Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  215 35967
Sitat av Yutao Vis innlegg
Ganske. Du har nok til å gå på bar hver kveld, spise ute, reise, shoppe. Alt med måte selvfølgelig. Med 10.000 kan du lett leve veldig bra og samtidig spare masse. Røykpakke eksempel igjen: du kan få 20 røyk for ned i 4 kr. Samme med en stor flaske pils. Et stort stykke kjøtt til 25-30 kr. 3-4 retters måltid for under hundrelappen.
Vis hele sitatet...
Hvor ligger Yueqing, sørøst?

Jeg brukte ca. 2000 yuan i måneden da jeg var 2 måneder i Yangshuo, og da levde jeg rimelig greit.
Dyreste posten i budsjettet mitt var faktisk kaffe, fant aldri en kopp kaffe som ikke smakte gjørme, til under 10 quay.
Sist endret av The Great Catsby; 3. oktober 2011 kl. 17:01.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Hvor ligger Yueqing, sørøst?

Jeg brukte ca. 2000 yuan i måneden da jeg var 2 måneder i Yangshuo, og da levde jeg rimelig greit.
Dyreste posten i budsjettet mitt var faktisk kaffe, fant aldri en kopp kaffe som ikke smakte gjørme, til under 10 quay.
Vis hele sitatet...
Ja det blir vel sørøst, noen timer med tog fra shanghai. Wenzhou blir vel nærmeste storby.
Zhejiang provinsen om det sier noe.

Går fint an med 2000 i mnd ja, men jeg likte å bruke litt mer enn det
Sist endret av Yutao; 3. oktober 2011 kl. 17:10.
Har selv vært i kambodsja, veldig fint sted men jeg ville aldri startet en bedrift der for å si det sånn.
Landet er gjennomsyret av korrupsjon og ingenting fungerer helt som det skal. Fint å være der noen måneder men du vil fort merke hvorfor folk sier at norge er verdens beste land å bo i, dra dit, opplev landet men du vil fort merke at det ikke er noe sted å bo.
Borte bra men hjemme best.
TomC's Avatar
Trådstarter
Cheese: -hvis du hadde lest det jeg har skrevet ..
så hadde du sett att jeg har både vært i kambodsja og bodd i området
ett par år... dessuten kan jeg informere om att det er langt værre å drive noe i Thailand enn Kambodsja med tanke på korrupsjon.
At det er litt "primitivt" er midt i blinken for meg..
Sitat av mickeyy Vis innlegg
Det ser også ut til at du i en alder av 21 år ikke forstår forskjellen på Å og OG i det norske språket.
Vis hele sitatet...
Og du forstår tydeligvis ikke forskjellen på når og da, eller hvordan man staver allikevel..

Men whatever.. Det er egentlig ingen som bryr seg
Sist endret av 6udxd; 3. oktober 2011 kl. 17:27.
Vet ikke helt hvordan jeg skal ta det at du søker ukjente mennesker på dette forumet til å reise med deg. Creepy.
TomC's Avatar
Trådstarter
ja tafsern littegrann
Beundringsverdig!! Flere personer burde innsett og forstått at verden ikke er bare Norge, og Skulle gjerne fulgt samme eksempel, dog velger jeg å fortsette med utdannelsen.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Gjør som Mr Kristoffer Clausen http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10010063

Lurte oss alle til å tro at han var en villmann luringen.

Ta med deg kamera, turkompis (en hund) shitload med mat og gode klær.

Selger du rettighetene til tv2 etterpå.
Kan du kalle deg for den rettmessige Villmannen!!

Stikker du fra Norge med pengene du tjener etterpå.
Vis hele sitatet...
og hvordan tjener man på noe sånt, er det bare å sende inn til tv2 en hau med footage fra skogen eller? og hvor mye eventuelt tjener man på det, tror du?
Det er forskjell paa og innsee at verden ikke bare er Norge, og at vi har veldig mye aa laere fra andre kulturer sammenligned med det aa si at Norge er et dritt land.

Ja, det finnes saa mye mer dere ute enn Norge, og masse kulturer vi kan laere saa mye av.

Men, Norge er ikke et drittland. Folk i disse veldig veldig veldig mange kulturer ville gjort saa mye for aa bli fodt i dette landet her at det er kvalmt, barnslig, og utrolig umodent aa si at Norge er et drittland.
Long time listener first time caller.

