Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 13169
er det mulig og chippe playstation 3 i dag??
fordi jeg vuderer og kjøpe ps3
Ikke pr. dags dato
Trådstarter
40 0
Hvorfor legger folk ut på fildeling da?
hvis det ikke går?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Det er vel strengt tatt mulig.
Om du leter rundt på google finnes det sikkert walkthrougs til hvordan å gjøre sånt.

Om det er så lurt er en annen sak.
Om du kjøper PS3, modder og oppdaterer systemet (noe som skjer titt og ofte) vil oppdateringen kjenne igjen modifikasjonen og gjøre faenskap. Blant annet stenge deg ute fra playstation network (PSN), ikke kult forresten.

Så: Ja, det er mulig.
Men det er ikke lurt, med mindre du bare skal drive med faenskap uansett og ikke bruke mye tid online.
Vis meg en link med info som faktisk tilsier at en kan chippe PS3 enda, å gjerne en butikk som selger dette produktet.... Dette har jeg aldri hørt om.
Trådstarter
40 0
fant ikke noe...
men enda lurer jeg på hvorfor de legger ut ps 3 spill på nett
http://thepiratebay.org/tor/3893432/...SA.PS3-PARADOX
Sist endret av Birdy1; 20. juli 2008 kl. 01:16.
Som det står i kommentarene til den torrenten du linker til (hvilket egentlig ikke er lov) står det både at folk mener den er fake og at du trenger en iso-loader til ps3, hvilket enda ikke har kommet
Trådstarter
40 0
sorry for link
men jeg leste

You dont need a ISO Loader for paradox PS3 games ... the paradox team found a way to create PS3 ISO's that run like ordinary games.

no modchip, no TIFF exploit, no ISo loader etc.
jeg leste: "IT'S NOT WORKING TO PLAY DOWNLOADED PS3 GAMES. YOU NEED A ISO-LOADER. NO ISO-LOADER IS WORKING FOR PS3 GAMES - YET!"

Ikke at jeg vet så altfor kjent innenfor ps3-området, men jeg er ganske sikker på at det ikke har kommet noen måte å spille nedlastede spill enda. Da hadde ihvertfall it-avisen vært bomba med nyheter om dette, konsollguiden too
Trådstarter
40 0
ok

men jeg så nettop at det går ann og overføre iso filen til hdd ps3.

Takk for hjelpen
Mye rart som er skrevet her...

PS3 kan pr.idag ikke modifiseres til å spille kopierte spill. Mao, du kan heller ikke legge .ISO filene over på harddisken.

For mer info anbefaler jeg deg å sjekke ut sidene
www.ps3news.com
www.ps3hax.net
Som jeg først antok, å sa....
En har kanskje fått til å rippe selve spillene, men dette hjelper lite da du ikke kan kjøre dem. Jeg googlet en stund, å fant ikke noe annet en at "its comming very soon" angående mulighet til å kjøre spill fra hdd. Tror dog denne tråden var noe gammel, å det var heller ingen kilder de henviste til.
Om du legger en iso fil over på PS3, betyr slettes ikke dette at du kan kjøre den.. Siden når støttet PS3 iso? Og har du noengang prøvd å lage en iso av noe å faktisk KJØRE den ifra disken?

Jeg står på mitt å sier at dette ikke går pr. dags dato. Det hadde vært skrevet opp og ned i mente på ITavisen og 99,99999999999999999999999999999999999% av de andre nettsidene i verden som omhandler IT/Konsoll/Spill.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen updates på dette? Finner ikke noe relevant...
Nei det er ikke noe nytt og nyttig.
Nå skal jeg ikke være en grinebiter, men dersom PS3 blir hacket en dag, så vil du få beskjed om det. Rimelig sikker på at til og med VG/DB publiserer en artikkel om dette. De gjorde det da PSP ble hacket, så dersom PS3 som faktisk har holdt seg rimelig lenge uten å bli hacket blir hacket en dag, vil det bli stor ståhei rundt det.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
G4M3RFR34K 4 L1F3!
Terje2k's Avatar
2 0
For dere så er i tvil på om de går an å chippe playstation 3, her er løsningen, denne siden gjelder alle konsoller:
http://www.mod-chip.com/

