Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  244 16161
Sitat av tull

Marioparty slippes i dag. Det ultimate multiplayerspillet fra Nintendo gjennom alle tider. Skal anskaffe det snarest, så kan jeg evt komme med en tilbakemelding om det er gudd shit.
Vis hele sitatet...
Sikker på det? IGN:

Release Date:
US: May 29, 2007
Japan: December 31, 2007
Europe: December 31, 2007
Australia: December 31, 2007

Du tenker ikke på Super Paper Mario, da?
nei tenkte på mario party 8.
jeg må bare beklage, jeg er blitt feilinformert.
ifølge nintendo norge sine sider var release innen mars.
de har nå oppdatert siden og satt den under gruppen "spill uten fast lanseringsdato"

you are right, i am wrong
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva skjer med at det enda ikke har kommet flere leveranser av Wii? Iallefall ikke på elkjøp der jeg bor. Har gavekort der, så venter med å kjøpe Wii til den kommer dit.

Noen som har formeninger om Wii kommer til å droppe i pris i nærmeste fremtid eller ei?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Leveranser av Wii i Norge? Aldri hørt om...? Siste oppdatert leveringsdato for meg er nå satt til 31.05.07 etter uttallige utsettelser. Forventer at det blir utsatt ytterligere, selvom jeg var nummer 20 og noe i køen forrige gang jeg ringte for å høre nå i slutten av mars.

Bestillte fra komplett 08.12.06
Rart at det tar så forbanna lang tid. Wii har jo hatt releasedate for lengesiden. Burde jo kunne klare å sende ut nok konsoller til markedet nå.
Sitat av Raymond
Rart at det tar så forbanna lang tid. Wii har jo hatt releasedate for lengesiden. Burde jo kunne klare å sende ut nok konsoller til markedet nå.
Vis hele sitatet...
Word on the street sier at de holder tilbake konsoller til det faktisk er noen nye titler ute som er verdt å kjøpe. Per april er det jo 1, Super Paper Mario. Eneste problemet er at det bare er kommet i USA/Japan
Da har jeg gjort det meste ut av Wii'en min. Jeg installerte Cyclowiz for nærmere 24 timer siden, og den funker som faen - jeg har nå flere spill enn jeg noensinne vil få tid til å spille. I tillegg har jeg bestilt decals (til konsoll og kontrollere) fra DecalGirl.com og kjøler fra modnet.no

I've pimped my Wii!
Sitat av charz0r
Da har jeg gjort det meste ut av Wii'en min. Jeg installerte Cyclowiz for nærmere 24 timer siden, og den funker som faen - jeg har nå flere spill enn jeg noensinne vil få tid til å spille. I tillegg har jeg bestilt decals (til konsoll og kontrollere) fra DecalGirl.com og kjøler fra modnet.no

I've pimped my Wii!
Vis hele sitatet...
Jeg kommer nok til å modde Wii'en min selv når jeg får kjøpt den, men vet ikke helt om jeg tør. Vurderte det samme med GC, men har alltid vært redd for å ødelegge noe. Nå som konsollen er koblet opp mot internett kan jo Nintendo lett finne på å lage en update som gjør konsollen ubrukelig ved installert modchip, eller tar jeg feil her?
Om du skal modde den kan du kjøpe deg wiikey. sitter å venter på en sånn akkurat nå. ^^