Følte for å si at jeg blir direkte provosert av de som påstår at Norge er et dårlig land å bo i, kanskje kjedelig til tider, men det er en helt annen historie. Jeg har selv levd periodevis i utlandet (som regel 2-3 mnd av gangen) i samarbeid med skole og/eller frivillig arbeid i midt-østen og Afrika. Har dere som påstår at Norge er et dritt land faktisk snakket med lokalbefolkningen i landet dere ser som ideelt å bo i, og har dere tenkt over hvor fantastisk det er at du kan jobbe i Norge 1-2 år for så å leve som en konge i andre land?

Det virker jo nesten som at enkelte missliker Norge forde de ikke kan leve i overdrevet luksus med en litt over middels utdannelse. Skal ikke klage over at alkohol koster for mye også da?
For oeyeblikket er jeg i Vietnam, men har vaert i Kambotsja i to uker. Et veldig spesielt land, og en veldig spennende historie. Det er i alle fall mitt beste tips hvis du skal reise et sted; bli kjent med kulturen, les deg opp paa historien og lev som en slubbert. Da faar du helt klart mest ut av reisen din.

Jeg reiser i Soeroest-Asia frem til jul. Har nettopp kjoept motorsykkel og kjoerer igjennom Vietnam, spennende! Men dette er ren ferie for meg, ikke en jobb slik du sikter til, men har snakket med mange andre backpackere som har jobbet i Asia. Flere jeg har moett har jobbet som laerer i Korea, og loenna deres var slettes ikke verst heller. Men tror det er viktig aa spoerre seg selv: Jeg elsker Asia, men vil jeg jobbe der?
Jeg har lenge tenkt paa aa starte en restaurant inntil min far sa foelgende: Det er god mat her, og vi liker oss her, men vil vi jobbe her? Husk at det lille eventyret ditt fort kan bli en jobb i et veldig varmt omraade der fattigdom er en stor del av hverdagen din, og Kambotsja er slett ikke like stuereint som det er inne paa resorten.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er jo så vi skal få en idé om prisene der kontra Norge. Var da ikke så dum sammenligning.

Dårlig humør i dag?
Vis hele sitatet...
Nå ja, er nok ikke sikkert det alltid er korrelasjon mellom konsumvarer og stifte privat foretak. Men, men.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg

Vietnam er forøvrig et land det finnes enorme muligheter i, og det er mye hyggeligere enn Kambodsja. Hvis dere vil ha et land med eeenorme muligheter kan dere også komme ned til Sør-Sudan her hvor jeg sitter nå
Vis hele sitatet...
Ble sykt nysjerrig; hva gjør du i Sør-Sudan?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Spennendes! Skulle gjerne vært med om jeg var 2-3 år eldre.

Selv har jeg planer om å jobbe noen år i Norge, og deretter kjøpe meg en fin leilighet i Spania og flytte dit og leve livet.

Alt for kaldt i Norge, og for lange vinterer. Skal selvfølgelig tilbake hit om sommeren og dra på fjellet og fiske !
Veldig lysten på å gjennomføre et lignende prosjekt selv. Men ser heller for meg at jeg bor i Norge 6-9mnd i året og et varmt, billig land resten av tiden. Da sparer jeg unna nok kronasjer når jeg er i Norge, til å leve fett i det billige ferieparadiset

Tråden handler om TomC sin reise ut av landet, ikke norsk gramatikk! Så lenge det er fint mulig å lese det, burde man kunne holde seg unna å pirke i hver minste feil!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Har etterhvert planer om enten den Italienskelandsbygda eller Sveits. Får se hva det blir til, blir vell mest sannsynelig en internasjonal (forretnings)mann som kan reise litt hvor jeg vil.

Liker også ideen din, utrolig smooth ts.
TomC's Avatar
Trådstarter
Har vert gjennom den, jobbe som f... her hjemme for så å dra avgårde halve året.

