstarter
Til dere alle generelt som sier og anbefaler tidsrom på dop.. Dette er patetisk spør du meg. Om man først har prøvd dop er man en smule destruktiv.

Jeg prøver ut dop siden jeg syns det er morsomt og spennende. Samt som jeg er selvdestruktiv mot egen kropp og helse. Så vil dere ha ting på rapport send meg shit'n hehe
tomiz: Jeg har prøvd "dop" og har planer om å prøve det igjen, men jeg er på ingen måte selvdestruktiv. Den holdningen du viser her er bare teit. Ingen synes det er tøft med folk som gir faen i alt og alle.
tomiz's Avatar
Trådstarter
felix_poker
Din mening. Finnes flere som meg der ute.. Det som er feil med folk, er at de dømmer folk utifra hva hva de leser. Ikke hvordan de er i virkeligheten. Og hvilken opplever de gjenom hva de leser og hvordan de er i virkeligheten! To helt forskjelige ting. Tror ikke du hadde giddet og brydd deg mye om hva folk sier til deg over nett heller. Det meste er bare teit propaganda! Så hvordan oppfatning du får av meg her har egentlig svert liten betydning.
Sitat av tomiz
felix_poker
Din mening. Finnes flere som meg der ute.. Det som er feil med folk, er at de dømmer folk utifra hva hva de leser. Ikke hvordan de er i virkeligheten. Og hvilken opplever de gjenom hva de leser og hvordan de er i virkeligheten! To helt forskjelige ting. Tror ikke du hadde giddet og brydd deg mye om hva folk sier til deg over nett heller. Det meste er bare teit propaganda! Så hvordan oppfatning du får av meg her har egentlig svert liten betydning.
Vis hele sitatet...
Ikke vet jeg hva poenget ditt er her, men jeg kan i hvert fall fortelle deg
at faktisk bryr meg mye om "det folk sier til meg på nett", så sant det er
seriøse saker og ikke bare tull.

Jeg er selvfølgelig klar over at det finnes fler enn deg der ute som er selvdestruktive
og stolte av det, men det hindrer ikke meg i å prøve "dop" uten å være selvdestruktiv
i det hele tatt. At Tias og andre kommer med råd om å begrense bruken av psykedelika
er jo greit nok, det er tross alt diskusjon om rusmidler dette forumet er til for. Det er
også greit at du velger å ikke følge rådene, men du kan ikke dermed si at alle som har
prøvd "dop" er som deg og at det er teit å gi slike råd fordi ingen som har prøvd dop
egentlig bryr seg om egen helse.
tomiz's Avatar
Trådstarter
felix_poker

Vær så snill og dropp det. Hvor tar du det i fra at jeg er stolt av og være destruktiv? Er vel en grunn i seg selv at folk frivelig søker rehab? Eller tar jeg feil?
tomiz: Snakker vi ikke sopp her? Du kan sjekke alle rehan klinikker i landet, jeg garanterer at du ikke finner noen som er der pga av behov for å ruse seg på sopp.
Og slutt på tullet, jeg er egentlig den helseguruen og treningsfreaken. Dabbet av en stund nå, men skal bygge meg opp igjen .
Så ikke kom og fortell meg hva alle som bruker "dop" er. Jeg kjenner masse forskjellige typer mennesker som bruker dop, noen er svært selvdestruktive ja, andre mener at psykadelika kan hjelpe dem osv.
Selv tror jeg ikke psykadelika er svaret på alt. Men det er likevel den gruppen stoffer som er facinerer mest.
tomiz's Avatar
Trådstarter
InTrance & felix_poker

Vi lar det bare ligge. I og for seg har vi alle 3 rett på de fleste punkter. Men jeg går heller ikke i rehab pga dop/sopp InTrance. Finnes flere grunner til at folk er skadet på forskjelige måter
Jeg kom bare til og huske på en ting anngående tripen. Noen som vet hvorfor klokka gikk så inni hampen sakte? Er det bare jeg som har opplevd dette? For meg virket en halv time som .. tre timer :S :P
BTW.
Hvordan så UFO'en ut? :P.
Høres ganske rart ut å plutselig se ufoer og rare ansikter ;D
Sitat av sonixx
Jeg kom bare til og huske på en ting anngående tripen. Noen som vet hvorfor klokka gikk så inni hampen sakte? Er det bare jeg som har opplevd dette? For meg virket en halv time som .. tre timer :S :P
Vis hele sitatet...
En mister tidsbegrep på sopp o.l
Du kan også oppleve vice versa, at 3 timer virker som 20 minutter.
yeah... jeg spiste samme soppen på fredagen, det var faktisk den samme soppen som tomiz "s" og "J" spiste.. jeg fikk det til og med av "j"
Haha, men du fikk da ikke noen spesielle 'visions' ... Bare litt problemer med og fokusere og bedre graffikk som du sa :P

Hehe, selv håper jeg på litt halliser som jeg ikke fikk på jomfruturen =(
Sist endret av sonixx; 19. desember 2005 kl. 17:53.
"J" sørget for at jeg heiv innpå med en god del shroomz før han ga meg en eller to jointer til hjemturen.. kvelden endte med at jeg sto og snakket med en stein som jeg senere tok med meg hjem