Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2532
Har i det siste halvert dosen med adhd medisiner, startet å spise frokost, lunch oftere, spiser en porsjon ekstra til middag og spiser kveldsmat. (Spiste før bare 1-2 ganger om dagen)

Ekstra mye smør på skiva, ekstra mye helmelk i kaffen, spiser tunfisk som har mye protein, kjøper den feiteste burgeren når jeg er ute for ekstra kalorier og proteinpulver i kaffen også.

Spiser såklart litt mindre enn den vanlige mannen i gata, men jeg spiser mye mere nå enn jeg noen gang har gjort.

Fortsatt så har jeg en bmi på ca. 16.3.

Jeg veier ca. akkuratt så mye som jeg veide før jeg begynte å spise mere for en måned siden.
Føler meg en del bedre, men fortsatt ikke den jeg engang var (psykisk og fysisk)

Mye av det jeg spiser er egg, kjøtt og fisk.

Hvor lang tid tar det å gå opp? Driver å pusher megselv til å spise litt mere enn jeg egentlig orker eller gidder, men det skjer jo ikke noe.

Så jævlig demotiverende, føler jeg står på også ser jeg null progresjon.

Er det noe jeg kan drikke som har mye kalorier?
Jeg hater å tilberede mat som tar lang tid.

Igår spiste jeg 1 skive med mye smør+skinke, kaffe med 200ml helmelk og 2 skåler med blomkål suppe, 3 vaffler med blåbær syltetøy, 2 kanelsnurrer, 2 skiver kalkun med kantareller i fløtesaus og 3 poteter.

Hvorfor er ikke det nokk? Blir helt gal når folk ber meg spise enda mere en det igjen.

Faen as, what to do?

Høyde ca. 180-183, vekt 54.
begynn å løfte vekter så du kan få litt muskelmasse.
drikk en øl til middag.
weight gainer shakes mellom måltider.
ben and jerrys.
Lag dine egne weight gainer shakes.

F.eks:

3/400ml helmelk
2 bananer
2 egg
3-4 spiseskje peanøttsmør
Frosne blåbær
Sjokoladepulver (f.eks proteinpulver eller kakaopulver)
Kjøp deg en gainer! Spis måltidet dit og så presser du i deg en halvliter/liter med gainer.
Det du må se på er antall kalorier og ligge med overskudd over tid. Gjør du dette vil vekta komme etterhvert.

(10 x din vekt i kilo) + (6,25 x din lengde i cm) - (5 x din alder) + 5 = Basalmetabolism (BMR)

Formelen over gir et grunnbehov for antall kalorier i hviletilstand. Så kan du gange BMR med tallene under for å justere etter hvor aktiv du er.

Lite eller ingen trening = 1,2

Lett trening 1-2 ganger / uke = 1,375

Moderat trening 3-5 ganger / uke = 1,55

Hard trening 6-7 ganger/uke= 1,725

Meger hard trening 2 ganger / dag eller en veldig fysisk jobb = 1,9

Hvis du legger deg 500 kalorier over dagsbehovet vil du sakte men sikkert øke i vekt.
Ok. Her er hvordan du går opp i vekt.

1. Lag en diett som er på ca 3k kalorier per dag.

2. Følg dietten

3. Unnskyldninger? F#€% off. Følg dietten.


Sånn går man opp i vekt. Ikke at man ramser opp alt hva man spiser på en uke.
Sist endret av IneartheDx; 3. september 2023 kl. 14:29.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Ok. Her er hvordan du går opp i vekt.

1. Lag en diett som er på ca 3k kalorier per dag.

2. Følg dietten

3. Unnskyldninger? F#€% off. Følg dietten.


Sånn går man opp i vekt. Ikke at man ramser opp alt hva man spiser på en uke.
Vis hele sitatet...
Dude det er ikke bare bare å gå opp i vekt. Jeg har en kompis som er 186 cm og har i evig tid kun ligget på rundt 62 kg. Han spiste veldig lite før, men så begynte han å trene som faen. Tror han har trent som bare det i snart tre år, og har tvunget i seg to liger med H-melk hver eneste dag, kombinert med kylling meals og ris, nesten til et punkt hvor han brekker seg av overspisingen sin. Han er tre år etter denne syke grinden bare 7 kg større. Med det sagt så har han fått seg gode muskelgains, man han er enda åpenlyst spinkel og tynn.