Er greit men veldig kjedelig med 6md. "ferie" ...
Sist endret av TomC; 17. oktober 2011 kl. 23:58.
Sitat av TomC Vis innlegg
Hvorfor lei norge. - kansje fordi jeg har vært her så lenge?? ...

hvorfor Kambodsja. -veldig gunstig visum med arbeids tilatelse.. les om landet å se hvorfor, søke ord: pol pot, red khmer.
+ veldig billig å starte noe.. ref -20 malbro ca 5kr.
+har en del venner i sørøst asia
EVENTYR

jeg drar ned jan.-feb. mulig en kompis er med.. vi reiser ned med ca. 300.000kr. total...
Vis hele sitatet...
syntes det høres drit kult ut...sånn man må gjøre mens man kan

bare å leve

Sitat av TomC Vis innlegg
Har vert gjennom den, jobbe som f... her hjemme for så å dra avgårde halve året.

Er greit men veldig kjedelig med 6md. "ferie" ...
Vis hele sitatet...
hvilken type jobb lar dette seg gjøre med?
hadden en venn som kjørte søppel i noen mnd for derretter å dra..
Hørtes gøy ut men gidder ikke flytte til akkurat Kambodsja for en billig pakke med malboro, vet ingenting om landet

Er også drittlei Norge, har lyst til å flytte til Øst Europa f.eks Polen, er bare litt kjipt at man må lære seg språket! Er så mange hyggelige folk der og pene jenter.

Er også enig i at materialgoder er teit, overfladisk. Man trenger ikke det, det er amerikanisering. Man trenger bare gode venner/kjæreste for å ha det bra.. og fine omgivelser så klart.
Sist endret av ali88; 21. oktober 2011 kl. 17:07.
vil ikke gå så langt som og kalle norge et drit land men ja norge har absurde lover og regler og ja det er kaldt som faen om vitner men fy faen og mye goder vi i bunn og grunn har her som du bare kan glemme i andre land... blir jeg lei norge drar jeg på eventyr utland/innlands og finner på noe i 3-4 ukers tid norge har mye gode løsninger selvom norge loven/staten er jævelig trangsynte noen steder men hvilke land er ikke det?
Sist endret av mr-martinss; 21. oktober 2011 kl. 22:20.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Alle dei som påstår Noreg har absurde eller rare lover...kan de kome med eksempel? Eg har vore i ein del land siste året, og det som slår meg er at Noreg har usedvanleg få lover, og det er stortsett eintydig kva lover som rammer kva, og det er liten diskusjon om betydninga av lovverket?

Mi oppleving er at Noreg har veldig enkle lover, som stortsett er skreve i ein stil som dei fleste kan dra ei viss meining utav.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Alle dei som påstår Noreg har absurde eller rare lover...kan de kome med eksempel? Eg har vore i ein del land siste året, og det som slår meg er at Noreg har usedvanleg få lover, og det er stortsett eintydig kva lover som rammer kva, og det er liten diskusjon om betydninga av lovverket?

Mi oppleving er at Noreg har veldig enkle lover, som stortsett er skreve i ein stil som dei fleste kan dra ei viss meining utav.
Vis hele sitatet...
Paragraf 1 i likestillingsloven:

"Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling."
TomC's Avatar
Trådstarter
hvilken type jobb lar dette seg gjøre med?
hadden en venn som kjørte søppel i noen mnd for derretter å dra.
Vis hele sitatet...
Er vel mulig i de fleste jobber..
trenger kansje i noen tilfeller forskjellige arbeidsgiver for hvert år... Men er det en ting det er nok av her i Norge, er det jobb.

Personlig synes jeg Norge er ett veldig bra land på mange områder.
Jeg er veldig glad jeg er født her.
Men jeg synes den jevne nordmann er lat og mest interesert i materielle goder.
Dette gjelder mange steder/menesker og ikke bare Norge/nordmenn.

Jeg vil heller bruke livet mitt på å oppleve ting, enn å samle dem.
Sitat av selvmord Vis innlegg
Helt enig med å være drittlei Norge! Norge er et drittland som bare sleiker ræva til alle andre land, for å bli mest mulig likt, nei her kan vi ikke ha egne meninger gitt!

Så fort jeg har muligheten selv kommer jeg til å rømme landet, veit ikke hvor, eller hva jeg skal gjøre enda, men BORT skal jeg! Lykke til med ferden din!
Vis hele sitatet...
Dersom du ikke orker å reise så langt så kan muligens Hviterussland, Europas siste diktatur, være noe for deg?
Der er nok enkelt å tenke at gresset er grønnere på den andre siden. men stemmer nok ikke alltid. Er selv fornøyd med norge


Max
Beundringsverdig!!! Virkelig
Når jeg får et par år til på baken skal jeg gjøre det samme. Elsker at folk er tøffe nok til å bare hive seg uti det.

