Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 17513
Heisann!

Har i lang tid hatt lyst å prøve psykedelika og har nå fått tak i det.
Har den siste tiden bynt å føle meg litt smådeprimert og oppgitt fordi jeg ikke helt vet hva jeg vil med livet. Er bare 16 år og føler ikke helt jeg kjenner meg selv. Har tenkt å prøve å bli kjent med meg selv og få oppklaring på livet på LSD tur.

Høres dette ut som en helt dum ide eller kan det funke?

Føler meg klar psykisk til å prøve stoffet. Har lest mye om det og er klar over at det er et veldig sterkt stoff, men trur dette skal gå bra om settingen er rett.
Er ikke spesielt redd får bad trip heller da jeg tror jeg kommer til å takle det å bare go with the flow. Tror også en bad trip ville vært spennende å tenke tilbake til i ettertid.

-Blåtann
Ikke ta psykedelika i så ung alder. Det vil samtlige på dette forumet fortelle deg at ikke er bra for psyken din. Det er en helt dum idè og du har all verdens tid til å prøve det senere i livet ditt.
Å ta syre når du "føler deg litt smådeprimert" høres ut som en veldig dårlig idé, uten at jeg er noen verdensmester på slike stoffer. Du er fortsatt veldig ung, og har mange år på deg til å finne ut av hva du bør gjøre med livet ditt.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Ikke ta psykedelika i så ung alder. Det vil samtlige på dette forumet fortelle deg at ikke er bra for psyken din. Det er en helt dum idè og du har all verdens tid til å prøve det senere i livet ditt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Å ta syre når du "føler deg litt smådeprimert" høres ut som en veldig dårlig idé, uten at jeg er noen verdensmester på slike stoffer. Du er fortsatt veldig ung, og har mange år på deg til å finne ut av hva du bør gjøre med livet ditt.
Vis hele sitatet...
Alder+psyke taler mot å ta deg en tripp nå. Det kan gå bra. Det kan gå til helvete. Gjør deg selv en tjeneste. Vent til du blir eldre og er blitt naturlig mer kjent med deg selv før du utforsker psykedeliske stoffer.
Å finne seg selv er noe som kommer med årene, det skjer ikke bare plutselig over natta og i en så ung alder så tviler jeg på at det lsd vil hjelpe deg da du ikke har særlig med livserfaring og bygge på.

Jeg vil fraråde deg fra å gruble over hva du skal gjøre med livet, du er bare 16år og du kommer til å finne det ut de neste årene. Jeg er selv 22 og fant ikke ut hva jeg skulle utdanne meg som før jeg var 20 og er enda ikke sikker på om det er noe jeg vil gjøre resten av livet.

Så syre er nok ikke veien og gå for deg enda.
Dum ide. Det blir ikke som du tror det kommer til å bli, det kan jeg love deg.
Dessuten er det nok ikke noe som kommer til å hjelpe deg med å finne deg selv.

Ser for meg at du sitter igjen med fler spørsmål i ettertid enn svar.

Vent et par år hvertfall.
Ingen andre enn deg selv som kan snakke deg ut av å gjøre et idiotisk valg, men dette er et idiotisk valg. Du trenger mer livserfaring for å finne deg selv, du er bare 16 og har masse tid på å finne ut av dette. Det å ta LSD i den alderen er helt på tryne. Skal ungå å bruke store skremselsord og slikt, men du kan i værste fall ende opp med å ødelegge psyken din helt. Vent til du blir eldre med psykadelia, uansett om det virker spennende nå. Vet det er vansklig å høre på andre og dette med dop virker sikkert veldig spennende, men om du absolutt må prøve noe, så ta iallfall cannabis, selvom jeg som resten her vil anbefale og vente til du iallfall er 18, hvis ikke eldre. Ikke fordi du må være "mynding", men på måten hjernen din fungerer
Sist endret av iSatan; 12. februar 2014 kl. 18:23.
Jeg blir jo bare nødt til å gå mot strømmen her

Om du ikke helt vet hva du skal gjøre, hvem du er og hvorfor, så kan psykadelia være et godt hjelpemiddel, og selv om en "good trip" er å foretrekke, vil jeg si jeg lærer mer av en "bad trip". Uansett hvilken tur du får kan det forandre deg på sekundet! Og at du har all verdens med tid er jo ikke sant, hvem som helst kan "bli påkjørt av bussen" når som helst..

Men når det er sagt så er det en grunn til at de over meg sier det de gjør, for det første så er det sånn at sinnet ditt har "lite" erfaring og er ikke ferdig utviklet.. Og når det da kan komme en forandring på sekundet, kan du hende du ikke klarer å forholde deg objektivt og rasjonelt til det du kan oppleve på LSD. Dette kan igjen prege personligheten din etter turen i flere år og kanskje for alltid..

Så det blir litt som å spille russik rulett med sinnet ditt, mest sannsynlig går det greit og du vil føle at verden er mer spennende, og kanskje finne deg selv, men som alle "snarveier" så er det et sjansespill..
Sist endret av Kloakk; 12. februar 2014 kl. 18:32.
Hjernen din er rett og slett ikke ferdig utvokst enda. Hjernen din utvikler seg helt til den er 22 år, eller var det 21/20 ?