Her har dere svaret på alle spørsmål
http://www.mod-chip.com/
Eg tviler på at vi får se noko PS3-modchip som faktisk kan starte backups i nær framtid. Ein ting er å lage ein modchip og si at den er PS3-kompatibel, men det er en anna sak å gjere så den modchip'en faktisk kan boote backups. Chippen på siden du viser til Terje2k sier ikkje noko om at man faktisk kan kjøre backups med denne på PS3.

Ein annen grunn til at PS3'n ikkje er særlig "lukurativ" å chippe enda, er at alle spill kommer på Blu-Ray-plater, og dersom (og når) ingenting vert rippt fra den originale isoen, må man faktisk ha både Blu-Ray-brenner og Blu-Ray-R-plater for å brenne og kunne kjøre spillene, og platene er jo fortsatt ganske dyre (ca 100 kr pr stk). Dette er jo også grunnen til at Nintendo kommer til å lansere en Wii med BluRay, nettopp for å begrense/forhindre piratkopiering.

Eg er selv veldig spent på hvordan dette vil utvikle seg, men kommer ikkje til å chippe min PS3 den dagen en fungerende modchip dukker opp.
Dette fordi: (a) Er livredd for å bricke min PS3 60GB (da den er sjelden) og (b) fordi originale spill tar seg bedre ut i hylla, og gjev meg eit annet forhold til produktet enn en brent backup (har over 20 stk originaler kun til denne konsollen).
Sist endret av han_som_reiste; 26. november 2009 kl. 07:54.
Sitat av han_som_reiste Vis innlegg
Eg tviler på at vi får se noko PS3-modchip som faktisk kan starte backups i nær framtid. Ein ting er å lage ein modchip og si at den er PS3-kompatibel, men det er en anna sak å gjere så den modchip'en faktisk kan boote backups. Chippen på siden du viser til Terje2k sier ikkje noko om at man faktisk kan kjøre backups med denne på PS3.

Ein annen grunn til at PS3'n ikkje er særlig "lukurativ" å chippe enda, er at alle spill kommer på Blu-Ray-plater, og dersom (og når) ingenting vert rippt fra den originale isoen, må man faktisk ha både Blu-Ray-brenner og Blu-Ray-R-plater for å brenne og kunne kjøre spillene, og platene er jo fortsatt ganske dyre (ca 100 kr pr stk). Dette er jo også grunnen til at Nintendo kommer til å lansere en Wii med BluRay, nettopp for å begrense/forhindre piratkopiering.

Eg er selv veldig spent på hvordan dette vil utvikle seg, men kommer ikkje til å chippe min PS3 den dagen en fungerende modchip dukker opp.
Dette fordi: (a) Er livredd for å bricke min PS3 60GB (da den er sjelden) og (b) fordi originale spill tar seg bedre ut i hylla, og gjev meg eit annet forhold til produktet enn en brent backup (har over 20 stk originaler kun til denne konsollen).
Vis hele sitatet...
Problemet med wii er at når de har fått fingern ut av ræva (etter hva jeg har lest kommer dette på nestegen nintendokonsoll) så har sikkert brennbare blurayplater droppet betraktelig i pris.
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har noe nytt å komme med her?
Veit det er USB Chip på markedet nå, men ikke helt sikker på hvordan den fungerer.
Gjør den at PS3 kan spille brente spill, eller at du kan dra over spillene på harddisken?
Den har hvertfall mulighet til å spille spill fra ekstern harddisk koblet i en av USB inngangene på PS3en.
Sitat av Isbiten Vis innlegg
Den har hvertfall mulighet til å spille spill fra ekstern harddisk koblet i en av USB inngangene på PS3en.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker på dette?
Har du selv testet det?

Hadde vært fint med navn på en Chip som noen har erfaring med