Enten så har han en lynrask forbrenning, eller et fordøyelsessystem som ikke klarer å ta opp næringen skikkelig.... Men det er slettes ikke så lett som å bruke kcaloriregnestykke for de som sliter med å GÅ OPP i vekt. Det er kun for om man ønsker å gå ned i vekt at man kan regne på en slik måte, når man setter hardt mot hardt.


Til TS:

Det er nokså vanlig å gå ned i vekt når man begynner med ADHD medisinering. Prøv å kontakt lege og spør om råd.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Dude det er ikke bare bare å gå opp i vekt. Jeg har en kompis som er 186 cm og har i evig tid kun ligget på rundt 62 kg. Han spiste veldig lite før, men så begynte han å trene som faen. Tror han har trent som bare det i snart tre år, og har tvunget i seg to liger med H-melk hver eneste dag, kombinert med kylling meals og ris, nesten til et punkt hvor han brekker seg av overspisingen sin. Han er tre år etter denne syke grinden bare 7 kg større. Med det sagt så har han fått seg gode muskelgains, man han er enda åpenlyst spinkel og tynn.

Enten så har han en lynrask forbrenning, eller et fordøyelsessystem som ikke klarer å ta opp næringen skikkelig.... Men det er slettes ikke så lett som å bruke kcaloriregnestykke for de som sliter med å GÅ OPP i vekt. Det er kun for om man ønsker å gå ned i vekt at man kan regne på en slik måte, når man setter hardt mot hardt.


Til TS:

Det er nokså vanlig å gå ned i vekt når man begynner med ADHD medisinering. Prøv å kontakt lege og spør om råd.
Vis hele sitatet...
Gode råd, men hva mener du med dette :

psychic_sunny er Nøddy v2. Stolt av Nøddys reformasjon!

?
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Igår spiste jeg 1 skive med mye smør+skinke, kaffe med 200ml helmelk og 2 skåler med blomkål suppe, 3 vaffler med blåbær syltetøy, 2 kanelsnurrer, 2 skiver kalkun med kantareller i fløtesaus og 3 poteter.

Hvorfor er ikke det nokk? Blir helt gal når folk ber meg spise enda mere en det igjen.

Faen as, what to do?

Høyde ca. 180-183, vekt 54.
Vis hele sitatet...
Det der er jo ingenting på en dag? Gainer kan hjelpe og legg til endel ris/pasta/poteter.
Dropp kaffe og hvis du drikker andre ting som redbull. Drikk helmelk og add en god slump olje og kartong fløte i all mat du lager, kan brukes i alt fra wuker, gryter, sauser, smoothier.

Det tar tid før metabolismen i kroppen endrer seg, men generelt må du passe på å ligge i godt kalorioverskudd i forhold til hva du forbrenner. Noen forbrenner mer enn andre pga stress, aktivitet, kaffe, røyk etc.

Få i deg mat med mye proteiner daglig som egg, fisk og kylling. Vektøkning på kun sukker og junk er ikke bra for deg, det er mat som legger seg som bukfett og som fører livsstilssykdommer og ølmage. Du ønsker en jevn fordeling av underhudsfett og muskler. Bygging av muskler kan du ta etterhvert om vektøkning av matinntak er målet nå. Syns ikke det er bra å trene når du har så lav BMI som nå.

En gainer shake daglig kan gi over 1000kalorier ekstra, men min erfaring er at det metter så mye at jeg ikke klarte å spise skikkelig og da hjelper det ikke når man får færre matkalorier pga flere shake kalorier. Det må være i tillegg til annet kaloriinntak. Om du vil prøve bør du kjøpe en av disse. Du kan drikke halve morgen og halve ettermiddag (etter inntak av mat, ikke før) om hele shaken metter deg veldig.

Ikke gå på vekta daglig når det demotiverer deg. Vei deg igjen om fire uker.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Dude det er ikke bare bare å gå opp i vekt.
Vis hele sitatet...
Eh jo.
Jeg var 186cm/60kg på VG1 selv. Idag er jeg 35kg tyngre.

Lynrask forbrenning meg i ræva. Jeg vedder heller på at man ikke tracker hva man putter i seg.

Spis heller mer energitett mat så skal du se man raser opp i vekt.




Ts. Spis følgende;

Frokost: 6 grove brødskiver med peanøttspør

Lunsj; samme som frokost

Mellommåltid; frukt/skyr/proteinbar

Middag; rullekebab, pizza eller noe annet som tilsvarer ca 1000 kcals

Kveldsmat; samme som frokost eller en pose potetgull.

Da går du nok lett opp en kilo per uke. Spis kaloriene. Ikke drikk de. Gainer og proteinshakes er unødvendig.