Dette er en veldig dårlig idé.
Trådstarter
19 1
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jeg blir jo bare nødt til å gå mot strømmen her

Om du ikke helt vet hva du skal gjøre, hvem du er og hvorfor, så kan psykadelia være et godt hjelpemiddel, og selv om en "good trip" er å foretrekke, vil jeg si jeg lærer mer av en "bad trip". Uansett hvilken tur du får kan det forandre deg på sekundet! Og at du har all verdens med tid er jo ikke sant, hvem som helst kan "bli påkjørt av bussen" når som helst..

Men når det er sagt så er det en grunn til at de over meg sier det de gjør, for det første så er det sånn at sinnet ditt har "lite" erfaring og er ikke ferdig utviklet.. Og når det da kan komme en forandring på sekundet, kan du hende du ikke klarer å forholde deg objektivt og rasjonelt til det du kan oppleve på LSD. Dette kan igjen prege personligheten din etter turen i flere år og kanskje for alltid..

Så det blir litt som å spille russik rulett med sinnet ditt, mest sannsynlig går det greit og du vil føle at verden er mer spennende, og kanskje finne deg selv, men som alle "snarveier" så er det et sjansespill..
Vis hele sitatet...
Takk for svaret! =D
Høres ut som en skikkelig dum ide.
Du vet ikke hva du vil med livet? Vel, det er det egentlig ingen som vet før de er godt oppi 20åra. Fra du er 16 til noenogtyve er det så utrolig mye shit som foregår og det at du ikke vet hva du skal er aldeles ikke unormalt.
Drit i å ta syre, lev heller livet som man skal gjøre som 16åring.
Dra på fest, kjør moped, ta en totalt random utdannelse(50% av alle jeg kjenner byttet felt før fylte 20 uansett, care om du må gå et år ekstra skole liksom), fix deg en sommerjobb, bli forelsket, gjør dumme ting. Jeg skal love deg at du ikke trenger å ty til narkotika i en alder av 16 for å finne deg selv, det klarer du helt fint på egenhånd; gi det litt tid liksom.
Tror ikke han lar seg overbevise av logiske råd, han har lyst til å gjøre det, og dermed svarte på det eneste innlegget som han likte og som på en måte godkjente det han hadde lyst til å gjøre.
Sitat av zeetings Vis innlegg
Takk for svaret! =D
Vis hele sitatet...
Der fikk du svaret du ville ha. La meg tippe: du hadde egentlig bestemt deg? Vær så snill. Les litt hva de andre brukerens skriver. Psykedeliske stoffer er virkelig noe du skal ha respekt for.

Edit. Ninja
Sist endret av reklame; 12. februar 2014 kl. 18:59.
Trådstarter
19 1
Sitat av moret Vis innlegg
Høres ut som en skikkelig dum ide.
Du vet ikke hva du vil med livet? Vel, det er det egentlig ingen som vet før de er godt oppi 20åra. Fra du er 16 til noenogtyve er det så utrolig mye shit som foregår og det at du ikke vet hva du skal er aldeles ikke unormalt.
Drit i å ta syre, lev heller livet som man skal gjøre som 16åring.
Dra på fest, kjør moped, ta en totalt random utdannelse(50% av alle jeg kjenner byttet felt før fylte 20 uansett, care om du må gå et år ekstra skole liksom), fix deg en sommerjobb, bli forelsket, gjør dumme ting. Jeg skal love deg at du ikke trenger å ty til narkotika i en alder av 16 for å finne deg selv, det klarer du helt fint på egenhånd; gi det litt tid liksom.
Vis hele sitatet...
Haha, har allerede dårlig erfaring med narkotika
Ble tatt for bruk og kjøp av hasjis og fikk starten på et rulleblad som 15åring
Sitat av zeetings Vis innlegg
Haha, har allerede dårlig erfaring med narkotika
Ble tatt for bruk og kjøp av hasjis og fikk starten på et rulleblad som 15åring
Vis hele sitatet...
Dette er ingenting å være stolt av.

Fra hva jeg leser i tråden, virker det som om du allerede har bestemt deg for å ta psykedelika for å, som du så pent sier selv, finne deg selv. Det er en idé du egentlig kan legge fra deg med en gang, siden jeg tolker innlegget ditt som at denne trippen skal gi deg svar på de spørsmål du mener gjør deg selv dårlig til sinns og oppgitt. Skal du trikse med psykedelika, så bør du ihvertfall vente et par år, bli mer klar over hva det er du gir deg ut på, for det virker ikke helt som du er det.

Og når du kommer til den dagen i livet ditt, at du føler du er klar til å prøve psykedelika, er psilcybin et bedre alternativ enn LSD, da rusen ikke er på langt nær så langvarig. Kan for bli ekstremt og noia de siste timene av LSD tripp.
Litt morsomt dette her. TS spør, ignorerer svarene, og replyer og sier takk til det eneste svaret som var det han ville ha..
Trådstarter
19 1
Sitat av T.J Vis innlegg
Dette er ingenting å være stolt av.

