Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  174 27330
Men hvorfor navnet "Area 51"? Hva betyr det?
For noen år tilbake ble vel Area 51 avslørt av Kinesiske spionsatelitter til å være noe i grenseområdene mellom en forskningstasjon og et testsenter. Målinger av grunnvannet i nærheten av området(som følger strømmen igjennom viste store forekomster av unaturlige stoffer)

Men sannheten er vel at det er en hemmelig Army of The free World base. Hvor Bush og gjengen tester...
Sitat av soetnos@dANI
Men hvorfor navnet "Area 51"? Hva betyr det?
Vis hele sitatet...
De militære områdene er delt opp i "Area". Det finnes Area 52 etc i nærheten.
Sitat av windozer
De militære områdene er delt opp i "Area". Det finnes Area 52 etc i nærheten.
Vis hele sitatet...
Ah. Da skjønner jeg. Lurte bare på om det var noe spesiell betydning på "51" f.eks. Takker.
Tror det heter Area 51 pga en vei elns, husker ikke, leste det i en annen tråd for 10 min siden.

ang månelandingen: Månelandingen må ha vært ekte, man kan se fartøyet fra jorda ...riktignok ikke med det blåtte øye, men med et kraftig teleskop. ...leste det og her et sted for ikke lenge sida..

ang flyttinga av area 51: Area 51 er lagt ned, og flyttet til andre sted, f.eks. site 4. Her er lit info om det...
Sist endret av TEHb; 5. juni 2005 kl. 15:13.
Sitat av TEHb
Tror det heter Area 51 pga en vei elns, husker ikke, leste det i en annen tråd for 10 min siden.

ang månelandingen: Månelandingen må ha vært ekte, man kan se fartøyet fra jorda ...riktignok ikke med det blåtte øye, men med et kraftig teleskop. ...leste det og her et sted for ikke lenge sida..

ang flyttinga av area 51: Area 51 er lagt ned, og flyttet til andre sted, f.eks. site 4. Her er lit info om det...
Vis hele sitatet...
bare lurer på hvor du har lest at "area 51" flytter?kan jo være bullshit det også.

En bra side om Area 51: www.dreamlandresort.com
Sist endret av krembanan; 5. juni 2005 kl. 18:40.
Bare for å avklare dette med at de ikke har vært på månen.
Noen har som jobb å avvise slike konspirasjonsteorier og har laget flere filmer der de viser hvordan dette med flagget og skyggene faktisk er slik det var på månen. Det er en bedrift som driver å skyter laserstråle mot en boks som de som var på månen la ut, lasern treffer boksen og sender tilbake et signal. Hvis de ikke hadde vært på månen hvordan kom den boksen seg dit? Og russerne hadde så avansert avlyttningsteknologi nå USA dro til månen, så vis de ikke hadde hørt det samme som de hørte i huston fra månen så ville de garantert gått ut med det.
Sitat av TEHb
Area 51 er flyttet, og faktisk delvis privatisert... Bell og Boeing og noen andre som jeg ikke husker har alle kvegdriftsgårder i en dal en eller annen plass i usa, der de driver å forsker på forskjellige ting. Det står om det også i prosjektet mitt...

edit: jeg fant det... men for å få noe ut av det, les hele driten...

"I Antelope Valley i Sør-California har Northrop, Lockheed og McDonnell Douglas tre hemmelige forskningsstasjoner. Hvis noen spør hva det er, svarer de at de driver med kvegoppdrett, men han kan ikke se ett eneste spor etter kuer, verken korn, traktorer eller andre landbruksmaskiner. Men man kan se flere diamantformede (femkantige) hull i jorda på alle "ranchene", flere hus som ikke akkurat ser ut som fjøs og låve, men heller høyteknologiske fabrikker, en liten rullebane og strengt vakthold (kamphelekoptere, soldater, angrepsjeeper, osv. ) som neppe skal brukes til å beskytte kuene mot bjørn. Utenfor Lockheed "ranchen" står det et skilt: "TRESPASSING-LOITERING FORBIDDEN BY LAW. TRESPASSERS ARE SUBJECT TO PROSECUTION. PRIVATE PROPERTY-NO TRESPASS. LOCKHEED CORP. "
Ganske strengt vakthold til kvegdriftsranch å være...
I området har det i det siste bare blitt flere og flere UFO-observasjoner, av alt fra små trekantige, til store flyvende tallerkener. Derfor tror noen at Northrop, Lockheed og McDonnell Douglas driver og tester gravitasjonskjold-kunnskapen som aliens har gitt til de amerikanske myndighetene."
Vis hele sitatet...
De der Lockheed "Kvegfarmene"... er det Lockheed som i Lock Heed Martin ?
Lockheed Martin har jo kontrakten på utvikling av våpen og forsvarssystemer for USA, noe noe som er en multi-milliard kontrakt. Hva har morgendagens missiler med hamburger å gjøre ?
For de som vil se Area 51 med "egne øyne" kan følge denne guiden: http://www.livejournal.com/community...56.html#cutid1. Google finner virkelig alt.
"DEAD CATTLE IN AREA 51