Ærlig talt. Hvorfor bry seg om grammatikk og litt stupide uttalelser?
Jaja. Håper livet ditt blir mer spennende i kambodsja. Sikkert masse man kan gjøre der..
Sitat av BullRedShit Vis innlegg
Skal ikke klage over at alkohol koster for mye også da?
Vis hele sitatet...
Jo, faen så dyrt det er !!

Lykke til TS, har du noen ideer til hva du vil starte opp?
TomC's Avatar
Trådstarter
Ja,Yayoisking har det .. det vil si har mange ideer, hvor lett det er å gjennomføre alle vet jeg ikke...ennå.
Første 4-6 md. har jeg tenkt å bruke på å samle info/kontakter.
Så får vi se hvilken ide som skal settes ut i livet.

Det jeg egentlig kunne tenke meg var å drive ett guest house, grunnen til det er att jeg liker å møte/jobbe med menesker. Det store minuset er att det er veldig mange om benet i den bransjen. I tillegg er det lite turister der store deler av året. Så med mindre man har ett unikt og godt konsept og god markedsføring, tror jeg ikke det lar seg gjøre. er andre minuser også...

Så tror egentlig det er bedre å gå for noe litt mer orginalt..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
TomC's Avatar
Trådstarter
Da er avreise (nesten) satt.. Blir første halvdel av mars. Må lose ett par damer gjennom ett opphold i Thailand først, og regner med å være på plass i Kambodsja i slutten av Mars.

Litt utsatt pga. ^

har fått god respons fra brukere her på forumet, og sender dere en pm snart ..

ellers kommer jeg til å lage en slags blogg om prosjektet etterhvert (er det greit med link her?)
Spennende med oppdateringer, lykke til
Jeg vil reise til et land hvor det er lovligt med cannabis, ting er billigt, og jeg kan ligge og fingre meg i rævhølet hele dagen. (store deler av dagen)
Elsker å lese om reiser og folk som gjør slike ting!
Har selv lyst til det. For øyeblikket sparer jeg opp alt av penger jeg tjener. Par måneder igjen som lærling.
Har ikke bestemt meg om jeg skal gå tilbake til skolen eller bare reise verden rundt. Hadde det bare vært opp til meg så hadde jeg flyttet til Sør-Afrika. Etter jeg var der i sommer så er det noe jeg bare må tilbake til.
Akkurat nå veier jeg mest mot skole slik at jeg kan få et utdanning som gjør at jeg kan flytte og jobbe med noe i utlandet, istedet for f.eks å reise et år til utlandet og bare utforske.

Sitter ofte og dagdrømmer på jobb, gjerne på http://no.reddit.com/r/travel/
Veldig fin og enkel plass å lese interessante historier og fortellinger.

Keep us updated forresten.
Noen som vet hvordan prisnivået er i Serbia, hvordan det er med krim der nede osv?
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Noen som vet hvordan prisnivået er i Serbia, hvordan det er med krim der nede osv?
Vis hele sitatet...
Har en online kompis som jeg har spilla masse spill med over de siste 10 årene. Ting er mye billigere. Han blir generelt sjokkert over lønningene her oppe. Kriminaliteten er ganske høy. Han klarer seg bra etter han starta eget web firma. Sier sjangsen for å bli ranet desverre er noe høyere en hva han foretrekker.
Hva skjer med å etterlate familie/venner osv? hadde jeg ikke tengt på det hadde jeg i dette øyeblikk seilt uten mål og mening nedover en elv i dyp jungel med en feit jonas
Eh, lite gjennomtenkt. Dere vokser opp i Norge, og savnet etter Norge vil komme gradvis. Ikke vits å spare opp så mye penger for noe du blir lei av like fort.
TomC's Avatar
Trådstarter
Lacost .. hvor kommer din innsikt i mine tanker fra??

