Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 11411
Har problemer med å koble til PS2-en til en ny TV... Har vært rundt på diverse elektronikkbutikker for hjelp, men har fått beskjed om det ikke er mulig.

Fra PS2 er det jo standard kompositt(?)-kabel, tredelt (gul, hvit og rød).

Inngangene TV-en har, er:
VGA
AV-adapter
CMP-adapter
SPDIF
Og ca tusen HDMI-innganger.

Den har ikke SCART-inngang. Eller minijack-inngang. Og det er for sent å få bytta inn TVen til en med et mer fornuftig utvalg innganger. Er det mulig å få kobla PS2en til på en eller annen måte?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
En TV som ikke har scart _eller_ kompositt inn ? Spesielt, hvilken TV er det snakk om ?
Ces
Trådstarter
4 0
Takk for raske svar!

Det er snakk om en Sandstrøm 46", husker ikke modellnavn/nr. Kjøpt for ett og et halvt år siden.

Visste ikke at det finnes SCART-til-HDMI, Så jeg kan gjøre på denne måten:

først bruke kompositt-til-SCART-adapter, så bruke et SCART-til-HDMI adapter? Er det mulig å bruke to adapter samtidig?

Men det fins ingen andre måter? Det adapteret var litt i overkant dyrt...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ser kun en 46" på sandstrøms hjemmesider, denne har scart inn.
Det ebay settet jeg linket til kommer på rett over 400 kr og da har jeg tatt med frakt og eventuell moms.
Ces
Trådstarter
4 0
AtXbYeA - min er en gamlere modell fra 2010.

Per-ulv - 400 er mer overkommelig, men ikke før juli-lønninga dessverre. Men takk Blir sikkert denne hvis det ikke fins noe billigere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
litt eldre løsning, men husker jeg måtte gjøre dette da jeg hadde PS1.

http://www.amazon.com/RFU-Adapter-Mo...8606854&sr=1-1

er ikke like dyr som de andre, den kommer på ca 10$ med frakt etter hva jeg ser (ca 60kr).
Om det blir noe tap av kvalitet må nesten noen andre svare på, siden det er jeg ikke sikker på :/
Sist endret av bianchi_89; 2. juni 2012 kl. 05:23.