On June 21, Don Smith, leader of the EPA Animal Investigation Program investigated the death of six cattle in Area 51 of NTS [the Nevada Test Site]. The cause of death was not readily apparent. Further details are in Dr. Smith's report attached hereto."

The document is signed: "Ernest D. Campbell, Chief, Life Sciences Branch."

The attached report to which Mr. Campbell refers was not made available.

---

Noe må lockheed bruke kveget til... om det ikke animalske bomber eller rautende stealthfly og satelitter, kan det være mat eller test på jaktinstinkt til andre livsformer ???
Vel. Vi burde oppfordre den Norske regjeringen til å starte opp sitt eget "Område 51".
Slik at vi kanskje kan konkurere mot U.S.A.? Kanskje de prøve å påtvinge en stenging av fasiliteten på en sånn måte at folk faktisk begynner å mistenke Area 51 for å være noe hemmelig og ulovlig?
Sitat av nohope
Vel. Vi burde oppfordre den Norske regjeringen til å starte opp sitt eget "Område 51".
Slik at vi kanskje kan konkurere mot U.S.A.? Kanskje de prøve å påtvinge en stenging av fasiliteten på en sånn måte at folk faktisk begynner å mistenke Area 51 for å være noe hemmelig og ulovlig?
Vis hele sitatet...
Hvis den Amerikanske regjering driver med hemmelig forskning i Area 51, betyr jo ikke det at vi skal starte vært eget forskningssenter og begynne å konkurere.
zerbox; det bildet er fake, du ser det ved at skyggen er feil på personen i forhold til skiltet helt til høyre.
Ikke for å være frekk eller no, men hva gjør det om bildet er fake?? Det er sikkert bare en fyr som har laga d på morro. Og det beviser/motbeviser jo heller ikke noe.
er det ikke slik at de indre delene av area 51 ikke kan sees fra sattelitt? eller fra fly?

det har lekkt ut at stealth flyene og skytevåpen som bruer ultrafrikvente lyfbølger er utviklet der
Sitat av Dionysos
For de som vil se Area 51 med "egne øyne" kan følge denne guiden: http://www.livejournal.com/community...56.html#cutid1. Google finner virkelig alt.
Vis hele sitatet...
en av de tingene han påpeker her, missil siloene, ser veldig ut som om de er rester etter atom, eller andre prøve sprengninger, i og med at det er blitt forbudt å teste atombomer i atmosfæriske omgivelser (over jorden) blir det meste skutt under bakken.

en annen ting om area 51, eller hva den basen heter. så på discovery og der hadde basen et annet navn, men alle kalte den bare for area 51. men folk som jobbet der og bodde i Johanna(?var det det den lille byen het?) tok busser som ble kalt for widdow makers (nevnt tidligere i threaden). grunnen til det var at veldig mange døde. måtene de døde på var pga kjemiske forgiftninger, men de som jobbet der nektet å fortelle legene noe fordi de ikke fikk lov av basen. at de døde pga er egentlig er ganske naturlig om en driver å forsker på radioaktivtet eller kjemiske våpen, uten å helt vite faremomentene med det.

slik som jeg tror så er area51 en forsknings område. og det skulle ikke forundre meg om de lagde mest mulig oppmerksomhet rundt det, for å trekke vekk fra andre områder med viktigere forskning.
Hvorfor bare ha en vanlig militær test base langt uti gokk når de sikkert har ørten slike baser som driver med testing av nye våpen,fly osv andre steder, nato og norge burde kanskje ha kjennskap til denne basen hvis ikke hele driten er fake da,alle sat bilder osv,bare en spekulasjon;D, er ganske åpenlyst at Area 51 eller de som styrer "det" aldri ville godtatt sat bilder over basen på selveste google, hvis nå det er no'n som har lagt ut dette vil de få et kraftig dask på labben.