Lykke til!
Sist endret av IneartheDx; 3. september 2023 kl. 16:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Eh jo.
Jeg var 186cm/60kg på VG1 selv. Idag er jeg 35kg tyngre.

Lynrask forbrenning meg i ræva. Jeg vedder heller på at man ikke tracker hva man putter i seg.

Spis heller mer energitett mat så skal du se man raser opp i vekt.





Ts. Spis følgende;

Frokost: 6 grove brødskiver med peanøttspør

Lunsj; samme som frokost

Mellommåltid; frukt/skyr/proteinbar

Middag; rullekebab, pizza eller noe annet som tilsvarer ca 1000 kcals

Kveldsmat; samme som frokost eller en pose potetgull.

Da går du nok lett opp en kilo per uke.

Lykke til!
Vis hele sitatet...

Jizez, fryktelig å trangsynt du skal være da. Nei det er ikke bare å stappe i seg så my usunt man bare klarer, i tillegg har man noe som heter kolesterol som man burde være forsiktig med.

Kan skrive under på at det vanskeligere å gå opp i vekt enn ned
Tell kalorier en hel uke og returner med resultatet.
Alt annet blir for useriøst til å kommentere

Forskning indikerer at undervektige ikke er til å stole på når det gjelder å rapportere
Sist endret av meaculpaUIO; 3. september 2023 kl. 17:45.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jizez, fryktelig å trangsynt du skal være da. Nei det er ikke bare å stappe i seg så my usunt man bare klarer..

Kan skrive under på at det vanskeligere å gå opp i vekt enn ned
Vis hele sitatet...
Ja, mat er følelser men også enkel matematikk.

Legger man følelsene til side så er både vektoppgang og vektnedgang, relativt enkelt.

Når det er sagt så kan man ikke alltid sammenlikne teori og praksis.

Hva om ts bare har 1000 kr til mat i måneden? Da skjønner man jo at det blir vanskelig å doble matinntaket sitt.

Også kan enkelte diagnoser gjøre det vanskelig til umulig å oppnå målene sine.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
*litt off topic* Vet ikke om det er noen sammenheng her, men når jeg prøver meg på edibles. (Forsøkt 20+ ganger det siste året) så tar det 8-16+ timer før det virker.
Overdriver ikke litt heller.

Sånn var det ikke da jeg var kvikk og rask for 3-4år siden, gikk maks 30m-2 timer hver eneste gang, nå tar det alltid 8+ timer.

Tullete høye doser, Masse fett, før og etter mat, kakao, brownies, gummies etc. (Har prøvd alt uten hell, å ikke tro du har en løsning jeg ikke har prøvd)

Tar jeg det mellom 12-18 på dagen treffer det meg litt før jeg sovner om jeg er heldig men oftest våkner jeg etter 12 timer søvn uten å skjønne hva som er opp og ned.

Er akkurat som kroppen min ikke vil ta til seg fettet?

Lengden har bare økt og økt for hver gang jeg har prøvd og fatiguen kom og økte da dette startet.

Dette handler ikke om edibles i seg selv, har gitt opp der.

Men jeg mistenker en sammenheng uten at jeg kan si dette til legen.

Hvis kroppen min bruker 12 timer på vanlig fett også så er vel det kanskje ikke så gunstig?
Sist endret av Nøddy; 3. september 2023 kl. 19:45.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Ja, mat er følelser men også enkel matematikk.

Legger man følelsene til side så er både vektoppgang og vektnedgang, relativt enkelt.

Når det er sagt så kan man ikke alltid sammenlikne teori og praksis.

Hva om ts bare har 1000 kr til mat i måneden? Da skjønner man jo at det blir vanskelig å doble matinntaket sitt.

Også kan enkelte diagnoser gjøre det vanskelig til umulig å oppnå målene sine.
Vis hele sitatet...
Hvis ts har 1000 kroner til mat er det passe teit å kjøpe shish og pizza hver dag..
Det er jo mange faktorer som spiller inn om man skal legge på seg. Søvn, hvor aktiv du er ila dagen, maten du spiser og hvor mye du spiser. For at du skal kunne legge på deg, må du ta det gradvis. Ikke sunt å legge på seg mer enn 0,5 til 1 kilo i uka. Om du lager deg ett mål om å nå 70 kilo innen februar og følger en slavisk plan som inngår ca 2800 kalorier om dagen og aktiv trening. Burde du se et synlig resultat og bygge deretter til den kroppen du eventuelt vil hva.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Dude det er ikke bare bare å gå opp i vekt. Jeg har en kompis som er 186 cm og har i evig tid kun ligget på rundt 62 kg. Han spiste veldig lite før, men så begynte han å trene som faen. Tror han har trent som bare det i snart tre år, og har tvunget i seg to liger med H-melk hver eneste dag, kombinert med kylling meals og ris, nesten til et punkt hvor han brekker seg av overspisingen sin. Han er tre år etter denne syke grinden bare 7 kg større. Med det sagt så har han fått seg gode muskelgains, man han er enda åpenlyst spinkel og tynn.