Det som er litt kjipt er at wiimoten min streika plutselig for litt siden. Den vil ikke reconnectes eller noe. :/
Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Sitat av Raymond
Jeg kommer nok til å modde Wii'en min selv når jeg får kjøpt den, men vet ikke helt om jeg tør. Vurderte det samme med GC, men har alltid vært redd for å ødelegge noe. Nå som konsollen er koblet opp mot internett kan jo Nintendo lett finne på å lage en update som gjør konsollen ubrukelig ved installert modchip, eller tar jeg feil her?
Vis hele sitatet...
Du tar feil, det er en drivemod og derfor kan ikke operativsystemet til Wiien finne ut at du har moddet den.
Er det noen av chippene som støtter å spille av brente NES/SNES/N64 spill? Er uaktuelt å betale for de gamle spilla, spesielt når jeg som oftest har betalt for de beste en gang.
Nei, er ingen måte å spille backups av Virtual Console spill. Chippene er kun drive mods. Og Wiien tillater ikke å spille av VC spill fra andre plasser enn det interne minnet.
For å si det enkelt, så kan chippene bare brukes til å spille backups av wii, og GC spill.
Sitat av Raymond
Er det noen av chippene som støtter å spille av brente NES/SNES/N64 spill? Er uaktuelt å betale for de gamle spilla, spesielt når jeg som oftest har betalt for de beste en gang.
Vis hele sitatet...
Det finnes en del N64 spill som lar seg laste ned og brenne som Gamecube spill, man kan også kjøre homebrew noe som betyr emulatorer til NES og SNES.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Funker dette med f.eks. Zelda: Ocarina of Time? Og må man ha noen ekstra programmer, eller bare brenne dem ut?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vurderer å kjøpe wii spillet sonic til min lillebror som blir 8. Er det noen som har prøvd dette spillet? Er det ideelt for en 8åring? God kvalitet på spillet/spillbarheten ?
Kom forresten over noe kult her en dag, colorwarepc.com har fått Wii på produktlista si:
http://www.colorwarepc.com/products/wiic.aspx
Sitat av NinjaSverre
Nei, er ingen måte å spille backups av Virtual Console spill. Chippene er kun drive mods. Og Wiien tillater ikke å spille av VC spill fra andre plasser enn det interne minnet.
Vis hele sitatet...
Hmm, har hørt at man kan lagre de på minnebrikke, stemmer ikke dette? Isåfall er det jo jævelig kjipt når man fyller opp den lille plassen det er på wii med VC spill, og må slette spill man har betalt for.
Sitat av Raymond
Hmm, har hørt at man kan lagre de på minnebrikke, stemmer ikke dette? Isåfall er det jo jævelig kjipt når man fyller opp den lille plassen det er på wii med VC spill, og må slette spill man har betalt for.
Vis hele sitatet...
Du kan lagre spillene på et SD-minnekort. Om du sletter et spill du har betalt for så kan du laste det ned på nytt uten å betale for det, så mange ganger du vil (til din egen Wii-konsoll).

Piratkopiering av VC-spill er enda ikke mulig, ikke noe jeg har hørt om vertfall.
Sitat av purity
Du kan lagre spillene på et SD-minnekort. Om du sletter et spill du har betalt for så kan du laste det ned på nytt uten å betale for det, så mange ganger du vil (til din egen Wii-konsoll).