Fra hva jeg leser i tråden, virker det som om du allerede har bestemt deg for å ta psykedelika for å, som du så pent sier selv, finne deg selv. Det er en idé du egentlig kan legge fra deg med en gang, siden jeg tolker innlegget ditt som at denne trippen skal gi deg svar på de spørsmål du mener gjør deg selv dårlig til sinns og oppgitt. Skal du trikse med psykedelika, så bør du ihvertfall vente et par år, bli mer klar over hva det er du gir deg ut på, for det virker ikke helt som du er det.

Og når du kommer til den dagen i livet ditt, at du føler du er klar til å prøve psykedelika, er psilcybin et bedre alternativ enn LSD, da rusen ikke er på langt nær så langvarig. Kan for bli ekstremt og noia de siste timene av LSD tripp.
Vis hele sitatet...
Har en plan om å ta 2C-B etter 10 timer på turen min =)
Sitat av zeetings Vis innlegg
Har en plan om å ta 2C-B etter 10 timer på turen min =)
Vis hele sitatet...
Haha, lykke til.
Sitat av zeetings Vis innlegg
Har en plan om å ta 2C-B etter 10 timer på turen min =)
Vis hele sitatet...



Ok... Du er definitivt for ung til å eksperimentere med psykedelika.. Etter 10 timer med LSD turing skal du putte i deg enda et psykedelisk stoff? Forferdelig ide. La hjernen hvile etter en sånn opplevelse.
Bruk hodet ditt og ikke ignorer alle disse folkene her som tydelig har svært mye mer erfaring enn deg og vet hva de snakker om. Det er ikke uten grunn de sier hva de sier, så hør etter!
Var tross alt du som spurte om tips. Du fikk over 15 svar, ta de til deg.

Mvh en annen psykedelika interessert 16åring som velger å vente noen år.
Sist endret av En deling; 13. februar 2014 kl. 00:41.
du finner ikke deg selv, du blir en ny person, kansje noen forandringer, angsten min ble borte og alt ble veldig nytt, men det er bare et annet rusmiddel, et veldig morsomt et men også veldig skremmende

sett på noe grateful dead eller talkings heads så går alt fint
Tenårene er en tripp i seg selv.. Psykedelika trengs ikke i denne alderen..

Psyken vil også svinge i pubertet og tenår. Nå er det mørketid og februar.. En klassisk tid å være litt smådeprimert.. Ofte føles slike episoder av nedstemthet mere dramatisk når man er ung. Som eldre så vet man at livet svinger fra dur til moll og tilbake igjen.. Og man lar seg ikke vippe like lett av pinnen fordi om.

Personlig tenker jeg at psykedelika er for voksne. JEg prøvde LSD da jeg var 18 år - og fikk veldig lite ut av det - annet enn et forvirrende virrvarr og oppløsning av personlighet - som fremdeles var "in the making".

Tenker det er en dårlig ide å eksperimentere med LSD i din alder. Og om intensjonen er "å finne sæ sjøl" så kan det fort slå rett tilbake, med katastrofalt resultat. Når man i utgangspunktet ikke er helt sikker på hvem man er - kan en LSD tripp gjerne etterlate deg enda mere forvirret i en allerede ganske kaotisk og forvirrende tid (følelses- og identitetsmessig)

Det er noe annet når man er voksen og kjenner seg selv bedre.. Som voksen kan man gro fast i et mønster.. Da kan psykedelika som verktøy komme til sin rett. Som tenåring er du allerede på en "naturlig tripp" (heldiggris) - du trenger ikke spice det opp livets "naturlige tripp" med mere psykedelika.. (sjøl om barndommen - nok er den ulitmate naturlige trippen gitt av livet)

Vil heller anbefale deg å melde deg på et lengre meditasjonsretreat e.l. Der vil du finne ut mye mere om deg selv - på en mye mere forsvarlig måte enn en forvirrende LSD opplevelse.

Du virker å ha lite respekt for hva en eventuell bad tripp kan gjøre med deg. Selv om du kanskje mange år etterpå kan se på det som en fin opplevelse - kan en bad tripp føkke deg opp i lang tid.. Ikke noe å kimse av..
Sist endret av Bearass; 14. februar 2014 kl. 19:24.
Eneste jeg ville anbefalt til deg er og ta en Salvia Divinorum tripp. Da finner du deg selv garantert og det varer ikke lenge iforhold til andre psykedelika.

Har hørt at shamaner bruker Salvia som "konfirmasjons gave" til lokale ungdommer(maya,aztec osv) som skal bli voksne. (14-18år) Sånn de skal forstå livet og "finne seg selv".

Vet gjerne noen vil ha kilder på dette, men husker ikke hvor jeg lærte det. Og google svikta.
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Eneste jeg ville anbefalt til deg er og ta en Salvia Divinorum tripp. Da finner du deg selv garantert og det varer ikke lenge iforhold til andre psykedelika.

Har hørt at shamaner bruker Salvia som "konfirmasjons gave" til lokale ungdommer(maya,aztec osv) som skal bli voksne. (14-18år) Sånn de skal forstå livet og "finne seg selv".

Vet gjerne noen vil ha kilder på dette, men husker ikke hvor jeg lærte det. Og google svikta.
Vis hele sitatet...
Det kan sikkert stemme.. Men da var det nok ikke 20X ekstrakt som ble røyket på et gutterom.. Heller sublingalt opptak i en sjamanistisk setting..