Enten så har han en lynrask forbrenning, eller et fordøyelsessystem som ikke klarer å ta opp næringen skikkelig.... Men det er slettes ikke så lett som å bruke kcaloriregnestykke for de som sliter med å GÅ OPP i vekt. Det er kun for om man ønsker å gå ned i vekt at man kan regne på en slik måte, når man setter hardt mot hardt.


Til TS:

Det er nokså vanlig å gå ned i vekt når man begynner med ADHD medisinering. Prøv å kontakt lege og spør om råd.
Vis hele sitatet...
psychic_sunny er Nøddy v2. Stolt av Nøddys reformasjon!

I alle verdens dager.?!

Tror du virkelig jeg er 15år gamle sunny som knasker 8 knips og skyter amf?

Lol, jeg får lyst til å påføre megselv en ban hver gang jeg leser en av trådene hans.

Sunny har jo eksistert i lang tid mens jeg har vært aktiv, faktisk 2 brukere har han hatt.

"Jeg plugga en hel pepperbøsse for 1 time siden, jeg har fortsatt store pupiller?! Hjelp!"

Spar meg...
Sitat av Nøddy Vis innlegg
psychic_sunny er Nøddy v2. Stolt av Nøddys reformasjon!

I alle verdens dager.?!

Tror du virkelig jeg er 15år gamle sunny som knasker 8 knips og skyter amf?

Lol, jeg får lyst til å påføre megselv en ban hver gang jeg leser en av trådene hans.

Sunny har jo eksistert i lang tid mens jeg har vært aktiv, faktisk 2 brukere har han hatt.

"Jeg plugga en hel pepperbøsse for 1 time siden, jeg har fortsatt store pupiller?! Hjelp!"

Spar meg...
Vis hele sitatet...
Stor jo stolt av Nøddys reformasjon er nok heller ment som at det er en ny bruker som står bak de største klovnetrådene i disse dager. Et kompliment kanskje?
Hvor gammel er du? selv har jeg alltid hatt problemer med å legge på meg noen kg på kroppen. Var ekstra ille når jeg gikk på adhd medisiner. Særlig ritalin var ikke noe glad i mat.

Når jeg slutta fortsatte jeg med et godt variert kosthold. ALT


Egg og bacon til frokost, fisk til middag. Poteter masse grønnsaker. Byggmelsgrøt (ja, faktisk!)

Trente styrke og ble litt mer markert men ikke noe særlig høyere vekt

Skjedde aldri noe…

Men så ble jeg 30…
Har du testet deg for cøliaki? Det kan før til at kroppen ikke tar opp næringsstoffer som den skal. Du trenger heller ikke ha veldig tydelige symptomer, selv om mange har det.

Det kreves vel ca 7000 kal i overskudd for en kilo fett, så en måned er ikke all verden. Om du ligger 300kal i overskudd per dag, så er det 1,3kg i måneden.
Sitat av Nøddy Vis innlegg

Igår spiste jeg 1 skive med mye smør+skinke, kaffe med 200ml helmelk og 2 skåler med blomkål suppe, 3 vaffler med blåbær syltetøy, 2 kanelsnurrer, 2 skiver kalkun med kantareller i fløtesaus og 3 poteter.

Hvorfor er ikke det nokk? Blir helt gal når folk ber meg spise enda mere en det igjen.

Faen as, what to do?

Høyde ca. 180-183, vekt 54.
Vis hele sitatet...
du spiser jo INGENTING MANN. Spis mer, stapp det i deg. Drikk brus med sukker, spis godteri og potetgull. Lette kalorier, du trenger det virkelig.

Sitat av dinegenfiselukt Vis innlegg
Lag dine egne weight gainer shakes.

F.eks:

3/400ml helmelk
2 bananer
2 egg
3-4 spiseskje peanøttsmør
Frosne blåbær
Sjokoladepulver (f.eks proteinpulver eller kakaopulver)
Vis hele sitatet...
Bra råd her, må bare legge til en viktig ting. Alltid husk på å inhalere hver gang du promper. Fungerer optimalt med hageslange og maske.
Sist endret av Buzzin; 5. september 2023 kl. 11:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjokolademelk
Fet fisk
Nøtter av diverse slag
Helmelk i kaffen. Eller kaffefløte.
Husk å TVINGE I DEG mat selv om det frister lite.

