Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 13427
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Hei. Har lenge fått opp en feilmelding etter jeg spiller en stund om at jeg er blitt koblet av internettet på PS3'en og at det er en DNS-feil. Da må jeg enten skru av PS3'en eller søke etter internettet og alt det på nytt igjen. Men uansett hvilket av alternativene jeg velger skjer det samme igjen ikke lenge etterpå.

Noen som har hatt lignende problemer eller vet hvordan man kan få fikset det?

Er koblet til trådløst (har ikke tilgang til å bruke kabel), har en D-Link DIR-652 router.

Og bare så det er sagt så har jeg allerede prøvd å google det og lett gjennom utallige linker og prøvd å fikset det, bare så det er sagt.
Dns feil bruker som regel å komme fra selve routeren eller "veggen" selv!
har ofte hatt dns feil på data og ps3, og det er bestandig selve "leverandøren" som er fucka!

Skjer dette når du sitter på laptop også?
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Nei, har alltid internett på alle andre enheter. Er bare PS3'en det skjer med.
Høres veldig rart ut.

Jeg vil anbefale deg å på en eller annen måte prøve å få koblet opp med kabel, komme deg nærmere routeren, prøve playstationen en annen plass kanskje (ta den med til en kompis eller noe) eller noe slikt - og om det ikke funker da, så kan du prøve å restore playstation til fabrikk instilling?

Funker ikke det, så får du sjekke hvor lenge du har igjen av garanti perioden på playstationen din :P
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
som sagt har ikke tilgang til kabel.. men kan få prøvd å ta den med et annet sted, men tenkte at det måtte jo finnes en eller annen løsning på dette. Er jo helt latterlig. Den ble kjøpt 7. Januar eller noe sånt.
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
som sagt har ikke tilgang til kabel.. men kan få prøvd å ta den med et annet sted, men tenkte at det måtte jo finnes en eller annen løsning på dette. Er jo helt latterlig. Den ble kjøpt 7. Januar eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
7 Januar i år? om du er absolutt sikker på at problemet ikke kommer fra selve "veggen" eller ruteren.. Så anbefaler jeg deg å bare trille den tilbake til sjappa og få ny! Problem solved= )
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er jo bortimot det mest hjerneskadede forslaget jeg har hørt sålangt i år her inne, dns-problemer er ikke hardwarerelatert.

Trolig mer relatert til dårlig kommunikasjon over trådløst og\eller at routeren din suger balle.

Unofficial fiks her http://www.community.eu.playstation....02/m-p/7903885

Bruk gjerne norske DNS-servere istedet da, f.eks 195.159.0.100 \ 200 eller googles dnser, 8.8.8.8 8.8.4.4
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Har prøvd DNS-serveren som er oppgitt på linken før, og det har ikke funket. Men prøvde med den norske, og det har funket så langt. Forhåpentligvis blir det ikke flere problemer. Tusen takk for hjelpen.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Er jo bortimot det mest hjerneskadede forslaget jeg har hørt sålangt i år her inne, dns-problemer er ikke hardwarerelatert.

Trolig mer relatert til dårlig kommunikasjon over trådløst og\eller at routeren din suger balle.

Unofficial fiks her http://www.community.eu.playstation....02/m-p/7903885

Bruk gjerne norske DNS-servere istedet da, f.eks 195.159.0.100 \ 200 eller googles dnser, 8.8.8.8 8.8.4.4
Vis hele sitatet...
Åja, visste ikke at det var kult å kalle folk for hjerneskadde! =D

JEG, bor i en hybel internat, med maaange andre folk som deler samme linje. Hver gang det popper opp at det er en dns feil, så er det routerene/switchene nede i gangen som er fucka - og en time etter, står det en IT-mann der og jobber.

Beklager at jeg syntes å kjenne igjen situasjonen op var i, og postet det jeg trodde det var - og i mine tilfeller, bestandig har vært.

Sitat av Bassalf Vis innlegg
Dns feil bruker som regel å komme fra selve routeren eller ...)
Vis hele sitatet...
Bruker som regel, u see? og du skriver på en måte at det ikke er en hardwarefeil, og så bortsett fra om at det er routeren din som suger balle - ergo en hardware feil?
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Fortsatt samme feil. Etter 10-30 minutt fra hver gang jeg logger på får jeg DNS-feil. Som oftest 80710102 men av og til 8002AD23.. Har prøvd med forskjellige DNSer men funker dårlig.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Fortsatt samme feil. Etter 10-30 minutt fra hver gang jeg logger på får jeg DNS-feil. Som oftest 80710102 men av og til 8002AD23.. Har prøvd med forskjellige DNSer men funker dårlig.
Vis hele sitatet...
Prøv å bytte kanal på det trådløse aksesspunktet, eventuelt sett DNS-serverne på aksesspunktet \ routeren kontra på PS3'en.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg hadde samme problemet helt til istad.. Jeg tok og satte fast ip på PS3'n, og skrev inn DNS'n jeg fikk fra routern. Og vips.. Så funket det Spillt ca en time nå, og ingenting skjedd..