Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3383
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det mye kontroll på "farlige" stoffer på båtene fra Danmark til Norge? Hva er noenlunde trygt å ha med seg opp over grensen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det mye kontroll på "farlige" stoffer på båtene fra Danmark til Norge? Hva er noenlunde trygt å ha med seg opp over grensen?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har aldri sett høyere aktivitet enn ved ferjeterminalen i Kristiansand.

I løpet av de siste årene har det vært kontroller med stikkprøver, sluser med narkohund, passkontroll osv. så godt som hver eneste gang jeg har reist mellom Norge og Danmark.

Skal du ha med deg noe så må du være litt lur og det må ikke være snakk om for store mengder heller.
En tier med seig og god hasj klarer man alltids å lure med seg hvis man pakker den inn i plast, smelter den ved hjelp av kroppsvarmen og former den til å passe mellom tunga og kjeven.
Blir du stoppet i kontroll og ledet inn på rommet hvor du skal undersøkes så svelger du bare klumpen før de rekker å undersøke munnen din.
Anonym bruker
"Oppblåst Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok selv en tur fra bergen til hirtshals for en ukes tid siden. Var ikke en eneste toller å se. Eneste var når jeg kom ut av ferga på kaia, så sto det noen tollere, men de var opptatt med noe annet. Ingen passasjerer ble stoppet. Vertfall ikke av de som gikk forann meg.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kom til Langesund (Telemark) fra Hirtshals i dag. Stappfull båt, men jeg så ingen tollere da jeg kjørte i land.

Har blitt stoppet noen ganger for en del år siden, men da var jeg ung mann alene i litt sliten bil. De siste årene har jeg kjørt med kone, barn og typisk ferieoppakning i stasjonsvogna. Da blir man så og si aldri stoppet. (Men da har jeg heller ikke hatt med noe ulovlig, bortsett fra kanskje litt ekstra øl og sigg.)
Vil tro at enslig mann til fots eller i bil har mye større sjanse for å bli stoppa.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kunne tenkt meg å ha med meg litt 2cb bare. Vet ikke om jeg tør å ta sjansen
Ja det er mye kontroll, og det brukes også hunder nå og da. Risikoen får du selv vurdere, men personlig tenker jeg nok at det ikke er verdt det.

Det blir vel så enkelt at du må vurdere om du er villig til å ta straffen om du blir tatt. Om du greit takler bot og alt annet som kommer din som følge av bust så er det vel greit nok. Om ikke så er kanskje ikke smugling av stoff noe du bør satse på?
Sist endret av random67489; 2. juni 2019 kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Opplevde kontroll i Oslo etter tur til København. Hadde med litt hasj (4-5g) tilbake. Der var det kontroll med bikkje som stod og lukta på alle. Jeg hadde mitt i hånda og slapp det bare diskré ned på gulvet før jeg kom dit tollerne stod. Hunden markerte såklart, men ikke noe problem siden jeg ikke hadde noe på meg.
Sist endret av venstrehook; 3. juni 2019 kl. 16:44.
En kjenning av meg som har tatt med seg mye rart og aldri blitt stoppa gjør som følger : Når han skal gå av båten går han etter den mørkeste mannen han ser. forbi tollerne. Har ikke tall på hvor mange ganger karen i front har blitt huka inn sier han. Om det skyldes rasistiske tollere eller ikke er en annen diskusjon.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av random67489 Vis innlegg
Ja det er mye kontroll, og det brukes også hunder nå og da. Risikoen får du selv vurdere, men personlig tenker jeg nok at det ikke er verdt det.

Det blir vel så enkelt at du må vurdere om du er villig til å ta straffen om du blir tatt. Om du greit takler bot og alt annet som kommer din som følge av bust så er det vel greit nok. Om ikke så er kanskje ikke smugling av stoff noe du bør satse på?
Vis hele sitatet...
De har kamera der de følger med på så er nok ikke bare å satse på det den taktikken.

