Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 2320
Hei!

Jeg bruker en vanlig stock mus fra logitech for øyeblikket, og jeg erfarer smerte i underarmen når jeg bruker musen over lengre tid (4-5 timer). Tror noe av årsaken til dette er at denne datamusen ikke har noe ergonomi i det hele tatt.

Noen som har noen tips til en datamus, som kan brukes til gaming, og som er komfortabel over lengre tid. Gjerne med ekstraknapper!
Microsoft Habu, dette er en deiiilig mus
Logitech MX 518! Beste musa ever! Hatt den i omlag 2-3 år, aldri kjent noe smerte i det hele tatt..
Sitter perfekt i hånda
Ganske fornøyd med min Logitech MX Revolution mus, funker fjell. Har ikke hatt problemer med den enda etter daglig bruk i et halvt år.
NijO's Avatar
Trådstarter
Hadde MX518 før, men er på jakt etter noe annet denne gangen
Leter etter en høyrehendt mus btw!
hatt g9 musa siden 18 August i år aldri kjent noe men jg bruker den til gaming ca 8-10 timer vær dag
Logitech lager gode muser, min gamle G5 tålte et år med aggresiv CS spilling, den typen hvor du dunker den så hardt som du klarer mot bordet når du dør. Til slutt måtte høyreknappen gi opp, forståelig nok.

Hvor mye planlegger du å gi for musa? Den kan være lurt å invistere i en underarm-støtter.
betalte 500 for g9musa mi fra elkjøp

forsatt for 499

Elkjop : 499,-
Sist endret av stec0; 22. oktober 2008 kl. 22:23.
NijO's Avatar
Trådstarter
Ser av omtaler på Komplett.no at Logitech G9 har en tendens til å skape håndsmerter. Leter helst etter noe som "fyller" håndflaten.
Kan anbefale Microsfot intelli 3.0, som er en klassiker. Kastet nettop min fjerde.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325855

300kr,-
Sist endret av Public_htmL++; 22. oktober 2008 kl. 22:23.
NijO's Avatar
Trådstarter
Elemental: Vil helst holde meg under 500kr Hvor kan jeg finne underarm-støtter?
Hvis du har prøvd intelli 3.0, og likte den, vil du elske habu
g9 musa mi fyller ialle fall håndflata bedre enn alle andre muser jeg har hatt
NijO's Avatar
Trådstarter
Habu ser ganske interessant ut! Ligger den godt i hånden?
Les nede til du kommer til "Håndleddstøtte for mus". Det jeg snakket om.

http://www.mikroshop.no/skrivut.asp?skrivut=kat&mid=32
Ja, den gjør det, ihvertfall i min;P

Hvis du skal kjøpe den, burde du kjøpe den hos binders, der koster den 499 mens alle andre plasser, på nett o.l koster den rundt 600, og det tar en stund før du får den:P
Sitat av stec0
g9 musa mi fyller ialle fall håndflata bedre enn alle andre muser jeg har hatt
Vis hele sitatet...
Du har for liten hånd!
NijO's Avatar
Trådstarter
Takker meget, KP til både Elemental og Naxoz, og dere andre som har postet hjelpsomme poster
Tror det blir en Habu da
Har hatt MX serien til Logitech i flere år nå. Har aldri hatt noen problem.
Først hadde jeg MX500, det var den beste, så absolutt, men finner ingen plass de selger den.
Så hadde jeg MX518. Den gikk i stykker, av normalt bruk etter 8-10 uker. Flere jeg kjenner hadde
samme problemet.
Nå sitter jeg med en MX510, og er nesten like førnøyd som da jeg hadde MX500.

Har spillt aktivt cs i 4 år, og har ikke hat noen problem med håndleddssmerter i det hele tatt!
Jeg elsker min Logitech G3 mus, har hatt de 2-3 år nå...
MX518 er den eneste musa jeg noen gang har prøvd som jeg er fornøyd med.
Men det varierer tydeligvis fra person til person, selv synes jeg at G9 er noe søppel.