Det som hadde vært rått var hvis de virkelig hadde fått tak i no' utenomjordisk vesen,og forska på dette, er jo så evig mye rart i verden,så hvorfor ikke?;D
Leste over at det er sett ufoer mange andre steder enn i USA, hvor da? linker?
;D
Sist endret av krembanan; 6. juni 2005 kl. 22:33.
Det som gjør at det er lov til å ta bilder over Area 51 er at de er i konstant samarbeid med NORAD
North American Aerospace Defense Command (NORAD) er en felles amerikansk-canadisk forsvarskommando for luftrommet over Nord-Amerika.
Vis hele sitatet...
Noe som igjen gjør at Area 51 vet hva som er over dem akkurat nå og da, og da flytter di simpeltent inn det som skulle være überhemmlig, hvis noe truer. En annen ting er at den satelitten som går over area 51 bruker 3 dager til den går over igjen neste gang, noe som gir dem fritt spillerom. Husker ikke kilde på dette med satelitten, men jeg tror det var www.dreamlandresort.com
Hadde jeg vært romvesen og skulle lande en plass på jorda, ville jeg nok ikke valgt USA Men; jeg ville blitt forundret dersom det ikke skulle finnes noen militære/statlige ting som blir holdt langt unna offentligheten. Norge skal f. eks. ha masse amerikansk militært utstyr plassert i enorme fjellhaller rundt om kring
exuz: byen heter Rachel. Luftområdet over area 51 har (hadde) nok ganske strengt vakthold, men noen russiske (tror jeg) spionfly har tatt noen bilder av området. Jeg har noen av dem på dataen. Men de var ikke så interresange, man såg bare noen bygninger og en ekstremt lang rullebane (faktisk en av verdens lengste).
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
TEHb: Hvis du går inn på siden www.dreamlandresort.com så finner du faktisk mange bilder av akkurat det. Du kan selv se bilder ved å bruke GOOGLE MAPS. Søk etter byen Rachel, Nevada. Zoom litt ut og let etter en stor hvit flekk. Der er hovedområdet til Area 51. Rett vest ser du mange kratere fra USA's prøvesprengninger opp gjennom tidene. Nordvest finner du noe langt mer interresant. Nemlig store arealer dekket av grønne flekker. Hva er det amerikanerne prøver å skjule? Inte vet jag.
nice trykk på satelite... Så får du se mer detaljert. Da ser du rullebaner og greier

edit: søk på "groom lake nevada" og så trykker du på satelitt og bla vestover til du kommer til area 51 (tror jeg )
Sist endret av TEHb; 7. juni 2005 kl. 00:43.
Plutselig fikk jeg veldig lyst til å lære å astralprosjektere...
Det står en del om Area 51 i den tråden som jeg har linka under. her diskuteres det omstridte "flyet" Aurora som ingen vet eksisterer i det heletatt. Aurora står beskrev i det intervjuet med Dr. Wolf, forresten.

http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=Aurora
Sitat av TurboAciid
Søk etter byen Rachel, Nevada. Zoom litt ut og let etter en stor hvit flekk. Der er hovedområdet til Area 51. Rett vest ser du mange kratere fra USA's prøvesprengninger opp gjennom tidene. Nordvest finner du noe langt mer interresant. Nemlig store arealer dekket av grønne flekker. Hva er det amerikanerne prøver å skjule? Inte vet jag.
Vis hele sitatet...
http://maps.google.com/maps?q=rachel...5171&t=k&hl=en
http://maps.google.com/maps?q=rachel...7585&t=k&hl=en
Om du hadde sjekket litt rundt omkring, så ville du sett at disse grønne ringene går igjen relativt mange steder i "området", og det er jammen firkanter der også. Sikkert farlig.
Sitter å ser på www.norgeikart.no
Det er sattelittfoto over Norge, lurer på om vi i Norge har noe "hemmelig" området som de ikke vil at vi skal se?
Sitat av osWald
http://maps.google.com/maps?q=rachel...5171&t=k&hl=en
http://maps.google.com/maps?q=rachel...7585&t=k&hl=en
Om du hadde sjekket litt rundt omkring, så ville du sett at disse grønne ringene går igjen relativt mange steder i "området", og det er jammen firkanter der også. Sikkert farlig.
Vis hele sitatet...
sikkert der ufoene står plassert;dlol
Sist endret av krembanan; 7. juni 2005 kl. 16:52.
Hehe, det kan godt hende. Noen generaler sier at en gng landet det en flyvende tallerken på area 51 og de som var inni (aliens) sa at de ville prate med presidenten (jeg husker ikke hvilken president det var). Så en måned etterpå kom presidenten og hilste på dem, og aliene sa at de ønsket fred, men at de bare ville forske litt på mennesker, og studere oss. De ville (les: krevde) også at presidenten fortalte folket om møtet, men det nektet han.