Powerade er godt for hydrering.

Jeg liker å knaske på epler da de er både hydrerende og mettende, men siden de er kalorifattige må jeg ha f.eks usaltede eller lett saltede cashewnøtter ved siden av.

Peanøttsmør!! Smør tjukke lag og ta på litt syltetøy eller honning hvis du liker sweet/savory komboen.

Ost, kremost. På ostebriks er nice.

Fersk OG tørket frukt. Svisker. Aprikos, dadler.

Hjemmelaget:

Pizza
Hamburgere
Pølser
Koteletter
Potetsalat
Oliven

Og bruk rikelig med smør/olje når du lager maten.

Det er egentlig ganske lett.

---

Drit i brus. Dropp snop.

Spis mye og spis forholdsvis sunt. Er såklart ok å ta seg en bolle, bokstavelig talt.
Sist endret av krystallkongen; 5. september 2023 kl. 13:01.
ØL! 6 med halvlitere før leggetid og hold matinntaket oppe på dagtid.
1200 kcal ekstra omdagen burde gi deg +1kg i uka
Jeg kan ikke mye om det her men er det ikke bare å hive innpå Potetgull og sjokolade?

Du må ha inn mer kalorier enn du brenner. Er jo ikke noe heksekunst det her.
Tror poenget her er at du ikke skal spisr for å bli mett, men spise for å legge på deg. Du må nesten presse i deg maten. Ja, du blir sikkert kvalm, får småvondt i magen, har lyst til å kqste opp, men du må spise.

Seks måltider om dagen. Avslutt hvert måltid med en halvliter gainer. Finnes ikke et alternativ. Få det i deg.
Sitat av Asket Vis innlegg
Tror poenget her er at du ikke skal spisr for å bli mett, men spise for å legge på deg. Du må nesten presse i deg maten. Ja, du blir sikkert kvalm, får småvondt i magen, har lyst til å kqste opp, men du må spise.

Seks måltider om dagen. Avslutt hvert måltid med en halvliter gainer. Finnes ikke et alternativ. Få det i deg.
Vis hele sitatet...
Har samme problemet selv, men i helvete ass det der gidder jeg ikke
Da får jeg heller være undervktig. Drikker øl på kvelden i tillegg
Det er nok ikke lett. Selv har jeg det den andre veien, skulle gjerne fått av noen kilo, men jeg får i meg for mye. Livet.
Sitat av Asket Vis innlegg
Det er nok ikke lett. Selv har jeg det den andre veien, skulle gjerne fått av noen kilo, men jeg får i meg for mye. Livet.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke så rart hvis du spiser 6 måltider om dagen + en halvliter ""gainer"" etter hvert måltid.

Hva med 4 måltid og så kutte gaineren?
Hehe, jeg snakker ikke om hva jeg får i meg i dag. Dette var den gangen jeg holdt på med styrkeløft. Da gikk jeg fra 85 til 98 kg på to år. Det var nok kun muskelmasse.

I dag er jeg 108 kg lat. Pur latskap.
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
tror jeg og legen har funnet ut problemet på både kroppslig ubehag, dårlig matlyst, trettheten, vektnedgang og hvorfor edibles tar lang tid.
jeg har gått på dass 0-2 ganger per uke i mer en 5 år, ikke rart jeg føler meg best når jeg ikke spiser på noen timer.

dette blir en interessant helg


takker for tips folkens, drikker en halvliter+ gainer til frokost nå.
2 rå egg, havregryn, nøtter, peanøttsmør, melk og frosne bær. smaker faktisk ikke veldig ille, bortsett fra nøttene som blir kornete å setter seg overalt i kjeften og svelget *kremt*
0 ganger på en uke. hvor mange år har du vært på minus din constipated mafk. energien din kommer fra bæsj, bokstavelig talt. nææææsty brusj spis og DRIT mer
Sitat av Buzzin Vis innlegg
0 ganger på en uke. hvor mange år har du vært på minus din constipated mafk. energien din kommer fra bæsj, bokstavelig talt. nææææsty brusj spis og DRIT mer
Vis hele sitatet...
Går det bra med deg?
Sitat av Norgeerkult Vis innlegg
Går det bra med deg?
Vis hele sitatet...
Duerteit