Edit: Har hatt MX518 i .. 3 år, og den fungerer som da jeg kjøpte den.
Håndleddssmerter har heller aldri vært et problem for meg.
Sist endret av TanteSpiker; 22. oktober 2008 kl. 22:42.
Forstår dere ikke at han ikke vil ha mx518? Han har jo sagt at han ville prøve noe annet denne gangen
Habu = Tabu! ikke kjøp habu, den er flat og du får vondt i armen (jeg fikk det)!

jeg har også mx518 beste musa som er laget! men hvis du ikke vil ha mx518 kjøper du G5, G5 har en digg overflate som man ikke svetter på (har bare prøvd denne musa i et par timer)
mx518 har jeg hatt siden den kom..
Bruker atm Steelseries IKARI. Syns den er helt grei, er spor til alle fingrene så den ligger godt i hånden. Har Tidligere også hatt intelli 3.0 som også var en kjempe bra Hadde også Habu en kort periode, men syntes den var forferdelig ekkel.
Sitat av -=Insane=-
Habu = Tabu! ikke kjøp habu, den er flat og du får vondt i armen (jeg fikk det)!

jeg har også mx518 beste musa som er laget! men hvis du ikke vil ha mx518 kjøper du G5, G5 har en digg overflate som man ikke svetter på (har bare prøvd denne musa i et par timer)
mx518 har jeg hatt siden den kom..
Vis hele sitatet...

Jeg har hatt G5 i 2 år nå, og jeg er strålende fornøyd. Og den passer perfekt i hånden min (jeg har vel ikke så stor hånd, ganske "normal" vi jeg tro) og jeg har ingen smerter, selv etter 8 timer med spilling. Også liker jeg at den kan vekt balanseres
En mus jeg vil anbefale er Logitech G9. Jeg liker at den ikke har det originale "stor bul på toppen" utsendet, men heller et mer flatt utsende. Den glir bra på musematta mi (Steelseries 5L) og er en av de bedre jeg har prøvd.

På en annen side synes jeg ledningen kunne vært bedre gjennomført. Min ble utslitt innerst der ledningen går inn i musa. Her hadde det blitt så slitt at den ikke fikk kontakt til slutt. Bortsett fra dette likte jeg musen godt.

Akkurat nå bruker jeg Microsoft/razer sin Habu. Jeg syntes den var uvant i starten med en for stor "bul" på toppen, men nå har jeg ikke annet valg enn å kjøpe ny eller bruke den. Jeg synes den er helt grei, ikke den beste software/firmware støtten, men det er da noe. Den kan også justeres til dine behov. Har derimot litt problemer med å starte maskina mens musa står i, ettersom POST henger ved musa. Det kan hende det er et unikt problem med min maskin.
Sist endret av Gisse; 23. oktober 2008 kl. 00:06.
Er det ikke noen som anbefaler Razer her? Jeg vil i allefall det. Har en diamondback mus som fungerer flott, og har ikke problemer med armen i allefall. God å holde i, responsive knapper, responsiv generelt og justerbar pekerfart på musa. Så den til 399,- på teknikmagasinet.
Sist endret av tagefo; 23. oktober 2008 kl. 00:14.
Mx518 er en veldig god mus, men er lett å ødelegge, enten løsner ledningen forran, eller så klikker scrollen.

Hva med Roccat sin nye da?
Den har masse knapper, og det var jo det du ville ha

Litt over ditt budsjett da, men den virker veldig lovendes.
http://www.multicom.no/PartDetail.as...33461;c:101141
Sitat av tagefo
Er det ikke noen som anbefaler Razer her? Jeg vil i allefall det. Har en diamondback mus som fungerer flott, og har ikke problemer med armen i allefall. God å holde i, responsive knapper, responsiv generelt og justerbar pekerfart på musa. Så den til 399,- på teknikmagasinet.
Vis hele sitatet...
Ditto. Hadde en diamondback før, beste jeg noen gang har hatt. Nå sitter jeg med en mx518, den er helt grei, men holder bare ikke diamondback standarden. Men jeg har på følelsen at det ikke er alle som vil like razor musene ettersom de ligger så lavt.
NijO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cv-Jannis
Mx518 er en veldig god mus, men er lett å ødelegge, enten løsner ledningen forran, eller så klikker scrollen.

