Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 823
Hei,

Min nybygde, fikk delene 24.04.2013, stasjonære pc vil ikke koble seg til skjermen. Det begynte i dag da jeg skulle skru den på, da på knappen på forsiden ikke fungerte. Da sjekket jeg alle lys inni maskinen som var grønne. Etter litt prøving med strømkabel og strømswitch ville den på men koblet seg ikke til skjermen. Jeg har prøvd de fleste guider som er og har sjekket gamle innlegg.

Jeg mistenker at det har noe med at jeg installerte McAfee AV på den i går kveld. Hadde og noe norton checkup eller noe som jeg ikke har fjernet før jeg installerte McAfee.

Spesifikasjoner:
-Antec Miditower VSK 4000 AXT black
-Crosair CX 500W M Bronze ATV12V 2.3 Modular PSU
-ASUS M5A97 970 R2.0 AM3+ ATX
-ASUS Geforce GTX 650 1GB PCI-E VGA/DVI/HDMI
-AMD (8 Kjerners processor på 4GHz)
-Crosair 8GB DDR3 XMS3 Vengance PC3-12800 1600MHZ CL9 (2x4GB)
-Seagate Barracuda 500GB 7200RPM SATA/600 16MB
-ASUS DRW-24B5ST DVD+-R/RW/RAM DL 24X SATA Black - Retail

TVen er en LG HDtv
Jeg hadde også ett likt problem, flytta litt på harddisken så fynka den plutselig.. Vet ikke om.det var flaks eller hva. Men er vell verdt å prøve?
Trådstarter
19 4
Fett! Jeg er usikker på om det gjør susen, men en kompis tar med seg VGA kabel og windows 7 cd så vi får sett nærmere på problemet i morgen takk for tipset, det skal nok prøves!
Både Norton og McAfee er begge programmer jeg ikke frivillig vil ha på en maskin, men jeg tviler på strekt på at de kan gi slike problemer du beskriver.
Trådstarter
19 4
Hvorfor ikke ?
Sitat av menetor Vis innlegg
Hvorfor ikke ?
Vis hele sitatet...
Fordi de programmene ødelegger ikke hardwaren din.
Prøv å nappe ut alle ram-brikkene, og start pc'en med bare 1 av de. Og om den booter da, setter du inn en og en til den slutter å boote.
Du kan evt koble fra alt annet enn det som er helt nødvendig for å boote, og starte da og se om det går. Og så plugge inn en og en ting. Er det ikke litt lite med 500W PSU?
Trådstarter
19 4
Hvordan vet jeg om den booter, når signalene til TVen går gjennom skjermkortet?
vil forresten tilføye at På knappen funker til å skru på dataen, men uansett hvor lenge jeg holder den inne når den er på vil den ikke av. så jeg bruker den strømswitchen bak power supplyet til å skru den av (skader dette komponentene?)