Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 10102
Hei. Jeg her prøvd å finne ut dette av meg selv, men finner ikke noe svar etter googling.
(Maybe just I suck?)

Finnes det noen utsalgssteder for Alienware i Norge?

Vurderer å anskaffe meg en, siden jeg skal bruke min nye bærbare PC til gaming.
Kan jo bestille fra USA, men tror ikke det er noe lønnsomt med tanke på frakt og toll. Og det ser i tillegg ut som at Alienware ikke leverer til Norge(??).
Snart?

Til tross for tidligere avkreftelse av ryktene, er det nå likevel offisielt annonsert at Dell faktisk kjøper Alienware.
Vis hele sitatet...
Tror på Dell-effekten
- Vi tror Alienware vil ha store fordeler av Dells globale leverandørkjede og operasjonelle effektivitet, sier selskapets adm. dir. Nelson Gonzales i en pressemelding.
Vis hele sitatet...
Kilde.
Du kommer ALDRI til å få kjøpt en AlienwarePC fra forhandler i Norge.
De sender til deg fra USA om du vil.

Ikke lønnsomt på noen måte.
Sitat av Goophy
Du kommer ALDRI til å få kjøpt en AlienwarePC fra forhandler i Norge.
De sender til deg fra USA om du vil.

Ikke lønnsomt på noen måte.
Vis hele sitatet...
Nei det er nok ikke særlig lønnsomt, men hvor i Norge kan jeg få kjøpt en bærbar PC som er tilegnet gaming?
Anyone?
JetCarrier.no har vel ikke så pisse dyr frakt fra USA vel?
Sitat av Popp
JetCarrier.no har vel ikke så pisse dyr frakt fra USA vel?
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke, men Tollen er gjerrige som fanden selv.....
Sikker på at du ikke vil spare på det, nå som dollarkursen er så drita lav?
Sitat av illuSiOn^
Nei det er nok ikke særlig lønnsomt, men hvor i Norge kan jeg få kjøpt en bærbar PC som er tilegnet gaming?
Vis hele sitatet...
Dell har en med to skjermkort ihvertfall.
XPS M1730.

Bjølg, husk at du mister all reklamasjonsrett samt garanti trolig ikke gjelder.
Sist endret av Goophy; 23. oktober 2007 kl. 22:39.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av illuSiOn^
Nei det er nok ikke særlig lønnsomt, men hvor i Norge kan jeg få kjøpt en bærbar PC som er tilegnet gaming?
Anyone?
Vis hele sitatet...
http://multicom.no/SystemConfigurato...19714;c:100561
Sitat av Bjølg
Sikker på at du ikke vil spare på det, nå som dollarkursen er så drita lav?
Vis hele sitatet...
Vil nok tro at alt i alt er det å spare på det med dagens dollarkurs, jeg handler iallefall mye fra USA for tida
du kan fint kjøpe gamer laptop her i norge også, asus og acer sine laptoper tror jeg er rimelig kraftig, iallefall asus.
her er noen phets fra asus: http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10623 prisen på den dyreste er vel litt drøy tough. ellers har du jo XPS (?) laptopene fra dell.
Sist endret av Spelly; 23. oktober 2007 kl. 22:52.
Aldri aldri kjøp en Acer maskin, i hvertfall ikke om du lar være å kjøpe fra usa fordi du mister garanti/reklamasjonsrett. Acer har universets dårligste service. Basta.
Om du absolutt er ute etter og bestille deg en Alienware pc, så skal det være mulig etter hva jeg sist sjekket og bestille ifra http://www.alienware.co.uk.

Prisen er dog noe dyr, men du har hvertfall muligheten mener jeg.

