Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1466
Jeg har brukt Mr Muscle vindusvask på dataskjermen min. En LCD-skjerm på en bærbar datamaskin. Fungerer dette? Jeg er redd det har kommet striper (ikke riper) på dataskjermen etter dette. Hva synes dere?/ Hva tror dere?
Du har jo allerede prøvd, så du burde vel vite bedre enn noen annen her om det funker? oO
F*** MSIE
Trådstarter
8 1
Vil det gjøre skade på dataskjermen min eller ikke?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Jeg tror det er effektivt, veldig effektivt. Det er jo flytende krystall skjermen er laget av, men ville ikke brukt Mr. Muscle til vanlig. Tror det er skadelig over lang tid og at skjermen din liksom "etses opp". Bruk heller brillepuss, det fungerer faktisk utmerket! Du kan også bruke microfiberklut, men det virker ikke like godt som brillepuss. Selv om brillepuss egentlig er microfiber, da.
F*** MSIE
Trådstarter
8 1
jeg har brukt det på to pc-er nå: en Toshiba Satellite fra 2000 og en Apple iBook fra 2002.

og begge har fått striper på dataskjermen.

Jeg brukte Mr.muscle på en Mikrofiberklut, og da fikk jeg disse stripene. Toshibaen hadde også en slags rød farge på skjermen, men det ha ingenting med Mr Muscle å gjøre.

Når jeg tok bittelitt vann på kluten, så skjedde det akkurat det samme som skjedde med Mr. Muscle. Striper på skjermen. Jævlig irriterende.
Sitat av Fandens Oldemor Vis innlegg
jeg har brukt det på to pc-er nå: en Toshiba Satellite fra 2000 og en Apple iBook fra 2002.

og begge har fått striper på dataskjermen.

Jeg brukte Mr.muscle på en Mikrofiberklut, og da fikk jeg disse stripene. Toshibaen hadde også en slags rød farge på skjermen, men det ha ingenting med Mr Muscle å gjøre.

Når jeg tok bittelitt vann på kluten, så skjedde det akkurat det samme som skjedde med Mr. Muscle. Striper på skjermen. Jævlig irriterende.
Vis hele sitatet...
Det er mikrofiberklutene som lager riper, ikke Mr muscle.

På jobben bruker vi

http://www.jensenco.no/admin/nylonvask/nylonvask_lo.jpg

og mykt tørkepapir til rengjøring av skjermer, veldig effektivt og billig.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Jeg er ganske sikker på at Mr Muscle ikke er det optimale valget når det kommer til skjermrensing. Personlig bruker jeg JIF Universal Vindusrens til alt av rengjøring av overflater og skjermer, og det funker ganske flott.
Funker ikke bare vanlig husholdningspapir og vann? Hvorfor bruke kjemikalier? Kommer vel ikke stekefett og sånt på en skjerm. Skjermen min har jeg tørket 2 ganger på 4 år.
Sist endret av Taurean; 12. mai 2012 kl. 13:39.
HøyRisiko Psykopat
moren min har også vasket med noe som ikkje skal brukes på skjermer,
den har store skjolder på hele skjermen,.
Det viser veldig tydelig når ser på film og tv ellers....

Edit: har vasket den med skikkelig skjermrens mange ganger, men det hjelper ingenting.
Sist endret av OlaWaagen; 12. mai 2012 kl. 13:41.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at Mr Muscle ikke er det optimale valget når det kommer til skjermrensing. Personlig bruker jeg JIF Universal Vindusrens til alt av rengjøring av overflater og skjermer, og det funker ganske flott.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker JIF Universal vindusrens til all rengjøring jeg. Bortsett fra vinduer da.. Der bruker jeg såpe, salmiakk og vann + avispapir.
F*** MSIE
Trådstarter
8 1
Jeg vet ikke hva det kalles. Men det er kommet noen rare striper. Det er [COLOR="Red"]IKKE[/COLOR] riper men jeg vet ikke hva det kalles.
Hvorfor ikke bruke AM skjermrens eller lignende? Fungerer svært bra, er skånsom mot skjermen og en pakke til 100 kroner holder i årevis. Ville IKKE brukt JIF, Mr. Muscle eller lignende.
Sitat av Fandens Oldemor Vis innlegg
Jeg har brukt Mr Muscle vindusvask på dataskjermen min. En LCD-skjerm på en bærbar datamaskin. Fungerer dette? Jeg er redd det har kommet striper (ikke riper) på dataskjermen etter dette. Hva synes dere?/ Hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Brukte du sandpapir til å tørke med?
The Nerdrager
The troll is strong in this one!
Ta bilder. Det høres jo litt ut som du har to maskiner med feil på skjermen, som du tilfeldigvis også har vasket med Mr Muscle.