Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 490
Hei, har hatt bluescreen i lengre tid nå, men har aldri gjort noe med det da jeg kommer inn på pcen etter 1 minutt igjen, og har ikke orket å undersøke det. Det har vært sånn en stund siden jeg oppgraderte pcen. Har for 2 uker siden oppdatert absolutt ALLE drivere. Da sluttet det, men nå har det kommet tilbake. Brukte WhoCrashed og fikk følgende melding. Nå er det faktisk så ille at jeg får det alt fra 1 gang om dagen til flere ganger i timen. Alle gangene, også før jeg oppdaterte alle drivere har det vært et problem med "ntoskrn.exe" og "ntkrnlmp.exe".

Kode

On Wed 29.08.2012 16:55:03 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\082912-12183-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7F1C0) 
Bugcheck code: 0xA (0x18, 0x2, 0x0, 0xFFFFF800031733F7)
Error: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that Microsoft Windows or a kernel-mode driver accessed paged memory at DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.
Specs:
i5 2500k, ikke overklokket
GTX 560ti 1gb, ikke overklokket
8gb RAM 1600mhz
ASUS P8Z68-V Hovedkort

Alle minidump filer som jeg fant for de som har lyst å hjelpe meg.. (.rar)


Takker for alle som eventuelt gidder å hjelpe meg, blir gal her :S
Sjekk i System Log & Event View om du har fått noen andre feilmeldinger som du kanskje ikke har sett pga. BSOD.

Har du feilmelding fra et program eller driver bare sekunder før maskinen går i BSOD så er det jo selvsagt denne som er problemet.

Vist ikke så tar du en test med Memtest med Memtest86+
og rapporterer tilbake om resultater fra denne testen.
Så ingen andre feilmeldinger der. Hvordan bruker jeg Memtest, bare brenner det på en CD og booter fra CD'en?