Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1641
Hei.
Har en Nexus One, men problemet er at jeg fikk høy regning siden jeg har skaffet meg den, fordi det står at jeg har bukt GPS og internett hele tiden.

Jeg har bare vært på nettet med den hjemme på Wifi og GPS har jeg aldri brukt en gang.

Spørsmålet mitt er da hvordan kan jeg gjøre slik at den aldri bruker GPS eller Internett. Jeg vet det er innstillinger for det, men det står at alt er slått av.
Mobilnettet pleier å kicke inn når wireless skrues av i dvale (når skjermen skrues av). APNdroid fra market pleier å fikse biffen.

Hva GPS angår så koster ikke dette penger å bruke, med mindre du bruker AGPS (mobilnett trafikk og posisjonering).
innstillinger/options

så wirelsess, trådløst og data osv , så bare skrur du av mobilt data ellerno , husker ikke helt så er det fiksa


gps koster ingenting å bruke.
Sist endret av SRB; 21. november 2010 kl. 18:09.
APNdroid håndterer også GPS, så ja bruk det om du ikke skal gå via innstillinger. GPS laster ned kart data, og det kan fort koste skjorte.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av catolh Vis innlegg
Mobilnettet pleier å kicke inn når wireless skrues av i dvale (når skjermen skrues av). APNdroid fra market pleier å fikse biffen.

Hva GPS angår så koster ikke dette penger å bruke, med mindre du bruker AGPS (mobilnett trafikk og posisjonering).
Vis hele sitatet...
Okey takk, ja mente AGPS, funker det ved at jeg skrur av sateliten?
Har en slik Android mobil selv. Og har hørt om akkurat det du sier her. Men jeg kobler bare den av når jeg går langt av gårde. Har glemt det noen ganger og veldig irriterende og gjøre dette vær gang? Så det hadde vært fint om det fantes en løsning på dette?
Sitat av Chang Vis innlegg
Har en slik Android mobil selv. Og har hørt om akkurat det du sier her. Men jeg kobler bare den av når jeg går langt av gårde. Har glemt det noen ganger og veldig irriterende og gjøre dette vær gang? Så det hadde vært fint om det fantes en løsning på dette?
Vis hele sitatet...
Locale er løsningen for slikt.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Okey takk, ja mente AGPS, funker det ved at jeg skrur av sateliten?
Vis hele sitatet...
Så regninga nå, det står '' GPRS i Norge '' = 312kr. Skjønner ikke hva den har lastet ned hele tiden.
Sist endret av Dr.Feelgood; 21. november 2010 kl. 18:35.
Settings -> Wireless & Network -> Mobile Networks -> Data Enabled (uncheck)

Da er det fysisk umulig for telefonen din å bruke pakkedata. GPSen bruker forresten bare strøm, applikasjoner som benytter seg av GPSen kan bruke pakkedata.

GPRS er ikke GPS, det er mobildata.
Sist endret av Deezire; 21. november 2010 kl. 18:41.