Piratkopiering av VC-spill er enda ikke mulig, ikke noe jeg har hørt om vertfall.
Vis hele sitatet...
Så, om det er mulig å lagre spillene på et SDkort, er det mulig å legge de inn på en pc. Og er det mulig så er det jo også mulig å videreformidle spillene?
Går ikke å overføre VC-spill til minnekort. Du får bare en feilmelding om at du ikke har lov.
Sitat av Raymond
Så, om det er mulig å lagre spillene på et SDkort, er det mulig å legge de inn på en pc. Og er det mulig så er det jo også mulig å videreformidle spillene?
Vis hele sitatet...
Om det hadde vært mulig, så er spillene allikevel registrert til din maskin (via et serienr. eller noe ligende), og vil ikke fungere på en annen maskin. Jeg regner også med at Nintendo har mulighet for å sjekke om du faktisk har betalt for spillene du har på menyen din (såfremt maskinen er koblet til nettet).
Sitat av Raymond
Så, om det er mulig å lagre spillene på et SDkort, er det mulig å legge de inn på en pc. Og er det mulig så er det jo også mulig å videreformidle spillene?
Vis hele sitatet...
Man lagrer save-fila til spillene, ikke selve spillet.
Jeg tror Raymon snakker om VC-spill, som lagres på det interne minnet eller på en SD-brikke.
Her er en guide til hvordan man kan bruke GC-homebrew til å spille roms. Man må ha en chip for at dette skal fungere.
Den guiden fungerer utmerket, har brukt den selv. Minuset er selvsagt at man må bruke en Gamecube-kontroller for å spille spillene. Jeg venter spent på noen som gjør det mulig å bruke VC-kontrolleren.
Sitat av purity
Den guiden fungerer utmerket, har brukt den selv. Minuset er selvsagt at man må bruke en Gamecube-kontroller for å spille spillene. Jeg venter spent på noen som gjør det mulig å bruke VC-kontrolleren.
Vis hele sitatet...
Er ikke GC-kontrollern god å spille roms med? Syns igrunn VC kontrollern blir litt bortkasta penger om GCkontrollern funker like bra.
Sist endret av RayMonk; 7. mai 2007 kl. 20:21.
Nei jeg synes VC-kontrolleren er mye bedre å spille gamle spill med, fordi den har et knappeoppsett som minner mye mer om oppsettet til mesteparten av konsollene på VC. Spesielt SNES er genialt med VC-kontrollern.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har fått meg Wii idag, og spiller på en 28" CRT skjerm. Trenger jeg RGB kabel da? Og hvilke spill bør jeg kjøpe?
Du trenger egentlig bare bry deg om Zelda foreløpig.. Jeg har stort sett alle spillene, og det er kun Zelda jeg ville betalt penger for.. (har brente spill om du ikke tok den)..

Kos deg med Zelda, og vent på Paper Mario og MarioKart.
Går det an å chippe Wii??
Sitat av SkyLine
Går det an å chippe Wii??
Vis hele sitatet...
Les tråden, det er nevnt flere ganger. Men kort svar: JA!.
Hvordan da? Er det dyrt?
Sitat av SkyLine
Hvordan da? Er det dyrt?
Vis hele sitatet...
Det er bare å trykke på en av sidetallene nede i høyre hjørnet, eller pilen som peker til venstre. Du kan også bruke søkefunksjonen på menyen på toppen av forumet. Og best av alt, det er ikke dyrt... det er faktisk GRATIS!
master namer
elodin's Avatar
Sitat av SkyLine
Hvordan da? Er det dyrt?
Vis hele sitatet...
Ser du ikke hva han skriver? Det er nevnt flere ganger i tråden.
Er også en egen tråd om det: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=79598
Hørte fra en kamerat at det var mulig å brenne noen spill å spille dem uten chip. Noen som vet om det faktisk går og har prøvd det?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk Wii på fredag, spillte det i flere timer, sikkert 4-5. Dritgøy! og det var bare Wii Sport
Noen som kan si flere spill som er verdt å kjøpe, bortsett fra Zelda som jeg skal få snart uansett? takk
Mario Strikers Charged er kjempe gøy og anbefales på det sterkeste. Det er også første spillet med muligheten online mulitplayer spilling.
Ahh.. Det skal jeg brennne ut snart.. Har fått chip
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis jeg kjøper Wii-remote og Nunchuk i Kina, vil de da funke på min PAL Wii?
Sitat av SkyLine
Hvis jeg kjøper Wii-remote og Nunchuk i Kina, vil de da funke på min PAL Wii?
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si. Finner du derimot til en billig penge er det jo ikke så mye å tape på å prøve det. Hvis du skulle gjøre dette, si i fra hva resultatet blir.

Btw; Joytech Wii PowerStation er et must hvis dere ikke vil bruke en formue på batterier. Har en selv og den funker som juling.
Jeg kjøpte guling-versjon av Wii play(som ikke fungerte), men Wiimoten funka knall.
Vet du prisen på wiimoter i Kina?
her er nummeret til handy.
2770 3100 5611 5720

legg han til, så har vi noe å gjøre i kveld
Hva er egenskapen til Wii-nummeret, og hvordan finner jeg mitt?