Om TS er veldig klar for en psykedelisk opplevelse - så tenker jeg en tur under profesjonell og kyndig veilledning er veien å gå.. Det må man desverre ut av Norges land for å kunne oppleve i våre dager..
Sist endret av Bearass; 14. februar 2014 kl. 19:49.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Tenårene er en tripp i seg selv.. Psykedelika trengs ikke i denne alderen..

Psyken vil også svinge i pubertet og tenår. Nå er det mørketid og februar.. En klassisk tid å være litt smådeprimert.. Ofte føles slike episoder av nedstemthet mere dramatisk når man er ung. Som eldre så vet man at livet svinger fra dur til moll og tilbake igjen.. Og man lar seg ikke vippe like lett av pinnen fordi om.

Personlig tenker jeg at psykedelika er for voksne. JEg prøvde LSD da jeg var 18 år - og fikk veldig lite ut av det - annet enn et forvirrende virrvarr og oppløsning av personlighet - som fremdeles var "in the making".

Tenker det er en dårlig ide å eksperimentere med LSD i din alder. Og om intensjonen er "å finne sæ sjøl" så kan det fort slå rett tilbake, med katastrofalt resultat. Når man i utgangspunktet ikke er helt sikker på hvem man er - kan en LSD tripp gjerne etterlate deg enda mere forvirret i en allerede ganske kaotisk og forvirrende tid (følelses- og identitetsmessig)

Det er noe annet når man er voksen og kjenner seg selv bedre.. Som voksen kan man gro fast i et mønster.. Da kan psykedelika som verktøy komme til sin rett. Som tenåring er du allerede på en "naturlig tripp" (heldiggris) - du trenger ikke spice det opp livets "naturlige tripp" med mere psykedelika.. (sjøl om barndommen - nok er den ulitmate naturlige trippen gitt av livet)

Vil heller anbefale deg å melde deg på et lengre meditasjonsretreat e.l. Der vil du finne ut mye mere om deg selv - på en mye mere forsvarlig måte enn en forvirrende LSD opplevelse.

Du virker å ha lite respekt for hva en eventuell bad tripp kan gjøre med deg. Selv om du kanskje mange år etterpå kan se på det som en fin opplevelse - kan en bad tripp føkke deg opp i lang tid.. Ikke noe å kimse av..
Vis hele sitatet...
Hvordan var settingen når du tok det for første gang? Var det sånn at du prøvde for "å finne deg selv" eller var det litt mer spontant?
Spør fordi jeg er nysgjerrig og håper det ikke oppfattes som kritikk.

Vil gjerne at hvis noen som gjorde det i tennårene skriver hvordan det var, og hvilken setting det blir gjort i.
En ting er alderen, en annen den mentale situasjonen. Men jeg tror nok ikke du kommer til å "finne deg selv" på syre, ei heller få noen varige svar - Men tvert om sitte igjen med 1000 flere spørsmål en du hadde i utgangspunktet.

Turen i seg selv er bare halve læringsprosessen, tiden etterpå er vel så viktig å bruke på å bearbeide det hele.
Sitat av Kaktsu Vis innlegg
Hvordan var settingen når du tok det for første gang? Var det sånn at du prøvde for "å finne deg selv" eller var det litt mer spontant?
Spør fordi jeg er nysgjerrig og håper det ikke oppfattes som kritikk.

Vil gjerne at hvis noen som gjorde det i tennårene skriver hvordan det var, og hvilken setting det blir gjort i.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ingen vellykket opplevelse når jeg tok LSD i tenårene.. Det finnes sikkert mange som har hatt det dem vil karakterisere som flotte opplevelser i tenårene også.. Likevel tror jeg man skal være forsiktig.. Sjøl om man ikke får en badtripp så kan man forme personligheten på andre mindre sympatiske vis. Man kan f.eks bli en "energi" fyr som flagrer rundt og snakker om tidligere liv - og tror man har skjønt "kluet" (mens man i virkeligheten bare har hatt en opplevelse som man ikke har klart å integrere inn i dagliglivet - og pradoksalt nok har endt opp som en egosentrisk fyr som f.eks ser ned på folk som ikke har hatt psykedeliske opplevelser)

Min opplevelse:

Jeg tok det i India første gang som 18 åring på et halvt års backpackertur til India og Nepal.

Det var nok litt spontant - sjøl om jeg hadde lest mye om LSD før dette, og var veldig fascinert, og ønsket å prøve det.. Det ble ikke akkurat gjort under ønske om "å finne meg selv". Men hadde vel litt av dette aspektet i seg også. Det var en blanding av nysgjerrighet, ønske om "opplyste følelser" og litt rock and roll attitude; " vi er unge og har livet foran oss - og alt må prøves en gang" også håpet jeg at det ville gi meg noen "svar".

Vi fikk muligheten til å få dråper med flytende LSD av en hippie på en fest på en øy et stykke sør for Goa. Tok det med kjæreste og kompis et stykke unna en typisk hippie-fest med klassisk goa-trance..

Under trippen var vi langt unna denne trance-festen (som fortonte seg rimelig merkelig og far out for oss). Vi var for oss selv - og var omgitt av fin natur. Jeg var veldig spent på hva som ville skje.. Jeg hadde lest mye fantastisk, samtidig hadde jeg også mye respekt - og var redd for at ting kunne gå veldig galt..