Munnen kan funke. Måtte gomlw et egg med svart kshmir på Øresund broen rett før jul i 2009.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Beron Vis innlegg
En kjenning av meg som har tatt med seg mye rart og aldri blitt stoppa gjør som følger : Når han skal gå av båten går han etter den mørkeste mannen han ser. forbi tollerne. Har ikke tall på hvor mange ganger karen i front har blitt huka inn sier han. Om det skyldes rasistiske tollere eller ikke er en annen diskusjon.
Vis hele sitatet...
Det der er en myte..
Men det er fullt mulig å spotte potensielle kandidater for en tollinspeksjon så det kan funke.
Men som regel stiller de mannsterke opp så det er sjeldent du slipper unna bare fordi de har mye å gjøre.

Det er ekstremt mye kontroll på havna i kr.sand, utenom høysesongen kan det være tomt for tollere en gang i blant på ankomstene rundt midnatt på ukedagene (da stopper de uansett bare vietnamesere som reiser opp og ned for å selge kvota)og på onsdagene er det jo student dag så da er det også ofte tollere.
De har veldig ofte hund.
Og den mobile skanneren for lastebiler.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er det på grenseveiene over Sverige? Man blir vel gjerne ofte stoppet, men er vel sjeldent de kommer med hund med mindre du virker mistenktelig?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er det på grenseveiene over Sverige? Man blir vel gjerne ofte stoppet, men er vel sjeldent de kommer med hund med mindre du virker mistenktelig?
Vis hele sitatet...
Det er nok hunder også der helt random. Du kan rett og slett aldri vite hvor bikkjene dukker opp eller når det er større kontroller.
Vil en narkohund markere på små kvanta lsd eller sopp?
Sitat av Miss Curious Vis innlegg
Vil en narkohund markere på små kvanta lsd eller sopp?
Vis hele sitatet...
Nei, men husk tollere er flinke til å se på kroppsspråk til folk om de er nervøse/stressa. Og har du hatt noe røykings eller noe i klær/veske eller lignende kan hunden lukte det.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg bodde på sørlandet var det alltid mye kontroller i kr.sand!Alltid blitt dradd inn til siden å hatt for mye men sakt jeg har 2-3brett for mye øl,uten problemer.Hadde med meg en hestevogn å hest som var kjøpt i danmark engang å ketamin de gikk aldri inn i hestevogna fordi hesten var redd å stressa etter båtturen,Så ble kun fortolling å videresendt til mandal.Eneste gang det ikke har blitt full sjekk,da jeg har ting på rullebladet..
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Jeg er mer nervøs når jeg er nykter og ikke har noe på meg da blir jeg aldri stoppet.

Bor stoppet en gang i Kristiansand. Da ville tollerne absolutt finne noe på meg. Bikkja ble tvunget på meg og løftet opp og ned etter meg. Ingenting interessant. Skulle få gå så begynner tollerne å spørre hvorfor vi reiser med båt på onsdag.

Da kjente jeg temperamentet kokte og politi folkene løp inn og roet ned situasjonen.

Da vell noe slik som "det tror jeg du kan gi ganske faen i", jeg reiser med båt akkurat når det passer meg. Er dette et avhør så får du sikte meg med noe, men det her finner jeg meg ikke i" da fikk jeg gå.

Da jeg kom hjem fant en klippspose med hans som Hdde vært i vaskemaskinen i baklommer. Så var kanskje derfor de stresset sånn. Gled for jeg reagerte som jeg gjorde og ikke ble stående å jatte med dem og den posen falt ut eller noe.

Hadde reise inn og ut sammen dag og visste ikke om den posen, men det hadde vært vanskelig å forklare.

Å smugle inn til Kristiansand er idiotisk nå som gående passager. Det er altid narko hunder ser og toll kontroll.

Patruljen legger det inn i rutinen og det er svært sjeldent politiet ikke står der og ønsker deg velkommen hjem igjen.

Er 100 folk som smugler der, spesielt eldre alkoholikere med tunge poser og trille vog,n, men ser ikke ut som om det er det de leter etter