Hva med Roccat sin nye da?
Den har masse knapper, og det var jo det du ville ha

Litt over ditt budsjett da, men den virker veldig lovendes.
http://www.multicom.no/PartDetail.as...33461;c:101141
Vis hele sitatet...
Oi, den så jo megadeilig ut! Litt i dyreste laget ja. Får se om jeg får den deltidsjobben
Andre som har erfaringer med Habu?
Liker MX518 og Intelli 3.0 veldig godt. Egentlig aldri likt "G-serien".
Ellers har roccat kommet med en ny mus som sagt over, som skal være veldig behahelig å bruke.

Edit: Har hatt MX518 i 3 år nå, og aldri merket noe til ødelagt scroll, eller ledninger som detter ut.
Sist endret av Restyle; 23. oktober 2008 kl. 08:53.
NijO's Avatar
Trådstarter
Har veldig veldig lyst på roccat nå haha
Noen som vet om plasser der den går for under 699?
Sitat av NijO
Har veldig veldig lyst på roccat nå haha
Noen som vet om plasser der den går for under 699?
Vis hele sitatet...
Den selges på teknikkmagasinet til 649,-
Ikke mye billigere tho.
Jeg har en Razer Diamondback 3G, og den er rett og slett en av de beste datamusene jeg har vært borti, for å informere har den 1800dpi, 7 ekstraknapper (Tror jeg det var ) og mye mer, alt dette til 495kr på Komplett.

Diamondback 3G

Dette er en jævlig god gaming-mus, min mening ihvertfall

En annen anbefaling er Logitech G5
Jeg er også en av de som er Logitech MX fan Hatt 500, 510 og sitter nå med 518. Jeg liker veldig godt designet på den. Hånda passer utrolig bra og gir høyre-hendte er den litt "skrå" mot venste, som gir en avslappende stilling for hånden. Den sitter også veldig godt i hånda når den beveges mye (CS o.l fps spill). Veldig god responstid (m/s) også.

Vil anbefale MX serien for gamere. Et stort pluss at det er vanskelig å finne noen som selger den til over 500kr.

Logitech MX518 Optical Mouse, USB, PS/2 259,-
http://www.komplett.no/img/p/400/351141.jpg
NijO's Avatar
Trådstarter
Sitat av Clr
Jeg er også en av de som er Logitech MX fan Hatt 500, 510 og sitter nå med 518. Jeg liker veldig godt designet på den. Hånda passer utrolig bra og gir høyre-hendte er den litt "skrå" mot venste, som gir en avslappende stilling for hånden. Den sitter også veldig godt i hånda når den beveges mye (CS o.l fps spill). Veldig god responstid (m/s) også.

Vil anbefale MX serien for gamere. Et stort pluss at det er vanskelig å finne noen som selger den til over 500kr.

[/img]
Vis hele sitatet...
Hadde denne før, er på jakt etter noe nytt denne gangen Men god post, KP gitt
Må legge til at Diamondbacken passer like godt for både venstre- og høyrehendte gamere, den har også Razers Patenterte On-The-Fly-Senitivity, som gjør at du kan stille opp eller ned følsomheten In-Game
Nå kommer det jo ann på om du styrer musa med fingrene, eller om du liker å ha musa inne i håndflaten. Selv bruker jeg en Razer Lachesis, og jeg styrer musa mer med fingrene enn i håndflaten. Musa har fått dårlige anmeldelser, men den falt godt i smak. Hvis du styrer musa med håndflaten vil jeg anbefale en Logitech mus, og evt en Lachesis om du styrer med fingrene=)

Og ja, Lachesis'en har mange ekstraknapper og softwaren som følger med gir deg muligheten til å lage en helt unik muse-config. Vil vel egentlig generelt anbefale Razer for deres spesielt egnede gaming-muser, og for softwaren som følger med
Sist endret av MuMFy; 23. oktober 2008 kl. 10:50.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av NijO Vis innlegg
Har veldig veldig lyst på roccat nå haha
Noen som vet om plasser der den går for under 699?
Vis hele sitatet...

spaceworld har den for 499.


hadde selv tenkt meg den men så så jeg ikari.
Razer Lachesis er en supermus!
Har hatt den siden jeg så den i butikken, sitter godt i hånden, utrolig sense!

Ser det er en som klager på at sensen sluttet å virket etter 2 mnd. Men han må ha hatt uflaks med sin, alle kommentarer er bare positiv

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340876