Første del av trippen var behagelig.. Følte meg rolig og i kontakt med landskapet, naturen, kjæresten min og kamerat.. Men etterhvert ble det som sagt bare forvirrende.

Det var ikke en badtripp - men den var preget av mange ambivalente følelser, samt noen fascinerende.. Vi kunne bl.a plukke ned stjerner fra himmelen, loade dem med følelser - og mate til hverandre under peaken (stjernene føltes som om den befant seg 1 meter over hodet på oss).. Under endel av trippen så mista vi totalt evne til å kommunisere eller til å holde fast på noen form for ankerpunkt i egen identitet eller oss imellom. Jeg husker vi kjempa litt mot dette. Holdt hender og prøvde å være tilstede sammen.

Etter endt tripp sank en depresjon over meg som hang i i flere uker etterpå. På det personlige plan var det vel det motsatte av "å finne meg sjøl" som skjedde. JEg mista heller meg sjøl.. Jeg følte meg i ettertid mere usikker på hvem jeg var og hva jeg ville og det var en prosess å finne tilbake til bitene av gammel personlighet eller humør.

Jeg kan fremdeles ikke se at denne trippen hjalp meg i noen "finne seg sjøl" prosess. Men jeg fikk omsider puslet sammen bitene av personlighet, og kom meg over depresjonen. Men til og med til denne dag - ser jeg ikke at den trippen gav meg noe (foruten forvirrelse og uker med depresjon). Da jeg omsider fant tilbake til egen personlighet og humør - følte jeg meg ikke dermed noe mere sikker på hvem jeg var eller hva jeg ville med livet mitt.

Tillegg:

KAn legge til at jeg et halvt år etter dette inntok meksikansk psilocybinholdige sopp - etter at det ble slutt med kjæresten jeg hadde da jeg backpacket. En kamerat mente det ville hjelpe på kjærlighetssorgen min - og fikse meg - og få meg tilbake i god form igjen..

Denne trippen hadde mange aspekter. Vi badet nakne i et skogsvann midt på sensommeren - noe som føltes fantastisk. Senere i trippen på det mentale plan - fikk jeg det for meg at livet er som et sjakkspill med svarte og hvite brikker.. Og jeg måtte velge side.. (tror dette ubevisst handlet om at jeg ønsket å fornekte mørkere følelser i meg selv). Dermed endte også denne trippen med at jeg landet og bare var mere forvirret - og med forvirrede "svar" om hvordan jeg burde leve, eller forandre livsførsel.

Jeg eksperimenterte ikke videre med psykedelika før 7 år etter dette.. Interressen ble vekke5 på ny etter at jeg hadde lære meg meditasjon, og praktisert dette over en lengre periode. Identiteten min var mere fastlagt - og jeg oppsøkte psykedelika i hovedsak for å utforske eget sinn, og observere meditativt. JEg hadde også lest bøker som f.eks Stanislav Grofs LSD psychoterapy - og følte jeg var bedre rustet, og hadde renere intensjoner enn i tenårene..

De senere tripper har jeg fått mye ut av på det personlige plan. Det har også hjulpet på lettere depresjoner. Jeg tror mye av dette rett og slett har med at jeg var blitt eldre, tryggere og mere moden for en psykedelisk opplevelse - enn da jeg var en tenåring med lettere identitetskrise..
Sist endret av Bearass; 15. februar 2014 kl. 03:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Helt egentlig
Blastabel's Avatar
Ikke ta det hvis du tror du kommer til å "finne" noe.
Bruk huet nå gutten!
Jeg syntes det å finne seg selv eller finne løsninger på problemer er sterkt overvurdert. Har nok 30+ syreturer på baken og det meste jeg har funnet ut er at det er jævla moro. Meg om det, men ser ikke på lsd som en vidunderkur for det ene eller det andre. Eneste gangen det har hjulpet meg var rett etter et samlivsbrudd. Jeg tenkte ikke noe på henne under turen, men dagen derpå var det meste av savn borte.

Syntes også at du burde vente noen år.
Sitat av zeetings Vis innlegg
Har en plan om å ta 2C-B etter 10 timer på turen min =)
Vis hele sitatet...
Som om ikke syre varer lenge nok fra før (8-12 timer), så skal du ta 2c-b midt oppi det hele?

Nå gikk jeg fra å tenke " la nå gutten ta syre om han vil det ", til "for en idiot".

Nå mista jeg virkelig all troa på at du i det hele tatt er riktig "innstilt" for psykedelika... Får meg bare til å tro at du er sånn trashy "lets get fucked up"-type.
Isåfall råder jeg deg til å ligge unna noen år til, eller ihvertfall IKKE kombinere lsd med 2c-b eller andre stoffer. (annet enn litt cannabis kanskje, men vær obs! )

Bare det å røyke rev på syre tar helt av . Du får virkelig se potensialet til cannabis kombinert med syre. Mønstre og shit tar helt av etter en joner på syre.
Dessuten kan du få veldig forsterkede noia-følelser om du sliter med dette fra før av...

Så å ta 2c-b midt utti trippen høres totalt tilbakestående ut...
Husk at hjernen din trenger næring, vann, og søvn som normalt også...
Jeg tok syre senest på lørdag, og fikk utrolig vondt i huet etter 10 timer-ish...

