Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 5653
Hey!

Hvergang jeg røyker cannabis, så spiser jeg som en hest, ender opp som regel med å ha spist alt jeg har i huset. Har prøvd å spise før jeg røyker, men hjelper ikke, for uansett lyst på noe etterpå.

Selvsalgt er det utrolig morro og digg med munchies, men om man røyker litt ofte, så blir det dyrt etterhvert og de ekstra kilo'ene jeg har lagt på meg på grunn av munchies, dem trenger jeg helst ikke.


Så, noen som har tips?
Sist endret av Dr.Feelgood; 20. april 2011 kl. 20:42.
munche noe sunt ? type frukt eller noe ? elsker selv druer.
Hvis du vil slutte helt og munche må du vel bare ikke kjøpe noe før du røyker. (og ikke labbe 3 mil fordi du får så sykt lyst på etter du har røyka )
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av The Nameless Vis innlegg
munche noe sunt ? type frukt eller noe ? elsker selv druer.
Vis hele sitatet...
Kjop inn druer, melon, epler, appelsiner, mandariner og bananer.
Kutt opp i bedagelige biter og putt pa et fat.

Eller lag en god og sunn middag, gjerne med frukten over som dessert.
Hvorfor spiste du før du røyka? Mye bedre å røyke først og så spise. Det er digg.

Om du har spiser før du røyker kan jeg anbefale tyggis. Driiitdigg.
Lag noen feite iskalde frukt Smoothies, så kan du sitte med sugerøret å smatte..
MAKKA!!! ....neida men støtter den til Sluzzz da smoothie gjerne er svært mettende, og ikke minst snadder Du lager som du selv vil ha. Selv liker jeg bananer i smoothien min
Da jeg jobba mye før så var det et par ganger jeg tok et lite trekk (for å teste det ut) før jeg skulle sove - etter jeg hadde spist 2 pakker nudler. Klarte alltid 2 pakker nudler til etter å ha tatt et par trekk sånn, magan følte som den skulle sprenge ^^

Nei har nok ikke noen gode tips.. annet enn å disiplinere og holde det til èn dag i uka, for eksempel.
munchies er digg da! hahaha, men munch noe sundt drit i feit mat!

// got munchies selv atm
Bare være streng med seg selv det xD Har selv labba nesten ei mil for og få tak i munchies engang :P lol
Som andre sier, vær streng med deg selv. Matkicket kommer nesten alltid, men jeg drikker vann istedenfor.
Som regel glemmer jeg at jeg er sulten etter en liten stund uansett.
Sitat av Lhem Vis innlegg
Bare være streng med seg selv det xD Har selv labba nesten ei mil for og få tak i munchies engang :P lol
Vis hele sitatet...
Edit: Glemte og si at det var i skikkelig regnvær
En to liter med iskrem koster ca 30 spenn og varer ca en uke her i gården..
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
En to liter med iskrem koster ca 30 spenn og varer ca en uke her i gården..
Vis hele sitatet...
høhø, forsvinner raskt på en kveld det.

Men, vil anbefale deg frukt! druer, epler, apelsiner etc. er utrolig forfriskende og deilig!
Ehem, dere må virkelig unnskylde meg moraliseringa, men hvis du røyker såpass mye at du legger på deg av munchiesene burde du iallefall også vurdere hvor mye/ofte du røyker..

.. alternativt, ikke ha så jævli mye mat hjemme
For meg funker det å ta et trekk til, så glemmer jeg munchies og spiller videre.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Hey!

Hvergang jeg røyker cannabis, så spiser jeg som en hest, ender opp som regel med å ha spist alt jeg har i huset. Har prøvd å spise før jeg røyker, men hjelper ikke, for uansett lyst på noe etterpå.

Selvsalgt er det utrolig morro og digg med munchies, men om man røyker litt ofte, så blir det dyrt etterhvert og de ekstra kilo'ene jeg har lagt på meg på grunn av munchies, dem trenger jeg helst ikke.


Så, noen som har tips?
Vis hele sitatet...
Du bør ikke spise før du røyker, hvis målet er å ikke legge på seg for mye / spise for mye...

Røyk gjerne et par jointer før du spiser (hvis økonomien din er så dårlig)...

Bare propp i deg nøtter o.l. ellers bør du kutte ned til nattingser bare / røyk som lomma rekker deg!
Sist endret av Ivar; 22. april 2011 kl. 19:27.
du kan og prøve og bare drikke noe vann, Dette hjelper ganske godt for min del så slipper jeg og være så forbanna tørr i kjeften ^^
▼ ... noen uker senere ... ▼
ihvertfall slutt med å spise før du røyker, hvis du uansett spiser etter du har røyka . Men du kan prøve å spise noe som metter fortere. I det siste så har jeg drekki mye vann, det hjalp for meg.
Haha, jeg har akkurat samme problemet. Jeg må faktisk begrense røykinga mi til f.eks helger, siden jeg muncher noe vannvittig når jeg røyker. Jeg KLARER ikke å la være, og nå forbinder også hjernen min det å røyke med å fråtse i is, potetgull og vingummi. Derfor har jeg rett og slett kutta ned kraftig på røykinga for å holde min smekre figur.