Har i grunn ikke SÅ mye å etterlate i Norge da jeg ikke har vært mye her siste årene. Har mer familie utenfor landets grenser, enn her. Har selfølgelig venner i norge men føler ikke jeg forlater noen akkurat...
Yo. Er i Thailand nå. Kommet deg ned til kambodsja? Tenkte meg en tur dit om 1-2 måneder. Hvis du har fått starta deg ei sjappe eller noe så hadde det vært fett å tatt turen innom og tatt en øl eller jonas. Hørt de har relativt grei rev der nede og.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Det er tydeligvis mange her som kunne tenkt seg å komme på besøk for å ta en jonas og en kald pils, så kanskje det er noe du kunne leve av? Kjøre igang Thon Hotell, filial Kambodsja? Jeg misunner deg, og har flere familiemedlemmer som har forlatt norge til fordel for bedre klima, noe jeg kunne tenke meg selv. Nå vil jeg gjerne legge til at jeg ikke er misfornøyd med hverken norge, nordmenn eller lovgivning, det er mest klimaet som får meg til å ønske meg laaaaaaangt bort.
TomC's Avatar
Trådstarter
Ja.. drive freak-hotell hadde vært kult..

Kommer nok til Kambodsja i slutten av Mars.. så er du der da kan vi jo alltids treffes..
Kambodsja er ett av de feteste landene i i sørøst Asia. Reist i de fleste landene der nede. Indonesia er litt kult det og. Lovlig med sopp der nede, egene butikker som selger det. Du kommer ikke til og angre. Dessuten er det ganske trygt. Synes det er litt mye 18åringer der og litt for mye alkohol party kultur men sol og sommer hele tiden du kommer ikke til og angre
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Selvom jeg kansje ikke er verdens beste rett skriver eller at Ipaden retter det feil så trenger ikke du flekse med at du skriver så perfekt, skulle likt å sett deg oppnå noe av det jeg allerede har fått til i en alder av 21.

Du er jo ikke smart nok til å skjønne at han la fram tjuepakningen som et eksempel, å så lenge du forstår hva jeg mener samme hvor feil jeg skriver så driter vel jeg i om jeg gjør noen små feil her å der.
Verden er ikke perfekt å det er faen ikke du heller.....
Vis hele sitatet...
Å bruke sigaretter som et eksempel på generelle prisforskjeller er meningsløst med tanke på særavgifter vi har i Norge.

Hva er det du har fått til i en alder av 21 år som er så fantastisk at ingen andre kan klare det?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her jeg bor koster sigaretter 4-5 kr, en øl på besinstasjon 3,50, på bar/disco/resto 7 kr, en big mac meny koster 17 kr. Taksta meteret i taxien starter på 8 kr, Kino 30 kr, en glass cola 1 kr.

Norge har særavgifter på nesten alt.. sigaretter er kansje ikke det best og samligne, men det sier noe om et lands avgiftsnivå og utviklingsgrad...
Sitat av TomC Vis innlegg
Ja.. drive freak-hotell hadde vært kult..
Vis hele sitatet...
Lol. Vi starte Freak-hotell i Kambodsja hvor man dyrker weed i hagen og har alle rusmidler, horer og gambling tilgjengelig. Så kan vi sende alle de som starter disse "Jeg vil bort fra Norge"-trådene dit. Hadde tjent gode penger!
Sitat av tozva Vis innlegg
Spennendes! Skulle gjerne vært med om jeg var 2-3 år eldre.

Selv har jeg planer om å jobbe noen år i Norge, og deretter kjøpe meg en fin leilighet i Spania og flytte dit og leve livet.

Alt for kaldt i Norge, og for lange vinterer. Skal selvfølgelig tilbake hit om sommeren og dra på fjellet og fiske !
Vis hele sitatet...
Dette er hva jeg driver med og! Spart opp en del og leter etter ei leilighet nå Planen var opprinnelig Japan, men endte opp med Spania og Madrid - følge klubben i mitt hjerte.
Sitat av pointdexter Vis innlegg
Her jeg bor koster sigaretter 4-5 kr, en øl på besinstasjon 3,50, på bar/disco/resto 7 kr, en big mac meny koster 17 kr. Taksta meteret i taxien starter på 8 kr, Kino 30 kr, en glass cola 1 kr.

