Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2100
Anonym bruker
"Tom Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Trapper ned på suboxone. Stod på 12 mg i over 5 år. Nå er jeg nede i 4 mg etter langsom nedtrapping. Det har gått ganske smertefritt frem til nå, men nå merker jeg en del mer ubehag som nedstemthet, angst, uro osv.
Er det naturlig i denne fasen av nedtrappingen? Er det andre som trapper ned eller har trappet ned og vil dele erfaringer? Bare lurer på om det er pga nedtrappingen jeg har dette ubehaget eller om det kommer av noe annet. Kan det være en idé og trappe saktere ned herfra?
Setter stor pris på om noen vil dele erfaringer :-)
Anonym bruker
"Tom Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen?
Jeg driver å trapper ned nå og har tidligere erfaring med det, er på 6mg nå. Jeg vil si dette med angst og uro er helt naturlig.
Anonym bruker
"Tom Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor stor dose har du vært på? Hvor raskt/langsomt trapper du ned?
Merker du at følelsene blir tyngre jo lenger ned du kommer i mg?
Håper virkelig at dette er noe som jevner seg ut for dette er virkelig ikke ideelt å leve med
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor stor dose har du vært på? Hvor raskt/langsomt trapper du ned?
Merker du at følelsene blir tyngre jo lenger ned du kommer i mg?
Håper virkelig at dette er noe som jevner seg ut for dette er virkelig ikke ideelt å leve med
Vis hele sitatet...
Hei! og beklager for sent svar, jeg startet med 16mg når jeg startet i LAR, planen er at jeg skal være på 6mg i tre uker og deretter ned 2mg- altså til 4mg kort tid før jeg legges inn til avrusning for å ta siste biten der, altså tar jeg det veldig raskt i forhold til andre som trapper ned mer langsomt.

hvilken tyngde er det snakk om her? det jeg merker følelsesmessig nå som jeg er på en såpass lav dose er litt angst, nervøsitet og at jeg er mer emosjonell at ting eller situasjoner berører meg lettere.

Jeg forstår sistnevnte, det kommer til å stabilisere seg før det blir bedre, når jeg er helt avruset kommer jeg til å føle meg skikkelig angstpreget med et hint av mørke tanker rundt meg, jeg sliter mye med sosial angst og panikkangst, dette har tidligere ført til at jeg har sprukket gang på gang, men denne gangen skal jeg ta meg god tid til å kjenne etter på følelsene og ta tiden til å bruke det hjelpeapparatet som er rundt meg mye.

Håper dette avklarer litt, om du lurer på noe mer så kan du gjerne kontakte meg på PM
Anonym bruker
"Tom Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for svar :-)

Med det tunge tenker jeg på nedstemthet, angst, uro, alt føltes tyngre... har ikke så mye fysiske abstinenser, men kjenner godt at de vonde følelsene er veldig tilstede. Sender deg en PM jeg, takk :-)