Har prøvd frukt og "sunne" ting, men alle som har skikkelig søtsug med jevne mellomrom vet at det IKKE blir det samme >_<
Når man røyker muncher man pågrunn av at man får lavt blodsukker.

Men det som funker for meg, er at når jeg først røyker, er å bli ordentlig borte, for så å fokusere på film, eller spill.
Etterhvert pleier som regel matsuget å forsvinne.
Drikk masse brus og spis litt bacon og kanskje en pizza.
Pluss litt smågodt også melkedrøm og litt tortilla chips.
Sorry dette hjalp vel ikke...
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Drikk masse brus og spis litt bacon og kanskje en pizza.
Pluss litt smågodt også melkedrøm og litt tortilla chips.
Sorry dette hjalp vel ikke...
Vis hele sitatet...
Jeg faster idag pga. en undersøkelse på sykehuset i morra, og nå hater jeg deg.

On topic: En ting som funker for mange er å drikke masse kaldt vann, juice eller saft. Når man er litt stein er det en ekstra fiffig følelse med noe kaldt som renner ned i halsen. De fleste har også godt av å drikke litt mer vann hver dag, så putt sitron eller andre godsaker oppi og DREKKA PÅ!
Rosiner HAR fungert for meg, men jeg er litt i tvil om hvor sunt det er?
Hvis du er nødt til å faste kan du pusse tenner ofte og skylle med listerine,
da blir du ikke sulten.
- Forandre setting. Sitter man plantet i godstolen med en film eller lignende, og snacks lett tilgjengelig sier det seg selv at det er usannsynlig stor sjanse for at du vil fråtse det i deg. Prøvd å finne på noe annet som avleder oppmerksomheten din. Da gjerne i andre omgivelser.

- Lukte på noe ekkelt, eller noe med intens lukt.

- Spise av en liten, blå tallerken. Det er ofte øynene som er grådige.. ikke magen! Derfor vil du lure kroppen til å tro at den får en større mengde mat enn den egentlig får.

- Bruke slik "gel" som lindrer tannverk for babyer. Ha den på tunga, og du bedøver dermed smaksløkene.

- Pusse tennene, og bruke munnvann

- Rett og slett spise sunne ting som frukt og grønnsaker. Bedre enn ingenting, iallefall.

- Drikke vann, juice, smoothie og slike ting.
Pro munch:

Stekt/grillet maisekolbe, paprika, løk og tomat!

Vil du dempe søtsuget kan yohimbine eller noe lignende kanskje hjelpe.
For å unngå å legge på seg av for mye munchies:

- Røyk på tur i skog og mark - det gir en bedre rusopplevelse og mosjon (eller bare trim mer ellers).
- Spis grønnsaker (gulrot osv.), unngå for mye frukt og selvsagt all dårlig mat, inkl. snacks osv.
- Kutt ned på røykinga, de færreste har godt av å ruse seg daglig.
- Drikk mye vann.
Tenk før du eter noe, "Jeg lurer på om det er fordi weed gjør maten dobbelt så god, og bedre og bedre for hvert tygg at jeg blir dobbelt så mett, eller om det er fordi jeg hacker mitt eget hode med disse to spørsmålene"

pleier alltid å bruke det trikset for å lure meg selv til å tro at det ikke er kjedelig å ta oppvasken.
Drikk masse kaffe. Ikke bare vil magen din føles mett ut, men om du begynner å munche uansett, så vil kaffen forbrenne mye av det. Eventuellt munch kun helsekost.
jeg brukte å spise et par dots kjeks, stoppa munchiesen med en gang
Slikkepinner og vepsebol (varer lenge) + pepsi max og kanskje oppskjært frukt er greit? Blir ikke feit av det som en 3 liters is. Slikkerpinner og vepsebol varer så lenge per stykk at du kan smatte på det hele fjernheten uten at d blir ekstreme mengder.
Som flere adre har sagt, vann. Alltid ha en drikkeflaske med vann ved siden av deg.
Har spart latterlig mye penger på det xD
Hva med å røyke så mye at du blir tørr i kjeftn?
Bli så innrøyka at man ikke får munchies lenger.... Før gikk det mer penger på munch enn på fyrings
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Bli så innrøyka at man ikke får munchies lenger.... Før gikk det mer penger på munch enn på fyrings
Vis hele sitatet...
Dette funker vertfall xD før jeg ble innrøyka kunne jeg spise til jeg spydde (flere ganger på en dag) og fremdeles munche etterpå xD