Evt så går det jo ant og prøve og sende mail til dem, og høre om de kan sende pcen til Norge. Tror ikke de har noe imot dette om du spør pent. Men ville vel igrunn heller valgt en laptop ifra Norge. Grunnen til dette er jo at du betaler en god del for selve merke Alienware.
Sitat av q_Werty
Aldri aldri kjøp en Acer maskin, i hvertfall ikke om du lar være å kjøpe fra usa fordi du mister garanti/reklamasjonsrett. Acer har universets dårligste service. Basta.
Vis hele sitatet...
Må si meg svært enig, har arbeidet med IBM Thinkpad og Acer maskiner i 3 år på Bedriftsøkonomi på VGS...
IBM'ene fikk aldri blåskjerm, var raskere (på tross av litt lavere specs.)...
Sitat av illuSiOn^
Nei det er nok ikke særlig lønnsomt, men hvor i Norge kan jeg få kjøpt en bærbar PC som er tilegnet gaming?
Anyone?
Vis hele sitatet...
Klikk her.

Dell Vostro seriene er ganske bra. Du får ganske bra specs og til VELDIG lave priser. Har ikke en selv men jeg skal kjøpe en før gw 2 kommer.
Sitat av Arath.inc
Dell Vostro seriene er ganske bra.
Vis hele sitatet...
Nei, hold deg langt unna!
▼ ... over et år senere ... ▼
Du kan jo gå på www.alienware.com bla helt ned velg Germany, så velger du på den siden du kommer inn på Sverige, det spare du penger på. Du kan jo spørre AlienWare om og sette på pakken at det skal være 175$ siden det er så dyrt med tollen her, jeg tror de gjøre det. Jeg skal ha en på den måten.

Du kan jo gå på www.alienware.com bla helt ned velg Germany, så velger du på den siden du kommer inn på Sverige, det spare du penger på. Du kan jo spørre AlienWare om og sette på pakken at det skal være 175$ siden det er så dyrt med tollen her, jeg tror de gjøre det. Jeg skal ha en på den måten.
Sist endret av NerdRage; 5. mars 2009 kl. 20:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Må si meg svært enig, har arbeidet med IBM Thinkpad og Acer maskiner i 3 år på Bedriftsøkonomi på VGS...
IBM'ene fikk aldri blåskjerm, var raskere (på tross av litt lavere specs.)...
Vis hele sitatet...
Jeg vil også anbefale HP laptoper. Har brukt en HP pavilion dv5000 is 3 år nå og den fungerer supert, har også brukt en HP compaq på skolen i ett og ett halvt år uten problemer. Jeg har også jobbet i en bedrift hvor de reparerer og selger HP pcer, og jeg har veldig gode erfaringer med å åpne de nye laptopene, blant annet for reparasjon, rensing av vifte eller oppgradering av RAM.
Siden noen dro opp denne gamle tråden må jeg få si: Ikke kjøp AlienWare. Det er 30% image og 70% maskinkraft du betaler for, nesten som fancy apple-produkter. Dell XPS har jeg god erfaring med som rimelige, solide og raske spill-laptops.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg ser at det er en stund siden denne tråden har blitt brukt,,, men Dell.no fantes jo da også!

Dell.no/alienware

Kan bestilles fra Norge også ^^, men ganske dyrt da selvfølgelig.
Jeg bestilte min alienware m15x på dell.no elns
Har ikke lest noe av tråden. Men de selger Alienware PC'er i Kristiansand på Elkjøp megastore
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Goophy Vis innlegg
Du kommer ALDRI til å få kjøpt en AlienwarePC fra forhandler i Norge.
De sender til deg fra USA om du vil.