Du får VIRKELIG blæsta huet som faen med hurtig og konstant tankekjør hele kvelden, tror det er viktig å få seg litt søvn etterhvert da, så du ikke svimer av eller noe sånt shit.
Jeg ambefaler deg virkelig og lese denne tråden http://freak.no/forum/showthread.php...som+bruker+rus
Du er 16år gutt! Jeg vill virkelig fraråde deg å ta psykadelika, det virker som om du har null peiling på noe av disse stoffene og hva de kan gjøre med psyken din. Tenk deg litt om også kan du miste mange venner, det er ikke mange 16åringer som vet noe om noe slaks narkotika i det hele tatt og de fleste 16åringer ser på folk som røyker cannabis i ny og ne er narkomaner og jeg kan tenke meg til at vennene dine kansje vill holde seg unna deg vist de finner ut at du har tadd syre eller at de merker at du har forandret deg.

Vist du MÅ ta syre så dropp 2c-b eller omvendt og jeg ambefaler deg å sette deg inn i hva du skal ut på. Vist du er fast bestemt på dette får jeg vell bare ønske deg en god tur og jeg håper du ikke får problemer av dette selvom de aller fleste her vill fraråde deg dette. Lykke til!
T.J. syns du gutten burde skjemmes over å blitt tatt én gang? Er absolutt ikke verdens undergang i det store bildet. Jeg har fått meg en åpenbaring når det kommer til meg selv og alkohol og det er at jeg har et enormt problem. Har 200k i gjeld idag, sitter uten jobb og har innsett at det alternativet jeg ser lysest for meg er innleggelse. Jeg er 20 år.


Jeg skjemmes kraftig over meg selv da, og unnskyld at ting kom ut på denne måten, men måtte få det ut.
Vist du skal ta 2c-b mens du er på syre så burde du ta det 4 timer inn i syre trippen. Så går effektene av begge ut omtrent samtidig. 2c-b er et rimelig snilt stoff i forhold til de andre psykedeliske fenetylaminene.

Ser egentlig ikke noen store problemer som kan oppstå med denne kombinasjonen, men tror 2c-ben blir å overkjøre syra, eller omvendt.
Men det avhenger selvfølgelig av dosering.

Orker ikke å blande meg inn i om du burde gjøre det eller ikke, siden mange andre allerede har delt sin mening om det.
Kanskje du finner ut av noen problemer mens du er på syre, hvem vet? Men sjangsen er vell heller liten.
Sist endret av EyesWideShut; 18. mars 2014 kl. 14:24.
Meditasjon > psykedelika
Jeg tok syre i 15-16 års aldern, var overhodet ikke klar for det. Var allerede greit mentalt usikker, viste ikke helt hvem jeg var eller hva jeg dreiv med.
Endte med noen år med paranoia / sosial angst, kanskje litt vrang forestillinger på enkelte ting og, hvis jeg tenker tilbake. Røyka en god del hasj før og likte det alltid, etter "syre trippene" mine var det bare å glemme, til den dag i dag, kan jeg ikke røyke, føler meg bare jæverlig deppa / paranoid når jeg prøver å røyke.
Sist endret av DrOctagon; 18. mars 2014 kl. 19:26.
lsd mot depresjon funket for min del. hadde en periode i livet hvor jeg ikke visst hve jeg ville, hvem jeg var, etc..
fikk tilbud om å ta en syretrip, noe som klarnet opp hodet helt. overrasket over hvor positiv effekt det hadde.
da var jeg 23 år. ville aldri gjort noe slikt som 16 åring, tror det er lurt å vente med slike sterke psykedeliske stoffer til man er litt eldre.
tar en eller annen form for psykedeliske stoffer ca 1-3 ganger i året, da dette gr meg en positiv effekt og gir meg en tilstedeværelse jeg ikke får ellers.
Å være en deprimert 16 åring er ganske normalt, og man trenger slettes ikke LSD for og fikse på det. Jeg vil heller anbefale deg å dra til en psykolog. Dette er psykologer om kan sakene sine, og kan hjelpe deg i å finne ut litt mer om problemene dine, og hvordan du kan fikse dem. Tror også at en psykolog klarer å hjelpe deg mer, en lsd.

Altså, for all del, om man sliter litt, og vil finne litt svar kan Lsd fungere ypperlig, men det bør ikke være den eneste utgangen, heller noe man prøver etter man har forsøkt psykolog, eller liknende, og i å med at du er 16 er ikke hjernen din ferdig utviklet enda, noe som kan skape permanente psykiske lidelser.

Er du riktig uheldig ender du opp med HPPD. Dette er en såkalt 'evighetstrip' og du kan lese mer om HPPD her og her og her.
Ville foreslått om du absulutt må ta noe nå. Dropp Lsdn og ta deg en runde med 2cb. 20-30mg om du vil se veggen puste å sprute fyrverkeri. Evt 50-60om du vil se "gnomene" og "fjesene" dokke opp rundt deg.