...ikke slå meg, jeg tror ikke på det, jeg bare fisket det frem fra hukommelsen.
etter det jeg har fått med meg i div. dokumentarer på tv, så er det forskning på og testing av avanserte motorer for fremdrift av fly og lignende som foregår på area 51.
når det kommer til myten om romskip og aliens så har jo den gjort en god jobb med det å skjule hva som faktisk foregår der.
dekke over en hemmelighet med en en løgn og rykter som er så fantastiske at den menneskelige fantasi gør resten av jobben.
Grunnen til at man tror det er ufoer der er vel at de tester forskjellige nye (og spesielle) fly der. Og UFO betyr jo uidentifisert flyvende objekt, så det er jo ufoer der, men de kommer ikke fra mars
De grønne ringene dere snakker om er helt vanlige åkrer, som er runde pga. vaningssystemet.
Nei, tror de er bebyggelse. Hvis du går slik at rundingene står midt på skjermen, og trykker på "map" slik at du får se hus ol, vil du se at der det er bebyggelse på kartet, er det grønne rundinger på satelittfoto..
Sitat av AleXzorZ
De grønne ringene dere snakker om er helt vanlige åkrer, som er runde pga. vaningssystemet.
Vis hele sitatet...
joa,Area 51 må jo skaffe maten sin på en måte
Sitat av AleXzorZ
De grønne ringene dere snakker om er helt vanlige åkrer, som er runde pga. vaningssystemet.
Vis hele sitatet...
Ekstremt skummelt.


Sitat av TEHb
Nei, tror de er bebyggelse. Hvis du går slik at rundingene står midt på skjermen, og trykker på "map" slik at du får se hus ol, vil du se at der det er bebyggelse på kartet, er det grønne rundinger på satelittfoto..
Vis hele sitatet...
aj aj aj.

De bor i sirkelformede åkre?

Kan nesten ikke bli mer skummelt.


Spøk til side: Det er diskusjoner som denne som gjør at Area51 oppretholder sin legendariske status som verdens mest hemmelige område for forskning og militær aktivitet.

Vi kan jo alltids spinne litt videre, og si at Google Maps hjelper oss med å finne UFO'er i andre strøk også:
http://maps.google.com/maps?q=33409&...5364&t=k&hl=en
http://maps.google.com/maps?ll=34.13...,0.0&t=k&hl=en

Det måtte jo noen selvfølgelig sjekke litt nærmere:
http://www.flickr.com/photos/44276669@N00/13645955/
..og så var det en som sjekket om det kunne være noen forbindelse mellom de forskjellige blob'ene / UFO'ene / kall det hva du vil'ene:
http://www.flickr.com/photos/48556057@N00/13647471/

Eldorado for de som ønsker å tro.
Siden alle "UFOene" var så godt som like, kan det være deler av bildet som er "sensurert" bort pga. ett eller annet..
Sitat av TEHb
Siden alle "UFOene" var så godt som like, kan det være deler av bildet som er "sensurert" bort pga. ett eller annet..
Vis hele sitatet...
Eller det kan være, som det er foreslått på siden, et slags system google/de som lager kartene bruker for å orientere seg eller noe liknende. De er rett ovenfor/ved siden av hverandre hele veien.
hmm... Det hørtes faktisk ikke så veldig dumt ut Men det er slike grønne ringer overalt der det er mer enn ett hus. ...det er sikkert for at ikke Osama bin Laden ikke skal bruke satelittbilder fra gO.ogle neste gang han skal lage et terrorangrep ...lol