Norge har særavgifter på nesten alt.. sigaretter er kansje ikke det best og samligne, men det sier noe om et lands avgiftsnivå og utviklingsgrad...
Vis hele sitatet...
Det sier egentlig mye mer om generelt lønnsnivå, men det var vel "lite samfunnskritisk og trangsynt" av meg å påstå?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hvordan er det med engelskkunnskapen til folk flest nede i Kambodsja? Det er fullstendig plausibelt å starte et hotell, bare forvent at kunder vil forlange service av deg, er du en serviceperson? Slik jeg har forstått det er Engelsk meget utbredt, om det er slik mister du et konkurransefortrinn. Å spesialisere seg på freaks tror jeg rent statistisk sett er en dårlig ide. De fleste freaks er menn i alderen 20-30 som ikke tjener så altfor grovt, vi er ikke så mange, og neppe nok av oss vil dra å besøke deg. Du må kunne ta inn hvem som helst, så lenge dem oppfører seg og har penger selvsagt.

Det store spørsmålet er jo selvsagt; hva kan du? Hva er du god til? Hvordan kan du lage bedrift av det i Kambodsja?
Personlig har jeg ingen tro på prosjektet ditt, det virker altfor "happy go lucky", men det hadde jo vært dritkult om du beviser at jeg tar skammelig feil i mine forferdelige antagelser.
Sitat av Sio Vis innlegg
Hvordan er det med engelskkunnskapen til folk flest nede i Kambodsja? Det er fullstendig plausibelt å starte et hotell, bare forvent at kunder vil forlange service av deg, er du en serviceperson? Slik jeg har forstått det er Engelsk meget utbredt, om det er slik mister du et konkurransefortrinn. Å spesialisere seg på freaks tror jeg rent statistisk sett er en dårlig ide. De fleste freaks er menn i alderen 20-30 som ikke tjener så altfor grovt, vi er ikke så mange, og neppe nok av oss vil dra å besøke deg. Du må kunne ta inn hvem som helst, så lenge dem oppfører seg og har penger selvsagt.

Det store spørsmålet er jo selvsagt; hva kan du? Hva er du god til? Hvordan kan du lage bedrift av det i Kambodsja?
Personlig har jeg ingen tro på prosjektet ditt, det virker altfor "happy go lucky", men det hadde jo vært dritkult om du beviser at jeg tar skammelig feil i mine forferdelige antagelser.
Vis hele sitatet...
Det er mange freaks i Cambodia. På stranda der i sør er det mange som driver barer. Noen er det 100% trygt og røyke hasj i og. Tror man kan få alt til der nede vist man har litt penger. Lettere en Norge. Må en del til for og bestikke polisen og sånt videre og videre... Lurer på hvordan det er med arbedsvisum der nede? Hvor lenge man kan være der på det.

Kambodja er det perfekte landet vist man er litt deppa, for følelsen der nede er uansett kul...

Man kan få alle til og gjøre alt for seg der nede for en slikk og ingenting.

Mye gatebarn, folk uten armer osv. Pga Pål Pot men det er noe jeg har vent meg fullstendig til etter lange tider på reisefot. :/
TomC's Avatar
Trådstarter
For å prøve å ta det fra toppen..

Engelskkunskapene er dårlig (i Kambodsja) ,men det er absolutt ikke noe konkuransefortrinn hvis du skal drive hotell. Det er nemelig litt for mange andre "hvite" som gjør det samme. Så som jeg har nevnt i en tidligere post er nok ikke det veien å gå med mindre du eller jeg har ett veldig godt konsept.

Og freak hotell og freaks er det MANGE av spesielt i Sihanoukville, som ganesh nevner.

Men det er mange andre ting det ikke er så mye av... Og når det kommer til korrupsjon, ja det er det mye av. Men har fått intrykk av at det ikke er det samme presset som i Thailand når det gjelder å kreve penger for bullshit av folk som driver bar ect. (når det gjelder Thailand, kan det nesten ikke bli værre).

Og ganesh.. var du så fjærn at du ikke så det gikk ann å krysse av for business-visa? Det er faktisk utrolig lett. I utgangspunktet får du da 3md. visum som du på papiret må ut av landet for å fornye (les: korrupsjon). Du får da 12md visa, som kan fornyes (lovlig) i det uendelige for ca. 100$ året.
(det kommer $ ut av minibanken)

og kort til slutt: Er greit å ikke ha trua, håper jeg kan motbevise deg