Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1245
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Siden det var snø og kaldt, ønsket jeg en kald stemning uten noe smiling. Hva syns dere?

http://i41.tinypic.com/axeagn.png
Sist endret av Kusetjuv; 9. januar 2012 kl. 22:33.
Siden det var snø og kaldt ønsker jeg gjerne å se mer blåfarge
ville også ha lukket jakka på jenta og fått det til å se ut som hun fryser litt mer kanskje?
Du kunne gjerne croppa det litt tettere, men liker at bakgrunnen ikke er HELT svart tho. selvom det er mye svart over hodet hennes, noe jeg egentlig ikke trenger å ha der.
liker de små snøkorna som faller ned baki der.
Liker ikke HDR-glorien du har fått rundt hele jakka.
Synes ansiktet hennes er altfor mørkt (er klar over at det kanskje var vanskelig mtp på forholdene)
men en reflektor hadde vært utmerket her, evt bare en hvit/blank plate som reflekterer lys, ghetto style!
Kan faktisk hende at du har brukt det når jeg ser litt nærmere, men da har du enten brukt den feil, eller så var det rett og slett ikke nok lys? i dunno.

Helt greit bilde, ikke noe å bli vill etter, og jeg har sett bedre fra deg før.
Håper ikke du tar kritikken veldig innpå deg, er bare min mening!
Dette kan være verdens beste bilde i noens andres øyne.
men for meg, ikke så fint som det kunne ha vært!

Hadde vært gøy å få leke med RAW-fila på dette trur jeg
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Siden det var snø og kaldt ønsker jeg gjerne å se mer blåfarge
ville også ha lukket jakka på jenta og fått det til å se ut som hun fryser litt mer kanskje?
Du kunne gjerne croppa det litt tettere, men liker at bakgrunnen ikke er HELT svart tho. selvom det er mye svart over hodet hennes, noe jeg egentlig ikke trenger å ha der.
liker de små snøkorna som faller ned baki der.
Liker ikke HDR-glorien du har fått rundt hele jakka.
Synes ansiktet hennes er altfor mørkt (er klar over at det kanskje var vanskelig mtp på forholdene)
men en reflektor hadde vært utmerket her, evt bare en hvit/blank plate som reflekterer lys, ghetto style!
Kan faktisk hende at du har brukt det når jeg ser litt nærmere, men da har du enten brukt den feil, eller så var det rett og slett ikke nok lys? i dunno.

Helt greit bilde, ikke noe å bli vill etter, og jeg har sett bedre fra deg før.
Håper ikke du tar kritikken veldig innpå deg, er bare min mening!
Dette kan være verdens beste bilde i noens andres øyne.
men for meg, ikke så fint som det kunne ha vært!

Hadde vært gøy å få leke med RAW-fila på dette trur jeg
Vis hele sitatet...
Bildet var opprinnelig mye mørkere. Får ikke helt til å fjerne HDR glorien.

Brukte ikke reflektor. Hun stod bare ved en lyktestolpe..ideén var at lyset skulle gå ned på henne, men det ble ikke perfekt.

Takk for kritikken

Måtte vel innse at sepia egentlig var ræva for et slikt bilde. Så jeg fikset det om igjen:

http://i40.tinypic.com/2ug009e.jpg

Hvordan ble det nå?

[quote=Kusetjuv;2412054]Bildet var opprinnelig mye mørkere. Får ikke helt til å fjerne HDR glorien.

Brukte ikke reflektor. Hun stod bare ved en lyktestolpe..ideén var at lyset skulle gå ned på henne, men det ble ikke perfekt.

Måtte vel innse at sepia egentlig var ræva for et slikt bilde. Så jeg fikset det om igjen(tok vekk hdr glory osv)

http://i40.tinypic.com/2ug009e.jpg

Hvordan ble det nå?

http://i40.tinypic.com/2ug009e.jpg

Hvordan ble det nå?
Sist endret av Kusetjuv; 10. januar 2012 kl. 00:17.
Mye bedre farger ihvertfall!
Synd at alt lyset treffer oversiden av hetten hennes og ikke ansiktet hennes. Øynene forsvinner litt.
Ser også at det er litt kornete. Iso, how much?
Motivet i seg selv er veldig fint, men hadde likt det bedre om det var litt glattere polert om du skjønner.
Likte også fargene på det siste bedre.
Klassisk fjoritssposering med pelshetta over seg. Ønsker noe mer original posering!
Sist endret av mo3; 10. januar 2012 kl. 01:08.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Synd at alt lyset treffer oversiden av hetten hennes og ikke ansiktet hennes. Øynene forsvinner litt.
Ser også at det er litt kornete. Iso, how much?
Motivet i seg selv er veldig fint, men hadde likt det bedre om det var litt glattere polert om du skjønner.
Likte også fargene på det siste bedre.
Vis hele sitatet...
Yeah, det sluddet, og hun ville ha hetta på for å forhindre krøller.

Det er nok litt kornete fordi jeg lekte meg i photoshop. Det originale bildet var betraktelig mye mørkere og uten korning. ISOen er på 100.

Skal se om jeg kan få det enda bedre enn nå.
Sist endret av Kusetjuv; 10. januar 2012 kl. 01:08.
På det øverste bildet ser det ut som man ser rett igjennom magen hennes..

Uansett.. Jeg føler en god stemning av bildene og likte dem.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
På det øverste bildet ser det ut som man ser rett igjennom magen hennes..

Uansett.. Jeg føler en god stemning av bildene og likte dem.
Vis hele sitatet...
Hehe, la merke til det når du sa det.

Uansett, prøvde meg en siste gang...litt noise er det i bildet uansett. Fjernet sharpen fra det forrige, hvordan ble det?

Link: http://i44.tinypic.com/2hyjq1l.jpg
Her er ca hvordan jeg hadde likt å sett det:
http://i40.tinypic.com/29x85ed.jpg

(håper ikke du har noe imot at jeg redigerte det litt)
Ikke for å være slem, men det blir veldig tennåringsjente-bilde hvor fokuset er "jenta i bildet er pen = bra bilde"..
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ikke for å være slem, men det blir veldig tennåringsjente-bilde hvor fokuset er "jenta i bildet er pen = bra bilde"..
Vis hele sitatet...
Er det en dårlig ting? Må folk som poserer følge vanlige fotostandarder? Må de bare stå der og glise?

Jeg syns det passet for å få mer liv i bildet. Hadde jeg hatt en person som stod foran en lyktestolpe og et snøfond som bare gliste, ville det blitt upassende..hvertfall for denne settinga. Poenget med at hun holdte i hetta var for å uttrykke en følelse av at det snødde og hun ville skjule hodet/håret fra all snøen/sluddet.

Jeg tåler å få kritikk, men mener det er en dårlig grunn for å kritisere bildet.
Sist endret av Kusetjuv; 10. januar 2012 kl. 12:05.
dette var et fin bilde

fint****
Sist endret av your_cool; 10. januar 2012 kl. 12:15.
Likte bildet og leppene (ehh) til jenta Jeg synes faktisk det første bildet var det beste! Skulle ønske at fargene var de samme med unntak av snøen bak. Fått den hvit så hadde det blitt flotte kontraster.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Den lyse flekken over og til venstre river til seg oppmerksomhet.