Sitat av httpwhat Vis innlegg
For å unngå å legge på seg av for mye munchies:

- Røyk på tur i skog og mark - det gir en bedre rusopplevelse og mosjon (eller bare trim mer ellers).
- Spis grønnsaker (gulrot osv.), unngå for mye frukt og selvsagt all dårlig mat, inkl. snacks osv.
- Kutt ned på røykinga, de færreste har godt av å ruse seg daglig.
- Drikk mye vann.
Vis hele sitatet...
Ville nok prøvd på denne først da xD
Sitat av Layzi Vis innlegg
Når man røyker muncher man pågrunn av at man får lavt blodsukker.
Vis hele sitatet...
Hvor fikk du dette fra?

Ifølge kilde får man munchies når man røyker cannabis fordi THC påvirker området i hjernen som styrer apetitten, altså selv om magen er full av mat og du normalt ikke hadde klart lukten av enda en burger kan du kjenne deg utrolig sulten og ha lyst på mat fordi THC har påvirket deg.
Forslag for å hindre munchies: Jogg deg en tur, spill et instrument, gjør noe som stimulerer hjernen så du slipper å tenke på mat.

Kilde: http://www.straightdope.com/columns/...e-the-munchies
Sist endret av Decapitated; 13. mai 2011 kl. 21:36. Grunn: Tilføyelser, skriveleif
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Bli så innrøyka at man ikke får munchies lenger.... Før gikk det mer penger på munch enn på fyrings
Vis hele sitatet...
Denne funker faktisk.. Og etter min erfaring om du har vært så innrøyka at munchen forsvinner en gang, så fortsetter det å være sånn selv når du ikke fyrer så ofte.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
For å unngå å legge på seg av for mye munchies:

- Røyk på tur i skog og mark - det gir en bedre rusopplevelse og mosjon (eller bare trim mer ellers).
- Spis grønnsaker (gulrot osv.), unngå for mye frukt og selvsagt all dårlig mat, inkl. snacks osv.
- Kutt ned på røykinga, de færreste har godt av å ruse seg daglig.
- Drikk mye vann.
Vis hele sitatet...
Hvorfor unngå frukt?
enkelt og greit. bare slutt å spis imens du røyker, så blir munchen borte etterhvert. og vil heller ikke komme neste gang du røyker.
Jeg får faktisk ikke munchies, jeg. Forstår ikke helt hvorfor. Når jeg røyker f.eks afganer blir jeg bare liggende på akkurat samme plassen og stønne om hvor langt det er fra sofaen og til stuebordet. Når dette går over, og jeg får mer energi er jeg fremdeles ikke spesielt sulten eller gira på å knaske på noe. Røyker jeg grønt blir jeg mest opptatt av å finne ting å le av, eller fortape meg i mine egne tanker.
Sitat av Banjonas Vis innlegg
Hvorfor unngå frukt?
Vis hele sitatet...
Antakelig vis fordi det er svært mye fruktsukker i frukt. Noe som absolutt ikke er bra i for store mengder heller.

Derimot grønnsaker kan du spise så mye at du sprekker før det blir usunt
Sitat av Skrillex Vis innlegg
Jeg får faktisk ikke munchies, jeg. Forstår ikke helt hvorfor. Når jeg røyker f.eks afganer blir jeg bare liggende på akkurat samme plassen og stønne om hvor langt det er fra sofaen og til stuebordet. Når dette går over, og jeg får mer energi er jeg fremdeles ikke spesielt sulten eller gira på å knaske på noe. Røyker jeg grønt blir jeg mest opptatt av å finne ting å le av, eller fortape meg i mine egne tanker.
Vis hele sitatet...
Det spørs litt hvilken strain du røyker og hvor mye du røyker. Men jeg får sjelden munchies selv egentlig.. Eller jeg har egentlig permanent munchies, sikkert derfor jeg ikke merker forskjell
Sist endret av Psytrip; 15. mai 2011 kl. 21:51.
Jeg har prøvd litt forskjellig, egentlig. Har ikke merket noe spesielt noen av gangene. Denne helgen her var det intet unntak. Jeg, kjæresten og en venn holdt på litt utpå kvelden. Begge to fikk munchies og maste om at vi skulle spise. Jeg orket absolutt ikke det, og var heller ikke spesielt interessert. Endte med at vennen tok med seg maten sin hjem og gaflet den i seg alene. Men det kan jo være flere ulike årsaker til sånt. Både fysisk og psykisk. Jeg har jo vært sånn at jeg kan gå flere dager uten å spise.
Mekk deg selv en SVÆR bolle fruktsalat! Eple, pære, appelsin, kiwi, banan, druer og evt. mandler og vaniljesaus