Vil heller ikke ambefale at du gjør dette, ganske så sikker på at dette ikke ville vært noe artig når jeg var 16. Det er alldri helt som du forestiller deg. Men føler at 2cb kan være et "fint" stoff å trippe på første gang. Følte at det var "tryggere" med tanke på at jeg ikke fikke noe "mind fuck" Av det.
Sitat av Leary's thing Vis innlegg
Ville foreslått om du absulutt må ta noe nå. Dropp Lsdn og ta deg en runde med 2cb. 20-30mg om du vil se veggen puste å sprute fyrverkeri. Evt 50-60om du vil se "gnomene" og "fjesene" dokke opp rundt deg.

Vil heller ikke ambefale at du gjør dette, ganske så sikker på at dette ikke ville vært noe artig når jeg var 16. Det er alldri helt som du forestiller deg. Men føler at 2cb kan være et "fint" stoff å trippe på første gang. Følte at det var "tryggere" med tanke på at jeg ikke fikke noe "mind fuck" Av det.
Vis hele sitatet...
2C-B kan nesten kalles mer en 'rus' en en 'trip' og jeg tenker meg at du vil ha problemer om du vil prøve å utforske underbevistheten din med dette.

Vil også høre om hvorfor du vil heller anbefale han å droppe 'lsd' en og heller ta 2c-b?

Dosene du legger frem er likevel latterlig høye, og det at du anbefaler 50 til 60 mg 2c-b til en 16 åring som sliter med depresjon, og som aldri har prøvd psykadelika før er helt på jordet!
Jeg var ca 16 når jeg gjorde det første gang. Endte opp med en forferdelig tripp jeg gjerne skulle vært uten. Er usikker på om det har påvirket psyken min i etterkant. Akkurat den alderen du er i nå, er gjerne turbulent fra før, psykedeliske vil ikke nødvendigvis gjøre deg noe annet enn mer forvirret.

Jeg vil som mange andre anbefale deg og vente et par år.

Om du likevel skulle velge å gjøre det, så kan jeg ikke stresse hvor viktig det er at du tar en liten dose.

Hilsen en som var akkurat der du var.
Sitat av Relevant Vis innlegg
2C-B kan nesten kalles mer en 'rus' en en 'trip' og jeg tenker meg at du vil ha problemer om du vil prøve å utforske underbevistheten din med dette.

Vil også høre om hvorfor du vil heller anbefale han å droppe 'lsd' en og heller ta 2c-b?

Dosene du legger frem er likevel latterlig høye, og det at du anbefaler 50 til 60 mg 2c-b til en 16 åring som sliter med depresjon, og som aldri har prøvd psykadelika før er helt på jordet!
Vis hele sitatet...
Ja det er akkurat det, tror ikke at det ville vært spesiellt lurt for en 16åring å prøve å utforske underbevistheten sin med LSD eller andre hallusogene.

Vil poengtere enda en gang, jeg ambefaler han lavære å ta noe som helst, vent til du blir gammlere. ganske sikker på at rusmiddler gennerelt roter med kjemien til en ung gutt som er under utvikling/vekst.
men om han absolutt må prøve noe, så føler jeg at 2cb kan være "tryggere" akkurat fordi at han ikke begynner å grave i sin egen underbevisthet.

ja du har mulig rett i det at doseringene er høye. men kan ikke ambefale verken mindre eller mere en hva jeg har selv prøvd.

som du selv sa her. så hadde vell en runde til psykolog vært best
Sist endret av Leary's thing; 24. mars 2014 kl. 16:49.
Hvorfor anbefaler dere 2cb istedenfor LSD egentlig? Hele poenget med tråden var jo at han ønsket å finne seg selv på syre.
Har du noen gang hørt om noen som har funnet seg selv på 2cb? Ikke jeg heller.

Anbefaler deg heller å ta syre en et psykedelisk fenetylamin, da er du vertfall sikker på at du ikke får noen kjipe fysiske bivirkninger.
Sist endret av EyesWideShut; 24. mars 2014 kl. 17:58.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg vil bare peke på at det er underkommunisert at mange psykedeliske stoffer også kan ende opp med å kun være uskyldig hedonisme. Det her med at du finner deg selv, avslutter et misbruk o.l "epiphanies" er overkommunisert. Man tror liksom at du setter deg på en pute etter å ha spist lsd og mediterer så er du garantert å komme ut av det som et forbedret menneske.

Husk at en av tingene som preger rusatferd er ønsket om quick gratification. Overhenget her er at det er mye vanskeligere å på en nøytral, treg måte å faktisk planlegge og jobbe seg ut av en livssituasjon som suger - enn det å hevde at man kan trylle seg ut av en mindre god tilstand ved hjelp av rusmidler.

De som her inne har lest erowid o.l i 10-år vet at fordelingen av +10 til -10 ikke alltid reflekteres i hvor storsinnet psykonauter omtaler remediene sine.

Jeg tror på de som reflekterer over tidlig bruk og sen bruk - og gjerne da sier at tidlig bruk handlet om nytelse og eksperimentering, men at de kanskje senere fikk mer progressive resultater av psykedelia.

Jeg tror også at menneskelige forhold og hjerner noen ganger trenger en "flushout" eller en restart. Da må man noen ganger gjøre ekstreme ting for å riste i grunntilstanden.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Hvorfor anbefaler dere 2cb istedenfor LSD egentlig? Hele poenget med tråden var jo at han ønsket å finne seg selv på syre.
Har du noen gang hørt om noen som har funnet seg selv på 2cb? Ikke jeg heller.

