Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2079
Hei da prøver jeg igjen med noen bilder jeg selv er ganske førnøyd med, og lurer på hva deres meninger er om bildene, hva som er gjort bra hva som er gjort dårlig og hva jeg kan gjøre annerledes.

Nr
full måne som er tatt nå i går.
Name:  freakk.jpg
Views: 478
Size:  72,2 KB

Full oppløsning: http://bildr.no/view/1075854

sola, med mitt nye objekt (tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di med LD Macro 1:2)
Name:  freak sol.jpg
Views: 480
Size:  80,4 KB

Full oppløsning: http://bildr.no/view/1075858

et bilde av hortens kanalen om høsten
Name:  freak kanal.jpg
Views: 552
Size:  87,6 KB

Full oppløsning: http://bildr.no/view/1075861

og til slutt et HDR bilde i hortens skoger vet at ikke alle er fan av HDR spesielt når man overdriver selve greine men selv er jeg fornøyd med det
Name:  Freak hdr sti.jpg
Views: 473
Size:  90,0 KB

full oppløsning: http://bildr.no/view/1075859

håper på god respons om hva jeg kan gjøre bedere
2-ern var utrolig kul, og 3 var okay. (Ingen erfaring)
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
2-ern var utrolig kul, og 3 var okay. (Ingen erfaring)
Vis hele sitatet...
hehe takk
Likte 3'ern utrolig godt. Mange spennende farger
Veldig bra, 3eren var som alle andre mente, best! Fine farger, flott motiv og rett og slett et meget bra bilde

HDR bildet ble litt merkelig, se på gresset til venstre der, fargene er helt ''off'' prøv deg litt frem med HDR, det er vanskelig å få til noe veldig bra.

1 og 2 var for så vidt også gode bilder, men litt kjedelige.
1.Bildet hadde vært mye mer spennende hvis månen ikke var midtstilt og hvis bildet hadde vært skarpere. Med såpass mange månebilder i sirkulasjon så er desverre ikke dette noe som skiller seg ut i mengden.

2. Synes utsnittet er altfor tett, jeg savner litt mer landskap i form av fjell eller noe slik at man ser perspektivet. Den type bilder av sola blir liksom aldri helt bra, da selve sola overeksponeres til de grader.

3. Det mest spennende bildet her, flotte farger, flott dybde og motiv. Men skulle gjerne sett dette mer midtstilt, da det irriterer meg at det ikke er det.

4. God dybde her også, men synes du har gått litt for mye postal med tonemappinga di. Kaller det ikke hdr, men tonemapped. Ikke verdens mest spennende motiv, men kunne fungert enda bedre med hdr uten tonemapping eller rett og slett uten.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
1.Bildet hadde vært mye mer spennende hvis månen ikke var midtstilt og hvis bildet hadde vært skarpere. Med såpass mange månebilder i sirkulasjon så er desverre ikke dette noe som skiller seg ut i mengden.

2. Synes utsnittet er altfor tett, jeg savner litt mer landskap i form av fjell eller noe slik at man ser perspektivet. Den type bilder av sola blir liksom aldri helt bra, da selve sola overeksponeres til de grader.

3. Det mest spennende bildet her, flotte farger, flott dybde og motiv. Men skulle gjerne sett dette mer midtstilt, da det irriterer meg at det ikke er det.

4. God dybde her også, men synes du har gått litt for mye postal med tonemappinga di. Kaller det ikke hdr, men tonemapped. Ikke verdens mest spennende motiv, men kunne fungert enda bedre med hdr uten tonemapping eller rett og slett uten.
Vis hele sitatet...
takk for flotte svar, da er det bare og vente på en klar himmel og kle på seg så skal jeg prøve og få til noen bra måne bilder, syns det er kult så må bare prøve meg fram. hdr bilde mitt er noe jeg tok i sommer så kanskje jeg har blitt litt bedere i det nå, hvem vet for jeg har lasta opp og fått tilbake meldinger. bilde nr er jeg selv veldig fornøyd meg og det kommer snart ut i sparebank sin kort hylle som komf kort
har aldri tatt bilde av sola så var bare noe jeg prøvde dagen etter jeg fikk linsa og syns selv fargene ble kule på skyene
Bare å stå på Eneste måten man lærer mer på er å prøve.

Forslag: crop bilde nr.3 litt slik at det blir mer symmetrisk.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Måne: Skarpere. T.d. med unsharp mask. Prøvd en crop med 3 over, 3 på sidene, og 5 under?

Sol: Overeksponert sol. Ellers pene farger og et fint tidspunkt å ta bildet på.

Rød høst: Usymmetrisk (Som Wipeout nevnte).

Grønn skog: Ønsker meg at du går lavere. I tillegg er det interessante ting på randen av bildet.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
4ern var best.

Liker utrolig godt at det er refleksjoner i alle bladene.
Sist endret av Kusetjuv; 12. januar 2012 kl. 06:53.
takk for gode svar alle sammen.
Likte veldig godt bilde 3, selvom det var veldig uoriginalt. Ville kanskje tonet himmelen ned litt, syns den ble veldig skarp. Ellers veldig fine farger og ingen ting å klage på ang. teknikk.

Nr.1 var det ingenting spesielt med, bare et helt vanlig måne bilde. Kunne vært skapere, men du har nok ikke riktig utstyret til det.

Nr 2. Var heller ikke noe spesielt, stilig bilde da.

Nr.4. ser kun ut som om du har ødelagt under redigering. Jeg syns jeg ser lyset stråle ned gjennom gren taket, kul effekt. Hadde heller prøvd å redigert det til et litt mørkere og mer dystert bilde + få frem den lys effekten mere. Det ble og utrolig dårlig kvalitet på bildet.
#3 er det eneste som er verdt å kommentere, og det var til gjengjeld meget bra. Fantastiske farger. Vinkelen er dog ikke helt perfekt. Skulle prøvd å ta bildet lenger til venstre og fått det symmetrisk på begge sider, eller så skulle du vridd kamera enda mer til høyre for å få mer vinkel på det (fra fjæresteinene f.eks.).