Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 668
Jeg og en kompis leier i ei leilighet i et hus som har tre etasjer.
Trådløs nettverk har ikke nok styrke til å nå begge datamaskinene bare det ene rommet.

Vi har begge powerline, men det fungerer jo ikke pga at det er to sikkringsskap i første og andre etasje/tredje etasje og modemet og routern er lokalisert i tredje etasje.

Hvilke metoder kan vi bruke for å få internett I begge rommene? (De er 10-15meter i fra hverandre)
Hvis det står i avtalen at dere skal ha internett så klag til huseieren på at det trengs en kraftigere ruter
Vi vil helst ha kabler og ikke wifi, men hvordan kan vi gjøre det?
Kabler? Tjaa dere kan jo begynne å kjøpe lange kabler. Plugg dem til ruteren å montere dem rundt i huset frem til den når rommene deres. lol
15 meter, selv med noen solide betongvegger burde ikke vært noe problem med en god trådløs ruter.

Nå vet jeg ikke hvor modemet er og hvor du har satt den trådløse ruteren, men vist du kan få internett opp til rommet ditt via en powerline, så kan du kanskje forsøke å sette opp den trådløse ruteren der og slik nå kompisen din som er 15 meter unna ?

Vist ikke så må du kanskje invistere i en god trådløs ruter, kanskje også en ruter som er 5Ghz og ikke 2,4Ghz slik di fleste er, og 2,4Ghz båndet er jo forsøpplet med støy fra andre enheter som bruker dette frekvensspekteret.
Kanskje vurdere en Dual Band ruter ala ASUS RT-N66U, koster jo selvsagt 1500,- men man får jo hva man betaler for, men kompisen din og du må da kanskje invistere i noen nettverks adaptere som funker på 5Ghz.

Vist du har en ruter fra før, hvilken modell og merke er dette ? ... kan jo være at du kan få inn DD-WRT eller tomato på den, da kan du jo maxe ut sendestyrken så kanskje det funker bedre.

Vist ikke så kan jo du og kompisen din kjøpe hver deres Alfa AWUS036H ( 300-400,- pr.stk. fra ebay ) med en 9dB antenne så tror jeg det skal gjøres at dere får inn signal fra den trådløse ruteren ( selv tar jeg inn signal som er over 1km borte ) ... ja å så kan jo AWUS036H brukes i BT5 å da
Skal sjekke mer imorgen har en lang kabel som jeg skal teste.
Takk for svar