Anbefaler deg heller å ta syre en et psykedelisk fenetylamin, da er du vertfall sikker på at du ikke får noen kjipe fysiske bivirkninger.
Vis hele sitatet...
ambefaler ikke det ene forran det andre. forstår bare ikke hvorfor en 16ing skal finne seg selv.

men du har vell rett, ikke det posten handlet om, om du vil finne deg selv, fungerer vell LSD mye bedre en 2cb.

Lykke til gutt, om du reiser på tur
Siden hjernen din ikke er ferdig utviklet enda kan det være en ganske dårlig idé å tukle med psykedeliska. Jeg vil anbefale deg å vente til du er 20+.

Selv har jeg bare prøvd syre én gang, så er ikke noe orakel på dette punktet. Siden du allerede virker ganske bestemt kan jeg komme med et par tips som var nyttig for meg: Jeg tok LSD med en god venn som hadde prøvd dette før noe som føltes veldig betryggende. Det er greit å ha noen som kan "guide" deg og hjelpe til så du ikke havner i en uheldig tankebane som kan føre til en bad-trip. Jeg vil også anbefale deg å vente til været blir bedre så du kan være i naturen. Skyer, trær, alt blir så fantastisk vakkert, og mye mer interresant enn soverommet. Ha også med deg noe å holde på med mens du venter på at turen skal starte (tegnesaker etc.) Husk å ta med deg vann eller noe annet å drikke på, tro meg - du har virkelig ikke lyst til å dra på butikken når du er midt i trippen Forskjellige solbriller er også en god idé, det er veldig artig å se verden gjennom forskjellige "filtre".

Håper du bestemmer deg for å vente et par år, men hvis ikke ønsker jeg deg lykke til!
Håper ikke jeg høres ut som tidenes streite kjiping nå, men...

Det er mye mulig du føler deg klar, men det er en opplevelse du aldri kan bli helt klar for (tro meg). Jeg selv kunne aldri sett for meg hvordan det skulle være. Det er mulig at du "finner deg selv" i en tripp, men tror nok det er gode muligheter for at du "mister" deg selv litt også.

Finn ut hvem du er ved å prøve nye ting, se hva du liker og ikke. Bli kjent med nye mennesker og se nye ting som ikke er fremdrevet av sterke stoffer. Hvis du føler det depressiv så er det ikke nødvendigvis bra å trippe, det kan utløse psykoser som kan være veldig ubehaglige. Slitt mye med depresjon selv og jeg merket at når de mørke tankene kom i en trip så var de mye sterkere enn vanlig.

Lykke til samme hva du velger å gjøre.
Du er for ung. Vent til du er 20 år minst. Det er helt normalt å ikke a funnet seg selv når man er 16 men LSD vil bare føkke deg over så ung. Ikke for barneromper. Frarådes.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har spist betraktelig med mengder L S D og jeg kan garantere deg at du vil ikke ta psykedelika når du er deprimert.

Hvis du skal ta psykedelika så er det 2 ting du MÅ forholde deg til og det er sett(Din mentale tilstand akkurat nå) og setting (Et sted du føler deg trygg på og ikke har assosiasjoner med noe traumatisk. På ei hytte eller neutralt sted,hjemme kan være fint men man har ofte veldig mange opparbeidede mønstre hjemme som kan være slitsomt å loope i)
Det handler ikke om å finne seg selv, men å skape seg selv. Narkotika åpner for nye måter hjernen din kan tolke situasjoner, tanker og følelser på. Ut fra måten du skriver på mtp. på rulleblad (som regel bare idioter som greier å bli tatt for hasj), at du er en smule deprimert (du skal som hovedregel ikke bruke narkotika for å takle tunge tider i livet, ta heller å snakk med en voksen person du stoler på eller som har taushetsplikt), at du ikke engang er redd for en badtrip høres jo ut som en veldig umoden tanke og det lille faktum at det eneste innlegget du svarte på var fra en som ikke sa at det var en dårlig idé.

Du er ikke klar for det, du burde fokusere på realiteten som den er: uten rus. Kanskje går det bra denne gangen, kanskje går det bra neste, kanskje går det faktisk aldri dårlig før du innser at du har kasta bort store deler av livet på rus. Det begynner ett sted hvor du ikke engang enser hvordan det kommer til å slutte.

Men siden du har tungt for det: chill, vent, prat med noen kompiser om at livet er kjipt. Kanskje ser du at de færreste 16-åringer vet hva de vil med livet. Det er mange som er mye eldre enn deg som har det mye verre med tanke på lav motivasjon og depresjon, og mange av de igjen prøvde å fikse det med rus eller kom ut på det skeive planet pga. rus.

Dette er ingen moralpreken, bare prøver å droppe litt visdom på deg. Skjønner at du synes det virker kult å trippe, men helt ærlig tror jeg ikke du er klar for det.

Gjør som du vil. Peace.
“People are strange"
På LSD får man mange "A-ha!" opplevelser om seg selv, men det er ting om din personlighet som bare går opp for deg. Din personlighet vil ikke i praksis endre seg til alt det positive du lærte under tripen, og kvitte deg med de negative sidene over natten. Man er fortsatt samme person, men man får noe å jobbe med da!