Edit: ...det kommer mer:
Sitat av tetttoalett
Hadde jeg vært romvesen og skulle lande en plass på jorda, ville jeg nok ikke valgt USA Men; jeg ville blitt forundret dersom det ikke skulle finnes noen militære/statlige ting som blir holdt langt unna offentligheten. Norge skal f. eks. ha masse amerikansk militært utstyr plassert i enorme fjellhaller rundt om kring
Vis hele sitatet...
Jeg hørte faktisk om det i radioen i mårgest, USA og Norge har nettopp fornyet avtalen. Vet ikke for hvor lenge, men det er vel noen år.
Sist endret av TEHb; 9. juni 2005 kl. 22:45.
Noen som vet om plasser i Norge som er "hemmelige" men som kanskje kan ses fra sattelitt bilder?
Kanskje bakgården til Stortinget Mao: Jeg tror ikke det. Det eneste man kan se er nok militære flyplasser, men jeg tror ikke de har så mye og skjule.
Sitat av TEHb
Kanskje bakgården til Stortinget Mao: Jeg tror ikke det. Det eneste man kan se er nok militære flyplasser, men jeg tror ikke de har så mye og skjule.
Vis hele sitatet...
jeg tror norge skal ta vare på amerikans militært utstyr,vet da f** om dette er no topphemmelige greier, menne no'n som vet hvor dette skal oppbevares,hvis det er like bra sikkerhet som de stedene folk har stjålet masse ag3 skal det ikke være så VELDIG vanskelig å skaffe seg no'n fete missiler, kanskje et f16 fly hvis u er heldig?
Sist endret av krembanan; 14. juni 2005 kl. 15:40.
Sitat av Human-Xit
Noen som vet om plasser i Norge som er "hemmelige" men som kanskje kan ses fra sattelitt bilder?
Vis hele sitatet...
Ikke direkte, men hørte en gang på nyheter at forsvaret blandet seg inn i nye for "skjærgården" vi har i Norge, som kunne føre til at loser ikke så alle farer osv.
På svalbard er det et par top hemmelige baser som er enten russiske eller norske eller en blanding, men det er også en hemmelig base i trøndelag et sted som "skal være" top hemmelig, men de driver med våpen utvikling og spes. deler til fly(en jeg kjenner fikk jobbtilbud der) men det er nok mange flere hemmelige steder
hmm,trodde det ikke fantes slike topphemmelige baser i norge jeg,hehe,kanskje norge har aliens,neida;D noen som har bilder av denne såkalte basen i trøndelag,hvis noen er så heldige å finne basen på google som folka fant area 51 så sleng ut bilder a;D no' peiling på hvor i trøndelag den ligger eller?:P
Det bildet er på det stedet der du kommer lengst inn, men du blir alltid fulgt av spesial styrker på 200 meters hold, men det er grensen han står på



Har ingen bilder av den topphemmelige basen, noe som sier seg selv!
Sist endret av MoA; 16. juni 2005 kl. 21:18.
Sitat av krembanan
jeg tror norge skal ta vare på amerikans militært utstyr,vet da f** om dette er no topphemmelige greier, menne no'n som vet hvor dette skal oppbevares,hvis det er like bra sikkerhet som de stedene folk har stjålet masse ag3 skal det ikke være så VELDIG vanskelig å skaffe seg no'n fete missiler, kanskje et f16 fly hvis u er heldig?
Vis hele sitatet...
Det går mest i oppbevaring av feltsykehus og annet utstyr. Ikke våpen osv.. Men en del kjøretøy finnes også i fjellene.
F.eks forsvaret har jo mange militærbaser der man ikke får ta bilder osv. men de driver vel neppe med forskning på antigravitasjonsteknologi og kloning av aliens^^
Ganske mye overvåkning foregår her i finnmark. Radar osv.
Faktisk heter det "Air Force Flight Test Center, Detachment 3" nå. Area 51 ble brukt frem til slutten på 80-tallet. Selv om området blir referert til som area 51.
Sitat av Unenyq
Faktisk heter det "Air Force Flight Test Center, Detachment 3" nå. Area 51 ble brukt frem til slutten på 80-tallet. Selv om området blir referert til som area 51.
Vis hele sitatet...
Pluss at Area 51 høres mye mer mystisk ut
Skyv en flat radiostyrt bil under gjerdet på Area51, med solcellepanel og et kamera som sender kryptert. Må også sette på en høytaler som spiller av DDE "Rai Rai"...