Ikke lønnsomt på noen måte.
Vis hele sitatet...

dette er vel å ta litt hardt i, med tanke på at de faktisk fører dette som lagervare på f.eks elkjøp du finner også alienware på div nettsider (norske) som www.cdon.no og www.netshop.no
Vet ikke om det er nevnt, men ASUS har meget gode gaming maskiner.
Sitat av eirik4991 Vis innlegg
dette er vel å ta litt hardt i, med tanke på at de faktisk fører dette som lagervare på f.eks elkjøp du finner også alienware på div nettsider (norske) som www.cdon.no og www.netshop.no
Vis hele sitatet...
Vel, så er det 5 år siden han skrev dette da
Dette er en veldig god gamingmaskin! Vet ikke budjsettet ditt, men er anbefalt om du vil ha en gaming bærbar. Bedre gaming laptop finner du ikke.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756533
Sitat av eirik4991 Vis innlegg
dette er vel å ta litt hardt i, med tanke på at de faktisk fører dette som lagervare på f.eks elkjøp du finner også alienware på div nettsider (norske) som www.cdon.no og www.netshop.no
Vis hele sitatet...
Gratulerer med tidenes nekro som første innlegg! I 2007 kunne man se _langt_ etter å få Alienware fra forhandler.
Sitat av Alger Vis innlegg
Bedre gaming laptop finner du ikke.
Vis hele sitatet...
Jo. Bedre og billigere.

http://www.multicom.no/Kunshan-P150E...0561/p10619558
Old thread, men jeg kjøpte min norske alienware PC i fjor.
Den norske alienware siden finner du her
The Nerdrager
IBM er definitivt verdt det. Høy byggekvalitet og mye for pengene. De er kanskje litt mer "solide", men har ikke fått inn mange IBM maskiner her som har blitt defekte på jobb.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Vel, så er det 5 år siden han skrev dette da
Vis hele sitatet...
Det stod jo "ALDRI" med store bokstaver, så man kan trygt si han tok feil ;-)
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Nei det er nok ikke særlig lønnsomt, men hvor i Norge kan jeg få kjøpt en bærbar PC som er tilegnet gaming?
Anyone?
Vis hele sitatet...
http://www.hardware.no/artikler/diss...-gamere/110455

Boop.
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Hei. Jeg her prøvd å finne ut dette av meg selv, men finner ikke noe svar etter googling.
(Maybe just I suck?)

Finnes det noen utsalgssteder for Alienware i Norge?

Vurderer å anskaffe meg en, siden jeg skal bruke min nye bærbare PC til gaming.
Kan jo bestille fra USA, men tror ikke det er noe lønnsomt med tanke på frakt og toll. Og det ser i tillegg ut som at Alienware ikke leverer til Norge(??).
Vis hele sitatet...
De selger faktisk alienware på Sandvika storsenter, på Lefdal. Mer vet jeg ikke Nå vet jeg heller ikke hvor du bor så, lykke til med letingen!
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men mener de selger alienware på utvalgte elkjøp og lefdal butikker
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Til flere av brukerne i denne tråden:

Over brukernavnet til posteren i innlegget kan man se når et innlegg er postet. SJEKK når innlegg er postet.

EDIT:
Sitat av AndyCandy Vis innlegg
Har ikke lest noe av tråden.
Vis hele sitatet...
Sitat av Alger Vis innlegg
Vet ikke om det er nevnt,
Vis hele sitatet...
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Nå har ikke jeg lest hele tråden
Vis hele sitatet...
Er virkelig 1,5 sider med innlegg ikke lengre enn 3 linjer så mye å lese?
Sist endret av Buddapower; 22. august 2012 kl. 12:51.
vet ikke om noen har skrevet det før nå, men ihvertfall så har jeg sett en bærbar ("bærbar") og en stasjonær alienware PC til salgs i butikk hos elkjøp og lefdal. Om det er verdt å kjøpe disse vil jeg ikke tro. Kjøp deg heller acer (eller lignende) om du skal ha bærbar.
Sist endret av fotonewbie; 22. august 2012 kl. 12:50.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Til flere av brukerne i denne tråden:

Over brukernavnet til posteren i inlegget kan man se når et innlegg er postet. SJEKK når innlegg er postet.

EDIT:





Er virkelig 1,5 sider med innlegg ikke lengre enn 3 linjer så mye å lese?
Vis hele sitatet...
Haha, så ikke dette før nå men takk. Da var det jo liten vits i å kommentere